Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sängynpäädyn. Materiaaleina kattopaneelien jämät ja muutenkin käytettiin vähä mitä sattui puuhyllystä löytymään. Keskelle sängyntaakse piti jättää reikä kun ei paneelit riittäny :D
    Tuohon hyllykoloseen tulee vielä maitolasi ja sen alle valaistusta.
    Attached Files

    Comment


    • Vaihdoin kesärenkaat..

      Comment


        Rättilaikka vinku hetken (jos toisen) ja taasen tuli todettua uusi homma jossa tulee jossain kohtaa kysymys "onko tässä mitään järkeä".
        Mutta kun nosti viereen vanteen joka ei vielä ole saanut lämpöä ja viharakkautta niin mieliala parani edes vähän.
        Attached Files

        Comment


        • Passattiin vetonivelen suojakumi tuli vaihdettua. Noita uudempien autojen vetonivelen kumeja aina moititaan, mutta tuokin oli alkuperäinen vm. 1998 OEM löbro/GKN ja autossa mittarissa kilometrejä muutama tonni vaille 500 tkm.

          Comment


          • Bilteman ryppymaali. Hionta, pesu, silikoninpoisto, 1. ohut kerros, 5min odotus, 2. märkä kerros, 20min odotus, 3. märkä kerros, odotus 20min, uuniin tunniksi 150 astetta jonka jälkeen laskin sataan asteeseen jossa oli vielä 3.5h jotta kuivuisi pinta. Ihme syöpäsen näkönen tuli ja tosta puolan päittämästä kohdasta painelin kynnellä, niin huokosta täynnä. Mikähän tässä meni pieleen? Liian kuuma tuo 150 astetta? Uuniin heti vikan kerroksen jälkeen?

            https://www.dropbox.com/s/v3fhpxfwpk...00641.jpg?dl=0
            https://www.dropbox.com/s/h2xatla45g...00432.jpg?dl=0

            Saakelin VHT:n tökötit bannattu niin piti taas "laatu" tuotteisiin kääntyä.

            Comment


              Varmaan joo liikaa lämpöä. Itse kokeilin niin että lämmittelin tuollaisella motonetin nestekaaulämmittimella pari minuuttia ja vetäisin röpön pintaan. Tuli aika paljon siistimpi pinta.Ei kuitenkaan sellaista pientä syheröä niin kuin VHT:llä. Muistuttaa lähinnä röpelömassaa. Tuohan kuivuu huoneenlämmössäkin kosketuskuivaksi varmaan kahdessa minuutissa että 3,5 tunnin kuivattaminen uunissa on ehkä vähän turhaa. Piti mulla olla kuviakin testiventtilikopasta, mutta eipä taidakaan olla.

              Comment


              • Tuo oli ihan pehmeää vielä kahden tunnin jälkeen niin annoin olla reilummin.

                Comment


                • vw poolon tulpanvaihtoa ja sisävalon fiksausta. selkä kiittää siitä pikkuauton konehuoneessa kumartelusta :)

                  Comment


                    Myöskin Poloneesin kimpussa. Kuskin oven ikkunamekanismi oli pettänyt ja lasi putosi omalla painollaan alas jos veiviin hipaisi hiukankaan, ilmeisesti tästä syystä ostohetkellä veivi oli piilotettu johonkin taskuun tai hanskalokerron.

                    Ovipahvi pois, uusin yhden ikkunakiskoja kiinni pitävän pultin ja laittelin kaiken takas paikoilleen. Toimii taas kuin silloin uuten 330tkm sitten. Samaan sätöstykseen purin keskikonsolin lämppärinsäätimien takaa polttimon esiin kun oli koko konsoli täysin pimeä, vain huomatakseni ettei ole juuri tuollaista lamppua omissa varastoissa. Rekisterikilven valon pohja oli muuttunut ruosteeksi, sekin piti entrailla. Tänään vielä taka-akselin puslien vaihto ja siinäpä se vuosihuolto sitten olikin.

