Pistin vähän mr. muskelia turbolle. Siinä sivussa yksi pultti tippui pohjapanssarin päälle ja yksi mutteri kului pyöreäksi. Onneksi oli varaosia tallissa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Laakeri sanoi Klikklak joten otin purku autosta ehjän kokonaisen.
Tuosta samasta syystä johtuen kaksirivilaakerin kanssa navan pultti/mutteri pitää kiristää pyörä ilmassa. Jos rengas lasketaan maahan pultin ollessa vielä löysällä voi laakeri jäädä kanittamaan. Laakeriin saa sitten tuohttua helposti, kun navan pultti/mutteri väännetään väkisin momenttiin (Kohdistetaan kaikki paine muutamaan laakerikuulaan koko kehän sijaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viestiKoititko petteri tuon laakerin väljyyttä kun oli navanpultti paikoillaan? Irtonaisenahan mikään ei nyt vedä tuon laakerin sisäkooleja yhteen.
Tuosta samasta syystä johtuen kaksirivilaakerin kanssa navan pultti/mutteri pitää kiristää pyörä ilmassa. Jos rengas lasketaan maahan pultin ollessa vielä löysällä voi laakeri jäädä kanittamaan. Laakeriin saa sitten tuohttua helposti, kun navan pultti/mutteri väännetään väkisin momenttiin (Kohdistetaan kaikki paine muutamaan laakerikuulaan koko kehän sijaan.
Comment
-
Valuttelin tänään pari litraa ATF kainaloon käsivarsia pitkin. Volkkarin laatikon nopeustunnistin oli pimentynyt ja vaihtamiseen piti pudottaa laatikon öljypohja, suodatin ja venttiilikoneisto pois. Ensimmäistä kertaa tein remonttia automaattiin tuossa mittakaavassa ja nyt kun onnistui kerralla, olo on hyvä vaikka niskaa ja hartioita kolottaa. Hyvin kun valmistautui niin helppo, mutta työläs homma.
Comment
-
vaihdoin taas etupyörän laakerin käyttikseen. Onneksi on kahdet olkavarret niin voi prässäillä aina uuden valmiiksi... hommaan ei kulu enää tuntiakaan. Purin myös toisesta B5sesta kiisseli myllyn pois. Eipä sekään ollut lujassa vaikka 530tkm siellä olikin majaillut. Siitä muuntautuu noin 2.0l mTDI,
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pygmi Näytä viestiKasailin kesävanteita... Alkaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän hiipimään pelko takaraivoon että nuo leveämmät ei mahdu takana pyörimään.
Comment
-
-
Comment
-
Turasin tuohon Audiin kannet paikalleen tänään ja jakopään sekä jotain muuta pientä sain jo läjään. Jako oli kyllä naurettavan helppoa laittaa noilla lukitustyökaluilla kohdalleen ja kone pyöri räikällä pyörittäen ainakin oikein hyvin.
Kannen pulttien kiristys tuotti vähän harmaita hiuksia ja nyt hiukan arvelluttaa tulikohan nuo nyt riittävän kireälle väännettyä, ei vaan kärsinyt kireämmälle enää kiristää kun pari pulttia jo "narahti" oikein kunnolla kääntäessä. Toivotaan että kestää kasassa ja otetaan uusiksi jos tuli munattua.
Comment
Comment