Et uskaltanut laittaa g13?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Vieras
-
Piti rakentaa suutintukki käyttämällä raaka-aineena varaston perukoille jäänyttä Saabin tukkia. Rälläköintivaiheessa osottautui ettei se ollutkaan terästä vaan messinkiä. Onneksi löytyi vielä vanha minikokoinen kaasuhitsaussarja jonka happipullokaan ei ollut tyhjentynyt 5v kylmäsäilytyksen aikana. Hopealla tuli aika uskottavan tuntuinen sauma, viilan alla tuntuu vähintään yhtä kovalta kuin rauta.
Comment
-
Tunkkasin pari ledipaneelia tallin kattoon kun varaosia odotellessa ei päässyt cabriotakaan turaamaan. Toinen pari samoja valaisimia olisi vielä kunhan mahtuisi asentamaan, on tuo amme siinä just sopivasti alla edessä.
Vaan kyllä ei mennyt hukkaan tuokaan investointi. Mahtoi maksaa jonkun 20€ kappale nuo valaisimet ja tuovat paljon hyvää tasaista yleisvaloa, syttyy heti eikä paljon sähkölaskussa tunnu vaikka unohtuisi talliin valot päälle.
Comment
-
Vieras
-
Vähän pidemmältä ajalta:
Potilas 1, Land rover FC6-109.
Saatiin hitsuuteltua hajonnut kierretappi irti. Kierteet korjattua ja korjattu vesipumppu kiinni.
Venttiilit hiottiin (IOE) ja kansi päälle.
Kone lopulta käyntiin, kappas, vesipumpun hihnapyörä vaeltaa (prässätty).
Vesipumppu ko-metille. Laturikin laakerit loppu.
Jatkui parin viikon päästä, vesipumppu kiinni, laturi kiinni, nesteet sisään, kytkin- ja jarrunesteiden vaihto. Kone pelaa.
Epäilytti vielä vähän jarrut, joten käytiin säädöt läpi. Samalla huomasin, että raidetangonpäät (4kpl) vaihtoon. Taas odotellaan osia.
Muuten pitäisi olla kunnossa, pl. kaasari (SU HD6) joka pitäis käydä läpi.
Potilas 2: 88" Land rover:
Oven verhoilun laitto paikalleen. Lämppärin toimimattomuuden tutkaaminen, käynnistys ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa. Sitten ei lähtenytkään, akkukenkä irti.
Onhan tässä ollut tätä puuhaa. Jos tuon isomman saisi perjantaina leimattua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiMinkälaisia? Mistä?
Comment
-
Laitoin kasikymppiin uuden jäähdytysnesteen paisuntasäiliön. 26v vanha orkkismuovi oli hapertunut siten että paluuletkun nippa lähti irti ja jäähdytysnesteet roisku pitkin kenttää :D Eikä siitä kyllä nähnyt läpikään kun sen verran likaa kertynyt sisäpintaan.
Viel pitäs öljynpaineanturi vaihtaa ku suihkuaa öljyä kuin geysir.
Comment
-
C4 takajarrusatulan vaihto, samoilla lämpimillä etupään kynkän vaihto. Luonnollisesti jousi, iskari ja abs-anturi vanhasta siirtäen ettei liian vähällä pääse, menipä vielä uusi rt-pääkin. Olipahan taas siinäkin savottaa. Muuten sujui ihan suoraviivaisesti mutta iskarin vaihto meinasi mennä totiseksi. Lopulta apuri piti rautakangella kynkästä vastaan ja minä kylän isoimmilla putkareilla ja metrin jatkovarrella sitä iskarin juurimutteria auki. Oli vähän olevinaan kovassa kiinni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiAloittelin korjaamaan vaimon passatin katsastuksesta saamaa vikalistaa, mihin kuuluu mm. pari tukivartta, katkennut etujousi, etupyöränlaakeri, käsijarru, raidetangon suojakumi...
Positiivista on ettei vielä yksikään pultti ole jumitellut, ja molemman puolen ylätukivarsien pitkät pultit lähti ilman mutinoita auki. Etutolpat vaihdan jousineen kaikkineen suoraan A4:sta jääneisiin ja laakerikin löytyy, joten paljoa ei tarvii osia ostella että saa auton taas nippuun.
Lopuksi vielä auto ulos tallista ja seatti tilalle, kun pitää selvittää onko siinä takajarrupalat lopussa vai mikä siellä rohisee...
Comment
-
Comment
-
Askartelin Jamppuun uuden kilpitelineen paikoilleen ja siistin vähintäänkin erikoisesti turatut vilkkujen ja kilvenvalon johdot kerralla kuosiin. Oli kierretty kuoritut johdon päät abikoliittimien ympärille ja suojattu ruskealla pakkausteipillä tai vaihtoehtoisesti jesarilla. Kai kuitenkin tunnustettava että sentään suojattu. Näitä sähköasennusten mestarinäytteitä löytyi parhaimmilllaan useita peräkkäin samassa johdossa. Ristus mitä tunarointia sitä suoritetaankin ja varmaaan itseään kehuen, että hyvin tehty...
Comment
-
Viikonlopun aikaan oli tarkoitus pestä, myllyttää ja laittaa nanolexit A8:n pintaan. Tästä suoriuduttiin ja samalla vauhdilla purin jälkiasennus hälyt pois(ei auto lähtenyt käyntiin pesun ja myllytyksen välillä), siivoilin audioasennus johtoja ja päätin että tämä remppa saakin jatkua nyt alku viikkoon että tuloo kerralla hyvä.
Comment
-
Sciroccon koppa tyhjäksi ja rullaten kärryyn, että saa hakea suomen pisimmän vikalistan ;) pitää siis runkonumeron paikka vaihtaa, niin käydään konttorilla. Jäärata golfi sisälle kuivumaan, että saa ottaa(taas) vaihdelaatikon pois. Jarrutkin hävinny kesän aikana johonkin…
Comment
Comment