                    Comment


                      Varauduin vaihtamaan jakopään, mutta yllätyin kun löytyikin pyöreämpi malli termostaatti kotelosta, ja päätin jättää jakopäärempan kunnes saan lukityökalut jostakin. Nyt nousee taas lämmöt kohdilleen.

                      Comment


                        Vanteiden kanssa puuhastelua. Hiontaa, hiontaa, maalausta ja lippojen kiillotusta tiedossa vielä muutamaksi päiväksi.
                        Attached Files

                        Comment


                          Juon kaljaa.

                          Comment


                            Minäkin joisin jos saisi ostaa. Sen verran vituttaa tällä hetkellä turata tuota 330tkm ajettua Polon taka-akselia. Lähinnä jarrupainesäädintä jonka toinen kiinnityspultti nylppäri ja nyt on sitten yksi saatanan savotta senkin kanssa edessä.

                            Comment


                              Turasin perheautoon hiljennysmoodin matka-ajoa silmällä pitäen. :D

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                                Juon kaljaa.
                                Onko siinä alkoholia? Tallikaljassa pitää olla :)

                                Comment


                                  Joo on. Ja lonkerossakin on.
                                  Ei tämä juopottelu oikein enää sytytä minua.

                                  Comment


                                    Erään tuttavan 4F:n parkkitutkaa ehjäilin. Ei tokeentunut anturin vaihdolla ja vaati siis syvällisempää tutkimista.
                                    Ensin meinasin nostaa kädet pystyyn mutta sitten eräs klubitoveri rohkaisi ja selvensi järjestelmän toimintaa. Lopputulemana n. 1m uutta kuparikarvaa anturille ja tättärää homma rokkaa. Täytyy sanoa että nuo sähköhommat ovat vähäisistä korjaustaidoista kaikkein heikoimmat. Siksi on itsellenikin suuri yllätys että joku tekemäni onnistuu.

                                    Comment


                                    • S3:een imuputken vaihto Forgen tekeleeseen. V-mäinen homma, etten sanoisi! Oli hermot koetuksella, ja vanha tuli leikattua kappaleiksi irroittaessa.

                                      Comment


                                      • Nosto-oven koneisto asennettu ja toiminnassa; tätäkin odotettu yli 2 vuotta. Koneisto ollut kyllä ostettuna ennen tallin valmistumista...
                                        Yleistä siistimistä ja paikkojen järjestelyä, ensi viikolla jos saisi tuon matalanostimen, rengaskoneen ja tasapainoituskoneen paikoilleen ja toimintakuntoon...

                                        Comment


                                        • Noi vht ryppymaalit. Venakopat kun maalattiin, ne uunitettiin maalaamossa kahdesti ja silti kesti kolme päivää että haju alkoi hälvetä ja niitä pystyi koskettamaan ilman jälkiä. Harvinaisen hidas maali.

                                          Comment


                                            Sain ahaa-elämyksen että kesä on tulossa, ja purin jo toisen etuvanteen kiillotusta varten. Ensimmäinenkin on vielä kesken, on se kuitenkin jo viime juhannusviikolla aloiteltu... Ei oo miun hermorakenteelle tarkoitettua hommaa tuo kiilloitus.

                                            Comment


                                              Täällä sama :D tosin en oo saanu ainuttakaa vannetta irti autosta. Eilen tuli teippailtua golffista jalopuu listoja piiloo. Tuossa yksi niistä.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Kuusiokolopultista pyöreä.. Voi p*llu

                                                Comment


                                                • Naftia XZN-hylsyä sovittelemaan moskan kanssa. Tietysti jossai haist pas.. paikassa? :D

                                                  Comment


                                                  • Vaihdelaatikon tyyppikilven alapuolella.. Viimenen pultti millä laatikko on koneessa kii..
                                                    Tämähän tapahtui jo eilen.. Mutta edelleen kyrsii

