Polo Coupe vuodelta 1989. Se tuli itselle vuonna 1997 ja mittarissa oli silloin hiukan vajaat 32.000 km. http://img.favcars.com/volkswagen/po...llpapers_1.jpg
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä oli ensiautosi?
Collapse
X
-
1989 vuoden 1.3 kaasari-Corolla. Ajoin sen kerran muuten Luumäeltä Lappeenrantaan ilman että tikussa näky öljyä. Mutkissa sytty aina öljynpainevalo ja kiertokangen laakerit jolkotti jo muutenkin. Nokka-akselin tiiviste vuoti orastavasti öljyä, niin yhtenä päivänä kuin tilauksesta, paikallisromanit soitti rekkarin perusteella ja kysyivät, että myynkö. Sain vielä yllättävän hyvällä rahalla myytyä.
On nuo Toyotat sitten ilmeisen kestäviä, kun yhtenäkin pikkujouluna tuhottiin yksi DX-corolla laittamalla öljyluukusta riisipuuroa ja fairya (ja joku kolmaskin ainesosa oli muistaakseni: viemärirakeita (tarkistus)): kone otti (tietysti?) liekkiä hetken päästä, niin kuin oletettua olikin, ja leikkasi kiinni. Mutta sitkeä paskiainen lähti vielä käyntiin muistaakseni kerran - en tosin tiedä millä aineella se kävi siinä vaiheessa..
Comment
-
Eka kippo oli -89 Opel Omega 2litran koneella. Siinä vasta oli mainio auto. Oli oikein varustettu Irmscherin korisarjalla ja oli muutenki oikeen maukkaan näkönen. Sillä tuliki sit ajeltua muutaman vuoden. Täytyy kyl myöntää et vaikka se ooppeli oliki niin oli kyl helvetin hyvä auto ajaa.
Comment
-
Corolla 1.3 12V -86. Joku päivä jakopäältä lähti irti öljypumpun ratas, jonka jälkeen laitettiin vaan uudet jakopään hilut sisään (maksoi alle 100€). Konehan lähti tietysti käyntiin, mutta alkoi syödä hihnoja. Sitten auto lähtikin Afrikkaan ja sain vielä kelpo rahat. Ei varmaan ABH:ssa kannata luottaa tuohon, että vaihtaa hihnan kunhan se katkeaa :)
Comment
-
Toyota Carina TA12 1975. Pomminvarmalla 2-T tekniikalla, kireämmällä nokaalla, Mikuni-Solexin tuplilla ja peltipakosarjalla. Alla tietenkin siihen aikakauteen kuuluvat takavetoisen Galantin 14" käännetyt peltivanteet. Paljon mölyä tyhjästä ;)Viimeksi muokannut TeroPee; 22.10.2013, 12:15. Perustelu: allekirjoitukset on turhia (vaikka nimi onkin erinomainen)
Comment
-
Lainaus:
Punainen 1978 Toyota Corolla KE20 eli "Käpykorolla" 1.2 isolohkolla.
Jaarli se on saanut ensiautoksi todella harvinaisuuden, KE20 Corollaa kun valmistettiin vuosina 1970-1974. Oma ensiautoni oli juurikin viimeisiä KE20 -malleja vuodelta 1974.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viestiNo witsi...olen elänyt väärässä uskona kokoajan. Onko se sitten KE25 kori? Oli kaksiovinen eli tollanen mutta punainen http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...976_1166cc.JPG
EDIT:
Tuossa Wikin linkissäsi mainitaan, että vaikka virallisesti valmistus on lopetettu vuonna 1974, on KE20:ä myyty joissain maissa vielä 1978. Ilmeisesti ko. autoa on tehty jonkin verran varastoon :)Viimeksi muokannut jannekk; 22.10.2013, 16:29.
Comment
-
Pitää paikkansa, itselläni oli kaksikin ke20:stä, joista toinen oli ensirekisteröity -75 ja toinen -78. Eli ke20:stä ja 30:stä myytiin päällekkäin muutamia vuosia.
Comment
-
B Manta -77 1.9s johon vaihdettiin moottori (2.0E), laatikko, kojelauta, sisusta, jarruja.. Ikinä sei vahaa nähny, lähinnä sai vain tuntuvasti kenkää :) Putospa tuo joskus pihas tunkilta, lähinnä vain nauratti :) Turha kuvitella et ois tarjennu 15 asteen pakkases vaikka termarina oli 92.
Comment
-
Mun eka oli perheessä pari vuotta ollut '88vm Mercedes W201 190E 2.3E, jossa oli 400tkm mittarissa, kun sen sain itselleni ajoon jouluna 2007.
Halpa auto ajaa ja huoltaa, esim. kaikki jarruosat ilman itse satuloita (eteen ja taakse levyt+palat, jarrusatuloiden tiivistesarjat sekä käsijarrukengät) yht. 120€. Omistuksen aikana tuli normi huoltojen ja jarrujen lisäksi vaihdettua pakoputkisto (160€), iskarit ja jouset (350€). Koskaan ei mersu tielle jättänyt, toisin kuin Urssi, joka jätti jo heti 2 viikon omistuksen jälkeen :D
Talvella ei menty hetkeäkään suoraan, penkassakaan ei tullut kertaakaan käytyä niin, ettei omin voimin olisi irronnut, yritin kai liian vähän... Hallittavuutta siitä autosta on jäänyt kaipaamaan, vaikka alusta oli kevyeksi autoksi löysä, mutta ohjauslukkoa oli paljon ja perä kevyt.
