Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
    Jatkoin vaimon passatin korjailua yrittämällä ottaa kuskinpuolen vetarin irti. Joutui kyllä jättämään kesken kun ylätukivarret on jumahtanu olkavarteen, vaikka pultti kyllä irtos helposti. Jos ei tukivarret irtoa, niin pitää sitten koittaa ottaa toinen alatukivarsi irti...
    Sain naputeltua ylatukivarret olkavarresta irti, oli kyllä yllättävän tiukassa. Tietty toisessa hitusen klappia, joten vaihtoon menee. Ja jotta vetarin sai kolosta kokonaan veks, joutui etummaisen tukivarren sitten kuitenkin kanssa irroittamaan.

    Comment


      Viime aikoina olen korjannut jenkkimalmia.

      Alapallin hylkäsi leimamies joten sen vaihdoin, heti perään klykoli vuoto kuriin. Tänään otin uuden taistelun moottoriöljy vuodon kanssa ja saattoi käydä niin että voitin. Ohjaustehostimen vuoto näyttäisi loppuneen sillä että laitoin säiliöön ohjaustehostin öljyä ATF:n sijaan.

      Nyt meinaa tuntua oudolta ajatukselta ettei tuo malmi kasa merkkaisi ruutuaan mitenkään.

      Niin ja sain mä audiin kesärenkaat alle, sekä otsoni käsittelyn tein. Vielä pitäisi pestä se ja laittaa myyntiin.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
        Sain naputeltua ylatukivarret olkavarresta irti, oli kyllä yllättävän tiukassa. Tietty toisessa hitusen klappia, joten vaihtoon menee.
        Omassa oli takimmaiset väljät, mutta vaihdoin kummatkin, kun samassa projektissa/konkurssissa menee. Eli vasen viime vuonna ja oikea nyt ennen katsastusta. Alapallosta katsuri kehotti vaihtamaan, mutta ei ole vielä ehtinyt ja ääni on kyllä tullut kuuluviin ajossa.

        Comment


        • Itsekin yleensä vaihtanut molemmat, mutta nyt katsoin että tukivarren pultti on niin päin että saa irti ilman yläkolmion ja iskarin irroitusta, joten tällä kertaa menen siitä mistä aita on matalin :)

          Comment


            Siivosin golffin sisältä. Airbagin liittimen putsailin ja vähä suojailin johtoja kun oli revenneet. Koodien nollaus ja vola ei pala bagin valo enää.

            Comment


            • 1.8 gdi -mitsun suuttimen vaihtoa. Imusarjan irroittaminen tossa laitteessa on ihan pikkanen homma, on jaappanin insinööri tehnyt melkoisen monimutkaisen imusarjan. Ja sen jälkeen siihen on pultattu toki pakokaasun takaisinkierrätys, joka karstaa ja tukkii koko imusarjan, prkl.

              Comment


                Kevyt kevätpesu uudelle tulokkaalle. Ei tuossa korissa paljon mikronaarmut haittaa niin on jopa ihan mukavaa, stressitöntä ajanvietettä. :) Nyt kelpaa lähteä Killerin tarjoamille kahveille.

                Comment


                • Kaverin mantaan ahtoputken
                  Attached Files

                  Comment


                    Tulipa tuossa tutkittua miksei oikea takavalo syty joka kerta, joskus on ollut ongelmaa myös vasemmassa takavalossa. Olen tuohon jo aikaisemmin polttimoakin vaihtanut mutta nyt oli oikein vikakoodit kummastakin takavalon johtosarjaviasta. Autossa Kovilin vetokoukku joten sen kytkennästä on hyvä aloittaa vianhaku.

                    Muistelin että autossa on joku hämärä johtoviritelmä oikean takavalon luona joten ensiksi sen kimppuu. Harmaapunaisessa johdossa oli joku lätkäteippiviritys vai lieko jotain orkkis kangasteippiä, noh se pois ja alta paljastuu tuollainen muovisukka.
                    Click image for larger version

Name:	Kovil Vetokoukku sähkösarja (6).jpg
Views:	1
Size:	389,7 Kt
ID:	1625129

                    Tuosta on haaroitettu vetokoukulle takavalon sähköt.

                    Click image for larger version

Name:	Kovil Vetokoukku sähkösarja (1).jpg
Views:	1
Size:	305,7 Kt
ID:	1625123

                    Pikkasen hapettumaa näkyvillä.

