Vaimon a1:een turailin pihalla sisähaaran notta saa vähä lämpimämmällä ohjaamolla lähtä liikenteeseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Siivosin ja järjestelin paikkoja uudestaan jotta mahtuu autoja rassaamaan ja samalla säilömään AfricaTwini vanhusta ja CRF150r samaan aikaan. Hitto kun on liian ahtaat tilat. A4b6 ajoin sisään ja aloitin vasemman etujarrun remppaa, tuntuu laahaavan.Viimeksi muokannut Rusty; 6.10.2019, 20:41.
Comment
-
Vaihdoin talvirenkaat ja pesin kesävanteet. Melko tiukassa kesän jäljiiltä lika, vaikka olen pessyt nuo huolella kolmesti kesän aikana ja välttänyt hiekkateitä kuin ruttoa.
On kyllä uusien Ozien keskikupit luvattoman huonoa suunnittelua. Ostin alkuvuodesta 2018 valmistetut Leggera HLT:t kesän käytettyinä käytännössä uudenveroissa kunnossa. Nyt keskikesällä irtosi yhdestä keskikupista hiilikuituinen keskimerkki. Maahantuoja ja Tekno-Rengas hoitivat uuden keskimerkin erittäin tyylikkäästi takuuseen, vaikka itse olen vanteiden toinen omistaja. Nyt renkaanvaihtoa tehdessä huomasin, että kolmen muun keskikupin hiilikuitulätkä ovat käytännössä irti. Hiilikuitulätkä on kiinnitetty keskikuppiin kaksipuoleisella teipillä, mikä on varmasti sinänsä OK, koska esim 3M:llä lienee erittäin laadukkaita teippejä olemassa teollisuuden tarpeisiin. Mielestäni tuohon on kuitenkin tehtaalla laitettu vääräntyyppinen teippi ja hiukan kovera keskimerkki ei ole myöskään kovin isolta pinta-alalta teipissä kiinni. Oz/BBS-hintaluokan vanteissa tuo ei ole kyllä hyväksyttävä ratkaisu missään nimessä.
Fiksasin jokaisen keskimerkin liuottamalla kuumassa vedessä teipit pois. Pohjamuovin karhennus ja putsaus IPA:lla sekä hiilarilätkä kuppiin 5 minuutin epoksilla kiinni. Lopputulos siisti, eikä varmasti lähde irti koskaan.
Comment
-
Vaihdoin etujarrusatulan A4b6, ei kyllä ihan vieläkään pyöri samalla tavalla vapaasti kuin oikean puoleinen. Pitää vaihtaa vielä letku varmuuden vuoksi. (Sitten jos sekään ei auta niin sitten vaihdetaan....no ainakin kirjoittelu "Nyt ottaa päähän -osastolle.)" Vaihdoin myös talvirenkaat alle, auton ulkonäkö muuttui kyllä kieltämättä melko orvon näköiseksi. Mutta on nuo 15" talvirenkaat orkkis aluilla kyllä kevyet verrattuna noihin 17" Avus kesärengasarjaan. Rullaakin paljon kevyemmin 195 vs. 225. Paljon mukavampikin ajella. Taidan laitella kesärenkaiksi myös jotkut pienet vanteet ja kapeat kumit. Onkohan sitä tullut vanhaksi ja viisaaksi?
Comment
-
B7:aan uusi N75 ja ahdot alkoi pysymään siellä missä pitääkin. Samalla tuli kiskaistua talvirenkaat alle, kun sain ne kunnostuksesta. Tuli myös kytkettyä sähköt nosturiin, niin alkaa huollot tuntumaan kummasti mukavammalta, kun kylmällä betonilla maatessa.
Vaikutti olevan myös eri kauden renkailla huomattava ero ajotuntumassa, vaikka samaa kokoa onkin. 235/35R19 kitkat tuntui huomattavasti pehmeämmältä, kuin vastaavat kesäkumit.
Comment
-
Vaihdettiin Alluun oikean takapyörän laakeri, ilmajousituksen kompura ja oikean etunurkan ilmajousen alapään 2 O-rengasta. Voin myöhemmin kirjoitella näistä pienet DIY-ohjeet jonnekin sopivaan threadiin.
Lisäksi tuli lioteltua takapään apurunko ja tukivarret kotelosuojassa, kun siellä näytti paikat ruskistuneen.
Tuossa sai rattoisasti kulumaan 12 tuntia, kun ei ollut minnekän kiire.
Comment
-
Tänään oli B6 työstettävänä, johon tuli B5:n jousilautaset eteen keulimisen poistamiseksi ja uudet viikset rattiohjainlaitteineen. VCDS:llä sai näppärästi vakionopeudensäätimen ja ajotietokoneen aktivoitua. Samalla tuli pyyhkäistyä nahka-alcantra penkit tekstiilipesurilla ja kissasaippualla. Sisäilmakin raikastui kummasti tällä operaatiolla, mutta viikonloppuna auto saa vielä ionisaattorilla käsittelyn.
Comment
-
Comment
-
Ihmettelin kun polaris ihan varottamatta edellisen ajon jälkeen oli seisoessaan hukannut tyhjäkäynnin. Simahti joka kerta kun et pitänyt kaasuvivusta kiinni. Katsoin jo että map anturin johtosarjakin on ehjä, bensaa kunnossa ja pumppukin toimii. ei mitään vikaa missään. Aloin sittten kokeilemaan että missä kohtaa kierroksia se simahtaa jolloin bongasin erikoisen ilmiön. Kaasuvivun alussa on tyhjä kohta ennenkuin vaijeri liikkuu. Jos sitä vipua piti hiukankin irti alakohdasta niin kävi nättiä tyhjäkäyntiä. Heti kun vivusta päästi irti, mönkijä sammui. Siinä sitten ihmetellessä että mitäs paskaa tämmönen homma oikeen on, myistui jostain ohjeesta mieleen että vivun tyhjä pitää olla 3mm, tässä oli 5mm. Vaijerista löytyi kohta mistä kuorta sai ruuvattua pitemmäksi. Sen kun sääti siihen 3mm niin tyhjäkäynti pysyi. Tässä vaan ihmetyttää miten noin typerä systeemi voi olla ruiskuvehkeessä , tai yleensäkään. Onneksi oli ilmainen korjaus, mutta ihmeen vaikea löytää syy.
Comment
Comment