Ajoneuvosaksinosturin ajosiltojen ruosteenpoisto ja uudelleen maalaus. Muutaman vuoden kesti kiinanpoikien maalaukset. Laiton Mastonin pensselillä levitettävää maalia tilalle. Saas nähdä kuin kauan kestää. Vähän Miranolin tyyppistä koostumukseltaan eli kuivaa varmaan viikon :-)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
-
Taas vähän remontintynkää. Aamulla kattelin että lammikko auton alla, ekana mielessä että onko viime remontissa jääny ohjausvaihteen banjo löysälle tms. No ei ollutkaan öljyä vaan jäähdytinnestettä. Oli sen verran salakavala vuoto, kun ei näkynyt missään selkeää vuotojälkeä. Lopulta vika löytyi sisäkennolle menevästä o-renkaasta. Lopuksi vaihdoin talouden japanilaiseen moottoriöljyt.Viimeksi muokannut Drunkenmunky; 12.8.2023, 14:40.
- 1 like
Comment
-
Ei tallissa, vaan takapihalla lauantaina. Autot tykkää siitä, että niitä käytetään. Nuo seitsemisenkymmentä pihalaattaa tuolta kontista ladotuksi tuonne takapihalle meni noin 5 tunnissa. Ja voi veljet että oli taas joka paikka kipiänä sen jälkeen. Seuraavaksi olisi toinen vastaavanlainen pläntti laitettavana, paitti että kaksi kertaa tuon kokoinen, voipi olla että joutuu tekemään kahdessa osassa...
Comment
-
30 x 30 x 5 cm pihalaatta painaa 11 kg eli 770 kg lasti. Varmaan aika toimiva madallussarja. Oliko "Saat ilmaiseksi, kun viet kaikki kerralla" -tarjous? :D
Itse laitoin viidettä päivää peräkkäin kuskin oven saranaan Chesterton 723 Spasolvoa siinä toivossa, että sarana herkistyisi edes vähän. Tuntuu olevan aika jumissa.
Comment
-
Appiukko halus peräkärryä taannoin lainaan, olis pihalaattoja vieny mökille. Ei siinä muuten mitään mutta appiukon Focuksen rekisteriotteessa lukee max perävaunumassan kohdalla 490kg. Toi kuomukärry painaa vissiin jotain vajaan 200kg tyhjänä. Ja ne oli isoja laattoja. Ja niitä oli joku nelisenkymmentä. Laskin että 8 laattaa sais lain mukaan laittaa kerralla kärrylle ja että helpompaa on nostaa ne suoraan sinne focuksen konttiin. Tai vetää edes jollain oikeella autolla jossa on vetomassaa sen verran mitä jarruttomaan kärryyn saa laittaa.
Hyvä että satuin kysyyn mitä varten sitä kärryä tarvittiin. Muuten sen olis vaan joku lempannu laitoihin asti täyteen ja lähdetty repiin foortilla mökille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viesti30 x 30 x 5 cm pihalaatta painaa 11 kg eli 770 kg lasti. Varmaan aika toimiva madallussarja. Oliko "Saat ilmaiseksi, kun viet kaikki kerralla" -tarjous? :D
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti
Ei ihan noin paljoa kuitenkaan, piti ihan puntarilla mitata, 18 lb tasan yksi noita laattoja ja se 70 kertaa tekee 1260lb. Se on kiloina 571.5kg. Vaan onhan sekin tietysti aika herkku määrä kiveä.
Comment
-
Juuri torstaina tuskailin C5 quattron taka-anturin kanssa. Ensin meni se M6 pultti poikki ja sitten piti porata/pilkkoa/murskata/nyppiä vanha anturi reiästä pois varoen samalla, ettei poraa pulssikehään saakka. Sopivan paksuinen poranterä oli niin pitkä, ettei mahtunut akkukoneen kanssa lokasuojan sisälle, joten aikamoista nyhräämistä tuo oli. Jos olisi ottanut suosiolla vetarin pois, niin olisi voinut lyödä sen vanhan anturin reiän läpi pois.
Vetarin suojakumin vaihto eteen oli lopulta paljon nopammin tehty.
Comment
-
Lauantait näyttää olevan itsellä ABS- anturi aikaa… pojan A3 TQ 8L, kesästä alkaen mittaristossa loistanut ABS valo viimein sammunut :) Vika paikoitettiin yleismittarilla mV mittaamalla, muista antureista kertaluokkaa suurempi jännite fillaria pyörittämällä. (huhu, ilmeisesti jostain vuosimallista alkaen uudempien anturit ei jännitemittausta kestä?)
Terroristiristolle kiitokset vielä virallisesta varmistuksesta, että ko. nurkasta ei nopeussignaalia tullut.
Olipa pultti kiinni ja on edelleen, ei lähtenyt akkukoneella iskemällä, ei lyöntimeisselillä, ei lyöntituurnalla, kanta porattu pois, ei pidä nylocit liimattuna ja hankala potero saada kunnon pihdeilläkään kiinni. Satula pois, levy pois ja vanha anturi ulkoa lyömällä pois ja uusi tilalle ”vanhaan pinnapulttiin” ja jo toimii.