2,5v jälkeen ostin Urssin ja annoin auton takaisin isälleni, tällöin oli mittarissa 520tkm :) Isä vaihtoi mersun pari vuotta sitten Audi 100 2.8 V6 Avant quattroon, jonkun n. 20v Mäntyharjulaisen kanssa, toivottavasti on mersu häntä yhtä varmasti palvellut, kuin minuakin :)
Comment
-
1994 ostettu Postin vanha jakeluauto Fiat Iveco 50F8 vuosimallia -79, mistä oli tehty asuntoauto. Kaupungissa vähän kankea ja iso, maantiellä hidas tientukko mutta kaveriporukalla liikkeellä ollessa mitä mainioin biletysauto ;)
Nykyinen loppusijoituspaikka jossain päin Itä-Suomea metsästysmajana.
Comment
-
Kortti vuonna 2000. Eka oma "auto" (vuonna 2003 kotoa muuttaessa) Peugeot 106 rallye 1.6 -97. Madallettu tonttiin, peltipakosarja ja pörinäpöntto :) Faija sanoi, että hyvä että muutit, koska olisi muuten heittänytitse pihalle moisen pihaantuomisesta :D
Pösö oli kiva ajaa, kun mikään ei ollut rikki. Eli ei koskaan. Oli pakko luopua 5 kk:n jälkeen, kun oli vienyt kaikki rahat. Sain varmaankin pienen paniikkikohtauksen katsastusmiehen kerrottua vikalistan. Elämäni ensimmäinen ja viimeinen ranskalainen :o hyi
Näin joskus nettiautossa miljoona osaa vaihdettua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viestiPunainen 1978 Toyota Corolla KE20 eli "Käpykorolla" 1.2 isolohkolla. Tietysti alla mustat peltivanteet ja valkoisella rengastussilla vahvistetut rengastekstit. Ai, että oli mahtava auto joka ei mennyt rikki millään ja kerran meinasi saada katolleen kun tuli luisussa soralla ja sitten alkoikin yhtäkkiä asvaltti. Vähän tökkäsi, mutta onneksi niin vetelä auto ettei kaatunut.
Muistot palas mieleen....maksoin muistaakseni 3500mk ja vuosi oli 1999.
Kyseisellä autolla suoritin myös ajokortin opetusluvilla ja opettajana isoveli...veljesrakkaus oli välillä kovilla kun velipoika vaihteli salaa vapaalle risteyksissä, tööttäili turhaan ja kaikkea muuta jäynää. Liukkaankelinharjoittelu ajettiin meren jäällä sinne tehdyllä jääradalle ja mutkissa velipoika painoi lumiharjan varrella kaasun pohjaan niin sai harjoitella vastaliikkeitä.
Comment
-
Ensimmäinen auto kuplavolkkari 1974 eli akvaario. 1,3 kone vaihtui myöhemmin 2,2 litraiseksi tupla lortoilla. 200+ vaihdissa jännitti ihan helvetisti. Tuli siihen rakennettua säädettävä etuakseli ja pudotettua tonttiin. Camber ei ole maailman järkevin enää. Auto on seissyt tallissa viitisen vuotta eli on vielä olemassa ja toimii hyvin. Ehkä kaasarit pitää putsata yms. pientä.
Comment
-
Pitää paikkansa, itselläni oli kaksikin ke20:stä, joista toinen oli ensirekisteröity -75 ja toinen -78. Eli ke20:stä ja 30:stä myytiin päällekkäin muutamia vuosia.
En ole vuosiin nähnyt liikenteessä KE20/KE30...lienevät pelto/jääautoina tai jonkun projekteina, tuskin käyttöautoina enään. Samaten oman ajokortin omistamisen alkuvaiheen DX Corollat on myös kadonneet, todennäköisesti Afrikan suuntaan.
Comment
-
Kaveripiirissä on ollut muutama dexteri, parille loppuunajetulle rotiskolle löytyi ostaja vielä Suomesta. Erikoista tässä tosin se, että kumpikin ostajista oli Suomessa asuva tummahipiäinen veijari ja autot jäivät ajoon Suomessa eivätkä ainakaan heti lähteneet sarvikuonojen maahan tilatakseiksi. Eli nämä Suomeen muuttaneet tyypit olivat tottuneet Toyota-laatuun jo Afrikassa ja ostivat täällä samanmoiset. "Toyotalla Suomi kuljettaa...ja viimeisenä Afrikka"
Comment
-
Volkswagen Passat G60 vm 1990. Se kyllä kävi pajalla tiheään, ei vissiin ollut suunniteltu teinipojan rälläämiseen. Sitten se ilmeisesti magneettisesti hakeutui valotolppaan. Turvallinen auto, tuli testattua sekin. Siitä sitten päästiinkin Audeihin, mutta se on toinen tarina.
Comment
Comment