On. Stetson-Harrison vakiolla noin 100x helpompi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Ja myös halvempi. Ja se lasi kannattaa ensin teipata ennen kuin sen kilauttaa siruiksi, koska ne leviää JOKA paikkaan. Esim kuskin oven lasin palasia löytyy takakontista kylkipahvien alta jne. Ilmastoinnin käytävistä yms. Eli ei kannata ihan ekana rikkoa lasia jos ensin voi kokeilla muitakin vaihtoehtoja.
- 1 like
Comment
-
Joo tuon takaposki-ikkunan vaihto kannattanee jättää lasifirman/koripajan tehtäväksi jos sen haluaa saada siihen yhtä hyvin kuin alkuperäinen oli.
Omaan transitiin jouduin murtautumaan sisälle, kun tavaratilassa oleva varashälytin aktivoitui lumia puhdistaessa ja avaimet virtalukossa. Onneksi olin ehtinyt ajaa auton töissä halliin niin ei tarvinnut -10 pakkasessa touhuta. Tuossa mallissa sai onneksi lasia kiertävän tiivisteen väännettyä irti yläreunasta ja ikkunaa sen jälkeen käännettyä hivenen auki että sai sieltä välistä pitkällä koukkupäisellä rautalangalla napattua oven lukitussalvan auki. Tärkeintä oli ottaa ikkunan alareunan tiiviste/koristekumilista irti että lasia sai käännettyä ulospäin.
Tämän huomasin kun sama episodi tapahtui uudestaan enkä ottanut sitä listaa irti, se painoi niin paljon lasia vasten että koko sivulasi räjähti silmille ja etupenkille.
Eikä kyllä ole se perkeleen defan varashälytin enää käytössä kun se välillä aktivoitui monttuun ajaessakin.
Comment
-
No jos olet keskellä tuolla ei mitään, kädessä ehkä vyöllä oleva puukko... niin ei siinä teippejä viritellä.
Lisäksi työkaluna on kirves/puukko, niin vaihtoehdot on vähäiset.
Ehkäpä tuo oven hissilasi olisi ollut parempi vaihtoehto. Mietin tovin, sitten katsoin kännykästä että noita laseja on hajottamot täynnä.
Paukautin sitten tuon rikki ja that's it.
Ehkä ois tehnyt sitä sun tätä, jos ois ollut jotain millä yleensä tehdä jotain muuta kun tämä vaihtoehto.
Vien tuon lasin liikkeeseen asennettavaksi. Takaverhoilua joutuu ottamaan irti, mutta olisihan se ovenkin verhoilun joutunut ottamaan lasia vaihtaessa.
Sitä lasia oli siellä täällä, mutta nyt on kaikki puhdistettu. Näillä mennään, mitä on tarjolla.
Comment
-
Noissa lasihommissa tuli itelle yllätyksenä, että lasivakuutus kattaa kaikki lasit. Omasta autosta oli rikottu parkkipaikalla takaluukun lasi ja huollossa suositteli että tekisin vahinkoilmoituksen, kun autossa on ”parkkipaikka” vakuutus. Vakuutusyhtiö sitten sanoi, että tämä menee lasivakuutuksen piiriin.
Comment
-
En tiedä meneekö tämmöisessä tapauksessa. Mulla taitaa tosin olla siinä aika iso omavastuu, jollen väärin muista.
Oliko 300€, eli periaatteessa voi jäädä 0€ hyvitykseen, kun tuo tilattu lasi on jo tulossa.
Asentaja pitäisi vielä etsiä, mutta voi olla että työmaalta löytyy sellainenkin
Comment
-
Tässä paininu oman mielen kans että nakkaanko ikhlle että ajavat 3 asteiset seetit. Siinä samalla katoais tuo rappukin. Sitten venttiilin lautaselle 30 asteen viiste seetipinnasta varteen päin.
edit. Ei menny ikh lle vaan yksityisyrittäjän hoivaan. Tekee seetit ja venojen hionnat.Viimeksi muokannut To87; 18.9.2021, 23:09.
Comment
-
Faijan C5 Avant takaluukunverhoilu-saaga sai tänään päätösosan. Aluksi fiksasin parista verhoilukiinnikettä pitävästä tornista pään mutta alkuperäinen osuus tornista osoittautui liian haperoiksi ns. lopulliseen ratkaisuun. Koko hommahan alkoi toimimattoman takalasinpesurin fiksauksesta ja paisui sitten ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Mittailin vanhoista verhoilukiinnikkeitä kannattelevista torneista tönärillä kulmakorkeudet ja astemitalla sivujen kaltevuudet. Näiden perusteella piirtelin uudet osat ja laitoin tulostaen. Dremeliä joutui aika paljon näyttämään että sai noi istumaan about alkuperäiselle paikalleen. Jollain muotokammalla olis voinu lukea tuota verhoilun muotoa ja saada valmiiksi oikean muotoisen, mutta jätin noihin uusiin tuotoksiin reilusti hiomavaraa. Nämä tuli aika reilulla liimalla paikoilleen ja hyvin tuntuvat pysyvän kiinni.
Takaluukun verhoilu kun koostuu kahdesta niitatusta(/muovihitsatusta?) osasta ja oli saumastaan melkein kokonaan rikki, joku aiempi korjaaja oli tuon yhdellä ruuvilla ja metalliprikalla saanut pysymään kasassa. Harvempi liima liimaa hyvin muovia ja metallia joten tulostin muovista nuo aluslevyt niin sain mieleiset ja halvalla, sekä liima puree hyvin. Nuo liimalla ja wronic-ruuveilla niin lienee pysyvän verhoilun kasassa auton lopun eliniän.
