Tuon takia minä taivuin ranskalaiseen kun halbaa työmatkavessaa hain. Nyt alla yli 500tkm tönätty ruosteeton '08 shitroen. Kun ei ne vaan ruostu. Yhtä Mondeoo ja yhtä 3C Passattia kävin kattomassa, molemmat noin 350tkm ajettuja ja niin ruosteessa ettei jätä enää edes varjoa. Kyllä ei oo enää tätä päivää hitsata jotain helmoja. Luulis että se paska olis jääny jo kasarille. Vaan kyllä ei vag pellit kovin vahvoja oo enää kasarin jälkeen ollu. Lötköjohdannaiset vielä vastusti ryssänkromia aika hyvin mutta kaikki 2000-luvun mallit alumiinikorisia luluunottamatta tarvii vuoden välein puhaltaa ja ylimaalata.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Tässäpä päivänä muutamana ropannu tuota työmatkavessaa. Ostin auton viime kuussa ja ajelin muutaman viikon ihmetellen hieman korkealta vaikuttavaa polttoaineenkulutusta. Auton ajotietokoneen mukaan meni tasaisessa matkavauhdissakin 6.5-6.7 litraa. Vaikka kuinka on yli 1600kg omamassalla oleva automaattivaihteinen farkku niin ei kahden litran pikkudiesel saisi melkein 7 litraa viedä maantiellä. Lämpömittari hädin tuskin nousi maantieajossa asteikolle joten kylmänähän tuo kävi.
Sen jälkeen olen siitä autosta korjannut webaston, korjannut egr:n, laittanut alle uudet michelinit ja keulalle viimasuojaa. Nyt näyttäis matkakulutus asettuneen atk:n mielestä tasan 5 litraan satasella joka on jo ihan normaali lukema 136 heppaiselle koneelle. Tankkauksista pääsee sitten tarkistamaan todellisen absoluuttisen kulutuksen mutta muutoksen suuruus lienee tuo puolitoista litraa satasella. Ihan tyytyväinen olen, ei tarvi enää palella autossa ja vuositasolla säästää polttoainekuluissa ~400€ noilla remonteilla.
Comment
-
Värkkään pyörän kanssa. Toissa kesänä jäin tien päälle autobahnilla (A9 vähän Nürnbergin pohjoispuolella) vesiletkun haljettua. Saksalainen Yamaha-mekaanikko suostui korjaamaan Hondan ja toin pyörän ajamalla Suomeen. Nyt viime kesän aikana alkoi harmittaa käynnistäessä tuleva ooppelinhaju ja -savu. Ilman vaurioita ei siis vesien karkaamisesta selvitty, vaan ainakin venttiilivarren kumit ovat kärähtäneet.
Nyt kun on ajokauden ulkopuolella aikaa, nyppään kannet auki ja katson, mitä se on syönyt. Vaihdan ainakin ne kumit ja kannentiivisteet, ultraäänipesen kaasuttimien irtilähtevät osat ja siivoilen muutenkin katteiden alta. Aikamoisen pöly- ja kurakuorman tuollainen täysin umpeen katettu matkapyörä kerää kahdenkymmenen vuoden ja sadantuhannen kilometrin matkalla sisuksiinsa.
Comment
-
Laittelin vanhakoppaista Escorttia ensi kesäksi ajoon. Seissyt abouttiarallaa 25 vuotta ja moottorin alumiiniosissa on "pientä" syöpymää. Pakkasneste oli "runsaasti alumiinia sisätäville moottoreille" - tässä oli ilmeisesti liian vähän alumiinia, kun vain kansi ja vesipumppu olivat alumiinia.
Nyt on purkuvaihe menossa ja osia pitäisi tilata Briteistä ennen kuin brexit alkaa vaikuttaa osien tullaukseen... Tullineuvonnassa eivät osanneet antaa vastausta mitä tapahtuu sinä päivänä, kun Britannia eroaa EU:sta. Eivät tienneet mistän siirtymäajoista jne. En tiedä kuinka kiire niiden uusien osien kanssa oikeasti on.
Comment
-
Vuoden vaihteen tienoolla tuli turattua Webastoa josta tuli kuvattua muutama pätkä. https://www.youtube.com/watch?v=hhenthGRrbo, https://www.youtube.com/watch?v=4HZXGqXZMI4
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viestiMielenkiintoista Ekin pajan materiaalia!
Comment
-
Relluun turvakaarien asennusta. Vahvikelappujen tekemistä ja asennusta. Putkivärkkikin odottelee jo tallissa.
Karting kun on taas talvitauolla, niin laitettiin tuossa Joulukuussa vm. 2000 Coupe Megane (3door), jolla pääsee poika harjoittelemaan autollakin ajamista. Laitetaan nyt eka kaaret vain taakse ja pidetään kuitenkin liikenteessä. Jatkossa sitten täytyy miettiä, josko tuosta V1600 luokkaan autoa tekis.Viimeksi muokannut msippala; 13.1.2020, 09:53.
Comment
-
Golfin uusi kone ois nyt kasassa ja valmiina konehuoneeseen nostoon. Sitten vielä muutama päivitys johtosarjaan ja huohotukseen, jospa sitten pääsisi penkkiin. Toivottavasti 20kuutiota pienenpi moottori tuottaisi 20heppaa enemmän voimaa, kun on vähän kisasemmat sisuskalut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viestiGolfin uusi kone ois nyt kasassa ja valmiina konehuoneeseen nostoon. Sitten vielä muutama päivitys johtosarjaan ja huohotukseen, jospa sitten pääsisi penkkiin. Toivottavasti 20kuutiota pienenpi moottori tuottaisi 20heppaa enemmän voimaa, kun on vähän kisasemmat sisuskalut.
Comment
-
Käynnistin monta viikkoa ajamatta seisseen Porssen ja ajoin tallista pihalle. Pihasta käynnistin monta kuukautta seisseen urssin ja ajoin talliin sisälle. Molemmat tykkää käydä vähän turvarikkaalla kylmänä ja molemmat louskutti tyhjäkäyntiä siinä vierekkäin hetken aikaa. Sitä ihanaa palamattoman hiilivedyn tuoksua ei voita mikään <3
Comment
Comment