Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 702 Valmetin jarrut aukaisin molemmin puolin ja puhdistelin sekä voitelin. Toisella puolella oli sitten passatti montun päällä, piti tutkia mistä se hävittää jähytysnestettä.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
      Ihanko yksin pudotit laatikon? Itsellä mietinnässä lähteäkö omasta B5:sta omaani irroittelemaan. Haynesin mukaan ei vaikuttaisi hirmu monimutkaiselta, mutta vähän arveluttaa kuinka sen laatikon sitten oikeasti saa sieltä irtoamaan ja uuden tilalle...
      Yksin se tuli irrotettua. Onnistuu, mutta on se vähän hyppimistä ja työkalujen hakua. Takaisin laitossa pitää olla jo kaveri, kun ei ole kunnon laatikkonosturille tilaa.

      Comment


        Ei tallissa, mutta pihalla eilen valmistelin 100sta kennon vaihtoa purkamalla hanskalokeron sekä kuskinpuolen alamuovin. Ajattelin koittaa ilman keskikonsolin irroitusta selvitä.
        Viimeksi muokannut 54mmy; 3.12.2013, 16:48. Perustelu: pihalle -> pihalla

        Comment


          Good luck with that... Olikos siinä ilmastointi?

          Comment


            Ei ollu ilmastointia, eli konehuoneen puolelta helpompi vaihdella, mutta vaijerit pitää ilmeisesti ainakin irroitella.

            Comment


            • Corolla sai pahvia keulaansa, ja vaikutus oli välitön: lämmöt nousevat yhtä hyvin kuin kesälläkin.

              Comment


              • OEM Bluetoothin jälkiasennus 90% valmis. Muutama huomio / ottaa päähän:
                1.) Kufatecin johtosarjassa ei tule quadlock-liittimeen liitinrunkoa, jota autossa ei ole jos Sound Systemiä ei ole tehtaalta ruksittu => Liitin tilaukseen Laakkoselta
                2.) OEM Bluetooth-purkki ei mahdu lattiamaton alle laatikoineen, eli mattoa pitää leikata tai purkki sijoittaa muuten. Itse sijoitin sen takajalkatilan ilmakanavien alle, jonne se mahtui muutaman pehmusteen kanssa oikein hienosti ilman suojalaatikkoa.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
                  Ei tallissa, mutta pihalla eilen valmistelin 100sta kennon vaihtoa purkamalla hanskalokeron sekä kuskinpuolen alamuovin. Ajattelin koittaa ilman keskikonsolin irroitusta selvitä.
                  Kyllä tuosta helposti ilman keskikonsolin purkua selviää. Omasta kesällä vaihtelin tossa pihalla kans, ja ei todellakaan ole niin suuri homma mitä sillon luulin ja peloteltiin.

                  Ettei ihan Ot:ksi mene niin kelkka tuli laitettua siihen kuntoon, että lunta saa tulla. Kesästä asti pikkuhiljaa rakenneltu, ja tänään tais loppua?

                  Comment


                    Pistitkö sinne kotelon ja pellin väliin jotain ainetta kun olit purkanut? Vai vanhoilla tiivisteillä kasaan. Siis sinne konehuoneen puolelle. Ei tekisi pelkän tämän rempan takia mieli ostaa butyylimassaa.

                    Comment


                    • Nyt menee jo pahemman luokan Ot:ksi kun haulla löytyis paljon juttua asiasta, mutta menkööt. Vanhat tiivisteet oli niin korput ja huonossa hapessa joten butyylimassaa hain kun kaikkialla sitä sinne suositellaan. Eihän se nyt juuri minkään hintaista ole.
                      Viimeksi muokannut jünther; 5.12.2013, 14:49.