Samalla etulevyt ja palat uusiksi, mäntien herkistelyt ja uudet nesteet joka nurkkaan ja uusintanäytön varaus konttorille.
Comment
-
Se tunne, kun coiloverin lukitusmutteri on kiinni. Toinen puoli ymmärsi luovuttaa voiman edessä, mutta kuskin puoli on kovaa kiinni. Ja klemmarit loppui tallista…..
Comment
-
Allroadin etupussi tuli vaihdettua ja ylätukivarret siinä samalla, kun oli tolppa valmiiksi kädessä. Lopuksi ennen kuin otin auton nosturilta alas ihmettelin mihin 18 mm hylsy oli kadonnut.... No tolppa uudestaan pöydälle ja sieltä iskarin yläpäästähän kupin alta se hylsy löytyi.
Oireena siis oli, että pakkasella alkoi etunurkka pudota vuorokaudessa tonttiin, eikä meinannut lopulta edes nousta ylös. Pussi oli alareunasta pykinyt ja toiselle pouolell olin vaihtanut jo aiemmin uuden pussin, joten vikaa ei tarvinnut etsiä O-renkaista.
Comment
-
- 1 like
Comment
-
-
Vaihdoin kutoseen takaiskarit. Eipä ole kovasti vaikea operaatio mutta C8/4K:ssa on sellainen hölmö muovikläpsä alatukivarren ympärillä haitoilla ja kuraa keräämässä. Kun 20 asteen pakkasesta ajaa auton sisälle ja alkaa heti askartelemaan siitä lukitustappeja auki niin nehän meni säleiksi samantein. Vaan näyttäis se rakenne vähän kertakäyttöiseltä muutenkin ja saa ne pelkät lukitusnatsat vaihdettua jälkeenpäin erikseenkin. Tällä hetkellä suojamuoveja pitää väliaikaisen pysyvästi kiinni nippusiteet.
Comment
-
Jakopään toverin renaulttiin. Siinä kahteen mieheen tehtiin, minä siinä moottorin yläpuolella ja kaveri pyöräkotelon puolella niinkun poikittaismoottoristen kanssa yleensä tarvii sisälokarin takaa tehdä. Tuli sitten jakopään jälkeen ensimmäisen käynnistyksen aika ja startti pyörittää kuin tulpatonta mopoa, ihan kun ei olisi puristuksia ollenkaan.
"Kai sää laitoit sen dampperipyörän ja kunkkupultin paikalleen?" Ehdin kysymään ja siinä vaiheessa kaveri sanoo että "ei täällä tapahdu mitään, ei toi hihna pyöri".
Että semmosta. En tarkistanu itte, olis varmaan ehkä kannattanu. Tossa moottorikonstruktiossa kampuran hammaspyörä on pelkällä dampperin ja pultin kitkalla kiinni kampiakselissa. Siinähän se kampiakseli iloisesti pyörii kun startti pyörittää ja hammaspyörä pysyy paikallaan. Tallista valot pois ja huomenna ajottaan uudestaan (yksinään) jako paikalleen ja mittaileen puristuksia. Lähtöoletus on että vähintään kahdesta mukista on venttiilejä mutkalla. Kuulen jo paalipuristimen äänen.
Comment
-
Joku nolkytluvun perus 16v bensa. Samaa mottia käytetty monessa mallissa.
Vaan ei ehkä kannata lottoa laittaa. Pidin motivaatiovapaata eilisen päivän ja menin tänään talliin jatkamaan. Otin sekopään auki uudestaan, ajoitin merkkeihin ja laitoin kiinni. Sehän lähti käyntiin.
On käynyt vissiin tuuri että starttimoottorin voima ei ole riittänyt rikkomaan venttiilejä. En olisi kyllä uskonut mutta nyt se on kasattu, käytetty lämpimäksi, jäähdytysjärjestelmä ilmattu ja auto jo takaisin maantiellä.
Taitaa olla parempi kun ei sekaannu renaulttiin muuta kun XO:na.Viimeksi muokannut hopsis; 3.3.2024, 18:54.
Comment
-
Q7:aan ei edelleen ole tarvinnut ku dieseliä tankkiin (kopotikop), niin jatkuu nää muun merkkisten höpinät..
Eli Citikan viimestelyä. Tänään vielä kuraläpät kiinni ja räjähdyssuoja laatikon ympärille, ettei vauhtipyörä löydä tietänsä kuskin haaruksiin=) Lauantaina olis tarkotus käydä ajamassa piiitkästä aikaa jokkiskisat. Pojan kans sitten kesällä enemmän.
Tekniikka Samarasta hyvällä välitetyllä lootalla ja lukolla. On kyllä ollut makia peli päästellä, ainakin jäällä.
Viimeksi muokannut msippala; 5.3.2024, 15:53.
- 2 tykkäystä
Comment
Comment