                                                    Comment


                                                      Komppaan Jarkkoa. Lopetin eilen illalla jo seitsemän aikaan tekemisen. Nyt aamukahvien jälkeen uudella virralla porakoneen kanssa jatkamaan.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viesti
                                                        Varmaan joo liikaa lämpöä. Itse kokeilin niin että lämmittelin tuollaisella motonetin nestekaaulämmittimella pari minuuttia ja vetäisin röpön pintaan. Tuli aika paljon siistimpi pinta.Ei kuitenkaan sellaista pientä syheröä niin kuin VHT:llä. Muistuttaa lähinnä röpelömassaa. Tuohan kuivuu huoneenlämmössäkin kosketuskuivaksi varmaan kahdessa minuutissa että 3,5 tunnin kuivattaminen uunissa on ehkä vähän turhaa. Piti mulla olla kuviakin testiventtilikopasta, mutta eipä taidakaan olla.
                                                        Löytyipäs kuva.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • Tulos parani kun laitoin heti uuniin 100 asteeseen. Silti jäi pistemäistä huokosta pikkusen. Pystyykös alumiinia hiekkapuhaltamaan? Jostain vannejutuissa oli, että jää epätasanen pinta. Nyt on kaks sarjaa turattuja venakoppia jotka pitäs nollata. Joensuussa mitä hyviä paikkoja?

                                                          Tallissa kesken vakiopöntöistä läpivirtaavien teko Kilun projektin innoittamana. Turasin justiin rälläkällä käteen joten tulin haavoja paikkaamaan. Pitäs prkl ostaa oikeenkokosia laikkoja niin ei tartteis ilman suojaa ajaa. Rälläkkä on kätevä, kun se polttaa samalla nahan niin ei tuu niin paljoa sotkua.
                                                          Viimeksi muokannut Hene987; 15.3.2015, 12:24.

                                                          Comment


                                                            Lasikuulapuhallus olis varmaan alumiinin kanssa parempi.

                                                            e:

                                                            Poloneesin taka-akselin puslat vaihdettu. Olipahan taas varsin miellyttävää ja puhdasta hommaa. Jäykkäperäinen auto ja rumpujarrut. Jos tuonkin homman olisi saanut tehdä erillisjousitettuun ja levyjarrulliseen autoon niin koko operaatio olisi kestänyt ehkä kaksi tuntia. Nyt kun etukäteen kuvittelin puslien painamisen paikoilleen (ilman prässiä) olevan se vaikein osuus niin eipä niissä mennytkään kuin 15 minuuttia per puoli ja ihan käsipelin tehden. Tuo vaan kun pienin autosta irti lähtevä yksikkö on taka-akseli niin teettäähän se nyt vitutusta. Tein niin että irrotin jarrut akselista ja jätin jekkulangalla jousesta roikkumaan niin ei tarvinnut avata jarruputkia ja jälkeenpäin ilmata, tuskin ne ehjänä olisi auki lähteneetkään. Toisella puolella on akselia kiinnipitävän pultin edessä kuormantunnistava jarrupainesäädin. Se taas on kiinni kahdella pultilla korissa ja toinen pultti oli niin hitsaantunut kiinni ettei lähtenyt auki millään, ei lopulta edes paineilmataltalla hakaten. Sahasin sitten irtonaisella rautasahan terällä akselin pultin kannan juuresta poikki jotta sai sen vedettyä toiselta puolelta ulos.

                                                            Tolleen tunkin työkorkeudella kun on auto ja itse makaa siellä alla niin ei mahdu edes kääntymään ilman että putoaa kilo santaa naamaan joka kerta. Sitten kun hiukankaan käyttää jotain paineilmatyökalua niin se kertaalleen jo maahan pudonnut tavara lähtee uudelle kierrokselle ja hakeutuu kaikkiin ruumiinaukkoihin. Nyt sauna lämpiämään ja ravistamaan kaikki irtohiekka sinne.
                                                            Viimeksi muokannut hopsis; 15.3.2015, 18:08.

                                                            Comment


                                                              Nuijarin kanssa Cabrion ja Orin lämppärin kenno putsattu ja huuhdeltu, nyt taas tarkenee hyvin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X