Lotukseen pyöränlaakerin vaihto eteen ja fiiun vaihteiston öljyvuodon ihmettelyä. Audille tarvii mitään tehdä kun on kunnossa..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Urssi kehitti hyvin poikkeuksellisesti vian. Lämmönsäätöläpän servo jumitti paikalleen. Foorumilta löytyvien kerrassaan erinomaisten ohjeiden avulla raapaisin servon pöydälle ja aukaisin sen.
Äärimmäisen mieltäylentävää oli kyllä todeta, ettei kaikki ole rakennettu kertakäyttöiseksi. Servon moottori oli mainiosti huollettavissa helppoa hiilien irroitusta myöden. Vikanahan oli täälläkin moneen kertaan todettu moottorin tukkeutuminen omasta hiilipölystään. Puhdistin sen huolella ja ajelin eestaas yhdeksän voltin nepparipatterilla. Taas sysää.
Comment
-
-
Askartelin uuden akun paikoilleen. Alkoi kelien viilennyttyä yllättäen esiintyä pientä tahkeutta starteissa. Eilen parin lyhyen pyrähdyksen jälkeen tuntu jo loppu olevan niin lähellä että tänään piti marssia akkukauppaan.
Nyt on uusi 77Ah Exide paikoillaan ja johan lähti taas virkeästi ja ilman mittariston valojen himmentymistä käyntiin.
Comment
-
Pakko yhtyä tuohon Land Cruiserin suuruuteen. On kyllä todella massiivinen auto. Veljellä on Land Cruiser 100, jota liikuttaa melko vaivattomasti 4.2 litrainen diisselikone. Isosta koosta huolimatta on todella vaivaton ja näppärä ajettava. On väännöt vähän eri luokka kun omassa 1.9TDI:ssä :D
Comment
-
Kävin sutasemassa viimesen kerroksen mustaa maalia V8 prokkiksen venttiilikoppiin. Ja tuntuu että tässä kohdassa olisi kannattanut ehkä pikkusen venyttää budjettia... Antaa nyt kunnolla kuivua, mutta ei noita varmaan voi millään mittapuulla hienoiksi sanoa.
Noh, jatkuupa ulkopinnan turaamisen jälki sitten konehuoneessakin... :/
Comment
-
Vaihdoin kuskin oven rispaantuneen johtosarjan ja elättelin salaa toivoa että lukko-ongelmiin tulisi myös ratkaisu katkeilevien kontaktien poistuttua.
Ei niin hyvää tuuria voinu tietenkään olla; kuskin ovi ei edelleenkään avaudu kuin avaimella kääntämällä.
Noh. Seuraavaksi lukko-ostoksille, ihanan halpaa.
Positiivisena asiana johtosarjan vaihto ratkaisi sähköikkunoiden pätkimisongelmat, eikä ollut likimainkaan niin kettumainen homma kuin ennakkoon arvelin. Eikä tuo lukon vaihtokaan mitenkään pahalta hommalta vaikuta.
Comment
-
MAF anturin vaihto, runkoineen. Aika kivuton homma oli aamutuimaan tehdä porukoiden pihassa ilman katosta.
Samalla tutkailin lambdan vaihtoa. Uskaltaisiko siihenkin hommaan lähteä ulkosalla vai vaihdattaa suosiolla huollossa. Voisihan sitä kokeilla lähtisikö nätisti auki, jos ei niin huolto saa vaihtaa. Hieman on kallellaan putsarin koteloa kohden ja tuo lambda hylsykin aika pitkä.
Comment
-
Kenno vaihdettu kertaallen tuohon urssiin, niin osia irti ja rikottu keskikonsolin sisältä ja puhallinpaketista, alipaineletkuja tulpattu, esim kennon vesiventtiili ei käytössä syystä x. Nyt kuitenkin uusi kenno paikoillaan, termari vaihdettu ja nesteet koneessa. Näyttäisi pysyvän nesteet sisällä ja lämpämittarinkin mukaan kone lämpiää nyt normaalilämpöiseksi.
Comment
-
Eberin henkiin herätys ja takajarrun liukutappien jumituksen avaus pihalla. Kumma miten kaksi vuotta sitten hankitut uudet tuet/liukutappeineen olivat menneet täysin jumiin (vaativat kuumaa ja painetärytintä) kahdessa vuodessa. Auto tosin seisoi 18 kuukautta. Eberistä oli puhallin tuossa ajassa alkanut jumittaa, mutta lähti onneksi uudelleen pyörimään kun avas sen ja anto vähän 12V suoraan akusta. Ohjeen mukaan testataan puhaltimen pyörimisnopeus 8 voltilla?
Comment
-
A3 sai uuden lukon etuoveen. Yllättävän helppo operaatio kuten arvelinki; noin tunti taisi mennä kaikkineen ja siitä ainakin vartti kului oven sisään tippuneen taskulampun esille onkimiseen.
On muuten vittumaisen mallinen ovi siinä mielessä. Jos joku vastaavia rassaava tätä lukee niin suosittelen pitämään ovipeltien välissä olevista työkaluista kunnolla kiinni ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiKävin sutasemassa viimesen kerroksen mustaa maalia V8 prokkiksen venttiilikoppiin. Ja tuntuu että tässä kohdassa olisi kannattanut ehkä pikkusen venyttää budjettia... Antaa nyt kunnolla kuivua, mutta ei noita varmaan voi millään mittapuulla hienoiksi sanoa.
Noh, jatkuupa ulkopinnan turaamisen jälki sitten konehuoneessakin... :/
Comment
Comment