Alkuperäinen kirjoittaja haraldh
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Vaihtelin B6seen tulpat ja ilmasuodattimen. Tulpat tais olla viel alkuperäiset. Ngk vw/audi leimat oli tulpissa ja selkeesti oli jo vaihdon aika. Putsarin kotelosta siivoilin aika paljon hiekkaa ja muuta rojua pois. Samalla vaihtu uus raitisilma suodatin aktiivihiilimalliin. Maffi ja kaasuläppäkin tuli samoilla vauheilla putsattua. Tais siinä muutama polttimokin vaihtua samallakertaa. Viellä nollaamaa vikakoodit ja sit kovaa ajoa.
Comment
-
Vaihdoin etuvetariin ulomman nivelen. Ulkosalla purin vetarin irti tätä toimitusta varten. Tallissa levällää kolme vaihdelaatikkoa ja auto. Pylväsporan tasolla oli vielä tilaa. Huomenna jatkuu uusilla ylätukivarsilla kun eivät ehjänä suostuneet irtoamaan. Niihin liitoksiin ei vissiin merkkihuollossa saa laittaa mitään rasvaa/mönjää. Onko ajatuksena, että seuraavallakin kerralla saa laskuttaa pari extratuntia, kun saa taistella sen pultin kanssa…
Comment
-
-
Pesin ja vahasin pikkukakkosen ja vaihdoin pyyhkijänsulan & raitisilmasuodattimen. Kummasti alkoi puhaltaa paremmin kun sai väärin päin asennetun ja oravan pesän sisältäneen suodattimen vaihdettua :)
Comment
-
Vaihdoin nokkahihnan motskariin (Honda ST 1100 -98). Tehdas ei ilmoita minkäänlaista vaihtoväliä remmille, mutta tämän yksilön kohdalla sen ollessa mitä ilmeisimmin tehtaan jäljiltä, alkoi hihnan ikä hirvittää. Kilometrejä sillä oli noin 70 000.
Vanhassa hihnassa ei ollut minkäänlaisia silmin havaittavia ikääntymisen tai kulumisen merkkejä. Jopa selkäpuolen leimat olivat tallella, vaikka se pyörittää vesipumppua. Ei olisi tarvinnut näköjään stressata, mutta tulipa tehtyä.
Olipa kyllä harvinaisen rupinen savotta vaihtaa hihna täysin katettuun matkapyörään. Useimmissa autoissa taitaa selvitä vähemmällä purkamisella ja kasaamisella.
Comment
Comment