Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Toisen c4 sen etutolpan kasasin ja laitoin paikoille. Siinä välissä pikkasentajat yritti lyödä nauloja lankkuun, hetken paukuttamisen jälkee likka 6v kehuu että huonoja nauloja.
Piti aloitella passatin laturin vaihtoa, mutta homma tyssäs heti kun vaimo oli vienyt avaimet mukanaan. Ei kyllä haitannut, kun pääskin sen sijaan vaihtamaan poloon öljyt ja vähän projektin kanssa touhuamaan.
Tuskin. Joissakin Volvoissa se on suurinpiirtein tuossa paikassa. En nyt muista oliko ekan vai tokan korimallin V70, jossa saattoi vaihdetta kolmoselle vaihtaessa rystyset kopsahtaa katkaisijaan ja hätävilkut meni päälle.
Jos tulee sanomista niin siirrän sen keskiritilöiden keskimmäisen paikalle :) eikä jalopuuta piiloon pidä laittaa! Samanlainen asennus pitäisi suorittaa sitten kun automaatti-ilmastoinnin asentaa :)
Appiukon Focukseen vaihdoin vakaajan linkkejä, uudet öljyt ja jotain muuta pientä. Hyvin helppoja ja yksinkertaisia hommia, ainoa mille en keksinyt mitään järjellistä selitystä on Zetec koneen öljynsuodattimen paikka ja asento. Sitä ei yksinkertaisesti saa irrotettua ilman että valuttaa puolet suodattimen sisällöstä valumaan pitkin lohkon ja öljypohjan kylkeä.
Uusi akku Passattiin Motonetista, vanhalla olikin ikää todennäköisesti lähemmäksi kymmentä vuotta. Hieman vaan ahdas asennuspaikka tuo 3B Passatin akkukaukalo. Varmistin samalla, että kumitutit oli jo otettu aikaisemmin pois.
Palelin jonninverran! Sitten vaihdoin kotariin piikit alle, ässään jarrulevyt ja palat, palelin lisää, korjasin valojen katkenneet korvakkeet, vaihdoin loota ja peräöljyt, niin ja vähän palelin.
Vaihdoin öljynjäähdyttimen/-suodattimen jalkaan tiivisterenkaan, uudet öljyt, öljynsuodatin sekä jäähdytinnesteet. Jospa nyt hetken aikaa menisi ilman ongelmia (kop kop).
Pojan mikroauto nostettiin seinältä alas ja nyppäsin koneen pöydälle talvihuoltoa varten. Pitää käydä tänään ostamassa vielä heittokello jalkoineen ja astelevy niin saa laittaa kirjata ylös säädöt ennen purkamista.
Asentelin 4F:ään uudelleen puhelimen lataustelineen ja dashcamin syötön. Lisäksi murtohälyn sisätutkan ja sireenin kaapelointi. Vielä pitäisi saada loput kaapeloinnista tehtyä - etenkin kuskin ovessa on puuhaa.
Vaihdoin nikottelevaan ulkolämpömittariin patterit. Ai niin, ja vaimon autoon akun.
Tuo mittarin "korjaus" ei ainakaan heti auttanut. Miten tollanen boxi ajoittain antaa signaalia ja ajoittain ei. No katsotaan jos kelit vaikuttais. Tämä päivän kymmenen vähemmän pakkasta kuin eilen ei tunnu enää missään. :-)
Comment