                    Click image for larger version

Name:	Kovil Vetokoukku sähkösarja (2).jpg
Views:	1
Size:	207,0 Kt
ID:	1625124

                    Leikkasin sivuleikkureilla auki tuon liitoksen. Ei ole sitteen minkäänlaista puristusliitosta tuossa, vain muovisukka mikä sisällä jo nyt kovin hapettuneet johtimen päät.

                    Click image for larger version

Name:	Kovil Vetokoukku sähkösarja (3).jpg
Views:	1
Size:	228,4 Kt
ID:	1625125

                    Liitos uusiksi ja tilalle 0.35mm2 johtimeen 1.5mm2 abiko, noh abikon litistys sielä pihdeillä kasaan niin saaa luvan kestää. Kyseinen abikoliitin ei halunnut kutistua lämmittämällä...

                    Click image for larger version

Name:	Kovil Vetokoukku sähkösarja (4).jpg
Views:	1
Size:	233,6 Kt
ID:	1625127

                    ... joten ammattimaisesti sähköteipillä liitos "tiiviiksi". Autossa mittarissa 328tkm joten jos tuo nyt kestäisi lopun aikaa.

                    Click image for larger version

Name:	Kovil Vetokoukku sähkösarja (5).jpg
Views:	1
Size:	233,1 Kt
ID:	1625128

                    VMP, aika kuraa tuo johtosarjan asennuksen laatu. Muutenkaan tuo Kovilin koukun mekaaninen toimivuus ei päätä huimaa mutta ilmeisesti uudemmissa tuotteissa on parannusta tapahtunut.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                      Itsekin yleensä vaihtanut molemmat, mutta nyt katsoin että tukivarren pultti on niin päin että saa irti ilman yläkolmion ja iskarin irroitusta, joten tällä kertaa menen siitä mistä aita on matalin :)
                      Löyty vieläkin matalempi kohta tukivarren vaihtoon, kun A6:sta sattui olemaan ehjä vähän ajettu vielä tallella. Tosta A6:sta on mukavasti päässyt kaikkea muutakin hyödyntämään, kuten toisen aiemmin vaihdetun takasatulan...

                      Vetarin suojakumi tuli vaihdettua samalla, se oli sentään uusi, mikä sattui hyllystä valmiiksi löytymään. Täytyy sanoa, että on noi tommoset kumihanskat vaan ihan kunkut tuon nivelen rasvan kanssa turatessa.

                      Comment


                      • Enpä ole ennen tajunnut, että laturin jalan pitää olla täsmälleen yhtä leveä kuin laturin korvakkeiden väli. Jos on muutama kymppä välystä niin pyörivät osat alkavat krahisemaan runkoa vasten kun pultteja kiristää tarpeeksi (koko laturi siis vielä hölskyy pulttien varassa). Mistä hitosta sitä ny repäisee täsmälleen sopivat shimmit siihen väliin?

                        Comment


                          Eihän siinä ole vahingossakaan sitä holkkia joka liikkuu kun tarpeeksi kiristää?

                          Comment


                            Katselin kun autoon vaihtui öljyt ja alpin panssari löysi paikoilleen. Kelpaa taas rymmyyttää. :)

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                              Eihän siinä ole vahingossakaan sitä holkkia joka liikkuu kun tarpeeksi kiristää?
                              Eipä ole, jossain muussa laturissa olen bongannut sellaisen lyhyen putkisokan tapaisen liukuvan holkin. Taidan uhrata tuohon rakotulkista sopivat liuskat niin ehkä se siitä.

                              Comment


                              • Tuli vaihdettua huohotinputki, pancake ja se toinen venttiili. Kele mikä duuni. Samalla mureni öljytikun alaosa. Oli se menossa näköjään mutta lisäohjelmaa sain. Sen päälle olin ihmetelly suhinaa ilmanputsarin tienoilta ja sieltähän löytyi lyttyyn kalautettu ohut musta putki. Huollossa on tupellettu ja sen saakin sit reklamoida. Tein letkupatentin tähän hätään vielä. Mikähän putki se edes on? Meni suoraan imusarjalle siitä koneen takaa. Kone 1.8T apu.

                                Comment


                                  TaoTaoon vaihdoin vappuprojektina eteen Rainbowin erillissarjan kun ei kuskin puolella toiminut ollenkaan. Nyt on makee soundi ja mieltä lämmittää kun sain 120e sarjan 85e.

                                  Comment


                                    Ensin käytiin hakemassa ja sitten ruuvailtiin skodaan kesärenkaat. Ensimmäinen kommentti hallitukselta. Auto on liian korkea ja vanteet liian sisässä... No lääkkeet lienee tiedossa.

