Suoritin ampiaiselle kaihileikkauksen eli uusin umpiot jälkiasennus - xenonin tekemien tuhojen takia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Eilen vaihtelin Polon alatukivarsiin R32:n puslat ja tänään pesin molemmat autot ja herkistelin A4:n etujarrut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestija herkistelin A4:n etujarrut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viestiAuttoko herkistely vaivaan?
Comment
-
Zetecin kannesta kanavia työstin lisää, alkaa olla loppusuoralla homma. Kannen saa viedä moottorihiomolle kun vain saan inconel +1mm pakoventtiilit tilattua. https://plus.google.com/photos/10947...NDgirKC2P7JmQEViimeksi muokannut To87; 8.5.2017, 21:51.
Comment
-
Vaihdoin eilen taas TT:n Haldexin öljyt ja suodattimen.
On tuo vaan älyvapaasti suunniteltu homma. Suodatin on sellaisessa kolossa, että tuntuu kuin se olisi ihan vaan vittuillakseen sinne sijoitettu :D Onneksi tuli joskus hommattua tuo oikea työkalu sen irroitukseen. Mutta senkin kanssa se on sellasta nylpyttämistä kun mahtuu niin vähän kerrallaan kääntymään.
Ja minkä-vitun-lainen insinööri suunnittelee öljyt poistettavan ja laitettavan samasta reiästä :D Noh eihän se tietysti vaadi kun vikkeliä sormia, mutta aina se vaan naurattaa yhtä paljon, kun keskittyy ja valmistautuu nykäsemään sen öljytuubin nokan pois ja samantien sihtaamaan sen ruuvin takaisin. Muutaman kerran piti taas keskeyttää toiminta ennen kun varsinaisesti nykäisi sitä tuubin nokkaa reiästä pois, kun ei ollutkaan mies henkisesti valmis. Mutta ei edes paljoa tälläkään kertaa ehtinyt lurahtaa öljyä pois ennen kun oli ruuvi takaisin paikoillaan.
Kai tuossa öljytuubin koossa on laskettu vähän varaa sitä varten, että vähän sitä aina pois lurahtaa. Melkoinen taikuri saa olla, että sieltä ei tippaakaan sitä pois tule.
Toimii muuten Haldexin öljy aika hyvin partaöljynäkin...jotenkin sitä onnistui naamakarvat sillä voitelemaan taas tuon homman kanssa temutessa ja kyllä kiiltää parta, tosin haisee vähän pahalle... :D
Comment
-
Voi pojat mitä kaikkea saanu tänään aikaiseksi.
Kaikkihan alkoi siitä kun möin purkuautosta takasatulat pois kun en niitä itse tarvinnut. Samana päivänä vaihdoin urssiin kesärenkaita ja samalla herkistelin käsijarrua niin eikö siinä perkele vuoda satula. Olisipa ollut helppo vaihtaa ehjä satula tilalle mutta kirjaimellisesti pari tuntia aiemmin olin vienyt paketin postiin. Oli se käsijarruvivun O-rengastiiviste sieltä satulan sisältä männän takaa jotenkin korppuunut ja vuoti välistä. Sehän on maailman ihanin vaihtaa kun ihan koko satulan joutuu purkamaan. Jouduin senkin homman harjoittelemaan vielä pari kertaa kun uudellakin tiivisteellä vuoti samasta kohdasta.
Ei oikein meinannut mennä järkeen että miten vi*ussa se voi muka taas vuotaa. Uudestaan satula käteen ja auki, uusi tiiviste paikalleen ja uudestaan samalla tavalla kasaan jonka jälkeen alkoi pitämään. En tiedä olisiko vaan jäänyt inasen huonosti paikalleen se käsijarrun mekanismi uuden O-renkaan kanssa.
Seuraavaksi ronttasin V8:n irtonaiset tolpat ja uudet pyöränlaakerit pajalle vaihdettavaksi ja tulin takas himaan irrottamaan kesäautosta vastaavat tolpat irti. Kyllähän siinäkin hiki tuli mutta oli sentään vähän suoraviivaisempaa tekemistä kuin joku jarrusatulan sisuskalujen hierominen. Ny on sitten kesälötkössä uudet alatukivarret ja laakerit. Jarrut siitä entrasinkin jo aiemmin. Nyt ei olisi kuin ajaa huomenna konttorille ja toivoa että yhden lämpöanturin johtojen korjaus, uudet tulpat ja öljynvaihto auttaisi päästöarvoihin.
Comment
-
Tulipahan turattua taas. Asennettiin kaverin kanssa kolmoseen eibachit, bilsteinit ja vähän sachsia ja febiä. Swagiakin taisi olla seassa.
Perkele että minä vihaan kuusiokoloja. Semmoset nylppääntyi uudesta koiranluusta ja toisesta takaiskarista. Takaiskarin sain onneksi pelastettua, mutta koiranluu meni roskiin ja auto kasattiin vanhalla kolisevalla osalla. Etuiskareiden alapään pultit meni poikki irrotettaessa; niiden tilalle onneksi löytyi K-raudasta ensi hätään sopivan kokoiset 8.8 pultit ja nylocit. Täytyy maanataina käydä kyselemässä oikeat pultit sinne vielä.
Olihan siinä vauhtia ja vaarallista tilannetta. Siinä kohti kun se uunituoreen Bilstein B8:n yläpää meni särki meinasi vituttaa ihan huolella, mutta nyt on auto kasassa ja ajokuntoinen. Ajettavuus parani aika merkittävästi 290tkm ajettuun orkkisalustaan verrattuna. Hitusen tuo keulii, mutta kokonaisuutena tuolla eibachin pro-kitillä tuli kyllä omaan silmään oikein sopivan ryhdikäs korkeus.
Edit: Maanantaina asennettu vielä uudet marmoritiskiltä noudetut pultit etuiskarien alapäähän ja Motonetistä haettu uusi Lemförderin koiranluu eteen.
Vaihdetut osat: Jouset, iskunvaimentimet, alapallonivelet, raidetangon päät, koiranluut, iskarien yläpäät, pölysuojat ja pohjaanlyöntikumit, takajousen yläpään kumit.Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 25.5.2017, 08:58.
Comment
-
Auton vahaaminen on kylla ihan vihonviimeista puuhaa. Peseminen ja jopa kuivaaminen on ihan ok, kun tyonjalki nakyy heti. Luulisi tuohonkin jo jonkin amerikantempun olevan, ettei tartte hieroa.
Ite flashasin vitoseen tanaan takaisin stage 2+ softan ja cabin peltiin porasin muutaman reian. Huomenna ohjelma jatkuu cabin konepellin hieromisella, nyt otan olutta niin etta lopettaa vituttamasta nama rinkelivolkkarit.
Comment
-
Käsijarruvaijerit vaihtelin ja samalla kun ylhäällä oli niin tuli pestyä alustaa painepesurilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viestiAuton vahaaminen on kylla ihan vihonviimeista puuhaa. Peseminen ja jopa kuivaaminen on ihan ok, kun tyonjalki nakyy heti. Luulisi tuohonkin jo jonkin amerikantempun olevan, ettei tartte hieroa.
Comment
Comment