Jäärata golfiin laitoin varmuudenvuoksi kunnostetut vetarit. Toiseen sai ensin putsailla autossa olleen ulkonivelen. Täytyy toivoa että pois otetuissa kepeissä on muutkin nivelet vielä käyttökelposia. Uudet kun on huonompia kun valmiiks notkeet.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Tuli katsottua vcds group 093 1.8t bfb ajoituksia, phase Position - 11. Ei taida olla kaukana että tulee vikakoodi.
Noh asetin jakopään merkkeihin ja totesin että nokka hampaan pielessä. Jako päällä ajettu se 95tkm, eli ei kovin tuore ongelma. Tuskin tuo hyppäämäänkään pääsee?
Laitoin jaon kohdalleen ja rupesi vääntöä löytymään jo vakion speksien mukaisesti heti alhaalta, uusi group 093 arvo 0kw
Viimeksi muokannut Killeri; 17.12.2018, 22:09.
Comment
-
Kyllähän nuo jakopään ajoitukset menee pieleen paremmissakin piireissä. Appiukko osti aikanaan uuden Passatin jonka 90 tkm huollossa tehtiin hihnan vaihto merkkiliikkeessä. Sitten 180 tkm kohdalla oli auto laskenut jo sen verran alempaan kastiin että meikäläinen kelpasi remppamieheksi :) Siellä oli tosiaan nokka hampaan verran myöhäisellä, selitti osaltaan miksi auto oli niin herkkä sammumaan jos kytkintä nosti varomattomasti.
Asiaan: Golf V takajarruremppaa. Tämä on meikäläisen toinen kyseisen mallisarjan auto ja molemmissa on olleet takajarrukilvet irti. Levy murtuu kiinnitysruuvin kannan reunoja myöten. Korjaus jälleen sama, eli M8 korilaatat levyn molemmin puolin, tätä varten tosin pitää se satula ja levy irrottaa.
Comment
-
Golfiin 300tkm huolto: Moottoriöljyt, pa-suodatin, jarrunesteet ja vaihteistoöljyt. Kohtalaisen ikävä homma 5v Bluemotion -vaihteiston öljynvaihto! Moottoripaketti on kallellaan eteenpäin, jolloin täyttöproppu jää öljypinnan alapuolelle. Propusta saa sisään ~700ml ja loput 1200ml täytyy täyttää peruutusvalokatkaisijan rei'ästä, johon menee max. 10mm letku. 60ml ruiskulla sai hetken turata.
Samalla korjasin kiinnikkeestä irronneen ja lähes putki hankautuneen webaston nesteletkun.
Comment
-
Kummastelin tuon 500cc wildcatin huonosti pyörittävää starttia. Startti paikoillaan näytti ihan ehjältä mutta olikin halki kun irti sain. Jenkeistä tulee uusi 65€.
Pakoputki alkukäyrästä toinen putki halki. Puhdistus sisäpuoleta osoitti aavistuksen toteen ei ollut käytetty juurikaasua hitsauksessa. Tein juuritahnat ja töpöttelin sen halkeamaan, pulssilla tikkasin koko sauman uusiksi.
Edit. Ajankuluksi hitsasin tuon startin päätykopan kuntoon.
Viimeksi muokannut Killeri; 17.12.2018, 22:10.
Comment
-
Pikku järjestelyä tallissa että pystyin ajamaan passatin sisään, jos huomenna jotain turaisi.
Aiemmin olin väsäillyt ylimääräisestä puusta luiskan tallin eteen, että auton voi ajaa käytännössä suoraan sisään. Aikaisemmin piti säätää parin irtonaisen luiskan kanssa kun tarvi ajaa talliin.
Toki ei tuo puu paras vaihtoehto tuohon ole, mutta kestää sen mitä kestää, eikä maksanut mitään. Tai no, paketin rosteriruuveja biltemasta.
Comment
-
1.8t bfb nokkaketjun vaihtoa. 3h jälkeen on venttiikikansi purettu ja puhdisteltu paikkoja, sitte pitäs saada kiristin vielä irti ja uus takas :) Bonuksena hajos yks hapero putki ja pommikin on niin paskasen olonen että parin viikon projekti kun Autodocilta tilailee taas osia. Onneksi en tee näitä vieraille tai edes omaan käyttöautoon :)
Comment
-
Pihalla pakkasessa turasin...
A6:ssa G62 näytti 110 celsiusastetta liikaa jäähdytysveden lämpötilaksi, ei oikein auto lähtenyt käyntiin. Vikakoodikin siitä oli ilmestynyt moottorinohjausyksikköön. Hain sitten kiireessä Motonetistä väärän anturin, huomasin sen siinä kun vanha oli kädessä, että näähän on erilaiset. Vanha neliö, uusi pyöreä liitin.
Tilasin nyt Virosta uuden kulemma OE VAG -osan, katsotaan ehtiikö jouluksi. Motonetin neliöanturit näyttivät vähän liian kiinalaisilta, ei ollut edes kullattua anturia niissä. Jos ässän saa haettua huomenna ajoon, niin eipä kai tässä mikään kiire ole.
En tiedä onko maalla sitten oikeasti merkitystä näissä sähköosissa, mutta hieman hajotti kun vanhan anturin kyljessä luki "ITALY".Viimeksi muokannut Ihmemies; 16.12.2018, 14:27.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viestiPihalla pakkasessa turasin...
A6:ssa G62 näytti 110 celsiusastetta liikaa jäähdytysveden lämpötilaksi, ei oikein auto lähtenyt käyntiin. Vikakoodikin siitä oli ilmestynyt moottorinohjausyksikköön. Hain sitten kiireessä Motonetistä väärän anturin, huomasin sen siinä kun vanha oli kädessä, että näähän on erilaiset. Vanha neliö, uusi pyöreä liitin.
