Oon ajatellu tässä laittaa tuon Soneran viihdepaketin, onko tuosta kellään kokemuksia. Mokkulan kans menee hermot kun se toimii niin huonosti jos etes toimii.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Soneran viihdepaketti?
Collapse
X
-
Helmikuusta asti ollut käytössä 100/10-netti ja koti-tv eikä juuri valittamisen aihetta. Netti ei ole pätkinyt ollenkaan ja nopeuskin on sitä mitä luvataan. Alkuun oli tv-lähetyksissä hieman tökkimistä, mutta sekin on korjautunut.
Kaapelitaloudessa en nyt hirveästi hyödy tuosta koti-tv:stä lukuunottamatta muutamia hd-kanavia ja tallennusmahdollisuutta. Ja onpa tuohon helppo ostaa kanavapaketteja, jos tarve yllättää.
Onnistuu myös Soneralla netin kautta tallennuksien ohjelmoiminen.
Comment
-
Jep. Onnistuu tallennus netissä, lakkasivat itse asiassa tarjoamasta sitä kovalevytallennin digiboxia kun tuo ominaisuus tuli.
Jos Antti tuon haluat tilata niin ota vaikka privana yhteyttä. Myyn noita työkseni. Tuleepahan oikein tilattua, tuossa on aika monta kämmin mahdollisuutta kun tilausta tekee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsisOnnistuu tallennus netissä, lakkasivat itse asiassa tarjoamasta sitä kovalevytallennin digiboxia kun tuo ominaisuus tuli.
Comment
-
Laitelkaapa niitä hintoja myös näkyville, tarkoitus olis oma mopo adsl vaihtaa hieman nopeampaan sydemiin, mutta on ne niin sekavia nuo liittymänvaihdot.
Nykyinen DNA liittymä 30,20 erkkiä/kk ja 1 mega.
Ja niinkuin Mikko tuossa sanoi, hyviä tarjouksia vastaanotetaan;)
Saapi ottaa asian tiimoilta yhteyttä.
Comment
-
Soneran kiinteät:
8/1M ADSL 29,90€/kk
Viihdepaketti 24/1M ADSL tai 100M kaapeli + koti-tv 39,90€ (digiboksin toimitusmaksu 29€)
- Saa myös ilman koti-tv:tä samaan kuukausihintaan.
24/1M ADSL + koti-tv + nettitikku 49,90€
Tilauksia otetaan vastaan :) Hinnoista sen verran että hinta on sama, tilaa sitten ite netistä tai vaikka minun kautta. Erona vain tuo, että tulee varmasti tehtyä kerralla oikein.
Comment
-
Hiukankaan syrjemmällä asuvien ei sit tarvi edes haaveilla mistään 24M nopeuksista vaikka myyjä väittäis mitä :)
Totuus on että noin 2 km keskuksesta on maksimi johon noita isompia nopeuksia saa oikeasti toimivana. Eli jossain metsätien takana se megan paukkulanka paikalliselta operaattorilta riistohintaan saattaa olla ainoa vaihtoehto. En väitä ymmärtäväni täysin tuota tekniikkapuolta mutta aika äkkiä joutuu rajaamaan nopeuden vaikka 8 tai 4 megaan että toimii pätkimättä. Toimimattoman tai huonosti toimivan tuotteen voi tietenkin reklamoida ja vaatia sopimuksen purkua tai ainakin hinnanalennusta.
Comment
-
Meillä on ollu viime Joulukuusta alkaen Soneran paketti. Tänne saa maksimissaan 24 megan nopeuden, mutta mittarissa näkyy maksimissaan 12 megaa. Muuten pelaa hyvin, mut yhtä-aikaa tv:n ja tietokoneen käyttö tökkii, lähinnä telkkarin katonnista ei tule mitään, pätkii niin paljon.
Comment
-
Muuten saako teräväpiirtolähetystä näkymään ollenkaan alle 100 megan vauhtia, jossain ohjeissa tais lukee että ei onnistu?
