Yhden ikuisuusprojektin seuraavan vaiheen käynnistelyä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Tuli tuosta jta:n Puch:sta mieleen, että pitäisi käydä kaivamassa omakin Tunturi varastosta ja kattoa kone läpi. Se on seisonut varastossa ~22-vuotta ja pikkasen syyhyttäis saada kaksitahdin hajut nokkaan.
Comment
-
Jotain parikymmentä vuotta tuokin jo enemmän tai vähemmän seissyt, muutaman kerran käyttänyt ja ajellut. Alkujaan -80 itselle uutena ostettu, virallisesti omistuksessa ollut aina, jossain kohtaa lainassa josta myös "varastettiin".
Nyt on kerrankin vähän aikaa, niin päätinpä ottaa tuon työn alle, vaihteiston siirtäjässä jotain häikkää taas (aikanaan pääakseli antautui, kun tuli paljon laitetta metsässä rääkättyä). Tuon ja lainaranen jälkeisiä korjauksia sitä saa nyt naureskella ja itkeä.
Eiköhän tuo ennen kuntoon tule ja museoitukin, kuin q.
hmmm. nyrre
Comment
-
Ei siitä oikein oo. Tähän asti on vain korjattu edellisten omistajien sätöstyksiä ja vaihdettu rikkinäisiä osia. En sille mitään projektia sen isommin aio näillä näkymin tehdä. Laturin tai syylärin uusiminen ei vielä täytä projektitopicin kriteereitä ja muuten on menty ihan yksinkertaisella linjalla tyyliin mittariston polttimoiden vaihto tai takakontin johtosarjojen/keskuslukon korjaus.
Katotaan nyt lähteekö lapasesta kun saan noi sähköhommat alta pois ja pääsen konehuoneeseen käsiksi.
Comment
-
Cabrioon tutustuminen jatkuu. Ensi hätään vaihdoin syylärin.
Koneen käydessä kuului kaiken maailman epämääräistä kalkatusta monesta suunnasta. Otin ensi hätään laturin remmin irti, isoin kolina loppui siihen. Uusi laturi olikin jo tilattuna.
Erinäinen lonksotus jatkuu vaan, otin tehostajan remmin irti joka hiljensi taas yhden hurinan mutta edelleen nakuttaa koneesta paristakin suunnasta.
Alipainepumpun käyttötappi seuraavaksi pois joka hiljensi yläpäästä kuuluvan naputuksen. Silti kuului vielä jostain konehuoneen etupuolelta joku kihnutus. Jakopään koppa auki ja toteamaan että kiristimen rissa (vai mikä se siinä nokkapyörän alapuolella NG:ssä onkaan) pääsee hinkkaamaan alempaa jakopään suojapeltiä koska sen pellin toinen kiinnityspultti ei jostain syystä kiristy, vissiin kierteet korkattu lohkon päästä.
Edelleen hermo lepää tätä ropatessa kun kaikki on helposti heti käsillä eikä juuri tarvi ylimääräisiä purkaa edestä pois. Jos nuo samat hommat olisi tehnyt ranetussaneeraus ässään niin olisi saanut viikon illat hukkumaan. Nyt meni vajaa kolme tuntia :)
Comment
-
merkintöjen mukaan olivat alkuperäiset yli 20 vuoden takaa.
Konepellin kaasuhässäkkä tuli heti hommattua, mutta kontissa vieläkin ne vanhat.
Tänään sain viimeksi muistutuksen, että ostohousut jalkaan ja uusimaan. Tuuli paukautti luukun suoraan vasempaan olkavarteen ja kiva jälki jäi.
Comment
-
Vaihdoin vaihteeksi C4 quattron takaylätukivarret. Tottakai toisella puolella se korin puoleinen pallonivel korkkasi ja lähti pyörimään mutterin mukana avausvaiheessa. Pikkurälläkässä oli sattumalta just sen verran kulunut katkaisulaikka että mahtui jouseen tai jarruletkuun osumatta leikkaamaan siitä korin korvakkeen alapuolelta poikki.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiTuossa B6 1.9 TDI-ssä pärjää imurilla, mutta BRD B7-assa tarvii jo todella todella ohuen putken mikäli mielii edes kokeilla. Plussaa taas AVF-lle.
Comment
Comment