Tilasin nyt Virosta uuden kulemma OE VAG -osan, katsotaan ehtiikö jouluksi. Motonetin neliöanturit näyttivät vähän liian kiinalaisilta, ei ollut edes kullattua anturia niissä. Jos ässän saa haettua huomenna ajoon, niin eipä kai tässä mikään kiire ole.
En tiedä onko maalla sitten oikeasti merkitystä näissä sähköosissa, mutta hieman hajotti kun vanhan anturin kyljessä luki "ITALY".
Comment
-
Joo ei toi ainakaan hyvin toimi risan anturin kanssa, kun seokset ovat mitä sattuu väärän datan kanssa. Ts. ei lähde käyntiin ollenkaan ellei lämmitä webastolla. Joutaa A6 varrota anturia tossa, ei tässä nyt niin kiire autoilemaan ole, kun junallakin pääsee ;)Viimeksi muokannut Ihmemies; 16.12.2018, 18:10.
Comment
-
Vaihtelin tiguaniin haldex ja perämurikkaan öljyt. Huomenna etuperä ja vaihteisto. Kynnyksestä rälläkällä ruosteita pois ja maalasin epoxilla päälle.
Tuli siinä samalla mieleen että mitä jos sisälokarin ottais irti. Tästä aiheesta kuvat kertoo enemmän.
Viimeksi muokannut Killeri; 17.12.2018, 22:10.
Comment
-
Vinssasin sähkövinssillä rouvan pösön sisälle kun sen ensin oli hinauslavetti tuonut maantien varresta pihaan. Tuomiona katkennut apulaitehihna joka tunkenut poikettuaan kampiakselin hihnapyörän välistä jakopään sekaan, jakohihna hypännyt ja kone tiltissä. R.I.P Peugeot.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiVinssasin sähkövinssillä rouvan pösön sisälle kun sen ensin oli hinauslavetti tuonut maantien varresta pihaan. Tuomiona katkennut apulaitehihna joka tunkenut poikettuaan kampiakselin hihnapyörän välistä jakopään sekaan, jakohihna hypännyt ja kone tiltissä. R.I.P Peugeot.
Comment
-
Passatin narina tuli takaisin, with vengeance! Eli nyt narisee ihan reilusti kun kääntää renkaitakin. Onpa muuten hankala yksin koittaa paikallistaa ääntä, mutta ihan kuin yksi tukivarsi ainakin olisi syypää. Huomenna pitää vielä jatkaa.
Sitä ennen piti ehostaa kulahtaneita etuvaloja, mitkä tulikin yllättävän hyviksi suht pienellä hinkkaamisella. Meinasin että käsin hinkuttamalla saisi vain kädet kipeäksi, mutta itselle riittävään tulokseen meni hyvin noinkin. Karheuksilla 600 - 800 - 1500 - 2000 tuli vetästyä. Viimeisen silauksen tein ihan vaan lakalla, joten huomenna näkee lopullisen tuloksen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiKaikki patonkilaiset hajoo tolla tavalla tosi herkästi jos apulaitehihna porsii.
Comment
-
No joo, mulla ei (onneksi) ole kun muutamasta ranskalaisesta omaa kokemusta. Näyttäis rakenne vaan olevan ainakin tuossa dieselmoottoriperheessä vaan sellainen että on kovin altis. Internetistä löytyy aika runsaastikin samanlaisen kohtalon kokeneita autoja.
Comment
-
Vielä piti jatkaa passatin narinan metsästystä, mutta apukäsien puuttuessa ei siitä tullut lasta eikä paskaa. Vitutuksen jälkeen ajattelin ottaa työn alle peräkoukun pistokkeen korjauksen, mikä on ollut paskana jo vuosia. Nyt kun tämä kihveli on oma, niin vihdoin löytyi aikaa sillekin...
Se oli onneksi suht helppo homma. Vanhojen ruostuneiden ruuvien irroituksen jälkeen vanhasta pistokkeesta johdot poikki ja uuteen kiinni. Kunnollisten uusien kiinnitysruuvien puuttuessa kiinnitys väliaikaisesti nippusiteillä, tietenkin!
Enkä tietenkään ehtinyt kokeilla toimiiko tuo, joten se jää myöhemmäksi. Mutta on sentään ehjä.
No laitoin vielä toisen valon ennen ja jälkeen kuvat, tuokin ollut työlistalla sen pari-kolme vuotta...
Comment
-
Putsailin huvinvuoksi tuosta aakkosesta kaasuläpän, maffin ja huohottimen. Tarkoitus oli uusia samalla uudet polttimot ajovaloihin. Jäi tekemättä, alkoi kaasuläpän sopeutus vastustamaan puhdistuksen jälkeen. Sopeutus oli hieman haastava ensikertalaiselle, vaikka rosstechin ohjeiden mukaan vcds:llä tein.
Hetken aikaa tutkittuani totesin, että akun irroitus ei riittänyt nollaamaan vanhoja arvoja vaan nollaus tulee tehdä adaptionin kautta.
Puhdistus kannatti, kaasuvaste parani ja lievä nypytys jonka lähinnä itse huomasin ajossa oli poissa. Samalla tuli huomattua, että joutuu uusimaan huohotin"tornin" ja sen tiivisteen.
Comment
-
1.8t pakosarjaa värkkäily parina päivänä/iltana. Tänään sain heftailtua viimmeisen runnerin. https://plus.google.com/collection/MligQF
Comment
Comment