Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
V6 tdi koneesta piti joku rulla ääntä keulasta ja matkalla pajalle hävis tehostus ja lataus, onneks oli iso akku niin sai helposti ajettua 30 kilsaa pajalle.. keula auki ja yksi apulaiterulla olikin hajonnut totaalisesti ja hajottanut laturinhihnan kopan.. mutta saa siitä kalun vielä.. osat sparetosta tilaukseen ja loppuviikosta taas ajoon. Samalla tuli laitettua apparin oven lukkolaite (mallia ebay) ja alkoi sisävalot skulaan. Samalla uusittu myös jumiva visko. Huomattu myös tingelitangeli ajovalojen liittimen olevan aivan hapettunut, no täytyy töissä laitella orggis korjausjohdoista uudet pinnit =) Sit ei tarviis ku talvirenkaat/ 17'' vanteet löytää niin saa talvi tulla =) Eli melko onnistunut päivä pajalla!
Olis Hiluxi korotettu, viel loppusipistelyt. Täl hetkel vanteen keskiöstä kaaren ylimpään reunaan n.70cm samat arvot Audissa keskimäärin 29-30 cm pikkusen epätasasel alustal. On kai noissa vähän eroa. :D 5 cm saa viel alustan korotuksel ylös. :D
Alatukivarsi eteen oikealle, se takimmainen. Oli vanha totaalisen loppu, lonksu jo ylös ja alas sekä rengasta potkimalla heilu ku hullun m****u mielettömän per*****ä! Onhan tuo reilummissa jarrutuksissa kyllä viskonutkin sinne sun tänne! Onko porukka injektio neulalla kumin läpi rasvaa noihin niveliin ruutannu vai..?
Olen jo pari viikkoa ihmetellyt satunnaisesti takaa kuuluvaa kevyttä pam-pam-pam ääntä joka esiintyy aina ajoittain renkaan pyörimisnopeuden mukaisella taajuudella. Sain vihdoin tänään aikaiseksi kurkata päivänvalossa asiaa tarkemmin. Jarrusatulasta oli molemmat liukutappien M8 pultit hävinneet ja satula nojasi kevyesti vanteeseen. Onneksi on ollut 16" pellit alla viime aikoina, 17" pyörän kanssa olisi päässyt jo sen verraan ulommas että seuraukset olisivat voineet olla sangen mielenkiintoiset. No, nyt lienee tilanne taas hallussa.
Vaihdoin viimeinkin jumissa olevan kombin, enskerralla saa joku muu vaihtaa, samalla nakkasin letkulämmittimen paikoilleen. Samoiten uus pohjamuovi hukkuneen tilalle.
Mites lie toi letkulämmitin nyt pelaa ku laitoin sen siihen paisarin letkuun mikä menee syylärin alakulmaan vai pelaako ollenkaan?
Lämmittimelle tarkoitettu paikkahan ois ollu öljynjäähdyttimen toinen letku, mutta ois jääny nojaamaan ilmastoinnin kompuran sähköliitintä vasten, niin en uskaltanu siihen laittaa. Lämpii kuitenkin aika reippaasti kuitenkin myös ulkoisesti, ja eipä se varmaan ollu ees oikea lämmitin ku tilasin ilman kiertovesipumppua olevaan malliin, mutta näkyhän siellä olevan se pumppu :(
Remppasin emännän Golfia, eikä kiinnostanut yhtään! Kyllä se vaan 300tkm ja 15v. vanha auto alkaa olla tiensä päässä, ellei ole ihminen, joka jaksaa jatkuvasti tuota ropata. Positiivisena puolena alatukivarsien takahelojen vaihto sujui melko kivuttomasti.
Vw T5 moottorin kumityynyt vaihdettu paistettuihin malleihin, raakakumia paistettu etummainen täyteen. Vähän ralliautomainen tuli, kaikki resonoinnit ym värinät tietysti kabinettiin. Pitänee tuosta rikkinäisestä tehdä vähän kevyempi malli....
Myöskin egr/sammutinhässäkkä vaihdettu puhdistettuun ja egr-deletoituun malliin. Ihan omin pikku kätösin muokkasin purkuautosta tuollaisen. Sammutusläppä oli otettu syystä tai toisesta otettu irti, tulipahan sekin sitten korjattua. Optimoiautosi firman softa tulee autoon tiistaina niin oli pakko laittaa nuo em asiat kuntoon..
Skodan kytkinremppa turattu viikonloppuna. Samalla bongattu alipainevuoto ja muuta pientä.
Oli kytkimen keskiö revennyt levystä irti aivan täysin, saas nähdä kauanko uusi ja hieman miedompi kytkinsetti sitten kestää. Jännä ois tietää, mikä tuon varsinaisesti on aiheuttanut.
Eilen illalla sain tallia siivottua, jotta ruohonleikkuri ja Polo pääsee talvehtimaan ja ehkä jopa ehjääntymään talven aikana. A4:een tuli samalla vaihdettua "talvi"takavalot. Noi itse mustatut ei syksyn pimeillä ja talven lumipöllyssä ole ne kaikkein näkyvimmät, joten nakkasin tuoreemmat prefacelift valot kiinni.
Pääsin kokeilemaan nykyaikaista invertteripuikkokonetta. En minä tuollakaan vielä saumaa saanut aikaiseksi mutta yritys oli paljon lupaavampi kuin aikaisemmat kokeilut puikolla. Saas nähdä onko huomenna hiekkaa silmissä.
Vaihdoinpa ilmansuodattimet ja "samalla vaivalla" ajovalojen polttimot. Sama vaiva tarkoitti sitten tässä tapauksessa koko keulan purkamista. Jos valoteho ei parantunut yhtään, jatketaan ottaa päähän-ketjussa.
Kerhotoverin autoon tunkkasin uuden ohjaustehostimen pumpun ja starttimoottorin. Jälkimmäisen piti olla tuttu juttu kun omaan vastaavalla konehuoneella olevaan startin vaihdoin taannoin.
Olin etukäteen speksannut startin vaihtoon noin 1½-2 tuntia, silleen ilman hikeä tehden ja siinä vaiheessa kun olin tunnin turannut ja pyörinyt alla niin että vanha startti oli vielä autossa niin alkoi oikein ihmetyttämään että miten tämä nyt niin pirun ahdas oikein onkaan? Samalla hetkellä syttyi lamppu ja muistin miten tuskailin aivan saman ahtauden kanssa kun omaa starttia uusin. Öljynsuodattimen kun irrottaa niin tulee täysmoottorin startin vaihtoon heti kriittisen verran lisää tilaa. Jokohan seuraavalla kerralla menee kerrasta ilman turhaa ihmettelyä.
Samaan autoon on joku helvetin oranki edellisen kerran pistetty kiristämään viskon mutteria. Kaksi työkalua rikoin sitä avatessa. Viimeisimmän tein sitten 8mm latikasta johon 5mm rosteriakselista tapit pitämään hihnapyörästä vastaan, silti meni ihan rajoilla että aukesi.
Comment