Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Golfin kulmavalojen polttimoiden vaihtoa. Oikea puoli helppoa kuin heinän teko, vasen puoli onkin sitten ahtaampi mutta onneksi tehtävissä.

    Comment


      Laitoin vaimon autoon bi-led projektorit. Ei tarvinnut onneksi pleksejä irrottaa umpioista kun mahtui takaa vanha projektori paloina ulos ja uusi paikalleen.

      Comment


        Tuliko niillä hyvät valot?

        Comment


          Tyypillisen C5-määräaikaishuollon eli ikkunahissin vaihdon Alluun. Tämä kun tapahtuu kolmen vuoden välein, olen laittanut jos vuosia sitten pultit pop-niittien tilalle. Liukupaloista pitää ottaa kulmat pois, muuten ei nouse ihan ylös.

          En tiedä vaikuttaako Allun paksu ja painava laminoitu lasi huoltotoimenpiteen toistuvuuteen. Vaijerien paksuudessa näyttää olevan eroja. Sitä ei vain pääse tilatessa tarkistamaan.

          Click image for larger version

Name:	Liukupala_kulmaPois.jpg
Views:	1590
Size:	140,3 Kt
ID:	1951748 Click image for larger version

Name:	Vanha_mekanismi_2023.jpg
Views:	1573
Size:	149,3 Kt
ID:	1951749

          Comment


            Yritin saada TT:n laturia toimimaan.

            Comment


              Allroadin lisäjarruvalo 4B9 945 097 alkoi temppuilemaan. Harjoittelin ensin varaosa-auton kanssa valon irroittamista. Youtubessa oli myös hyvä videon pätkä.
              Eli ensin kampesin linkkarin terällä muovilätkät molemmista päistä irti. Tungin terää varovasti vasempaan tai oikeaan reunaan, sillä lukkokynnet ovat ylä- ja alareunoissa.
              Click image for larger version

Name:	160120239440.jpg
Views:	1505
Size:	253,3 Kt
ID:	1951783
              Sitten TX 20 ruuvit auki. Muovitornit, joiden läpi ruuvit menee ovat 75 % todennäköisyydellä poikki. (Kahden lisäjarruvalon otanta.)
              Ennen kuin aloin kampeamaan jarruvaloa irti, niin teippasin valon ympäristön, etten naarmuta maalipintaa.
              Sähkö tulee jarruvalolle vasemmasta päästä, joten aloitin linkkarin terällä kampeamisen oikeasta päästä. Valo jumitti aika hyvin keskeltä, mutta lähti lopulta paukahtaen pois. Jumin syyksi paljastui alapinnalle liimattu paperitarra.
              Kokeilin varaosaa ennen kuin työnsin sen reikään. Ikävä kyllä sekin oli näköjään sekin rikki, joten operaatio "vaihdanpa äkkiä tuon lisäjarruvalon" muuttui muotoon "teurastanpa tuon kotelon, että pääsen korjaamaan piirilevyn".
              Siispä leikkasin Dremelin kopiolla tuon valon auki, että sain purettua piirilevyn sieltä käteen. Ja olihan siellä hapettumaa.
              . Click image for larger version

Name:	170120239441.jpg
Views:	1502
Size:	62,4 Kt
ID:	1951784 Click image for larger version

Name:	170120239442.jpg
Views:	1514
Size:	105,6 Kt
ID:	1951785 Click image for larger version

Name:	160120239425.jpg
Views:	1490
Size:	47,1 Kt
ID:	1951787
              Kävin kaikki juotokset läpi ja testasin labravirtalähteellä valoa. Ei toiminut vieläkään. Paikallistin vian yhteen folioon, joka oli syöpynyt poikki. Lisäsin hyppylangan kahden ledin väliin ja sitten pääsikin pesemään fluxit pois ja niputtamaan valon. Teipppasin kotelon laadukkaalla vedenkestävällä teipillä kiinni. Autoon asennus olikin sitten pala kakkua.

              Mielestäni tuo on tyhmästi suunniteltu vikasietoisuutta ajatellen: Kun yksi folio syöpyy, niin koko valo pimenee. Yhteensä 12 lediä on ryhmitelty vierekkän 3 rinnan kytketyn ledin nippuihin ja näitä nippuja on sitten 4 sarjassa. Etuvastuksia on 3 kpl ja nekin ovat rinnan kytkettyjä. Kuoressa oli speksit 13,5 V 2,7 W.
              Click image for larger version

Name:	180120239443.jpg
Views:	1503
Size:	188,7 Kt
ID:	1951786

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                Tuliko niillä hyvät valot?
                Hyvä ostos. Omassa autossa jo hetken olleet ja samanlaiset tuli toiseenkin autoon. Kyllä ainakin näissä autoissa valot (varsinkin lyhyet) paranivat paljon.

