Oikeastaan tallin vieressä kun olen väkertänyt lippaa tallin kylkeen että saan kuppelin, mönkkärin ja saunapuut katon alle, huomenna pellit vielä niin saa lunta tulla
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Vihdoinkin sain tuon A6:n raadon laatikon irroitettua lohkosta ja pääsee seuraavaksi irrottamaan kytkimen ja vauhtipyörän siitä. Jos ne vaikka sais tuohon projektimoottoriin jossain vaiheessa laitettua.
Samaan laatikkoon kuuluvat vetaritkin sain putsailtua, jos niistä oikein myynti-ilmotusta sais laitettua.
Comment
-
Eilen rykäisin aamulla uudet käsijarruvaijerit ja kuskin puolelle taakse uuden jarrusatulan. Tänään joutui ilmaamaan toistamiseen tuon vaihdetun satulan ja sitten pesaisin audin ekan kerran takaosaston maalauksen jälkeen:)
Comment
-
Maxilötköstä loputkin korjausta vaativat osat irrotettu. Hain myös purkuautosta ehjät lokasuojat noiden auton mukana tulleiden läpimätien tilalle. Ensi viikolla jos ehtisi paikkaamaan puskureista pahimmat naarmut niin sais viedä lokarien kanssa maalarille.
Plussaan tunkkasin talvipyörät alle, jos ajelis silläkin vähän aikaa vaikka ei oikeastaan pitänytkään, sen takia talvisetkin vasta nyt alle.
Comment
-
Ostin eilen pitkän miettimisen jälkeen pakin, jossa on irroitettavat lokerikot ja kannen alla kaukalo. Autosähkötöissä tarvitsee monenlaista liitintä, sukkaa ja muuta tarviketta. Koska näille kaikille ei ole ollut selkeää paikkaa, niin on ollut vaikea hahmottaa tarviketilanne. Nyt olen parina iltana täytellyt pakkia autosähkötarvikkeilla ja kaivellut eri kätköistä esille tarvikkeita. Oli olevinaan paljon tilaa pakissa, mutta äkkiä se täyttyy. Seuraavaksi polttimoita laittelemaan omiin lokeroihinsa.
Comment
-
Eilen öljynvaihto tuohon 3.0TDI:hin. Oli ensimmäinen kerta kun itse vaihtelen ölppää autoon jossa LL öljyt sisällä. Meinasi tulla pienimuotoinen öljykatastrofi kun vanhat öljyt (8,3L) tuli melko sutjakkaasti ulos propun reiästä eikä öljyastiakaan jaksanut imeä samaa tahtia. Aika pienellä sotkulla selvittiin mutta jatkossa pitää kyllä sitten olla hivenen valmiimpi... Toki voi olla että seuraavat hoidetaan pajalla, vien vaan omat öljyt. Oli sen verran ikävää puuhaa tuo pohjapanssarin kanssa puuhastelu vaikka auton nyt nosturilla 1m ylöspäin saikin.
Comment
-
Aerot saa testimielessä pintaansa aerosolia, Mastonin Rubbercomppia.
Ensin pesu ja teippaus, sitten valkoinen ja lopuksi pintaan neon vihreää. Yksi purkki meni valkoista, sitten jälkikäteen ajateltuna ehkä hieman liian kiireellä (20min väliä) laitoin vihreän pintaan. Olisi varmaan pitänyt hieman paremmin antaa kuivua, tuntuu ujosti puskevan valkoinen läpi tuolta vihreän alta. Kaksi purkkia vihreää mennyt, annan kuivaa ja laitan vielä yhden purkillisen lisää.
Comment
-
Eilen inspiroiduin ihmettelemään toimimatonta tupakansytytintä. Joka siis ei ole toiminut sen reilun 5vuoden aikana mitä auto on mulla ollut. No eihän siellä ollut kuin johto liittimestä irti. Ilmeisesti joku entinen omistaja on irroittaessaan keskikonsolin ja kojelaudan keskiosan, todennut että sytkärin johdon takaisin laittaminen on saatanasta. Piuhat on taas kerran niin lyhyet ettei kenenkään sormet mahdu painamaan liitintä paikalleen. No jotenkin sain sen kuitenkin keploteltua paikalleen. Samalla ihmettelin jalkatilassa ollutta johtokieppiä jonka toinen pää löytyi keskikonsolin alta. Siellä oli ilmeisesti joku Jeesuksen aikainen Siemens puhelimen HF yksikkö.
Comment
-
Meidän taapero oli tainnut eilen hieman kovakouraisesti päästä tv:n kaukosäädintä räpeltämään, kun oli sieltä sisältä patterikolon "takaseinä" lohjennut irti. Tästä syystä ei toiminut enää lainkaan. Kun telkkari ei nyt enää muutenkaan häävi ole, ja muutenkin ilmaiseksi saatu, niin jotta tuon sai vielä jotenkuten pelaamaan, niin ronskisti pikku dremelillä aukko kapulan pohjaan ja liimalla jotenkin "seinä" kiinni. Patterit takas ja teippiä suojaksi ja taas toimii... :D
Ehkä sit joululahjaksi uutta (ja vähän isompaa) töllötintä tilalle ;)
Comment
-
Olin iltasella matkalla ihmettelemään pimeänä olevaa kaijutinta. Matkalla sitten polkasinn vähän poljinta ja pakoputki pasahti poikki! Siitä hyvä mieli. No onneksi oli vaan muhvin klemmarit ruostuneet poikki ja antautuivat. Ihmetellytkin hieman käyntiääntä ja nythän se selvis. Uudet klemmarit ja taas toimii. Diskanttikaijutinkin tuli "korjattua" kun pistin liittimen kunnolla. Takapenkin ärsyttävän natinankin sain pois. Jeesusteippiä lukitustappien ympäri ja aah niin mukavaa taas! Kunnon turaamista. Ja asennus kaljan vuoro.
Comment
-
Tuli otettua kesäauto talliin kuivaamaan, piti saada nostimella ylös että sai pohjaa samalla tarkisteltua, ja siitä se ajatus sitten lähti.
Olisi voinut RS4 jack padit hommata nostoa varten, mutta halusin auton heti ylös kun ei kaupatkaan auki enää olleet, niin löysin netin syövereistä hyvän DIY jack padin, autoihin mitkä nostetaan helmasta missä on kantti.
Vastaus ongelmiin on jääkiekko, se on sopivan pehmeä ja kokoinen, siihen kiekkoon vain sopivan levynen ura mikä menee nahkiasti siihen kanttiin, joten pysyy auton pohjassa, helpottaen nostimen asemointia.
Tuota ei ole tarkoitus jättää sinne pohjaan, vain noston ajaksi.
Comment
-
JHM:n short shifterin turasin kiinni. Vähän meinas alkaa ahistaan, kun piti lähtee lukkosokkapihtejä Biltemasta metsästämään kesken kaiken ja lopulta kaikkine säätämisineen ja pariin kertaan purkamiseen ja ihmettelyyn meni sellanen nelisen tuntia... Puolen tunnin hommaan, tää on vissiin sitä harrastamista :D
Comment
-
Sain aikaiseksi yrittää ottaa tuon A4:n vanhan rikkoutuneen vaihdelaatikon torsenin irti, jos vaikka siitä vielä jotain saisi aikaiseksi. Noh, täysin irti en sitä saanut, mutta laatikon takaosan tulpan magneetissa olleen hileen määrän, metallisen mössön ja kulahtaneiden torsenin rattaiden perusteella sanoisin ettei siitä taida enää kalua saada...
Comment
Comment