Tänään sitten laiteltiin verhoilu takaisin autoon onnistuneesti Audi Centeriltä hankittujen uusien kiinnikkeiden kanssa ja kyllähän tässä nyt voi todeta että leluksi/harrasteeksi ostettu halvahko 3D-tulostin on osoittautunut päteväksi ratkaisuksi varsin yllättävissä paikoissa.
Comment
-
Ei, vaan on EU-päivitys.
Eli ihan kuten ennenkin, lontoon murteella.
Tuossa -> https://upgrademyaudi.net/tutorials/...-the-firmware/
Itsellä lienee sama 2010-vuosimallin autossa.
Jos on B&O musakamat, niin pieniä virityksiä voi joutua tekemään, mutta siihenkin on ohjeet.
Eli tekemään manuaaliset valinnat päivityksiin, ei automaagilla.
Mutta pirun hidasta toi päivittäminen on.
Karttapäivitykset ajaneet kohta jo tunnin, eikä vielä valmiina.
Jatkuvasti lataa uutta karttaa kovalevylle.Viimeksi muokannut Tipe72; 19.9.2021, 12:15.
Comment
-
Keskustelu MMI:n päivityksestä tähän, kiitos! https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-p%C3%A4ivitys
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiJoo tuon takaposki-ikkunan vaihto kannattanee jättää lasifirman/koripajan tehtäväksi jos sen haluaa saada siihen yhtä hyvin kuin alkuperäinen oli.
Hauskaa sinänsä, että olen kysynyt aika monelta alan toimiljalta ja purkuosaa ei suostuta asentamaan. Heidän kautta tilattu ikkuna kyllä. Mutta siihen en lähde, jo ihan kustannussyistä.
Eli olisin ostanut vain asennustyön. Noh, onneksi töissä on alan ammattilaisia, jotka näitä on VAG-autoihin asentaneet enempi ja vähempi, joten ensi viikolla asennetaan purkuosa autoon.
Eli koko paletin hinnaksi jää aikas paljon odotusta vähemmän. Tosin yksi virheostos tässäkin, ensimmäinen VALKO Ky:ltä tilattu naarmutettu ja tiiviste viillelty ikkuna.
Eikä mitään takuita sieltä mistään. Kovasti väittää, että 2009 yhtä kolminapaista pistoketta enempiä johtoja lasissa ollut.
Noh, kuva ehkä kertoo inan lisää, että oliko siinä vai ei ?
En kuitenkaan usko Audin tehtaan ensin asentaneen johtoa/liitintä lasiin ja ennen lasin asennusta pätkineen johtoja poikki..
Tänään juotin tuohon johdonpätkät, jotta saan sitten johdot liitettyä kun lasi on paikallaan.
Kuvaa en ottanut, kun oli vähän muutakin touhua...
Eli tuota firmaa kannattaa vältellä viimeiseen asti, täys k**pää koko heppu.
Comment
-
No tuo kyseinen firma toimii ehkä hivenen siellä harmaalla alueella kaikinpuolin. Yleensä noista pystyy tekemään johtopäätöksen jo kun näkee sen paikan, voisin nimetä useammankin purkaamon näin.
Tuon mainitsemasi purkaamon kanssa asiointi sujuu kun menee sinne paikanpäälle ja purkaa itse tarvitsemansa osat, hinnatkin on sitten paremmin kohdallaan. Itse menin sinne ja purin recarosisustan, suurin savotta oli kantaa ne isot etupenkit keskeltä kenttää kun juuri mahtui hoikka poika kävelemään siellä romujen välissä.
Comment
-
Ja juuri tuosta syystä kukaan ei ota tuollaisen random purkuosan asennuksesta urakkaa kun ei tiedä missä kunnossa osat on, tarviiko tehdä kuinka paljon ylimääräistä lisätyötä, onko ne ylipäätään sopivia tai edes samanlaisesta autosta. Ei yksinkertaisesti ole vaivan ja riskin arvoista. Siinä kun sen lasin asentelee paikalleen, korjaa johdotukset jne ja lopulta asiakas reklamoi kun lasissa on naarmuja tai autossa ei radio kuulu... Menee koko homman ja monen seuraavankin työn katteet.
Mitä kotimaan purkaamoihin tulee, en tiedä millä ne pysyy hengissä. Palvelunlaatu on ainakin näihin vanhempiin autoihin osia kysellessä aivan olematonta. Ostaako vakuutusyhtiöt sitten johonkin alle 3-vuotiaisiin sen verran paljon ettei tarvi jostain vanhojen romujen nappikaupasta välittää? En tiedä. Helpommalla ja halvemmalla yleensä pääsee kun tilaa ebaysta mitä tarvii. Saa vielä jonkunlaisen takuunkin.
- 1 like
Comment
-
Vaihtelin B5.5 Passattiin etujousia. Mitkä ihmeen iskunvaimentimet on sellaisia joiden lepoasento on liikematkan puolivälissä? Kaasunpaine työntää mäntää pohjasta vähän matkaa mutta jos haluaa iskarin pitkäksi niin pitää vetää tosi kovaa varresta ja heti kun päästää niin iskari vetää itsensä kasaan. Melko inhottava asentaa.
Comment
Comment