                                    Comment


                                    • Dippailen vanteita. Maalata piti, mutta yllättävä rengasrikko ajoi varasuunnitelmaan..

                                      Comment


                                      • Tyttöystävän kauppakassi-Fiestan maffin putsasin, loppu käyntihäiriöt siihen. Seuraavaks oman Audin kimppuun. :D

                                        Comment


                                        • Voin vaan kuvitella Kuikelon nöyrän vaimon.... Saa vissiin ihan vähän kuulla? :D

                                          Comment


                                          • Audi 80:een oikea alatukivarsi paikoilleen uusien polyuretaanipuslien kera.

                                            Comment


                                            • Ikkunahissin vaihdon kuskin oveen. Aikaa tuhraantui useampi tunti purkuun ja osien vaihtoon. Hämmennystä aiheutti hieman uusi hissipaketti, joka oli jonkin verran eri näköinen kuin vanha. Vähän aikaa meni myös turatessa nostimen moottorin liittimien kanssa. Ovipahvista moottorille tuleva johto napsahti hieman paikoilleen, mutta ei ollut silti kunnolla sisällä. Ikkuna ei liikkunut ollenkaan kasauksen jälkeen ja epäilin jo moottorin suuttuneen lopullisesti viimeisistä kiusauksista kun joutui ikkunaa hivuttamaan alas rikkinäisellä nostimella ennen vaihtotyön alotusta. Muutaman murinan ja ruokatauon jälkeen liitin naksahtikin yllättäen paikoilleen vielä naksun lisää ja ikkuna alkoi toimimaan.
                                              Kuvissa poseeraa vanha ikkunahissihässäkkä, joka oli todellakin loppuun käytetty. Tuo viimeisessä kuvassa lattialla pötköttävä pieni osa löytyi irtonaisena oven sisältä.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Vaimon passatista sain vasemman etuvetarin kunnolla kiinni jotta pääsee huomenna kokeilemaan, toimiiko jarrut niinkuin pitää. Pieni epävarmuus on päällä, kun oikean takasatulan vaihdon jälkeinen ilmaus ja muiden nurkkien nesteiden vaihto meni ihan yksinään pumppaamalla pullon ja letkun avulla.

                                                Jos kaikki pelaa, niin öljynvaihdon jälkeen voisikin suunnitella leiman hakua ensi viikolle. Edellinen on meinaan jonkin hyvin selektiivisen dementian takia vuodelta 2012! On muuten kiva huomata tommonen "pikku" lipsahdus perus kesärenkaiden vaihdon yhteydessä...

                                                Comment


                                                • Tarkistin turbon, vaihdoin kompurapuolen o renkaan vaikutti kovettuneelta, muuten välyksetön td06sl2 16G Big. Nyt turbiini uuden billettin kera viedä tasapainoitukseen. Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1430656143137.jpg
Views:	1
Size:	130,3 Kt
ID:	1625239

                                                  Comment


                                                  • Sain B6:n pestyä kunnolla, kuivatettua ja hiontavahattua ja lopulta myös vahattua autovahalla. Yllättävän hyväkuntoinen maalipinta sieltä löytyikin.

                                                    Bilteman kiillotuskone+Wurthin hiontatyynyt tuli koeajettua ja hyvin tuntuivat sopivan yhteen.

                                                    Comment


                                                    • Tuollainen heräteltiin henkiin 10vuoden tauolta.
                                                      Voi jeesus sitä savutuksen määrää kun käyntiin saatiin :D Lähti muuten toisella startilla eetterin avustuksella. Hetken kävi kolmella mut sit löyty viimeinenkin muki mukaan.

                                                      Etupyöräkin oli jumissa ja sai lekalla paukuttaa jarrurumpua vähän aikaa.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Tuli vedettyä takavalojen päälle lamin x-kalvot. Ei oikein miellyttänyt mustassa autossa punaiset uudenkirkaat valot, mutta nyt on hyvä :)

                                                        Comment


                                                          Itse en ole turannut, mutta pari viikkoa olen tässä hyvin läheltä seurannut tälläisen härvelin rakennusta hallilla. Nämä olivat vielä kaksi viikkoa sitten molemmat ehjiä ja kokonaisia autoja, deadline häämöttää huomenna kun tämän pitäisi olla Luumäellä officrossia ajamassa. Kaikkea ne hullut keksii...
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Ei tallissa mutta tallin ulkopuoli sai maalia niskaan, huomenna jatkuu toivon mukaan piisaa maali.

                                                            Comment


                                                            • Sähkötöitä

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X