Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Yhden ikuisuusprojektin seuraavan vaiheen käynnistelyä...
    Attached Files

    Comment


      Harmi ettei 2-pyöräisillä saa osallistua klubin ratapäiville, tuo saattaa nimittäin valmistua ennen q-ta :D
      ...tai nyrrellehän taitaa päästä ;)

      Comment


      • Tuli tuosta jta:n Puch:sta mieleen, että pitäisi käydä kaivamassa omakin Tunturi varastosta ja kattoa kone läpi. Se on seisonut varastossa ~22-vuotta ja pikkasen syyhyttäis saada kaksitahdin hajut nokkaan.

        Comment


          Jotain parikymmentä vuotta tuokin jo enemmän tai vähemmän seissyt, muutaman kerran käyttänyt ja ajellut. Alkujaan -80 itselle uutena ostettu, virallisesti omistuksessa ollut aina, jossain kohtaa lainassa josta myös "varastettiin".

          Nyt on kerrankin vähän aikaa, niin päätinpä ottaa tuon työn alle, vaihteiston siirtäjässä jotain häikkää taas (aikanaan pääakseli antautui, kun tuli paljon laitetta metsässä rääkättyä). Tuon ja lainaranen jälkeisiä korjauksia sitä saa nyt naureskella ja itkeä.

          Eiköhän tuo ennen kuntoon tule ja museoitukin, kuin q.

          hmmm. nyrre

          Comment


            Vaihdoin Cabrion kuomukotelon kannen kaasupumput kun vanhat ei jaksaneet omin avuin pitää kantta auki. Ei ihme sinänsä, vanhojen pumppujen kyljestä löytyneiden merkintöjen mukaan olivat alkuperäiset yli 20 vuoden takaa.

            Comment


            • hopsis: Onko Cabrion ehostamisesta projektiketjua? Jos ei ole, niin laitahan tästäkin juttua esiin.

              Comment


                Ei siitä oikein oo. Tähän asti on vain korjattu edellisten omistajien sätöstyksiä ja vaihdettu rikkinäisiä osia. En sille mitään projektia sen isommin aio näillä näkymin tehdä. Laturin tai syylärin uusiminen ei vielä täytä projektitopicin kriteereitä ja muuten on menty ihan yksinkertaisella linjalla tyyliin mittariston polttimoiden vaihto tai takakontin johtosarjojen/keskuslukon korjaus.

                Katotaan nyt lähteekö lapasesta kun saan noi sähköhommat alta pois ja pääsen konehuoneeseen käsiksi.

                Comment


                  Korjasin Tahkoilun tuhoja, selvisi se sunnuntai aamuna kuskin puolelta kuulunut outo ääni :)
                  Attached Files

                  Comment


                    Cabrioon tutustuminen jatkuu. Ensi hätään vaihdoin syylärin.

                    Koneen käydessä kuului kaiken maailman epämääräistä kalkatusta monesta suunnasta. Otin ensi hätään laturin remmin irti, isoin kolina loppui siihen. Uusi laturi olikin jo tilattuna.

                    Erinäinen lonksotus jatkuu vaan, otin tehostajan remmin irti joka hiljensi taas yhden hurinan mutta edelleen nakuttaa koneesta paristakin suunnasta.

                    Alipainepumpun käyttötappi seuraavaksi pois joka hiljensi yläpäästä kuuluvan naputuksen. Silti kuului vielä jostain konehuoneen etupuolelta joku kihnutus. Jakopään koppa auki ja toteamaan että kiristimen rissa (vai mikä se siinä nokkapyörän alapuolella NG:ssä onkaan) pääsee hinkkaamaan alempaa jakopään suojapeltiä koska sen pellin toinen kiinnityspultti ei jostain syystä kiristy, vissiin kierteet korkattu lohkon päästä.

                    Edelleen hermo lepää tätä ropatessa kun kaikki on helposti heti käsillä eikä juuri tarvi ylimääräisiä purkaa edestä pois. Jos nuo samat hommat olisi tehnyt ranetussaneeraus ässään niin olisi saanut viikon illat hukkumaan. Nyt meni vajaa kolme tuntia :)

                    Comment


                      Pistä nyt se rojekti-ketju pystyyn...
                      Tulet helpottamaan meidän muiden Cabien omistajien elämää ;) !

                      Comment


                        Compe olis nyt uusintakatsastusta vailla. Tänään oli jarrujen ilmausta, kun joutu ABS-yksikön vaihtamaan. Samalla vaihtui G60-jarrut, kun ensin luulin vian olevan jarrusatulassa.

                        Comment


                        • Päivällä vaihdoin Urssiin uudet vilkut, öljyt ja suodattimen. Illalla pesin oman ja isän autot, siivosin tallin ja sammutin valot viimeistä kertaa. Nyt ei siis enää ole tallia jossa turata.

