Tapaan yleensä kuunnella autossa lähinnä Radio Suomea (jaa ikääntyminen, häh?), joten säästyn aika hyvin kauupallisilta tiedotteilta. Hermoon käy ko. kanavalla jatkuva omien ohjelmien puffaaminen, joissa toistetaan samaa klippiä jopa useiden kuukausien ajan useita kertoja päivässä. Kun edes ottaisivat viikottain uuden klipin viikottain esitettävästä ohjelmasarjasta, mutta ei, aina sama pätkä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ärsyttävimmät mainokset
Collapse
X
-
-
Silti yllättävän monissa mainoksissa on aivan selkeitä spiikkimokia, kielimokia ja ääntämisvirheitä. Aika idioottimaista, jos tuollaisia ammattilaisten taholta tarkoituksella tehdään tai edes vahingossa läpi päästetään. Ja ainakin itselle mainoksen ärsyttävyys saa aikaan vain hylkimisreaktion tyyliin "tuolta en ainakaan osta mitään"... Sama tulee vastaan jos/kun mainosta työnnetään mediassa ihan liikaa joka välissä vastaan vrt "yhden saakelin pysähdyksen taktiikka"...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viestiTäytyy taas toistaa itseään: kun mainos vituttaa se jää päähän;). eli ammattimies on tehnyt tehtävänsä;).
Comment
-
Se on totta että niistä tehdään juurikin sen takia ärsyttäviä että ne jää mieleen. Kaiken maailman pulla pullavat sun muut helvetin ärsyttävät on soinut mun(kin) päässä.
Mutta se on, osa porukasta ostaa sitten kaupasta sitä pulla pullavaa, tai ajaa duunimatkalla Tarjoustalon kautta koska sen ärsyttävän mainoksen sanoma on jäänyt päähän.
Itse taasen kuulun tähän "en vitussa osta/käytä/tule/tee koska idiootit mainoksenne kanssa" ryhmään :D
Comment
-
Kaikki luulevat kuuluvansa siihen ryhmään. Sitten kun kaupassa nopeasti valitset jonkun pullapussin, niin saattaa käsi automaattisesti hakeutua siihen tutulta kuulostavaan merkkiin,
Tuosta tuli ahaa elämys että mitenköhän paljon meitä ihmisapinoita, joita myös kuluttajiksi kutsutaan, on tutkittu aiheen tiimoilta.
Tyyliin juurikin tuo että Mamma Perusmamma käy kaupassa pikaisesti hakemassa tarjottavaa vieraille, ja ostaa sen perinteisen pullapitko X:n. Mutta kun Isä Perusmamma käy hakemassa sen tarjottavan niin hän onkin kuullut radiossa jonkun pullapitko rallatuksen, joten hän ostaa sitä, eikä tätä mitä rouva hakee usein ja hän kyllä tuntee ja tietää kyseisen pullan.
Ja eri variaatioita, Juppihippi Pintaliitäjä tekee kierros ennätystään kaupassa ja nappaa mitä sattuu, kunhan se on tarvittavaa tuotetta. Kun taasen hänen velipoikansa Juppi Pintaliitäjä nappaa niitä merkkejä mitä on jäänyt mieleen/alitajuntaan radiomainoksista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viestiNo mutta kun mainos on tarpeeksi ärsyttävä niin se kääntyy itseään vastaan. Mainoksenhan olisi tarkoitus edistää myyntiä eikä aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia ja muita edellämainittuja tuotteeseen kohdistuvia inhoreaktioita.
Vähän ehkä verrattavissa Turun Sinapin nykyiseen "takaisin Suomessa"/paska reissu mutta tulipa tehtyä kampanjaan. En ole Turun Sinappiin ihan periaatteessa koskenut sen jälkeen kun se lähti Ruotsin kautta Puolaan ja taas takaisin Suomeen. Myöhäistä enää ...
Comment
-
Eihän kukaan "täysijärkinen" ihminen koskaan myönnä olevansa mainoksen uhri. Mainoksen perusteella ostopäätöksen tekevät ihmiset ovat mieleltään heikompia, eikä eliitti koskaan tähän syyllisty...
Kyllä se vaan on ihan tutkittua faktaa, että jos mainostamisella saadaan nimi jäämään ihmisen päähän, auttaa se myynitä. Monesti jopa negatiivinen uutisointi voi pitkällä tähtäimellä parantaa myyntiä, koska ihmiset edes alitajuisesti tiedostavat tuotteen olemassaolon.
Esimerkki eiliseltä: Eilen pohjoisesta palatessa auton renlkaat alkoi täristää. Todettiin, että tarvitsemme vesiletkun, jotta vanteet voi pestä. Pysähdys tien varressa olevalle SEO:lle, jossa kuitenkaan ei ole vettä tarjolla. Nopea googletus, missä on lähin Neste (joka siis tässä tilanteessa tuli ensimmäisenä mieleen "palvelevana huoltoasemana"). Osoite naviin ja kohta vanteet puhdistui pesupisteellä. Mitään varsinaista syytä Nesteen valitsemiselle ei ollut. Se vaan sattui tulemaan ensimmäisenä mieleen, eli mainonta on tuottanut tulosta.
Comment
-
specsaversin mainos! Tässä kävi juurikin niin, kun hain lasit niin en hakenut tuosta puljusta. Aina joutuu vaihtaan kanavan kun se huuto alkaa. Ja piste iin päälle, että yksi mainos välissä ja taas tulee samaa kuraa.
Ei niinkään kyseisen puljun syytä, vaan mainostoimiston, mutta tässä kohtaa kääntyi itseään vastaan kuten aina omalla kohdalla. :)
Comment
-
Mä hain Speciltä raksalasit, 29€. Ovat toimineet siinä tarkoituksessa jo toista vuotta ihan hyvin.
Yhden pysähdyksen taktiikka on vähän hankala kun Nesteen kylmäasema on Supermarketin pihassa. Tankin vierestä ei jaksa kävellä kauppaan asti eikä siihen oikein kehtaisi autoa jättääkään. Kaupan parkkiin taas Nesteen letku ei yllä. :-p
Comment
-
Radiosta tuleva laulettu huuliherpeslääkemainos, mikälie haploppi. Ylipäätänsä kaikki lääkemainokset radiossa ja televisiossa. Tuntuu, että nykyään pitää kaikilla olla herpes, peräpukamat ja hiivatulehdus. Niitä kuunnellessa alkaa 70€ AMI iPod-piuhasta kuulostaa aina vaan kannattavammalta
Kaikki mainokset, jotka tulee "teknisen aikalisän" aikana jonkun jännän tai kyseenalaisen tilanteen hidastuksen päälle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kinuzki Näytä viestiRadiosta tuleva laulettu huuliherpeslääkemainos, mikälie haploppi. Ylipäätänsä kaikki lääkemainokset radiossa ja televisiossa. Tuntuu, että nykyään pitää kaikilla olla herpes, peräpukamat ja hiivatulehdus. Niitä kuunnellessa alkaa 70€ AMI iPod-piuhasta kuulostaa aina vaan kannattavammalta
Kaikki mainokset, jotka tulee "teknisen aikalisän" aikana jonkun jännän tai kyseenalaisen tilanteen hidastuksen päälle.
Comment
Comment