Iskän tojotaan vaihtelin vetarin ja samalla tuli tehtyä huolto.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Taannoin puhdistin maffin ja kaasuläppäkotelon tosta vokaalista, alkoi sen jälkeen generoimaan vikakoodia lambdasta.
Eilen tuli sitten se lambda, sytytysjohdot ja imusarjan tiivisteet uusittua. Kooditkin pysyi poissa. Olihan se vanha lambda sen näköinenkin että oli tiensä päässä.
Samalla kun lambdanliitintä pohjassa laittelin kiinni tulin huomanneeksi että pakoputken jatkoholkki alkaa olemaan hapan...
Comment
-
MMI:n karttojen päivitys tuoreimpaan tietokantaan. Aina hieman jännä paikka (yksi MMI aikoinaan tullut brickattua), mutta ei tullut mitään draamaa tällä kerralla.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...941f9a82ab.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...06108a1dc9.jpg
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja villho Näytä viestiMMI:n karttojen päivitys tuoreimpaan tietokantaan. Aina hieman jännä paikka (yksi MMI aikoinaan tullut brickattua), mutta ei tullut mitään draamaa tällä kerralla.
Comment
-
3G+ juu. Retrofitattu B8:iin. Samat kartat tosin menevät normi-3G:iin ja 3G Highin. FW-päivitys tosin pitää tehdä pohjalle, jos sitä ei ole tehty koskaan tai jos siitä on useampi vuosi aikaa. 3G+:ssa pitää muistaakseni olla vähintään K900.
Nuo uusimmatkin kartat löytyivät interwebsin syövereistä. Pitänee asennella joku ilta.
Comment
-
-
Ootteko löytän noi firmis- ja karttapäivitykset ilmaseks netin syövereistä, vai ostanu joltain?
Comment
-
Tiguanista purin eilen jo puskurin ja weban piirikortin pois. Tänään laittelin carsystemiltä ostetut piirikortin tilalle.
Hermot meinasi mennä defan letkulämppärin asennuksessa hetki sitten mutta sain paikoilleen. Nyt huomasin kun nakkelin irroitetut osat takas paikoilleen että tuo defan lämmitin ensinnäkin nojaa muoviseen ahtoputkeen ja toiselta puolelta johtosarjaan voi v....
Comment
-
Askartelua
Lauantaina kävin tallilla. Meille uuden Allroadin vesikaukalo oli täynnä isänmaata ja sieltä sai kauhottua monta kourallista kompostia. Loput puhaltelin paineilmalla pois. Hehkutkin piti vaihtaa, kun vain yksi vanhoista oli elossa. Sitä elossaolevaa ei sitten ollut edellinen suhari jaksanut vääntää pohjalle saakka ja sen karstoittuneiden kierteiden putsaamisessa olikin vähän jumppaa.
Sunnuntaina piti autokatoksessa äkkiä vaihtaa rekisterikilven valojen polttimot, mutta niiden elvyttämiseen menikin sitten sunnuntain iltapäivä, ilta ja alkuyö. Siinä pisti kaikki mahdollinen vastaan. Lähdetään vaikka siitä, että niitä saamarin rekisterikilven pohjia oli 2 kpl päällekkäin, jolloin valoja ei saanut irti (eikä takaluukun kanttakaan saanut avattua paitsi kauko-ohjaimen keskimmäisellä napilla).
Lopulta olin ajautunut tilanteeseen, jossa vastakierretappi törrötti rekisterikilven kiinnityspultin keskellä ja se korimutteri pyöri tyhjää... Siispä verhoilu irti jne.
Olihan toinen rekisterikilven valojen linssien kiinnitysruuveistakin katkaistu ja sen jämät joutui rouhimaan pois sekä sulattelemaan lisää muovia vanhan reiän kohdalle.
Ja tyyppivikanahan taitaa olla kilven ympärysmuovien vuotaminen saumasta. Tätä saunaa en jaksanut alkaa tilkitsemään, vaan porasin muutaman vedenpoistoreiän alareunaan.
Lopulta porasin 5 mm reiät siihen muovikehykseen ja tein M6 kierteen niihin. Enää asennuksesta uupuu 2 kpl M6 nylonruuvia. Mutta nyt pääsee kahvasta ronkille ja rekisterikilven valojen polttimotkin on helppo vaihtaa.
Comment
-
Comment
-
Moottorin vaihtoa kaverin tallissa veljen 1.9tdi iv golfiin kun siitä tuli käkikello toissa päivänä. Varaosakone agr oli peräisin borasta tosin sen vaihteisto ei ollu sama kun golfin. Vanha kone oli agr + vnt setupilla. Jouduttiin vanhasta koneesta laittaan vnt turbo ja vaihteisto boran agr:ään että saatiin sopiva paketti kasaan.
Kytkin olisi myös otettu rikkinäisestä koneesta mutta paineasetelman irroitus paljasti jotain. En tiedä minkälainen idiootti on ollut asialla kun noin on käyny. Luulisi että tuo sorvaus olisi pitäny rumaa ääntä. Kuvia aiheesta->https://plus.google.com/109470384621...ts/TeVfGwESACYViimeksi muokannut To87; 5.3.2019, 21:37.
Comment
-
Comment
-
Joskus tehtii Fordin OHC:n kanteen vanhoista sytytystulpista adapterit M14x1,25 tulpille. Alkuperäinen tulppa oli M18 ja kartiolla. Hyvin noi toimi ilman liimaakin. Joskus harvoin tuli tulpan kanssa ylös.
Nyt huolsin tallilla moottorisahan ja suunniteltiin kytkinlevyn kitkanmittauslaitetta.
Comment
-
Kuukausi takaperin uusin kuskin puolen etupyörän laakerin, alkuperäinen kesti 272tkm.
Tänään vähän autosähköä, vedin piuhat valmiiksi sulakerasialta hanskalokeron taakse tulevaa kojelautakameraa varten.
Samalla liimasin Votexin spoilerin kiinni ja vaihdoin takapyyhkimen tulpan smoothimpaan.
Comment
Comment