Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Sisälämppärin puhaltimen vaihto 3h. Leikaten kotelo. Onneksi en ottanut pyyhkijöitä ym. irti niinku ohjeis oli, eivät olleet tiellä yhtään. Alkuperäsen kollektori oli kulunu varmaa 2mm. Uusi ei täysin värinätön ollut mutta ainakin pyörii ja 2v takuu.. Ehkä se olis 200e puhallin ollut hiljasempi ku tuo 69euron :P
Purku c5sesta lähti keula ja kone puis. Ehkä tuosta AEBstä vielä kone tulee vaikka puristuspaineet heitteli aikalailla. Ahtimesta hukkaportin lautanen säpäleinä ja pakopesä halki. Taas oli joku "enemmän voimaa vähemmän järkeä" henkinen asentaja tehnyt kytkin ja venakoppa remppaa. Katalysaattori oli korvattu jollain mehupillillä.
Jostain syystä itselle on muodostunut perinteeksi että jouluna asennetaan lisävaloja autoon. Kolmas vuosi putkeen tänä vuonna ja ensimmäistä kertaa omaan kärryyn. Hirveän näköisethän nuo on mutta näkeepähän itsekin jotain. (Puhelimella näemmä kuva kääntyy hieman kieroon.)
Laitettii kuplaan kone paikoilleen. Kiinnitettii polkimet, jarruputket ja letkut paikoileen. Alkaa kohta olee siinä vaiheessa että voi nostaa korin päälle.
Entrailin A6:n temppuillutta automaatti-ilmastointia. Oli jonseenkin haastavaa korjata lämmönsäätöläpän vikaa kun A: Autossa paikallaan ollut moottori oli rikki, B: Hyllystä löytynyt varaosamoottori oli rikki ja C: Ilmastoinnin ohjainpaneeli oli rikki.
Vaihdoin b5:seen poltto-ainesuodattimen. Meinas jo tulla lämmin ja pörröinen olo kun alempi banjo-liitin jäi vuotamaan, kun aamulla pitäisi startata kohti Lappeenrantaa. Asettui kuitenkin kun laittoi toisen kerran uudet kuparirenkaat väliin ja putsasi pinnat huolellisesti...
Aloin purkaa jarruletkuja irti ässästä, teräspunos letkut ois postissa. Takana sitten homma jäi kuskin puolelle kun väliputket nipat nypläänty, satulan kannakkeen toinen pultti nypläänty, liuku tappi vääntyi eikä tule pihalle ja camber puslan pultti katkesi kun puslan holkki ruostunut kiinni pulttiin. Taidan vetää unta loppu yön ja palata asiaan aamulla.
Annoin kaverin hyytyneelle Focukselle apuvirtaa taivastallissa -23'C pakkasessa punaisella pelastajalla, eli emännän -98 Golfilla. On se kova vehje, ei paljon pakkasista piittaa!
Itse tein tilaa talliin (vähän sahaa ja telinettä sun muuta pois tieltä) jos vaikka saisi auton sinne koeajettua. Vaikka lämmitys ei vielä toimikaan, niin puhaltimella saa pidettyä sopivana. Kuka ties vaikka iltasella ajais autopesuun (21 jälkeen -25%) ja sitten talliin kuivumaan.
Mitä tein tänään pihalla -18 asteen pakkasessa. Tarkoitus oli vaihtaa jarruletku, mutta sää vei pidemmän korren miehestä. Vein sitten kaverin nyrkkipajalle vaihdettavaksi. Ehkä parempi niin. Saa vaihtaa öljyt samalla. :)
Tänään purin kesävanteet Kersher FS:t. Huomenna olisi tarkotus hioa, aloittaa taka kannujen maalaus ja kiillottaa kehät. Kehien pultit saivat tänään kylvyn ultra-äänipesurissa.
Vaihdoin sisäilman ja moottorin ilmansuodattimet. Samalla huomasin, että huohottimen letkut on halkeilleet :( Tilasin Speed Autoteilestä siihen korjaussarjan. APX:n sellaista ei luettelossa ollut ja lähetin sinne mailia. Siihen vastattiin, että BFB sopii myös APX. Onko täällä joku tilaillut ja korjannut niillä autojaan? Itselläni on TT 1.8T Quattro APX 165kw.
Ajoin polon talliin kuivumaan jos sen vuotavaa putkistoa sais talven mittaan oikein korjattuakin. Samalla sain varaston puolta siivoiltua, kun yllättäen oli taas kaikki kamat ihan hujan hajan. Nyt olis taas lattialla tilaa liikkua ja työpöydällä tilaa jopa jotain tehdä... :D
Traktoriin uuden starttimoottorin. Alkuperäinen helevetin iso startti vaihtui alennusvaihteelliseen pikkumötikkään. Ei ole ikinä pyörinyt kone niin iloisesti kuin nyt ja veikeä Toyotan starttiääni tuli vielä kylkiäisiksi. Viuviuviu. :)
Leivoin. Ei kun huuhtelin A4:n lämppärin kennon. Ensin letkulla molempiin suuntiin, sitten ruokasooda/vesi seos preiluksi puoleksi tunniksi kennoon vaikuttamaan (tuttu kahvinkeittimen kalkinpoisto menetelmä) sitten reilu huuhtelu molempiin suuntiin. Paljon tuli röppöä kennosta ja sisälläkin alkoi tarkenemaan
Asesin kaverin A6 4f 2.0tdi etuvetoon Eberin sähköjä vaille valmiiksi. Kumma juttu miten noin isossa kopassa voi olla niin vähän tilaa lämmittimelle! Oikean etupyörän eteen olisi mahtunut helposti, mutta letkujen vedoista olisi tullut järjettömät. Samoin kardaanitunnelissa olisi ollut paljon tilaa, mutta ilman nosturia lämmittimen sinne asentaminen ei hotsittanut. Päädyin sitten asentamaan sen ohjeen mukaiseen paikkaan vasemmalle eteen. Ihan ei vielä kenkälusikka tarvinut, mutta melkein.
Comment