Ehjän mittariston vaihdoin, eikä taaskaan niinkö strömsöössä. Onko nää ratit tosi herkkiä C4:sissa airbag spiraaleista? Rattia laskin ja vedin ja löin käyntiin niin sytytti airbagin valon. yhden polttimon vaihdoin, engine check valo oli pimeänä. Edellisessä oli kromikehät tässä ei, hyvin mustan puhuva mittaristo tuli.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Sivuikkuna
Auto Audi TT. Pelkääjän puolen ikkuna on suhissut siinä jo viitisen vuotta. Muutama päivä sitten ajattelin lopultakin ottaa selvää mistä se johtuu ja korjata vian. Oven ollessa auki lasi heilui sivusuunnassa aika tavalla. Jotain irti? Oviverhoilu pois ja vika näkyi heti, kun ikkunaa heilutteli. Lasin takimmaisen kiinnityksen ylempi ruuvi oli pyörinyt vuosien aikana aika löysälle. Lukitusnestettä väliin ja ruuvi kiinni niin taas kelpaa ajella. Homma on jäänyt tekemättä, kun se ei pienissä nopeuksissa ole haitannut ja ei kuskin puolella niin paljon häirinnyt :D
Comment
-
Briggs&Stratton vanguardin akku pisti melkoisen kierrepallon. Aggregaatti ei inahtanutkaan avaimesta eikä laturikaan huutanut fail. Napajännite >13V.
Starttiavaimesta kääntäminen romahdutti jännitteen nolliin. Olinkin ostamassa uutta solenoidia kunnes mittasin virrat. Ei muutosta. Eli solenoidi ei ollut oikosessa. Hyvä hämäys akulta. Alle kaksi vuotta vanha mutta ctek on kiehuttanut tyhjäksi.
Comment
-
-
Kuuntelin biturbon huonoa humppaavaa tyhjäkäyntiä ja totesin korvakuulolta lambdan olevan mykkä. VCDS vahvisti asian. Nyt pitäis risteyttää gynekologi ja oranki että saa anturin vaihdettua.
Tai ei minä tiedä, kuullut vaan että bitukan kanssa alkaa joku jarruvalon polttimon vaihtokin moottorin irrotuksella.
Ja pah. Ei ollut edes paha. Puoli tuntia meni anturin vaihtoon ja taas käy nätisti.Viimeksi muokannut hopsis; 15.8.2017, 06:30.
Comment
-
En oikeastaan tallissa vaan tallin ulkopuolella. Eikä ollut edes oma talli. Enkä oikein edes turannut itse vaan katselin vierestä kun joku muu turasi. No joka tapauksessa bitti sai ehjät sytkävahvistimet ja johan loppui rötääminen.
Kyllähän tuolla nyt jo ihan ilokseen ajelee kun vehkeet rokkaa. Lähtötietojen mukaan purkukuntoisena auton toissapäivänä ostin enkä edes tingannut hinnasta. Nyt pari päivää ja parin tunnin ropaamisen jälkeen toimii aivan pörfekt.
Comment
-
Puhdistin ja rasvailin Polon puhaltimen moottorin, sekä vaihdoin raitisilmasuodattimen. Fillarista ilmasin jarrut.
Comment
-
Oikeastaan eilen, järjestelin autotalliin tilaa, jos tuon kakkosauto polon ajais sisään ja koittas laitella taas ajokuntoon jos tarvetta vara-autolle ilmenee. Tänään kyllä sitä käyttäessä mietin että kannattaneeko sittenkään kun melko rouhealta kuulosti käynti. Jos ei halpaa hyvin toimivaa tekniikkaa löydy, niin kaippa sitä joutuu jonkun toisen parin-kolmen satkun ritsan hommaamaan...
Comment
-
Pihalla turattiin tänään helkkarin ison ja vanhan vaahteran kaato palasina nosturilaitteella. Samalla reissulla kaatoivat myös reilun korkuisen koivun. Varsinkin tuo vaahtera oli hieno tapaus, se oli silkkaa onnea, ettei ollut kaatunut talon päälle jo vuosia sitten. Haaroittunut puu oli kasvanut itsensä kanssa konkeloon.
Me sitten taas korjattiin paskakaivon kansi + tyhjennettiin kaivo sorasta ja vanhan kannen kappaleista kun se ikivanha kansi ei enää kestänyt tuota reilun 20 tonnin painoista nosturiautoa. Selkävaivaisena oma osuus oli lähinnä kahvinkeitto ja tarvikkeiden juoksuttaminen paikasta toiseen.
Comment
-
Vaihdoin Xenon-polttimot uusiin. Kovin on ahtaat paikat noilla polttimoilla. Umpion sisällä joutui hetken aikaa sokkona sörkkimään ennen kuin sai polttimot lukittumaan oikeaan asentoon. Valoteho näytti kyllä jo päivänvalolla hallin seinää vasten olevan ihan eri maata uusilla Osram Xenarc Night Breakereilla. Vanhat oli merkinnöistä päätellen normi Xenarcit, iästä ei varmuutta.
Samalla tuli käytettyä viime talvena reilusti savuttamaan alkanut Webasto irti ja vaihdettua siihen uusi palopesä. Tuli todettua, että tuo Thermo Top Evo on laitteena aika näppärä huoltaa, mutta sen kiinnitystarvikkeet happanevat aika tehokkaasti. Pari kiinnityspulttia katkesi Webaston kyljessä oleviin reikiin ja korvattiin aidoilla Rane-järjestelmän kiinnitysosilla, eli nippusiteillä ja rautalangalla.
Huollon jälkeen läksin viemään vaimon töihin ja totesin takaisin tullessa, että jäähdytysnestettä tulee maahan aika reilusti Webaston kulmalta. Toinen vesiletkun klemmari ei sitten ollutkaan kiristynyt, vaan hajonnut niin, että se vain tuntui kiristyvän. Onneksi sattui olemaan sopivan kokoinen klemmari kontissa. Täytyy tuo Webasto vielä koekäyttää illemmalla kun jäähdytysneste on vähän jäähtynyt; jatketaan sitten päähänottoketjussa, jos tarvii.
Nonih. Koekäyttö tehty: kevättalvella alkanut valtava savutus loppui ja nesteetkin näyttäisi pysyvän sisällä.Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 20.8.2017, 17:47.
Comment
-
Comment
-
Siinä vaiheessa, kun rakas vaimoni kaivoi pölynimurin esille, katsoin parhaaksi hiippailla autotalliin. Kun ei sitten oikein mitään järkevää tekemistä A8:iin ollut työlistalla, niin päätin puhdistaa kaasuläpän. - Se kun antaa satunnaisesti vikakoodin ja varsinkin kylmänä on autolla ollut tapana hyökkäillä turhan agressiivisesti ihan tasaisella pintakaasullakin ajaessa.
Eipä siinä kauaa mennyt, kun irrotin imuputken ja otin kaasuläppäkotelon neljä torxia auki, sähköliittimen irti, kaasuläppäkotelon kouraan ja kotelon muovikuoren auki.
Sitten vain kaasuläppäanturin kosketinpintojen kevythiontaa 2000:lla vesihiomapaperilla. Lopuksi kaasuläpän ja kotelon putsaus sinne kertyneestä pintatöhnästä ja paketin kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Kaikki meni niin kuin Strömsössä, eikä edes rystysiin ei tullut nirhaumia. Auto toimii kuin ihmisen mieli ja vaimokin oli ehtinyt imuroida talon sopivasti "autoremontin" aikana. :)
Comment
Comment