702 Valmetin jarrut aukaisin molemmin puolin ja puhdistelin sekä voitelin. Toisella puolella oli sitten passatti montun päällä, piti tutkia mistä se hävittää jähytysnestettä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiIhanko yksin pudotit laatikon? Itsellä mietinnässä lähteäkö omasta B5:sta omaani irroittelemaan. Haynesin mukaan ei vaikuttaisi hirmu monimutkaiselta, mutta vähän arveluttaa kuinka sen laatikon sitten oikeasti saa sieltä irtoamaan ja uuden tilalle...
Comment
-
OEM Bluetoothin jälkiasennus 90% valmis. Muutama huomio / ottaa päähän:
1.) Kufatecin johtosarjassa ei tule quadlock-liittimeen liitinrunkoa, jota autossa ei ole jos Sound Systemiä ei ole tehtaalta ruksittu => Liitin tilaukseen Laakkoselta
2.) OEM Bluetooth-purkki ei mahdu lattiamaton alle laatikoineen, eli mattoa pitää leikata tai purkki sijoittaa muuten. Itse sijoitin sen takajalkatilan ilmakanavien alle, jonne se mahtui muutaman pehmusteen kanssa oikein hienosti ilman suojalaatikkoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viestiEi tallissa, mutta pihalla eilen valmistelin 100sta kennon vaihtoa purkamalla hanskalokeron sekä kuskinpuolen alamuovin. Ajattelin koittaa ilman keskikonsolin irroitusta selvitä.
Ettei ihan Ot:ksi mene niin kelkka tuli laitettua siihen kuntoon, että lunta saa tulla. Kesästä asti pikkuhiljaa rakenneltu, ja tänään tais loppua?
Comment
-
Nyt menee jo pahemman luokan Ot:ksi kun haulla löytyis paljon juttua asiasta, mutta menkööt. Vanhat tiivisteet oli niin korput ja huonossa hapessa joten butyylimassaa hain kun kaikkialla sitä sinne suositellaan. Eihän se nyt juuri minkään hintaista ole.Viimeksi muokannut jünther; 5.12.2013, 14:49.
Comment
-
Mönkijän lumiauran asennusta meinasin turata, mutta olikin mennyt akku vaihteeksi pilalle kesän aikana.
Kiinan ihmeessä kun ei varmaankaan kustannussyistä ole narustarttia eikä juuri mitään muutakaan, niin olkoon orastavassa hangessa sitten...
Joutuu siis akkukaupan kautta aloittamaan lumityökauden.
Comment
-
Kyllä itteä ainakin hirvittäis alkaa repii sitä kennokoteloa sieltä pakkaskelissä irti, voi olla että tulee osina ulos. :)
Toisaalta se tiivistenauha voi antaa helpommin periksi kylmässä, no enivei hopsiksen sanoin Good luck with that... :)
Comment
-
Pakko tehdä pakkasessa kun ei ole lämmintä paikkaa rempata ja tuli vitkuteltua sen kanssa liian myöhään :). Nyt ei ole vaan voinut tehdä mitään, kun selästä lihas tulehtunut kun ilmeisesti saanut kylmää kun ulkona tehnyt siten, että kylmä ilma päässyt iskemään selkään. Sunnuntaina kuitenkin pakko jatkaa lämppärinkennon vaihtoa, jos ei muuta niin pilleriä naamaan ja tekemään. :)
Comment
-
En ihan tallissa mutta anoppilan kellarissa, vedin 8m putkea lvv kondenssivedenpoistoon jotta ei anoppikokelaan tarvi sankolla kuskailla vettä viemäriin.
Comment
-
Juotin syylärinpäädystä halkeaman umpeen. Ei ollut tosin mikään omista vehkeistä vaan yhden tutun traktorista. Toivotaan vielä, että pitää kun ei sen kummemmin kun vedellä koitettu. Sitä kiiressä kerkeä kaikkea kikkailla. Toivottavasti koittaa ite paineet ennen asennusta. Oli kuulemma vittumainen irrotettava.
Comment
-
Opel astraan vaihdoin jarrupalat eteen,taakse levyt+palat ja pientä jumppaa nihkeästi liikkuville osille. Projektiin piti ostaa työkalu jarrusatuloiden mäntien takaisinpyörittelyyn ja torx hylsysarja sekä 600mm pitkä varsi 1/2" hylsyille. Osa ajasta meni ostoksilla käymiseen, ei motonetistä saa ekalla kerralla oikeita osia, onneksi vain muutama kilometri matkaa.
Comment
-
Perus Girlingien kässärien herkistely hieman pitkittyy... Mekanismit toimii suht ok, tuli varuiksi purettua ja putsailtua isän kanssa. Ongelma oli, et leimalla sai konttorirotta vain 1.5kn per takanurkka käsijarrutehoksi ja kahva nousee ylös asti. Ylös ei kuulemma saa nousta ja hyväksyttävä jarruteho ois 2kn /nurkka.
Kaikki liikkuu hyvin, kässärin vivut satuloissakin ääripäästä toiseen, mutta nyt vaan edelleen kässärikahva nousee taivaisiin ja takanurkat kohtuulisen jumissa, eli jarrut laahaa.
Tästä seuranneen hurjistuneen jarrujen ilmaamisen lopputulos oli yksi räjähtänyt jarruletku. Ulkokuori oli ollut näemmä halki, ei leimalla huomannut katsuri, enkä minäkään.
Parissa tunnissa uusi letku tehtynä, kun ei näihin kellonaikoihin saa uuttakaan mistään. Silti sama takajarrujen laahaus ja kässärin nousee ylös. Prkl.
Josko pari tuntia unta auttais ongelmanratkonnassa...
Comment
-
Pohjaako ne vivut sitten?
Aika paljon vaatii katsimies jarruvoimaa. Videon verran oli riittänyt Hyvinkäällä vai Riihimäellä Katsastuslinjan konttorilla käsijarrun tehoksi. Kaksin käsin vedetty kässäri päälle. Viikkoa aiemmin leimattu hyväksytysti. Hyvin pysyi paikoillaan, jos oli tasainen paikka, eikä tuullut. http://youtu.be/EBuQbZfKXLE
Comment
-
Tämäkin katsuri erehtyi rullille ajamaan, vaikka varoittelin, ettei ole torsen-quattro, enkä tiennyt miten rullilla käy.
Kunnollisia lukuja inssi ei käyttöjarruista kuulemma saanut, kun pyrki rullilta ylös. Kässäristä sai tuon 1,5kn jotenkin mystisesti mitattua.
Kyllä tuo pysyi mäessäkin paikallaan tolla kässärillä, kahva vaan nousee aivan ylös. Purkamisilla sai aikaan sen, että viimeiset 2 naksahdusta ovat jäykempiä kuin aiemmin.
Takaisin halliin riehumaan..
Comment
-
Tinasin urssin ulkolämpömittariin uuden taustavalopolttimon. Ei mikään amerikantemppu, mutta ensimmäistä kertaa jouduin ottamaan silmälasit pois päästä tinaushommissa. Ei tule vanhuus yksin, saamari.
On muuten jännä, että pari polttimoa pimenee aina, kun ottaa mittariston syliin. Nyt piti johtojen kytkemisen jälkeen vaihtaa kierroslukumittarin ja ajotietokoneen taustavalo.
Comment
Comment