                          Comment


                            B5seen etujarru tutkimus. Molemmat etulevyt kieroja ja hiusmurtumilla… pikkuveljen B4seen opetuspoljin. Lisäksi alkoi nelikkotölkin kunnostus. Peltiä, palkkihelmaa, vinssiä, pallokumia ja stereota.

                            Comment


                              Tein uusille tallijakkaroille jalat. Karkeasti moottorisahalla veistin ja kaikenmaaliman ruuvveilla ja nauloilla kiinni mitä löyty. Päälle mastonin 121. Ja kelpaa istuskella :D
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Mik4--; 1.3.2014, 18:26.

                              Comment


                              • merkintöjen mukaan olivat alkuperäiset yli 20 vuoden takaa.
                                Kovinpas aikaisin antautuivat;). No ei ei tosi oisko ollu kolme vuotta sitten talvena kovat pakkaset ja vanhastarouvasta meni kerralla kaikki, konepellin ja peräluukun kaasujouset.

                                Konepellin kaasuhässäkkä tuli heti hommattua, mutta kontissa vieläkin ne vanhat.
                                Tänään sain viimeksi muistutuksen, että ostohousut jalkaan ja uusimaan. Tuuli paukautti luukun suoraan vasempaan olkavarteen ja kiva jälki jäi.

                                Comment


                                • Vilkunreleen vaihtelin, nyt se perhana kuulostaa ihan mersun vilkulle. Aika paljon on saksalaisen ja tsekkiläisen osan nuoteissa eroa.

                                  Comment


                                    Täräytin tallissa Quattron tulille, ajoin Mietoisiin turisemaan toviksi autoista, sitten lounaalle kera Audi harrastajan ja takaisin talliin. Erinomainen tallipäivä ;)

                                    Comment


                                      Vaihdoin vaihteeksi C4 quattron takaylätukivarret. Tottakai toisella puolella se korin puoleinen pallonivel korkkasi ja lähti pyörimään mutterin mukana avausvaiheessa. Pikkurälläkässä oli sattumalta just sen verran kulunut katkaisulaikka että mahtui jouseen tai jarruletkuun osumatta leikkaamaan siitä korin korvakkeen alapuolelta poikki.

                                      Comment


                                      • Kolvailin vakkarin ohjausyksikköä. Saa nähä josko rupeis pelittämään paremmin :)

                                        Comment


                                          Melkoinen määrä erilaisia osia putsattua pikku-ultralla (5l myynnissä, pitää saada isompi).

                                          Comment


                                            Minkäkokoinen kikkare sinne pesuriin mahtuu sisälle? Keksihän joku hinta, vaikka privaan.

                                            Comment


                                            • Uudempaan aakkoseen öljyt vaihdettu. Meni hermot joka kertaiseen pohjapanssarin irti repimiseen niin tein siihen reijän ja kannen mistä saa öljyt vaihettua :)

                                              Comment


                                                Tuossa B6 1.9 TDI-ssä pärjää imurilla, mutta BRD B7-assa tarvii jo todella todella ohuen putken mikäli mielii edes kokeilla. Plussaa taas AVF-lle.

                                                Comment


                                                • Kytkimen irroitus ja yrityksen tasolle jäänyt vauhtipyörän pulttien irroitus. Kait se pitää kampiakselin lukitustappi laittaa paikoilleen, tai kuningaspulttiin joku lukitus, jotta pystyy kunnolla vääntämään...

                                                  Comment


                                                    Kävin paukuttamassa uudella prässillä takakelkan puslat paikalleen.
                                                    Pirun kätevä toi paineilmakäyttö, ei tartte olla yks käsi kahvassa kiinni kokoaikaa.

                                                    Comment


                                                      Räjäytin kotarin moottorin kun ei ollut muutakaan tekemistä ;)
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                                        Tuossa B6 1.9 TDI-ssä pärjää imurilla, mutta BRD B7-assa tarvii jo todella todella ohuen putken mikäli mielii edes kokeilla. Plussaa taas AVF-lle.
                                                        Lähteekö imurilla kaikki vai jääkö paskat pohjalle?

                                                        Comment


                                                        • Enimmäkseen olutta. Ässää vahailin ja työkaluja järjestelin, miksihän ne pitää levittää koko arenalle aina.

                                                          Comment


                                                            Poltin tupakin projekti b5:n vieressä ja mietin, että kuka tän kasais loppuun. Johan sitä sit joutikin valmistautumaan yövuoroon... Taas mennyt kuukausi ettei ole edistynyt yhtään.

                                                            Comment


                                                              Möin pois kaikkea roikkumaan jäänyttä mielestäni turhaa kamaa. Varaston puolelle tuli toodella paljon lisätilaa, samoin olkkariin kun möi kaikki hivivehkeet. B8 A4 orggis maski olis vielä, et saa tulla hakemaan jos näkee tarvetta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X