                      Comment


                      • Sen voin sanoo noist kennojumpista et ainakin typ44-koppasessa se kenno on tosi kelju vaihtaa ilman, että ottaa keskikonsolia irti. Se keskikonsolinkaan irroittaminen ei niin iso homma ole. Sen jälkeen se alkaakin jo jotenkin luonnistumaan :))

                        Comment


                        • Mönkijän lumiauran asennusta meinasin turata, mutta olikin mennyt akku vaihteeksi pilalle kesän aikana.
                          Kiinan ihmeessä kun ei varmaankaan kustannussyistä ole narustarttia eikä juuri mitään muutakaan, niin olkoon orastavassa hangessa sitten...

                          Joutuu siis akkukaupan kautta aloittamaan lumityökauden.

                          Comment


                          • Sain aikasiks dippailtua vanteet valkosiks, hyvältä näyttää ainakin omaan silmään. Aika näyttää miten kestää etes tän talven, jos ei niin sit sooda- tai lasikuulapuhallukseen ja pulverimaali päälle

                            Comment


                              Kyllä itteä ainakin hirvittäis alkaa repii sitä kennokoteloa sieltä pakkaskelissä irti, voi olla että tulee osina ulos. :)

                              Toisaalta se tiivistenauha voi antaa helpommin periksi kylmässä, no enivei hopsiksen sanoin Good luck with that... :)

                              Comment


                                Pakko tehdä pakkasessa kun ei ole lämmintä paikkaa rempata ja tuli vitkuteltua sen kanssa liian myöhään :). Nyt ei ole vaan voinut tehdä mitään, kun selästä lihas tulehtunut kun ilmeisesti saanut kylmää kun ulkona tehnyt siten, että kylmä ilma päässyt iskemään selkään. Sunnuntaina kuitenkin pakko jatkaa lämppärinkennon vaihtoa, jos ei muuta niin pilleriä naamaan ja tekemään. :)

                                Comment


                                • Satkuun vaihdettu etuvetari, iskarit eteen, taakse toinen jarrulevy ja molemmat satulat. Vielä työn alla käsijarruvaijerit, joka tuossa onkin hankalia vaihe kun ei ole paikkaa saada autoa kunnolla ylös.

                                  Comment


                                  • Dippiä talveen, loskakelit ja kaikki paskat niihin... Viel valkonen. :s Mites, eiksen puhtaanapito oo aika veemäistä..? :S

                                    Comment


                                      Enpä juuri mitään...
                                      Join pari kaliaa.

                                      Comment


                                        Mankan vaihto ässästä ibizaan kun menee tuon kesäpelin hifit kokonaan uusiksi. Purku hommia tiedossa :)

                                        Comment


                                        • Kutosen etupalat vaihdettu. Hävis merkkivalo mittarista ja toivottavasti lopettivat vinkumisenkin, mitä ovat hetken tehneet.
                                          Illemmalla jos tekis puslajumppaa ja jois lämmintä kaljaa, nyt kun muu perhe on anoppilassa. :)

                                          Comment


                                            En ihan tallissa mutta anoppilan kellarissa, vedin 8m putkea lvv kondenssivedenpoistoon jotta ei anoppikokelaan tarvi sankolla kuskailla vettä viemäriin.

                                            Comment


                                            • Juotin syylärinpäädystä halkeaman umpeen. Ei ollut tosin mikään omista vehkeistä vaan yhden tutun traktorista. Toivotaan vielä, että pitää kun ei sen kummemmin kun vedellä koitettu. Sitä kiiressä kerkeä kaikkea kikkailla. Toivottavasti koittaa ite paineet ennen asennusta. Oli kuulemma vittumainen irrotettava.

                                              Comment


                                              • Opel astraan vaihdoin jarrupalat eteen,taakse levyt+palat ja pientä jumppaa nihkeästi liikkuville osille. Projektiin piti ostaa työkalu jarrusatuloiden mäntien takaisinpyörittelyyn ja torx hylsysarja sekä 600mm pitkä varsi 1/2" hylsyille. Osa ajasta meni ostoksilla käymiseen, ei motonetistä saa ekalla kerralla oikeita osia, onneksi vain muutama kilometri matkaa.

