Kyllä sitä pyörävähennystä koskee sama 750 eur omavastuu kuin matkakuluja muutenkin. Eli käytännössä vähennyksen voi saada vain, jos kulkee pyörän lisäksi muullakin kulkuneuvolla (esim. talvisin tai osan matkaa).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Älykkyyskohtauksia
Collapse
X
-
Minulta meni työmatkavähennys, kun HSL teki PK-alueen seutuliikenteen uudistuksen. Aikaisemmin työmatkavähennys laskettiin halvimman menetelmän mukaan, joka siis oli julkisen liikenteen ns.seutumatkaan oikeuttava kuukausilippu x 11kk. No nyt ne meni muuttamaan aluejakoa ja lippujen hintoja. Tästä seurauksena minun työmatkakulu halvimman mahdollisen mukaan pieneni n. 50% eikä se ylitä enää verotuksessa omavastuuosuutta. Joku tietysti ihmettelee miksi en ole tyytyväinen, kun lippuhinnat laskivat merkittävästi. No minä en kulje töihin julkisilla ja omat työmatkakulut pysyvät ennallaan mutta verovähennysoikeus meni :(
Comment
-
Note to self: "Helle ei sovi sinulle, älä edes yritä tehdä mitään järkevää, makaa varjossa ja juo olutta" Eli peruutin Kian tallinvintille, nostin takapään ylös, rengas irti ja tsekkasin että kyllä, sisäpuolen jarrupalat kulunut loppuun, pyöritin vielä jarrulevyä ja kuuntelin rahinaa ( eli ei ollut käsijarru päällä) Rengas kiinni, auto alas ja siinähän se sitten lähti ramppia alas vauhdilla, onneksi vastassa sileä nouseva kallio, eli auto kävi vaan tönäsemässä puupinoa, sitten tuli takaisin ja kun lähti uudestaan eteenpäin ehdin jo saamaan oven auki ja käsijarrun päälle. Olis kyllä ollut materiaalia hauskimmat kotivideot sarjaan kun juoksentelin auton perässä.
- 1 like
Comment
-
Istuskelin jo hetkenaikaa tossa paljussa, uimashortsit jalassa. Sitten havahduin että, katos joku laittaa viestiä. Sitte tajusin, että hetkinen Siis VIESTIÄ! Ei muuta ku puhelin pois taskusta pöydälle kuivumaan. Onneksi on ip luokitus, niin on ole enempää huolissani.
EDIT. Näyttäis se luuri edelleen toimivan, hetken sai vaan kuivailla latausliitintäViimeksi muokannut AaaVee; 30.8.2019, 21:12.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja ilyx Näytä viestiMersun vanteethan käyvät hienosti Audiin kun on 5x112 jako ja 66,6mm keskireikä... Paitsi että jossain vanhemmissa mersuissa on näköjään 12mm pultit kun Audissa on 14mm. Eiköhän noi käsivaralta akkukoneella pari milliä kairaa..?
Comment
-
Uudessa akkukäsisirkkelissä terän paikalla olevalla pahvimallilla ei voi sahata vaneria. Tai voi, mutta se vaan savuaa.
Comment
-
Osaketalliini tulee netti Elisan kuitua pitkin, mutta se ei ole ollut käytössä lainkaan, vaikka se kuuluu hoitovastikkeen hintaan. Nyt sitten tilasin yhteyden avauksen kun vuokralainen lähti tallista pois. Elisalta tuli viesti että yhteys kunnossa, mukavaa surffailua. Minä sinne innoissani mukaani sieppaamani wifi-routteri kainalossa ja laite paikoilleen. Ei nettiä, palaute Elisalle ettei toimi. Samalla kävin keskuksella katsomassa, onko mun tallin johtoa kytketty mihinkään ylipäätään. Kaikki johdot oli paikoillaan, tosin niistä ei ottanut erkkikään selvää mikä johto kuuluu mihinkin talliin ja mitään kaaviota ei tietenkään ollut olemassa. Tietoliikenneasentaja tuli seuraavana päivänä ja totesi saman, ei siitä johtoviidakosta saa mitään selvää, mennänpä sinne talliin. Siellä asentaja otti routterin tarkasteluun, katsoi minua hetken pitkään ja sitten sanoi: "Sulla on kuule DSL-routteri täällä..."
Comment
-
Ei itsellä mutta ilmeisesti joku jossain päin maailmaa... Selailin erwin.audi.comista A7 aiheisia dokumenttejä ja TPI (technical product information) osiossa oli aihe "pyyhkijän sulan käyttäminen apuvirran miinuksena"... ei kuulemma ole oikea paikka liittää miinuskaapelia. Varmaan olis tossa tilanteessa ollut fiksumpi noudattaa "contact audi service" jos ei ole varma mitä on tekemässä.
Comment
-
Laitoin talvirenkaat alle, etusiin pistin uudet venttiilit ja tasapainotin. Taakse heitin renkaat vaan kiinni suoraan varastosta. Eka päivä meni hyvin, tokana päivänä satoi kun ajoin duuniin, aikamoista tärinää. Seurava päivä olikin sitten haastaava, hyvä kun pysy tiellä kun täristi välillä ihan pirusti. Otin takarenkaat irti ja huomasin että olin pessyt ne autossa paikallaan viime keväänä. Puolet vanteesta paksussa mudassa (joka siis kastui sateessa ja epätasapaino lisääntyi. 30 vuotta kun on vaihtanut renkaita eikä vieläkään ole oppinut että vanteen puhtaus varmistetaan ennenkuin laitetaan kiinni
Comment
-
Olen tehnyt talvesta asti koneremonttia erääseen vääränmerkkiseen autoon, jossa on samantapainen ZF 5HP-18 vaihteisto kuin 90-luvun tiptronic-audeissa. Alkuviikosta sain vihdoin homman siihen malliin että tuli aika laittaa kone käyntiin ja koettaa kuinka auto liikkuu. Ihmetys oli suuri kun missään vaihdekepin asennossa auto ei edes yritä liikkua. Lisäsin sitten lootaan kunnolla öljyä, sitä oli hiukan hukkunut kun loota oli irti akselitiivisteiden vaihdon takia. Turbiini oli pois paikoiltaan etustefan vaihtoa varten mutta muuten lootaa ei tällä kertaa purettu. Öljyn lisäyksellä ei ollut mitään vaikutusta. Otin sitten linjapaineen mittauspisteestä tulpparuuvin irti, sieltähän pitäisi lentää öljyä kun kone käy. No, eipä sieltä tullut kuin pari hassua tippaa eli öljypumppu ei edes nosta paineita eikä laatikko tietenkään silloin pelaa.
Tätä kirjoitettaessa homma on saatu kuntoon, kuka arvaa mikä oli vika?
Comment
-
No ihan oikeilla jälkillä ollaan, eli turbiini ei pyörinyt vaikka kone pyörikin. Onnistuu niinkin helposti kuin jättämällä ne kolme M10 pulttia momentinmuuntimen ja vetolevyn väliltä pois. Olin jopa sievästi laittanut paikoilleen sen kumihatun jolla noiden asennusreikä tulpataan :)
Comment
Comment