Corradon kimpussa tämä päivä, kadonneiden virtojen etsintä päättyi ilmeisesti virtalukon pohja vikaan eli semmoista tilailemaan. Bensapumppukin saattaa olla jumissa (yllättäin) ei ainakaan surahtanut vielä. 207tkm paljastui kilometrimääräksi tälle yksilölle mittaristosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Ei tallissa vaan katsastuskonttorin pihalla...
Piti äkkiä hakea tuore leima Audiin, mutta jarruletku räjähti. Ehdittiin kyllä saada jarruista hyväksytyt lukemat mittariin ja muilta osin autossa ei ollut huomautettavaa.. Tosi hyvä juttu, ettei sattunut liikenteessä vaan dynamometrilla vaarantamatta ketään!
Katsastusaika oli klo 14:15 ja vaimo ehti hakemaan minut toisella autolla klo 15 jälkeen kotiin. Lastasin kotoa HiAcen kyytiin hallitunkin ja tallilta jarruletkun, -nesteen yms tilpehööriä. Sitten takaisin konttorin pihalle ja vasen etunurkka ylös pukin päälle. Klo 16:27 oli jo uusi letku paikallaan ja jarrut ilmausta vaille valmiit. Ilmasin varmuuden vuoksi molemmat etunurkat. Kotona olin klo 17:30 ja tavarat paikoillaan klo 18 mennessä,
Vaikka olinkin mielestäni nopea, niin ajokieltotarran saan pois tuulilasista vasta maanantaina aamulla.
- 1 like
Comment
-
Corradoa taas elvyttelemässä, päivän saalis, paskottu nakuanturin liitin, mureni kuin hiili käsiin. Startti kävi irti, testattu, pelaa. Paskoin kierteet sitten siitä kannakepultista. Eli sähköjohtovikaa ettimään startin ja virtalukon väliltä. Johtosarja aika korppua että entiiä, pitäskö teetättää uusi tai purkaa tämäkin puhtaaksi konetilasta ja entrailla ajan kanssa. Huomenna vielä ettimään katkosta johdosta ja uudet öljyt ja nesteet koneeseen ja starttia.
Comment
-
Comment
-
Avasin erään paskatin jakopään. Ilmeisesti edellisen remonttimiehen jäljiltä moottorinkorvake jäänyt irti/löysälle ja kolmesta korvakkeen pultista yksi puuttui kokonaan, yksi oli poikki ja kolmas oli löysällä, pitäen korvaketta kiinni lähinnä siksi että oli vääntynyt jo banaaniksi eikä tullut helposti pesästään pois.
Moottori retkotti konehuoneessa kenollaan ja koneen paino oli jo painanut moottorinkorvan jakopään muovien läpi jakopään sekaan ja hihna jauhoi päin korvaketta.
Väittäisin että aika lähellä ollut totalschaden tuossa kohtaa. Ajamalla tuli minun talliin sisälle toissapäivänä, jos olisin tiennyt mitä löytyy niin olisin ehkä vetänyt vinssillä ennemmin kuin riskeerannut enää yhtäkään käynnistystä.
Comment
-
Sanos muuta. Nyt on vielä jäljellä se riemukas osuus että pitää kaivaa se yksi katkennut pultinjämä pois. Tottahan se oli katkennut pari milliä lohkon tasopinnan sisäpuolelle. Moottoria en meinaa autosta irrottaa tuolla ahtaassa tallissa, joko operaation mahtuu tekemään siitä runkoaisan ja motin välistä tai toisena vaihtoehtona on vetää koko paska johonkin oikeitten ammattimiesten verstaalle jonkun muun murheeksi.
Comment
-
Saisiko konetta tunkattua sen verran ylös että mahtuu pienellä akkukoneella porailemaan? Tuo natsa ei nyt varmaan kovaa ole kiinni mutta vaatinee kuitenkinporauksen niin saa vaikkapa pienen torx-kärjen sinne napautettua kiinni. Pärjää matalemmalla reijällä/porauksella kun esim vastakierretappi
Comment
-
No itse asiassa irrottelin lisää kannakointia ja tunkkasin konetta sen verran reilusti ylöspäin että mahtui poraamaan ja vastakierretapilla tuli ensimmäisellä yrityksellä se jämä pois. Kasasin uusilla osilla eilen ja koekäytön jälkeen näyttäis siltä että omistaja selvisi isomman konerempan sijaan säikähdyksellä. Seuraavaksi sitten selvittää mitä kaikkea sekundääristä ongelmaa tuosta episodista on voinut aiheutua. Jäähynestettä oli pieni tippa lattialla ja kuulostaa kuin pakoputken jousto vuotaisi. Kai nuo on olleet kovilla siinä vaiheessa kun moottori retkottanut koko painollaan jonkun väärien osien varassa.
