Vaihtelin kaikki jouset ja taakse jarrulevyt ja palat emännän a3:een. Olihan nättiä kun sai hallissa ja nosturilla tehdä nämä operaatiot. Näiden lainasta iso kiitos Jarno H:lle vielä tätäkin kautta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja pekxu Näytä viestiPäätin että jos vaihtais S6 noi katit kun vanhat oli joku välkky tyhjentänyt aikoinaan.. Aattelin jos tuosta nopsaan lämmittää pultteja nipsnaps auki.. Mut päätinkin ottaa koko mosan pois ettei pala auto tai kuole täydelliseen vitutuk..en (kun avaimia ei saa sinne juuri mitenkään). Homma jäi kesken kun viimeinen kartaanin pultinkanta totes en aukee ja menetän kulmani. Katsellaan toiste :D
Comment
-
Viikonloppuna turasin cabrioon Android-navisoitinta paikalleen, muuten tulikin valmista, mutta viela tarvitsen antenniadapterin ISO->Fakra, niin saa radionkin kuulumaan. Eipa siina muuta, kuin ebay tulille ja johdonpatka tilaukseen, samoilla tulilla tilasin peruutuskamerankin, niin riittaa jollekin muulle viikonlopulle naplaamista.
Comment
-
Pohjolahallisa vuorostaan turasin lamppuja emännä sutoon. Takavalo, rek.kilvenvalo, molemmat parkit ja toinen vilkku kuulemma väärän värinen mutta se jäi vaihtamatta ku kädet ei mahdu yläkautta ja lamppua ei taida saada puskuria irrottamatta irti. Sisälokarin kautta en vielä kokeillu
Comment
-
-
Pienin askelin nyhräsin häristintä kesäkuntoon. Laitoin startin paikalleen, prikkavirityksen takajarruihin, vaihdoin liittimet peruutusvalon kytkimellä ja kasasin sisustankin paikalleen.
Sisustaa pitää vielä viimeistellä hiukan ja kaasarit laittaa takaisin kiinni mutta siinäpä ne hommat sitten olisikin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtaEtana = http://www.ter-mite.fi/
Comment
-
Turasin kesälötkön absit kuntoon kun katsastusmieskin asiasta taannoin huomautti. Kyllä joku on jaksanut nähdä paljon vaivaa peittääkseen jälkensä ja absien toimimattomuuden. En ihan ymmärrä mitä tässä on oikein ollut taka-ajatuksena.
Lähtötilanne oli että käynnistäessä ei ABS-valo syttynyt missään vaiheessa. Enhän minä tuollaista ollut osannut taas ajatella ja katsastuksen testilenkillä meni pyörät hiekalla lukkoon eli absit ei toimi. VCDS ei saa oikein millään yhteyttä tai jos saa niin yhteysvirheiden vuoksi vikakoodeja ei saanut luettua saati nollattua.
[1]Ensimmäisenä purin jalkatilasta mattojen takaa ABS releen käteen ja totesin sen päällä olevan sulakkeen ehjäksi. Vaihdoin varaosa-autosta kokeeksi saman releen ja tällä sai jo mittariston valon syttymään.
[2]Nyt valo palaa mutta ei sammu käynnistäessä. Sain kerran vikakoodeja sen verran näkyviin että etuoikeasta anturista oli vikakoodi. Otin varaosa-autosta ehjäksi tiedetyn anturin. Itse asiassa raahasin koko iskaritolpan potilaan viereen koska en uskaltanut alkaa 200€ hintaista anturia irrottamaan vanhasta kynkästä. Auton vieressä irtonaisena olleen tolpan abs-anturin johtoa paikalleen vaihtaessa huomasin että auton alkuperäinen, paikallaan olevan anturin johto on liittimestään irti. Koitin tietenkin heti auton omalla anturilla mutta ei se valo sillä sammunut. Sen jälkeen koitin varaosa-auton anturilla mutta edelleen valo palaa koko ajan. Se anturin töpseli on niin kovasti kiinni että se on jonkun pitänyt varmuudella erikseen avata, ei mitenkään aukea itsestään.
[3]Vaihdoin kolmanneksi testiksi ABS-ohjaimen ja vaihteiston ohjaimen varaosa-autosta ilman muutosta. Samalla huomasin että minun autosta puuttuu ABS-poiskytkentä nappi joka varaosa-autosta löytyy. Omassani oli siihen kohtaa laitettu blankko peitelevy. Kaikki johdot tulivat alle ja siirsin ABS-poiskytkentänapin varaosa-autosta omaani. Ei vieläkään muutosta. Tämäkin kuitenkin jonkun erikseen tekemä turaus.
[4]Neljäntenä otin konehuoneen ABS-pumpun kotelon auki ja totesin että sieltä puuttuu kokonaan ne kaksi relettä. Siirsin nekin varaosa-autosta. Eivät nekään sieltä itsekseen pois hyppää vaan joku on erikseen irrottanut.
Tämän jälkeen ABS jarrut alkoivat toimimaan. Valo syttyy kun kääntää sytytysvirrat päälle ja sammuu kun auton käynnistää. En edes tiedä mikä työvaihe korjasi alkuperäisen vian mutta jos näiden turaamisten tekijä tätä lukee niin menköön itseensä. Autolla on kuitenkin kerhohistoria joten tekijä tuntekoon piston sydämessään jos huomaa.
Comment
-
Vaihdoin B8:n etupyöränlaakerin. 2h siinä vierähti kun rauhassa teki ja tiesi, mitä oli tekemässä. Näköjään 4v. vanha ja 99tkm ajettu laakeri jämähtää aivan yhtä tiukkaan kiinni kynkkään kuin 160tkm ajettu vastaava :)
Veljen Fiestaan turasin myös raidetangonpään. Aikaa meni vartti mittauksineen ja kuulemma kulkee suoraan eli lienee sekin onnistunut remontti.
Comment
Comment