Tuli tuossa vaihdettua faceliftin takavalot b5:seen vanhojen tuning valojen tilalle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Hopsis, ota etupenkit pois niin helpottaa, näin itse aikoinaan kun kaikki läppämoottorit vaihdoin. Netistä löytyi hyviä vaihtoniksejä. Läpät Kiinasta ja kaikki toimivia :)
Itse turasin mersuun uudet ads iskarit taakse ja purin takajarrut uusintaa varten. Joku rane oli laittanut perus Bilsteinit taakse ja herjasi tietysti säätövikaa. Sama rane on huoltanut tuota vähän joka puolelta mutta nyt laitetaan kuntoon, kuten aina.
Comment
-
Joskus kanssa turasin niitä 3C pasuunan läppämoottoreita kuskin jalkatilassa. Mietin siinä, että hyvin pienillä muutoksilla jotka eivät olisi maksaneet tehtaalle yhtään mitään, olisi moottorit voitu tehdä ihan helposti vaihdettavaksi. Mutta kun ei niin ei.
Omat tekemiset, pesin C5 Audin konehuoneen öljyvuodon paikallistamiseksi. No, vasemman venakopan etummaisesta alakulmasta tulee jo kylmällä koneella tippa parin sekunnin välein eli kohtalainen parannus luvassa jos saa tuon tilkittyä.
Comment
-
S5:een (2010 4,2l V8) tuli vaihdettua Milltekin Resonated cat back -putkisto. Edellisen omistajan toimesta oli keski- ja takavaimentimet poistettu putkesta, joten möykkää riitti.. Varmasti vakiputkiston tilalle tuon Resonated-version vaihtoa ei kannata edes miettiä, mutta näin tuli oikein hyvä. Hyvin sivistynyt murina lähtee nyt, eikä dronea kun ihan pienesti 6-vaihteella vedättäessä noin 1600-1800rpm (automaattivaihteinen auto tämä siis).
Simppeli vanha pois - uusi tilalle -homma sinänsä, mutta yksi liitos aiheutti murhetta kun ei mennyt millään liitos putken sisään. Mitatessa kaikkien muiden putkien ulkohalkaisija oli 60,2-60,3mm, tuo oli ympäriinsä 60,9-61mm. Joutui siis hiomaan sitä vähän pienemmäksi ja vastakappaleesta sisähalkaisijaa hieman suuremmaksi että sai vasaroitua liitoksen sisään.
Comment
-
Typ89 iskari remppaa. Tässä wanhassa on iskaritolppa ja napa yhtä puuta. Mistähän löytyisi iso avain tuon iskarin irroitukseen. Bilteman sarja on liian pieni.
edit. Iso mutteri ja siihen hitsasin hylsyn. Tanko vaan piti edestä rälläköidä pois. Pientä alapallon katkenneen pultin irroittelua oli myösViimeksi muokannut Kallep; 31.1.2021, 11:33.
Comment
-
Eilen vaihtelin B7:aan tukivarsia eteen, kun katsastusmies antoi hylsyn laakeroinnin rikkoutumisesta yhdessä varressa, tuli uusittua sitten kaikki kerralla. Remontin yhteydessä tuli iloisia uutisia, ja lopulta otti päähän ihan huolella.
Toinen pinch bolt irtosi noin viidessä minuutissa ehjänä, vaikka ainakaan minun omistuksen aikana 2v/270-317tkm siihen ei ole koskettu. Tämä oli vielä sillä vaurioituneella puolella kaiken lisäksi.
Toista puolta irrottaessa menikin ainakin 2,5 tuntia, ja iskarin yläpään kolmesta pultista kaksi tuli kierteiden kera ulos. Tuli myös vertailtua hylätyn aiheuttaneen tukivarren sisäpään puslaa viereiseen vastaavaan ja uusiin. Kumin pinnassa oli ehkä 25 mm pitkä halkeama, joka ei vaikuttanut puslan jäykkyyteen ainakaan käsivoimin.
Comment
-
Kokeile pitkällä meisselillä sitä puslaa, jotta saa vähän momenttia. Antanee sitten reilummin periksi kuin uusi pusla.