                Comment


                  Viime viikolla jo turasin tallin oveen koodilukon, kun joku aika sitten aiemmin vahingossa jäin lukon taa ulkopuolelle ja piti poralla mennä lukosta läpi. Nyt ei pitäisi olla sitä vaaraa, toki piilotin tallin sisälle yhden vara-avaimenkin.
                  Attached Files

                  Comment


                    Vaihdoin TT:n laturin. Taas lataa.

                    Comment


                      Sierralle sydämensiirto, mukavasti tuntuu toimivan. Penkkiaikaa varaamaan...
                      Click image for larger version

Name:	IMG20230122003910.jpg
Views:	1454
Size:	293,9 Kt
ID:	1951953
                      Attached Files

                      Comment


                        Kateeks käy tuollaista autiota konehuonetta katsellessa. Ja kurkkujen polttoaineltkuja katsellessa...

                        Comment


                          Katsastuksen ainoan korjauskehotuksen korjausta että sai leiman saatesanoilla "nyt se on taas aikuisten auto".

                          Comment


                            Elementti ja DSP vahvistin asennettuna käyttöoctaviaan. Löytyi aika sopivaa verhoiluhuopaakin. Töpseli IKHsta ja kontinvalona octavian hehkulanka rekkarivalo. Liimailin konttiin pari neliötä vaimennusmattoa. Verhoilussa on yksi pieni reikä, muuten palautettavissa täysin vakioksi.

                            Comment


                              Soiko yhtä hyvin niin kuin näyttää?

                              Comment


                                Omalle korvalle riittävän hyvin. Ei oo mitään verrokkia tai mittausdataa. Parikin työkaveria on luvannut jo tulla mittaamaan ihan mielenkiinnosta. Muutamana iltana olen tunnin istunut autossa läppäri sylissä, alkaa pikkuhiljaa olla siedettävä kokonaisuus.
                                Viimeksi muokannut ^^BeBe; 24.1.2023, 23:14.

                                Comment


                                • Click image for larger version

Name:	223C6219-5037-4A57-A2D8-A44973E730B6.jpeg
Views:	1279
Size:	127,9 Kt
ID:	1952047 Click image for larger version

Name:	4BE1148C-E986-4089-990C-02D874C45800.jpeg
Views:	1278
Size:	174,8 Kt
ID:	1952046 Click image for larger version

Name:	18160FBB-2DC3-49BD-AD9F-F0F9065B2681.jpeg
Views:	1300
Size:	124,7 Kt
ID:	1952045 Kampuran päähän uusi ura. AAZ sai AHU:n pyörän. Pojan kanssa kehiteltiin oma työkalu, pään jyrsinterä akselin pään suoristamiseen on vielä postin kuljetuksessa. Huomenissa jos se tulisi niin saa aloittaa jakopään kasaamisen. Vielä pitäisi löytää ehjä suojakoppa 028109127J, saa vinkata jos jostain löytyy..

                                  Comment


                                  • Pää jyrsitty Click image for larger version

Name:	6E9C7005-0CE4-4106-9C15-2D8EE42213A7.jpeg
Views:	1218
Size:	152,6 Kt
ID:	1952102 Click image for larger version

Name:	EC8D8842-06FC-4321-9B15-8ACB9120BC34.jpeg
Views:	1211
Size:	157,7 Kt
ID:	1952103 Click image for larger version

Name:	DBE1D688-D5CE-49CA-9BEC-9271FAF970E6.jpeg
Views:	1212
Size:	76,4 Kt
ID:	1952104 Click image for larger version

Name:	B6672572-BF25-44BE-9DFC-D6B427AC2C01.jpeg
Views:	1208
Size:	165,8 Kt
ID:	1952105

                                    Comment


                                      Otin Allun (C5) oikeanpuoleisen umpion pöydälle, irroitin osiksi ja putsasin xenonin linssin. Oli aikamoinen harmaakaihi ilmestynyt siihen vuosien saatossa.

                                      Linssin takana oleva heijastin ei näköjään kestä mitään puhdistusaineita. Onneksi löytyi varaosaumpio josta löytyi kiiltävä heijastin.

                                      Erikoista takaisinlaitossa on että lokarin puolella olevan alapuolen kiinnitysruuvin kanta on suurempi kuin lokarissa yläpuolella oleva reikä. Youtube-videoissa ruuvi kummallisesti mahtuu yläkautta reiästä. Eli mun autossa ruuvi pitää keplotella hollille takakautta rautalangalla tai ottaa koko ilmanputsari irti että käsi mahtuisi auttamaan. Ainakaan mun magneettivarren teho ei riitä pitämään ruuvia kunnolla yläkautta.

