Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pistin vähän mr. muskelia turbolle. Siinä sivussa yksi pultti tippui pohjapanssarin päälle ja yksi mutteri kului pyöreäksi. Onneksi oli varaosia tallissa

    Comment


    • Laakeri sanoi Klikklak joten otin purku autosta ehjän kokonaisen.
      Koititko petteri tuon laakerin väljyyttä kun oli navanpultti paikoillaan? Irtonaisenahan mikään ei nyt vedä tuon laakerin sisäkooleja yhteen.

      Tuosta samasta syystä johtuen kaksirivilaakerin kanssa navan pultti/mutteri pitää kiristää pyörä ilmassa. Jos rengas lasketaan maahan pultin ollessa vielä löysällä voi laakeri jäädä kanittamaan. Laakeriin saa sitten tuohttua helposti, kun navan pultti/mutteri väännetään väkisin momenttiin (Kohdistetaan kaikki paine muutamaan laakerikuulaan koko kehän sijaan.

      Comment


      • Tuon 4.2:n jakopään remppaa varten modasin V6 30V:n nokkienlukitusraudasta V8:iin käypäisen. Nyt se siis käy kumpaankin :)
        Attached Files

        Comment


          Eikös tuonkin koneen jakopäää lukita oikeasti "virranjakajien" puolelta? Katsonko väärin, nii et saa hihnaa pois lukitsimen välistä, muutoin kuin katkaisemalla sen? Ja uusikaan ei mene paikoilleen?

          Comment


            Kyllä se etupäästä lukitaan ja hihna poistuu lukitsimen alta katkaisematta.

            Comment


              Ja mitä väliä on vaikkei se lähtisikään jos lukitusrauta on paikoillaan? Senhän voi ottaa siksi aikaa pois kun vaihtaa hihnaa :)

              Comment


              • Jytkymmän kiinnitys raudan cöölerille, moottoriin 5w-40 diesel edge fst joku 3l öljyä kaataen venttiilikoneiston päälle, muokattu venakoppa paikalle.
                Attached Files

                Comment


                  Pesin ja vahasin tuplaäksän. Nyt vois tulla ne helteet takas.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viesti
                    Koititko petteri tuon laakerin väljyyttä kun oli navanpultti paikoillaan? Irtonaisenahan mikään ei nyt vedä tuon laakerin sisäkooleja yhteen.

                    Tuosta samasta syystä johtuen kaksirivilaakerin kanssa navan pultti/mutteri pitää kiristää pyörä ilmassa. Jos rengas lasketaan maahan pultin ollessa vielä löysällä voi laakeri jäädä kanittamaan. Laakeriin saa sitten tuohttua helposti, kun navan pultti/mutteri väännetään väkisin momenttiin (Kohdistetaan kaikki paine muutamaan laakerikuulaan koko kehän sijaan.
                    Tuo oli niin mäsänä että ratti kääntyi "10 minuuttia" vetopäällä. Onhan ne sisäkoolit prässätty siihen napaan kiinni, pultti varmistaa. Ainakin viereisestä kun purin irti, niin eipä ollut ehjässä väljyyksiä. Oli se kirrattuna tai ei.

                    Comment


                    • Ahtoputken hitsailua, volvon imusarja tuli hyvin käytettyä 90° kurvikin löysi paikan.
                      Attached Files

                      Comment


                      • 2.5 10v tutkiskelua. Kohteena AET josta varmaan tulee AAF:n kanssa ja henkilöauton nokka-akselilla varustettuna sopiva ristisiitos Multivanin keulille.

                        Comment


                          Likasimme ensin kätemme ja sitten käsien pesualtaan.
                          Click image for larger version

Name:	20150720_185218.jpg
Views:	1
Size:	244,9 Kt
ID:	1627478

                          Click image for larger version

Name:	20150720_191256.jpg
Views:	1
Size:	112,2 Kt
ID:	1627479

                          Comment


                          • Tuossa on hyvä syy, miksi käytän kumihanskoja turatessa. Tuntuma pysyy lähes samalta kuin paljain käsin tehdessä, mutta jälkeenpäin ei tarvii jynssätä käsiä ja kynnenalusia juuriharjalla ;) tosin vinyylihanskat on kakat, nitriiliset hyvät

                            Comment


                            • Tuosta juuri hankitusta ekasta audistani irroitin apumiehen puoleisen pakosarjan irti. Pari katkennutta pulttia joutuu poistamaan ja sit pääsiskin kasaamaan. Kyllä siitä vielä auto tulee.

                              Comment


                              • Eilen tuli vaihdettua Bkutoseen vanhojen hapettuneiden rekisterikilvenvalojen tilalle OEM-ledmodulit. Ei voi kuin suositella! Juuri sopivan kirkkaat eikä hintakaan päätä huimaa.

