Kolmas sovitus ja nyt riitti....
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Öljynvaihdon jälkeen nokkaketjun kiristimet eivät pitäneet enää minkäänlaista ääntä. Mukava bonus hiekassa pyörimisen jälkeen. Samalla löysin mystinen kolahduksen aiheuttajan...
Comment
-
Yhtään mitään kun tekee, niin aina joutuu kaupoille. 12mm XZN unohtui mökille -> hakemaan mätänetistä hylsy. Kellojousi vaihtui autoon ok, mutta rattiakselin suojamuovin kanssa meni taisteluksi. Alapuolen suojamuovin ruuvit tulevat yläpuolella olevan muovin muttereihin kiinni. Tästä muovista olivat mutterit kadoksissa, joten kampesin vanhasta ne irti ja 2k epoksilla uuteen kiinni. Nyt pitää malttaa huomiseen kuivumista, että pääsee kokeilemaan kestääkö liimaus ja toimiiko kellojousi.
Bonuksena joutunee toisen kerran käymään kaupoilla, nimittäin kuviosahaa ostamassa. Osanumero 2000 ja 2001 vm välillä oli vaihtunut C->E ja tuollainen uusi leikkaus tullut keskelle vasenta reunaa. En tiedä onko sillä mitään käytännön merkitystä, mutta kai sellainen pitää perhana sahata, jos se ottaakin johonkin kiinni. Sitten se vääntyy väkisin mutkalle ja taas harmittaa. Samalla ihmettelin, että missä ihmeen soramontussa tuota muovia on pyöritelty, kun siitä on saatu noin kamalan näköinen.
Comment
-
Pumppasin C5 V8 automaattiin uusia öljyjä. Uutta öljyä oli litran verran enemmän kuin vanhaa tuli ulos, siltikin loppui kesken tai siis ei valunut täyttöreiästä oikeassa lämpötilassa yli. Nyt semisti vituttaa kun pitää tulla auton alta pois, vaihtaa työvaatteet pois, pestä ittensä, vaihtaa siviilivaatteet päälle, mennä kauppaan hakemaan tonkka öljyä, tulla takas kotiin, vaihtaa työvaatteet, mennä takas auton alle ja todeta että lisäystä tarvittiin ruokalusikallinen. Tai jos nyt en lähde hakemaan sitä öljyä lisää ja pudotan vehkeet alas nosturilta niin ei voi mistään tietää vaikka olisi vielä tarvinnut litran. Tai kaksi. *huoh*
Comment
-
Oikeastaan eilisen ja lauantain hommia ja toista tuli äherrettyä pihalla, mutta kuitenkin; muffler-delete putkien ja ulostulojen värkkäystä (biltema&motonet, kustannukset alle 60e+oma työ) ja s-line maskin mustaus ja sovitus + cupralipan ruuvaus paikoilleen. Tänään voikin jo sovittaa s-line puskinta paikoilleen, että näkee mahtuuko ei-sline puskimen valonpesurit pituutensa puolesta.
Comment
-
Jatkoin Mosquito Magnetin kausihuoltoa. Muutama viikko sitten käytin sen muttereiksi ja sain kuin sainkin toimimaan. Pöhisi ihan iloisesti sen kolme viikkoa jonka 11kg kaasupullo kestää ja keräsi hyttysiä oikeinkin hyvin. Vaan kun jonain päivänä hurina lakkasi kun kaasupullo tyhjeni, hain kaupasta uuden pullon niin eihän se taaskaan tulille lähtenyt. Piti taas antaa vähän shokkihoitoa lähinnä palavien nesteiden ja avoliekin muodossa että lähti tulille. Palopesä on vielä avaamatta, luulen että siellä se vika on. Hehku toimii, suutin toimii, termistori toimii, puhallin toimii mutta silti ei vaan meinaa syttyä. Kun kerran saa syttymään niin liekki kyllä pysyy hengissä ja vehkeet toimii. Tällä kertaa sytytin sen päästämällä carb cleaneria palopesän täyteen ja tuikkasin hehkutulpan reiästä tulitikun perään siinä vaiheessa kun piirikortti avasi kaasusuuttimen magneettiventtiilin. Kun alkoi sininen liekki näkymään niin laitoin hehkun takas paikoilleen ja ruuvasin kannet kiinni.
Comment
-
Aloitin vaihtamaan eilen polarikseen etunapojen pinnapultteja pitempiin spacereitä varten. Pääsin oikean jälkeen vasemmalle puolelle ja tönäisin napaa. Kas, alatukivarren puslat on väljät. Tänään hain puslat ja meinasin että naps kops paikalleen. Ehei, sanoi polaris, ei se maailma niin pyöri. Etukehikossa on reikä mistä saa alatukivarren etupultin pois. Paitsi ettei saa, jos joku asentaa juuri siihen reiän eteen puskulevyn kiinnitysrungon. No nyt on keula purettu huoltoasentoon kohti kattoa, tukivarsi korjattu ja pultit käännetty niin ettei jatkossa ala ottamaan päähän kun remonssi ihan pikkasen paisuu. Huomenna keula takaisin paikoilleen. Ellen ala vaihtamaan öljyjä, joka sekin on hieman normaalia työläämpi tuossa kuivasumppukoneessa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viestiOho, tulee aika siisti paketti kun sulla se DTM sisusta vielä. Nyt ulkokuori mätsää sisustaan.
Kuvien jälkeen laskin vielä noita putkenpäitä vähän kun lämmetessään nousivat ylöspäin ja kopisivat diffuusoriin. Diffuusori nyt irti ja pohjustettu uutta maalia varten.
Voisin listata nuo muffler-deleteen tarvittavat tarpeet, jos jotain kiinnostaa vastaava budjettiratkaisu?
Comment
-
Vaihdoin bfb-koneeseen Tepolta tilaamani huohottimen korjaussarjan. Vanhat osat olivat aivan haperoita ja pcv-venttiili oli läpihengittävää mallia. Kummasti parani tyhjäkäynnin ongelmat ja misfiret. Voin sanoa, että v-mäinen homma ilman imusarjan irrotusta ja varsinkin jos paikoillaan on originaaleja kasaan painettavia klemmareita.
Comment
-
Eilen illalla ja tänään aamulla sitten C5 etupään ylätukivarret ja raidetangonpäät molemmin puolin. Bonuksena raidetangon sisäpään suojakumi toiselle puolelle. Kovasti koitti taas ylätukivarsien v*ttupultti vastustaa mutta olin vahvempi. Samalla kiukulla sitten vielä kuskin oven ikkunan liukupalojen vaihto. Ihan perus 20-vuotishuolto siis.
Comment
-
Kesälomaa kun vielä on niin ollaan sitten ihan urakalla tallissa. Tällä kertaa Passatin AEB:n imusihdin puhdistus. Voi isäkissan vittu mikä homma. Kyllä olisin kernaasti jättänyt tekemättä kun olisin työmäärän etukäteen ymmärtänyt. 5 tuntia sai sitäkin hommaa taistella.
Comment
Comment