Comment
-
Kyllä mulla soneran sopimuksessa lukee, että "esim, teräväpiirtolähetysten katselu edellyttää exstra 100 Mbit/s- laajakaistaliittymän käyttämistä", kyllä ne hd kanavat meilläkin näkyy, mut ei kai teräväpiirtolähetyksenä. Ei ainakaan kuvassa oo eroo.
Comment
-
Itsekin tuon soneran viihdepaketin hankin, mutta yksi asia on toistaiseksi jäänyt vaivaamaan: Mtv3HD kanavalla ei ole koskaan mitään tekstityksiä. Esim. Emmerdale näyttää kuvanlaadultaan paremmalta kuin normikanavalta, mutta eipä tuosta iloa ole kun tekstit uupuu. Ominaisuus vai missä vika?
Comment
-
Mistäs ihmeestä sen tietää onko se sitten omaan osoitteeseen 24M ADSL vai 100M kaapeli??? Soneran (aivan h**vetin loistavilla) nettisivuilla tulee liittymän/viihdepaketin tilauslomake ennenkuin selviää millainen yhteys sattuu tulemaan. Tietty liittymämyyjä osais varmaan heittää jonkun hyvän arvauksen mutta ei oo kyllä noista Soneran nettisivuista paljoo apua. Welho tarjoilee nykyiseen osoitteeseen sekä ADSL että kaapelin. Nyt ois Welhon 110M kaapelin 18kk määräaikainen soppari menossa umpeen mutta pitäis raahautua Sonera-myymälään kun ei saa nettiliittymästä tietoja netin kautta. Hoh hoijaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kassuliini Näytä viestiKyllä mulla soneran sopimuksessa lukee, että "esim, teräväpiirtolähetysten katselu edellyttää exstra 100 Mbit/s- laajakaistaliittymän käyttämistä", kyllä ne hd kanavat meilläkin näkyy, mut ei kai teräväpiirtolähetyksenä. Ei ainakaan kuvassa oo eroo.
Comment
-
Oisko noihin operaattorien sivuilta löytyviin saatavuus linkkeihin luottamista, sinne osoite niin näkyy minkälaisen liittymän saa. 100 megaa kai edellyttää jo valokuitukaapelia. Voisko joku ammattimies tai nainen opastaa?
Comment
-
Onhan ne aika raskaasti pakattua ne HD-lähetykset. Tänne tulee noin 18-20 megan todellista nopeutta jolla normi nettikäyttö ei hidasta yhtään vaikka iptv on päällä. Muutenkin tuo tv-lähetys alkaa tökkimään ennen kuin koneen yhteydet, johtuu varmaan modeemin QoS asetusten iptv:lle antamasta matalammasta prioriteetista.
Comment
-
8 megalla on turha haaveilla HD-katselusta. Toteutunut 24 riittää, satasella ei mitään ongelmaa. Ongelma on vain siinä, että satasen saanti on hyvinkin rajattua ja 24:kin voi olla eioota, kuten Mikko aiemmin jo sanoi. Ja kyllä ainakin Soneran sivuilta annettu saatavuus pitää paikkansa. Nimimerkillä mä olen täällä vain töissä.
Comment
-
Eikös Ylellä ole ihan oma kanavansa HD-lähetyksille? Sellainen jossa on ihan oma ohjelmansakin. Olisko tuo Yle HD sellainen, jossa näkyy sama kuin peruskanavalla ja vain hyvin harvat lähetykset on HD:tä. Silloin ei eroa tosiaan huomaa.
Itsellä näkyy Eurosport ja HD sekä ESPN America ja HD. Suoltavat nuo HD:t siis ihan saman ohjelman kuin peruskanavakin mutta kuvanlaadun ero on huomattava. Kaikki lähetykset käsittääkseni HD:tä. Ylellä ei varmasti ole.
Comment
Comment