Comment
-
Boran jarruremontin. Meni ihan kuten Strömsössa, etulevyt, palat, tapit ja holkit oli vaihdettu 45 minuutissa ja taka-akselin kanssa menikin se kuusi tuntia, sisältäen napojen purkamisen jarrukilpien uusimisen takia. Oikean satulan mäntä oli melkein totaalijumissa ja kumi rikki, sain kuitenkin vaivoin painettua sisään ja paikoilleen, odottamaan uuden satulan hankintaa. Vasenta puolta käsitellessä jarruputki päätti murtua, 23 vuotta ikää ja liian terävä katse asentajalta riitti. Kansanauton sisarmallin ollessa kyseessä kaikki osia löytyy yleensä Motonetin hyllystä, kuten nytkin, joten ei kun hakemaan tuota putki-letkuyhdistelmää laina-autolla, ja mukaan tarttui sopivasti se oikean puolimmainen satulakin. Tässä vaiheessa vielä suht ok fiiliksillä kierrättämään jarrunesteitä, vaihtaen nipat samalla uusiin. Tokihan vasemman takasatulan ilmausruuvin kierre päätti antautua oikeasti kevyttä rannemomenttia käytettäessä. Olisivatpa tehtaalla tajunneet nuo kierteet toteuttaa teräsinsertillä, eikä suoraan alumiiniin... No, kello tikittää ja Motonet menossa kiinni, joten enää en jaksa arpoa satulan korjaamista, vaan kiireesti hakemaan uutta tilalle. Satulan vaihto tuossa vaiheessa ei onneksi ollut mikään amerikantemppu, ja pääsi vielä ajelemaan uusilla jarruilla auringonlaskuun.
Pari päivää aiemmin lämmittelin vaihtamalla B8:n palat ja levyt, vielä tuossa Boran etuakselilla touhutessa mielessä oli "onpa kivaa ja helppoa Audiin verrattuna".
Comment
-
-
Comment
-
Olen turannut viimeajat B5 AEB:n öljypumpun vaihtoa, joka eskaloitui jakopään huolloksi. Interweppi tiesi kertoa, että hommahan onnistuu renkaat maassa kunhan vain tunkkaa moottoria irti apurungosta. Minun kyllä täytyi nostaa etupää pukeille, tunkata moottori niin ylös kuin sen saa ja sitoa kannatuspalkilla se sinne ja vielä pudottaa apurunko etuosastaan kokonaan irti. Sitten vasta tuli tilaa niin reilusti, ettei tarvinnut sokkona äheltää ruuvien kanssa.
Vaan oli kyllä muun muassa kaikki ruuvit öljypohjassa niin kiinni, että 6mm kuusiokoloista puolet piti vastakierretapilla ottaa irti. Jakopäätä huoltaessa piti dampperin pulteista kaksi porata irti.
Jos jollakin on B5:n etupuskurin sisään tuleva palkki jouten, niin saa tarjota.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viestiN75 lopettua yhteistyö niin MAC:ia tilalle
Hakusessa kanssa pitkäikaisempi / luotettavampi ratkaisu kuin orkkis n75. Ennenkuin joku tulee kehumaan N75:n luotettavuutta niin voi tulla yhdessä laskemaan kokoelmani viallisista orkkis n75:sta...
Comment
-
3C Paskattiin etualatukivarren takimmaisen puslan. Ei mikään varsinaisesti hankala operaatio mutta voi perkele kun joka kerta tota hommaa tehdessä tulee tarve kiristää palleistaan johonkin kattohirteen se suunnittelija joka on piirtänyt tukivarren kiinnityksen niin että tarvii irrottaa vaihdelaatikko korista että saa tukivarren kiinnityspultin pois.
Comment
-
Vaihdoin bemariin uuden vaihdekepin nupin (10€+10€ rahti). Sitä vähän mietin että miksikä täytyy olla metalliklöntti painona muuten muovisen/keinonahkaisen nupin sisällä (oli alkuperäisessä sekä tässä alkuperäisen näköisessä tarvikkeessa). Viikonloppuna vaihdoin perän, vaatii vielä kardaanin vaihdon kun sekin on finaalissa. Myös joku pyöränlaakeri taitaa jurrata.
Comment
-
Kyllä se näin varmaankin on.
Turattu bemariin b-osa kardaani (57€+25€ rahti Tallinnasta), sekä raidetangon sisempi pallonivel ja etupyörän laakeri. Etu mcperssonin nilkka oli alumiinia, ei suuri osa, painoetua rautaiseen ei varmaan paljoa tule. Vähän hymyilyttää tämä bemarin 50/50 painojakauma, etupäähän laitetaan kaikki alumiinia mutta takapään vastaavat on rautaa.
Comment
Comment