                                      Comment


                                        Ylä- ja alapesu hoidettu, sekä tutkittu puusilmä B8-kuskin tekemiä vaurioita takapuskurissa.
                                        Click image for larger version

Name:	Screenshot_20230204_225916_com.android.gallery3d.jpg
Views:	1071
Size:	197,1 Kt
ID:	1952582

                                        Comment


                                        • Range Roverin huolto tehty. Tässä tapauksessa tehdasuuden koneen 3. öljynvaihto. Koneella (3.0. TDV6) ajettu nyt n. 20 tkm, takuu päättyi niin ei tarvinnut viedä Sports Car Centeriin. Koneen vaihto oli edelliselle omistajalle ja vakuutusyhtiölle maksanut n. 25 tuhatta euroa. Samalla oli kuittien mukaan vaihdettu turbot, johtosarja, startti ja sekä öljyt molempiin periin, jakolaatikkoon ja vaihteistoon. Autolla on nyt ajettu 170505 km.

                                          Huolto tuossa on tehty helpoksi, ei tarvi edes tunkkia, nostaa vain alustan yläasentoon niin pääsee allekin tarvittaessa.

                                          Comment


                                            A2 sai mukavuusvilkun, vakkarin ja uuden radion. Valomuisti jäi vielä asentamatta, kun pinnien räpläys liitinrungoista irti tuntui turhan työläältä ilman oikeaa työkalua. Täytynee yrittää jostain hankkia tuo VAS 1978/18, suorastaan ihme että tähän saakka on pystynyt sinnittelemään ilman.

                                            Comment


                                              Veikkaan, että JPT-TOOL tai JMT-TOOL on hyvä hakusana tuolle työkalulle (Itse käytän kotona ihan tyynesti kyllä nitojan niittejä taivutettuna suoraksi, töissä sitten oikeat työkalut)

                                              Comment


                                                LIITINTYÖKALU VAG (fixusnet.fi)

                                                Tollasen sais lokaalisti hyllystä.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                                  Veikkaan, että JPT-TOOL tai JMT-TOOL on hyvä hakusana tuolle työkalulle (Itse käytän kotona ihan tyynesti kyllä nitojan niittejä taivutettuna suoraksi, töissä sitten oikeat työkalut)
                                                  AMP JPT / AMP SPT hakusanoilla löytyi KS-TOOLSin näkemys kyseisestä työkalusta, eikä ollut pahasti hinnoiteltu. Käytössä oli jo aiemmin kiinalainen liitintyökalusarja, mutta niissä tuntui kärjet olevan turhan meltoa tavaraa ja muotoilukaan ei ollut ihan optimaalinen.

                                                  Comment


                                                    Joo, noi halpikset toimii jos kerran pari vuodessa tarttee, mutta jos usein tarttee, niin saattaa rueta kiroiluttamaan. Noi KS-Tools yms samannäköiset sarjat on vielä semihalpiksia.

                                                    Comment


                                                      Perus huolto käyttiikseen ja edellisen omistajan hukkaama apparin puolen pitkä pohjalevy asennettiin paikalleen. Uusi orkkis osa helkamalta jäi vielä vitosen halvemmaksi, kuin suomesta purkaamolta käytetty. Erikoispitkän paketin toimitus olisi todnäk maksanut melkoisesti päälle.

                                                      Comment


                                                        Kasikymppiin sähkökaasu A6 C5 pedaalilla ja kaasuläpällä. Nyt toimii tyhjäkäyntikin AEB.ssä maxxeculla. Pedaalin sovite täytyy tehdä kiinteäksi kun on varma että sen kulma on sopiva
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • VR6 moottorinkannakkeet pääsi jo maalin alle tuohon projektiin. Nyt pitäs alkaa pakosarjan ja imusarjan pariin. Onko vinkata mistä saisi RS2/S4 hukkiksen laipat?

                                                          Comment


                                                            Bemskuun moottoriöljyt, suodatin ja pesu. Puolisentoista vuotta ja 8tkm vanhoilla öljyillä. Koneesta kuuluva kalkatus ei juuri hiljentynyt uusilla öljyillä, toki se on jo hetken aikaa käynyt nätisti tyhjäkäyntiä että ehkä siksi kalkatus on nyt alkanut kiinnittää huomiota.

                                                            Comment


                                                              Roudasin mopedin kylmästä tallista korven keskeltä lämpimään halliin. Purku olikin huomattavasti helpompi kuin lastaus. Pääsee pitkästä aikaa tekemään huollot ja gumminvaihdot hyvissä ajoin ennen ajokauden alkua.

                                                              Click image for larger version  Name:	Screenshot_20230313_090110_com.android.gallery3d.jpg Views:	0 Size:	211,0 Kt ID:	1954047

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X