Laitoin molemmat puskurit kiinni, kaikki 4 sisälokaria, takavalot ja muovit koneen päälle. Muuten meni hyvin, mutta, just kun valmista ja laitan ajovalojen pesurien letkua kiinni, niin tietenkin meni toinen ajovalopesuri rikki ja sitten lopulta hukkasin tallin lattialle yhden vanteiden pulteista. En tajua miten niin iso pultti voi hävitä kun ilmaan. 9h meni tallissa puuhastellessa. Oikeen mukavaa kun molemmilla sivulla sellanen alle 0.5m tilaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
-
En tajua miten niin iso pultti voi hävitä kun ilmaan. 9h meni tallissa puuhastellessa. Oikeen mukavaa kun molemmilla sivulla sellanen alle 0.5m tilaa.
Comment
-
Akin tavoin takapyörän laakerinvaihtohommissa tuli turattua. Tai mitään laakeria vielä saanut vaihdettua, kun jarrusatulan kannattimen alempi pultti oli nylpätty niin, että joutui kannan katkaisemaan rautasahalla. Bonuksena liukutapit oli enää "tapit". Onneksi löytyy ylimääräinen kannake, missä on vielä liukuakin...
Tuossa menikin sen verran aikaa, että huomenna jatkuu.
Comment
-
Tänää sai jatkaa mihin eilen jäi, eli toinen auto tallista pois ja 7h meni siivotessa että kadonnut pultti löytyi. roskiin lähti 6 isoa jätesäkillistä romua, 1 lihalaatikollinen ongelmajätettä. 1 laatikollinen rautaa. 2 laatikollista vag osia. Mutta pultti löytyi ja nyt mahtuu tallissa kävelemään autojen ympäri.
Comment
-
Tuli askarreltua -99 C5 vajaavetoisen ilmatakajousitukseen tavallisen rautajousisen iskarit.
Helppo nakki, ainoan murheen meinasi tehdä kun pohjaanlyöntikumien vasteet ei sopineet uusiin ohuempiin iskareihin. Pätkä 50mm pvc-sähköasennusputkea pelasti tilanteen.
Tulppasin alkuperäiseen iskariin menevän ilmaputken tavallisilla paineilmaliittimillä kun oli normaalia 4mm muovista ilmaputkea.
Nopeasti katsottuna halvin säätyvä iskari maksoi n.800€/kpl, nämä kustansi 130€/pari. Säästinkö, jää nähtäväksi mutta toistaiseksi toimii hyvin.
-Pasi
Comment
-
Pesin auton 1. kertaa tänä vuonna taivastallissa. Ensin sai puolisen tuntia tehdä lumitöitä, että sai sopivan pesupaikan aikaan, mutta muuten meni yllättävän kivuttomasti.
Comment
-
VW Lupon ohjausvaihteen vaihtaminen. Vai mikä osa lieneekään viralliselta nimeltään. Ei mee niinku elokuvissa.
Apurungon etummaiset kiinnityspultit on ruostuneet kiinni vastakappaleisiinsa, ei muutakun rälläkällä auki monen tunnin turaamisen jälkeen. Sitten kun se apurunko tuli alas sen verran, että sai ohjausvaihteen irti, todetaan, että uusi osa on väärä. Edes mulla ei riitä kantti alkaa patentoimaan ohjauksen eikä pyöräntuennan osia.. Sittenpä odotetaan että jostain löytyy tuo osa. Kaikki siis tehtynä taivasalla filmivanerilevyn päällä :)
Comment
-
Vaihdoin oikean pultin takajarrusatulan kannakkeen toiseen reikään, kun jouduin ranettamaan siihen vääränkierteisen pultin pariksi päiväksi. Enkä onnistunut edes kierteitä tuhoamaan. Samalla tuli poistettua keskivaimentajan päällä irrallaan levännyt lämpösuoja. Jos se räminän ja pärinän lähde löyty... :)
Comment
-
Viimeisiä osia irti vw t5:sta. Vielä kun saisi sen jotenkin kikkailtua ulos tallista. Pitää ennen purkaamosetän noutoa napata kuskinpuoleinen kylkipala irti... Vähän hidastuttaa koko hommaa kun ei ole toinen käsi oikein toimintakunnossa.
Pian on talli tyhjä seuraavaa projektia varten...
Comment
-
Golfiin nostin tekniikan paikoilleen ja purin ABSien johtosarjan kirjaimellisesti. Niin paljon juuri sopivankokoista johtoa ja riittävän pitkiä moottorin johtosarjaa varten. Kierrätys kunniaan ;D Toinen vaihtoehto olisi tehdä uusilla johdoilla, mutta sitten ei olisi kuin 5-6 väriä.
Comment
-
Vw jetta-07 nippuun, dsg laatikon vaihto. Nyt ei vaan lähde käyntiin, akku latauksessa, huomenna uusi yritys. Kolmisen kuukautta ehti odotella ennenkuin projekti kasassa. Joutui turvautumaan ulkopuoliseen apuun kun on vain yksi käsi toiminnassa... Huomenna nappaan polttoainesuodattimelta koneeseen lähtevät letkut irti ja naftaa tai dieselpurgea astiaan ja uusi yritys.
Voihan olla että joku liitin on irti, en kuitenkaan jaksa siihen uskoa kun vain maf, startti ja dsg liittimet olleet irti.
Comment
-
Jetta tulille, lähti akun latauksen ja pitkän startin jälkeen tulille. Ilmavaivaa ilmeisesti kun oli seissyt noin pitkään. Laatikkokin ainakin näin alustavasti pelasi ja vaihtoi tosi sujuvasti sekä d:llä että s:llä, pakkikin kytkeytyi pehmeästi. Huomenna katsastusaikaa varaamaan, T5 hylsy haetaan romikselle ja kuplan saa talliin.
Rengas ja tasapainoituskoneille pitäisi järjestää tilaa ja matalanostin käydä hakemassa...
Comment
Comment