Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Viime aikoina olen korjannut jenkkimalmia.
Alapallin hylkäsi leimamies joten sen vaihdoin, heti perään klykoli vuoto kuriin. Tänään otin uuden taistelun moottoriöljy vuodon kanssa ja saattoi käydä niin että voitin. Ohjaustehostimen vuoto näyttäisi loppuneen sillä että laitoin säiliöön ohjaustehostin öljyä ATF:n sijaan.
Nyt meinaa tuntua oudolta ajatukselta ettei tuo malmi kasa merkkaisi ruutuaan mitenkään.
Niin ja sain mä audiin kesärenkaat alle, sekä otsoni käsittelyn tein. Vielä pitäisi pestä se ja laittaa myyntiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiSain naputeltua ylatukivarret olkavarresta irti, oli kyllä yllättävän tiukassa. Tietty toisessa hitusen klappia, joten vaihtoon menee.
Comment
-
Tulipa tuossa tutkittua miksei oikea takavalo syty joka kerta, joskus on ollut ongelmaa myös vasemmassa takavalossa. Olen tuohon jo aikaisemmin polttimoakin vaihtanut mutta nyt oli oikein vikakoodit kummastakin takavalon johtosarjaviasta. Autossa Kovilin vetokoukku joten sen kytkennästä on hyvä aloittaa vianhaku.
Muistelin että autossa on joku hämärä johtoviritelmä oikean takavalon luona joten ensiksi sen kimppuu. Harmaapunaisessa johdossa oli joku lätkäteippiviritys vai lieko jotain orkkis kangasteippiä, noh se pois ja alta paljastuu tuollainen muovisukka.
Tuosta on haaroitettu vetokoukulle takavalon sähköt.
Pikkasen hapettumaa näkyvillä.
Leikkasin sivuleikkureilla auki tuon liitoksen. Ei ole sitteen minkäänlaista puristusliitosta tuossa, vain muovisukka mikä sisällä jo nyt kovin hapettuneet johtimen päät.
Liitos uusiksi ja tilalle 0.35mm2 johtimeen 1.5mm2 abiko, noh abikon litistys sielä pihdeillä kasaan niin saaa luvan kestää. Kyseinen abikoliitin ei halunnut kutistua lämmittämällä...
... joten ammattimaisesti sähköteipillä liitos "tiiviiksi". Autossa mittarissa 328tkm joten jos tuo nyt kestäisi lopun aikaa.
VMP, aika kuraa tuo johtosarjan asennuksen laatu. Muutenkaan tuo Kovilin koukun mekaaninen toimivuus ei päätä huimaa mutta ilmeisesti uudemmissa tuotteissa on parannusta tapahtunut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiItsekin yleensä vaihtanut molemmat, mutta nyt katsoin että tukivarren pultti on niin päin että saa irti ilman yläkolmion ja iskarin irroitusta, joten tällä kertaa menen siitä mistä aita on matalin :)
Vetarin suojakumi tuli vaihdettua samalla, se oli sentään uusi, mikä sattui hyllystä valmiiksi löytymään. Täytyy sanoa, että on noi tommoset kumihanskat vaan ihan kunkut tuon nivelen rasvan kanssa turatessa.
Comment
-
Enpä ole ennen tajunnut, että laturin jalan pitää olla täsmälleen yhtä leveä kuin laturin korvakkeiden väli. Jos on muutama kymppä välystä niin pyörivät osat alkavat krahisemaan runkoa vasten kun pultteja kiristää tarpeeksi (koko laturi siis vielä hölskyy pulttien varassa). Mistä hitosta sitä ny repäisee täsmälleen sopivat shimmit siihen väliin?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiEihän siinä ole vahingossakaan sitä holkkia joka liikkuu kun tarpeeksi kiristää?
Comment
-
Tuli vaihdettua huohotinputki, pancake ja se toinen venttiili. Kele mikä duuni. Samalla mureni öljytikun alaosa. Oli se menossa näköjään mutta lisäohjelmaa sain. Sen päälle olin ihmetelly suhinaa ilmanputsarin tienoilta ja sieltähän löytyi lyttyyn kalautettu ohut musta putki. Huollossa on tupellettu ja sen saakin sit reklamoida. Tein letkupatentin tähän hätään vielä. Mikähän putki se edes on? Meni suoraan imusarjalle siitä koneen takaa. Kone 1.8T apu.
Comment
-
Ikkunahissin vaihdon kuskin oveen. Aikaa tuhraantui useampi tunti purkuun ja osien vaihtoon. Hämmennystä aiheutti hieman uusi hissipaketti, joka oli jonkin verran eri näköinen kuin vanha. Vähän aikaa meni myös turatessa nostimen moottorin liittimien kanssa. Ovipahvista moottorille tuleva johto napsahti hieman paikoilleen, mutta ei ollut silti kunnolla sisällä. Ikkuna ei liikkunut ollenkaan kasauksen jälkeen ja epäilin jo moottorin suuttuneen lopullisesti viimeisistä kiusauksista kun joutui ikkunaa hivuttamaan alas rikkinäisellä nostimella ennen vaihtotyön alotusta. Muutaman murinan ja ruokatauon jälkeen liitin naksahtikin yllättäen paikoilleen vielä naksun lisää ja ikkuna alkoi toimimaan.
Kuvissa poseeraa vanha ikkunahissihässäkkä, joka oli todellakin loppuun käytetty. Tuo viimeisessä kuvassa lattialla pötköttävä pieni osa löytyi irtonaisena oven sisältä.
Comment
-
Vaimon passatista sain vasemman etuvetarin kunnolla kiinni jotta pääsee huomenna kokeilemaan, toimiiko jarrut niinkuin pitää. Pieni epävarmuus on päällä, kun oikean takasatulan vaihdon jälkeinen ilmaus ja muiden nurkkien nesteiden vaihto meni ihan yksinään pumppaamalla pullon ja letkun avulla.
Jos kaikki pelaa, niin öljynvaihdon jälkeen voisikin suunnitella leiman hakua ensi viikolle. Edellinen on meinaan jonkin hyvin selektiivisen dementian takia vuodelta 2012! On muuten kiva huomata tommonen "pikku" lipsahdus perus kesärenkaiden vaihdon yhteydessä...
Comment
-
Tuollainen heräteltiin henkiin 10vuoden tauolta.
Voi jeesus sitä savutuksen määrää kun käyntiin saatiin :D Lähti muuten toisella startilla eetterin avustuksella. Hetken kävi kolmella mut sit löyty viimeinenkin muki mukaan.
Etupyöräkin oli jumissa ja sai lekalla paukuttaa jarrurumpua vähän aikaa.
Comment
-
Tuli vedettyä takavalojen päälle lamin x-kalvot. Ei oikein miellyttänyt mustassa autossa punaiset uudenkirkaat valot, mutta nyt on hyvä :)
Comment
-
Itse en ole turannut, mutta pari viikkoa olen tässä hyvin läheltä seurannut tälläisen härvelin rakennusta hallilla. Nämä olivat vielä kaksi viikkoa sitten molemmat ehjiä ja kokonaisia autoja, deadline häämöttää huomenna kun tämän pitäisi olla Luumäellä officrossia ajamassa. Kaikkea ne hullut keksii...
Comment
Comment