Golfin kulmavalojen polttimoiden vaihtoa. Oikea puoli helppoa kuin heinän teko, vasen puoli onkin sitten ahtaampi mutta onneksi tehtävissä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Tyypillisen C5-määräaikaishuollon eli ikkunahissin vaihdon Alluun. Tämä kun tapahtuu kolmen vuoden välein, olen laittanut jos vuosia sitten pultit pop-niittien tilalle. Liukupaloista pitää ottaa kulmat pois, muuten ei nouse ihan ylös.
En tiedä vaikuttaako Allun paksu ja painava laminoitu lasi huoltotoimenpiteen toistuvuuteen. Vaijerien paksuudessa näyttää olevan eroja. Sitä ei vain pääse tilatessa tarkistamaan.
Comment
-
Allroadin lisäjarruvalo 4B9 945 097 alkoi temppuilemaan. Harjoittelin ensin varaosa-auton kanssa valon irroittamista. Youtubessa oli myös hyvä videon pätkä.
Eli ensin kampesin linkkarin terällä muovilätkät molemmista päistä irti. Tungin terää varovasti vasempaan tai oikeaan reunaan, sillä lukkokynnet ovat ylä- ja alareunoissa.
Sitten TX 20 ruuvit auki. Muovitornit, joiden läpi ruuvit menee ovat 75 % todennäköisyydellä poikki. (Kahden lisäjarruvalon otanta.)
Ennen kuin aloin kampeamaan jarruvaloa irti, niin teippasin valon ympäristön, etten naarmuta maalipintaa.
Sähkö tulee jarruvalolle vasemmasta päästä, joten aloitin linkkarin terällä kampeamisen oikeasta päästä. Valo jumitti aika hyvin keskeltä, mutta lähti lopulta paukahtaen pois. Jumin syyksi paljastui alapinnalle liimattu paperitarra.
Kokeilin varaosaa ennen kuin työnsin sen reikään. Ikävä kyllä sekin oli näköjään sekin rikki, joten operaatio "vaihdanpa äkkiä tuon lisäjarruvalon" muuttui muotoon "teurastanpa tuon kotelon, että pääsen korjaamaan piirilevyn".
Siispä leikkasin Dremelin kopiolla tuon valon auki, että sain purettua piirilevyn sieltä käteen. Ja olihan siellä hapettumaa.
.
Kävin kaikki juotokset läpi ja testasin labravirtalähteellä valoa. Ei toiminut vieläkään. Paikallistin vian yhteen folioon, joka oli syöpynyt poikki. Lisäsin hyppylangan kahden ledin väliin ja sitten pääsikin pesemään fluxit pois ja niputtamaan valon. Teipppasin kotelon laadukkaalla vedenkestävällä teipillä kiinni. Autoon asennus olikin sitten pala kakkua.
Mielestäni tuo on tyhmästi suunniteltu vikasietoisuutta ajatellen: Kun yksi folio syöpyy, niin koko valo pimenee. Yhteensä 12 lediä on ryhmitelty vierekkän 3 rinnan kytketyn ledin nippuihin ja näitä nippuja on sitten 4 sarjassa. Etuvastuksia on 3 kpl ja nekin ovat rinnan kytkettyjä. Kuoressa oli speksit 13,5 V 2,7 W.
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiTuliko niillä hyvät valot?
- 1 like
Comment
-
Elementti ja DSP vahvistin asennettuna käyttöoctaviaan. Löytyi aika sopivaa verhoiluhuopaakin. Töpseli IKHsta ja kontinvalona octavian hehkulanka rekkarivalo. Liimailin konttiin pari neliötä vaimennusmattoa. Verhoilussa on yksi pieni reikä, muuten palautettavissa täysin vakioksi.
Comment
-
Omalle korvalle riittävän hyvin. Ei oo mitään verrokkia tai mittausdataa. Parikin työkaveria on luvannut jo tulla mittaamaan ihan mielenkiinnosta. Muutamana iltana olen tunnin istunut autossa läppäri sylissä, alkaa pikkuhiljaa olla siedettävä kokonaisuus.Viimeksi muokannut ^^BeBe; 24.1.2023, 23:14.
Comment
-
Kampuran päähän uusi ura. AAZ sai AHU:n pyörän. Pojan kanssa kehiteltiin oma työkalu, pään jyrsinterä akselin pään suoristamiseen on vielä postin kuljetuksessa. Huomenissa jos se tulisi niin saa aloittaa jakopään kasaamisen. Vielä pitäisi löytää ehjä suojakoppa 028109127J, saa vinkata jos jostain löytyy..
Comment
-
Otin Allun (C5) oikeanpuoleisen umpion pöydälle, irroitin osiksi ja putsasin xenonin linssin. Oli aikamoinen harmaakaihi ilmestynyt siihen vuosien saatossa.
Linssin takana oleva heijastin ei näköjään kestä mitään puhdistusaineita. Onneksi löytyi varaosaumpio josta löytyi kiiltävä heijastin.
Erikoista takaisinlaitossa on että lokarin puolella olevan alapuolen kiinnitysruuvin kanta on suurempi kuin lokarissa yläpuolella oleva reikä. Youtube-videoissa ruuvi kummallisesti mahtuu yläkautta reiästä. Eli mun autossa ruuvi pitää keplotella hollille takakautta rautalangalla tai ottaa koko ilmanputsari irti että käsi mahtuisi auttamaan. Ainakaan mun magneettivarren teho ei riitä pitämään ruuvia kunnolla yläkautta.
Comment
-
Range Roverin huolto tehty. Tässä tapauksessa tehdasuuden koneen 3. öljynvaihto. Koneella (3.0. TDV6) ajettu nyt n. 20 tkm, takuu päättyi niin ei tarvinnut viedä Sports Car Centeriin. Koneen vaihto oli edelliselle omistajalle ja vakuutusyhtiölle maksanut n. 25 tuhatta euroa. Samalla oli kuittien mukaan vaihdettu turbot, johtosarja, startti ja sekä öljyt molempiin periin, jakolaatikkoon ja vaihteistoon. Autolla on nyt ajettu 170505 km.
Huolto tuossa on tehty helpoksi, ei tarvi edes tunkkia, nostaa vain alustan yläasentoon niin pääsee allekin tarvittaessa.
Comment
-
A2 sai mukavuusvilkun, vakkarin ja uuden radion. Valomuisti jäi vielä asentamatta, kun pinnien räpläys liitinrungoista irti tuntui turhan työläältä ilman oikeaa työkalua. Täytynee yrittää jostain hankkia tuo VAS 1978/18, suorastaan ihme että tähän saakka on pystynyt sinnittelemään ilman.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiVeikkaan, että JPT-TOOL tai JMT-TOOL on hyvä hakusana tuolle työkalulle (Itse käytän kotona ihan tyynesti kyllä nitojan niittejä taivutettuna suoraksi, töissä sitten oikeat työkalut)
Comment
-
Perus huolto käyttiikseen ja edellisen omistajan hukkaama apparin puolen pitkä pohjalevy asennettiin paikalleen. Uusi orkkis osa helkamalta jäi vielä vitosen halvemmaksi, kuin suomesta purkaamolta käytetty. Erikoispitkän paketin toimitus olisi todnäk maksanut melkoisesti päälle.
Comment
Comment