Silti tuntuu että vittuillakseen nuo välillä hakee hylkäyssyitä, jos eivät muuten vaan tykkää autosta.
E. Ja huomannut miten nuo iskarin yläpään pulttien ulostulevat kierteenosat vetää melkosen paskakerroksen itseensä, siinä on aina niin paksusti ruostetta ja köntsää että ei mikään ihme kun ne syö alumiinisen yläpään kierteen mukanaan. Ne on tullut aika huolella putsattua teräsharjalla ja erilaisilla liuottimilla ennenkuin alkaa aukomaan.Viimeksi muokannut vV8m5; 15.2.2021, 00:38.
Comment
-
3C Passatin tiptronic vaihteistoon ihan paketista tehdasuuden venttiilikoneiston. Kylläpä muuttu 263tkm ajettu auto paljon. Reilun 100km testailua nyt takana ja voin väittää ettei oo noin smoothisti aivan joka tilanteessa toimivaa laatikkoa ollu vielä kertaakaan.
Comment
-
GL mersun webaston korjaus, laite on tehtaan asentama ja syykin löytyi miksi sisältäkin uusi. Tankkiotin oli poikki tankin pumpun vierestä tankin sisältä, lienee ollut poikki jo lähes uudesta saakka. Tyly korjata kun ahtaat tilat ja toinen takapenkki piti irroittaa. Kuntoon tuli ja toimii moitteetta kun ilmat sai pois putkista.
Hopsikselle, mulla on tuohon Passattiin adaptiivisen vakkarin asennussarja, kaikki osat, osa uusia.
Comment
-
Hondan enduropyörän kunnostus eteni siihen vaiheeseen että rohkenin varata ajan museotarkastukseen. Parempi osa talvea sitä onkin hiposteltu aina sopivan ajan tullen. Sitten vain heti seuraavan projektin kimppuun, eli museokandidaatti Ford Scorpio alkuperäisellä RS-korisarjalla. Irrotin puskurit ja aloin noiden lumipenkkoihin puskettujen alalippojen säröjä korjaamaan: Edellisten seppien huonohkolla menestyksellä päälle lääppimät pakkelit pois, viiste murtuman päälle vingulla, vahvistus kuumaniiteillä nurjalta puolelta ja Sikan 2k muoviliima päälle. Audillekin on sen verran uhrattu ajatusta että hain sillä kaupasta asennusjuomaa ja tuumasin että piru kun tuokin vuotaa öljyä.
Comment
-
Asesin viikko sitten Polariksen mönkijään peukalonlämmittimen, mutta sepä ei sitten toiminutkaan vaikka kaikki kytkennät oli oikein ja elementin vastukset kunnossa. Kun lämmittimen kytki päälle, niin siitä hävisi virrat täysin. Sähköt otin koneen johtosarjassa olevasta liittimestä, johon tuli 12V kun koneessa oli virrat päällä. Eilen sitten ryhdyin miettimään tilannetta ja aikani jänkättyäni otin sähkön suoraan akusta ja kas, johan alkoi peukalo paistumaan. Koneen johtosarjassa olevasta 12V liittimiestä putosi jännite nollaan kun siihen tuli kuormaa, mikä lie liitin sekin on. Kytkentää muutin sitten siten, että otin jännitteen ja maan suoraan 12V ulostulon eli "tupakinsytyttimen" perästä, se kun on jännitteinen vain kun koneessa on virrat päällä. Yllättävän paljon peukaloa lämmittää 2.4W/4.5W, pienemmälläkään teholla ei suoraan elementin päällä sormea viitsi montaa sekuntia pitää. Kutistesukka kaasuvivun päälle ja se teki kahvasta vähän vähemmän polttavan
Comment
-
-
Vaihdoin bemariin etupyöränlaakerit. En tiiä mitkä oli edellinen omistaja sinne laittanu kun en löytänyt mitään leimaa niistä mutta alle 30tkm kesti nuo edelliset. Ei ole niin hauskaa hommaa, että jaksais ihan noin usein noita vaihdella. Toivottavasti FAGit kestää vähä pidempään.
Comment
Comment