                                                Comment


                                                  Huomenna olis talliohjelmassa Ibizan 1.9 SDi koneen lämpötila-anturin vaihto. Lienee jossain perusvittumaisessa paikassa koneen takana?

                                                  Comment


                                                    Eikai noissa sdi koneissa ole vittumaista paikkoja, kun tilaa on. Siinä kannen päädyssähän sen pitäisi olla.

                                                    Comment


                                                      Perus Girlingien kässärien herkistely hieman pitkittyy... Mekanismit toimii suht ok, tuli varuiksi purettua ja putsailtua isän kanssa. Ongelma oli, et leimalla sai konttorirotta vain 1.5kn per takanurkka käsijarrutehoksi ja kahva nousee ylös asti. Ylös ei kuulemma saa nousta ja hyväksyttävä jarruteho ois 2kn /nurkka.

                                                      Kaikki liikkuu hyvin, kässärin vivut satuloissakin ääripäästä toiseen, mutta nyt vaan edelleen kässärikahva nousee taivaisiin ja takanurkat kohtuulisen jumissa, eli jarrut laahaa.
                                                      Tästä seuranneen hurjistuneen jarrujen ilmaamisen lopputulos oli yksi räjähtänyt jarruletku. Ulkokuori oli ollut näemmä halki, ei leimalla huomannut katsuri, enkä minäkään.

                                                      Parissa tunnissa uusi letku tehtynä, kun ei näihin kellonaikoihin saa uuttakaan mistään. Silti sama takajarrujen laahaus ja kässärin nousee ylös. Prkl.


                                                      Josko pari tuntia unta auttais ongelmanratkonnassa...

                                                      Comment


                                                      • Pohjaako ne vivut sitten?

                                                        Aika paljon vaatii katsimies jarruvoimaa. Videon verran oli riittänyt Hyvinkäällä vai Riihimäellä Katsastuslinjan konttorilla käsijarrun tehoksi. Kaksin käsin vedetty kässäri päälle. Viikkoa aiemmin leimattu hyväksytysti. Hyvin pysyi paikoillaan, jos oli tasainen paikka, eikä tuullut. http://youtu.be/EBuQbZfKXLE

                                                        Comment


                                                          Tämäkin katsuri erehtyi rullille ajamaan, vaikka varoittelin, ettei ole torsen-quattro, enkä tiennyt miten rullilla käy.
                                                          Kunnollisia lukuja inssi ei käyttöjarruista kuulemma saanut, kun pyrki rullilta ylös. Kässäristä sai tuon 1,5kn jotenkin mystisesti mitattua.

                                                          Kyllä tuo pysyi mäessäkin paikallaan tolla kässärillä, kahva vaan nousee aivan ylös. Purkamisilla sai aikaan sen, että viimeiset 2 naksahdusta ovat jäykempiä kuin aiemmin.

                                                          Takaisin halliin riehumaan..

                                                          Comment


                                                            Tinasin urssin ulkolämpömittariin uuden taustavalopolttimon. Ei mikään amerikantemppu, mutta ensimmäistä kertaa jouduin ottamaan silmälasit pois päästä tinaushommissa. Ei tule vanhuus yksin, saamari.

                                                            On muuten jännä, että pari polttimoa pimenee aina, kun ottaa mittariston syliin. Nyt piti johtojen kytkemisen jälkeen vaihtaa kierroslukumittarin ja ajotietokoneen taustavalo.

                                                            Comment


                                                            • A4:n vaihdelaatikon vaihdon aloittelua. Lambdat irroitettu ja alkuputkien kiinnitysmuttereiden irroittelua pakosarjoista, mikä jäikin vielä vähän kesken, kun on hitusen tiukassa ja ahdasta... 13mm räikkälenkki meni ostoslistalle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X