                                Comment


                                  Olen pötkötellyt tallin "lattialla" enkä ole oikeastaan tehnyt mitään.

                                  Comment


                                  • Baijerin Wirityksessä meni etuparkki pimeäksi. Ei ollut se perinteinen 5W lasikanta joka heitetään minuutissa paikoilleen, osoittautuikin olevan jotain merkkikohtaista erikoismallia jonka vaihto vaatii vieläpä sisälokarin irrotuksen ym. pientä.

                                    Comment


                                    • Valuttelin tänään pari litraa ATF kainaloon käsivarsia pitkin. Volkkarin laatikon nopeustunnistin oli pimentynyt ja vaihtamiseen piti pudottaa laatikon öljypohja, suodatin ja venttiilikoneisto pois. Ensimmäistä kertaa tein remonttia automaattiin tuossa mittakaavassa ja nyt kun onnistui kerralla, olo on hyvä vaikka niskaa ja hartioita kolottaa. Hyvin kun valmistautui niin helppo, mutta työläs homma.

                                      Comment


                                      • Hitsasin primeran pakoputken kuntoon ja pohjaan pari paikkaa samalla. Itsehinaava ruohonleikkuri tuli myös huollettua, harmillisesti se pienin jousi kaasuvivustosta putosi ehkä lattiakaivoon [emoji2]

                                        Comment


                                          vaihdoin taas etupyörän laakerin käyttikseen. Onneksi on kahdet olkavarret niin voi prässäillä aina uuden valmiiksi... hommaan ei kulu enää tuntiakaan. Purin myös toisesta B5sesta kiisseli myllyn pois. Eipä sekään ollut lujassa vaikka 530tkm siellä olikin majaillut. Siitä muuntautuu noin 2.0l mTDI,

                                          Comment


                                          • A6: seen vaihtui raidetangonpäät, takajarrujen liukutappeihin uudet rasvat. Veljen anopin rover 25 kynnykseen hitsasin paikan.

                                            Comment


                                              Kasailin kesävanteita... Alkaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän hiipimään pelko takaraivoon että nuo leveämmät ei mahdu takana pyörimään.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Kolmoseen jarrupalat joka kulmaan. Vaihteeksi taas mukavasti sujunut remppa ilman sen kummempia yllätyksiä tai jumittuneita pultteja.
                                                Sisäpaloissa oli vielä jonkin verran enemmän pintaa kuin arvelin mutta loppuipahan ylimääräiset kitinät ja kalinat.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Pygmi Näytä viesti
                                                  Kasailin kesävanteita... Alkaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän hiipimään pelko takaraivoon että nuo leveämmät ei mahdu takana pyörimään.
                                                  Mitkä on vanteiden specsit ja mihin autoon tulossa?

                                                  Comment


                                                    Tuolla tarinaa enemmän http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...79#post1194679

                                                    Comment


                                                    • Skodaan uudet ölpät ja suodatin. Saksinostin nostettiin talliin sisälle.

                                                      Comment


                                                        Lattiamaton purin jo aikasemmin, vielä maalailla sisusta siistimmäksi. Alakerran sain kasaan uusilla kilkkeillä vihdoin ja viimein kun öljypumppu kotiutui. Enään ei puuttus kun kansiin kaikki uudet osat. Ja tietysti turbot ja kytkytin, kuhan osais päättää mitkä laittaa.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • Turasin tuohon Audiin kannet paikalleen tänään ja jakopään sekä jotain muuta pientä sain jo läjään. Jako oli kyllä naurettavan helppoa laittaa noilla lukitustyökaluilla kohdalleen ja kone pyöri räikällä pyörittäen ainakin oikein hyvin.

                                                          Kannen pulttien kiristys tuotti vähän harmaita hiuksia ja nyt hiukan arvelluttaa tulikohan nuo nyt riittävän kireälle väännettyä, ei vaan kärsinyt kireämmälle enää kiristää kun pari pulttia jo "narahti" oikein kunnolla kääntäessä. Toivotaan että kestää kasassa ja otetaan uusiksi jos tuli munattua.

                                                          Comment


                                                          • Vanhalla passatilla poltin 50e maksaneen obd pulikan. Kannattaa hyvää hyvyyttään nollata toisten koodeja. No tilasin tollasen kympin tyhmän kaapelin, se riittääkin hyvin omaan autoon.

                                                            Comment


                                                            • Määräaikaishuollon TT:lle, öljyt + suodatin,ilman- ja raitisilman suodattimen ja tulpatkin tuli vaihdettuu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X