AVF:n tuli tankattua bensoo 12l, kunnes hokasin. Loput 43 litraa dieseliä päälle ja kovaa ajoa. Sai sahata vähän pidenpään sitä käyntiin muutamina seuraavina kertoina. Näin kävi, kun teki töitä puhelimessa tankatessa ja ajelee välillä bensa-Skodillaceilla ja sitten taas 1.9tdi:llä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Älykkyyskohtauksia
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viestiMutta kuinka 2 insinööriä laskee trippimittarin ja tankatun litramäärän perusteella kulutuksen? Jakaa kilsat tankatulla litramäärällä ja ihmettelee tämän jälkeen korkeaa kulutusta...
Comment
-
Kun ulkona maalaa paukkupullolla, niin se ilmeisesti pitää tehdä talon ilmanvaihdon tuloaukon alla. Sama melkein maalata sisällä.
Comment
-
Kyllä silikoonipatruunasta saa ihan hyvin tavaraa ulos vaikka se suutin vähän tukossa olisikin. Ei muuta kuin vaan lisää voimaa. Sillä hetkellä kun patruunaa irrottaessa lätsähtää toisesta päästä puolen desin verran silikoonia jaloille ja lattialle muistuu mieleen kaupan hyllyyn jätetty silikoonin poistoaine. "Höh, mihin tuollaista nyt voisi tarvita."
Comment
-
Empä tiedä onko muissa autoissa tällaista systeemiä mutta pidän jonkinlaisena suunnittelukukkasena ranskalaisen insinööritaidonnäytettä. Hain likan jäähallilta tolla Shitroenilla, ehdin lähtemään parkkiruudusta pari metriä liikkeelle ennen kuin tyttö oli ehtinyt laittaa turvavyön kiinni. No mittaristo piippaa perkeleesti ja teksti kertoo ruudussa "Passenger Airbag Deactivated" Sitten kun pari sekuntia myöhemmin matkustajankin turvavyö oli kiinni niin taas inforuutu piippaa ja kertoo "Airbag Fault". Samaan aikaan syttyy airbagien vikavalo ja parinsadan metrin ajon jälkeen taas "Passenger Airbag Deactivated".
Kotimatka jäähallilta on noin kilometrin matka 40km/h aluetta joten rohkenin ajaa kotiin asti. Pihassa kerran virrat pois ja takas päälle niin vikavalot sammui. Ymmärrän logiikan airbagin automaattisessa poiskytkennässä jos vyö ei ole kiinni. Pidän kuitenkin varsin perseilynä että airbag järjestelmä jää pois päältä jos se vyö kuitenkin menee kiinni. Tai ehkä se on autonvalmistajan hiukan kovakourainen opetusmetodi olemaan lähtemättä liikkeelle ennenkuin kaikki ovat kiinnittäneet turvavyönsä. No, tuo oli ensimmäinen kerta kun noin käy koko 17tkm aikana mitä olen tuolla ehtinyt ajamaan joten isosta ongelmasta ei ole kysymys.
Comment
-
En ole lentopelkoinen, mutta ihan kevyesti jännitti matkata eilen kotiin Newarkista, kun edellisenä iltana tuijottelin telkkarista Sully-leffan. Sehän kertoo tarinan US Airways lento 1549 lasketumisesta Hudson-jokeen heti lähdettyään La Guardian kentältä.
Nooh, riipasin kentällä baarissa pari olusta, niin ei ollut huolen häivää :)
Comment
-
Kai se tämäkin taas tähän ketjuun kuuluu. Olen reilun puoli vuotta kironnut ja manannut shitroenin kulunutta vaihteiston siirtäjää joka kytkee äärettömän helposti pakille kun koittaa ykköstä silmään (vaihdekulississa pakki siis ykkösen vieressä vasemmalla). Nykyään jo vaistomaisesti käyttää ensin kakkoselle ja siitä suoraa linjaa ylös ykköselle ettei vahingossa taas lähde taaksepäin kun nostaa kytkintä.
Sattuipa niin että tänään hain likkaa jäähallilta treeneistä ja siinä autossa istuessa ja odottaessa aikani kuluksi räpläsin itteeni ja kaikkea. No siinä vaihdekepissähän on sellainen nostettava kaulus joka pitää vetää ylös että saa kepin menemään sinne pakin linjalle. Se muovirinkula oli vaan jumahtanut yläasentoonsa ja tokihan huomasin sen nyt kun vasta 20tkm ajanut tällä autolla.
Comment
-
Väistöasunnossa remonttia paossa, ja tässä on joku entuudestaan tuntematon jääkaappi (en muista merkkiä, nimi kuulostaa balkanilaiselta). Oli tullessa valmiiksi päällä, mutta ei tuntunut tarpeeksi kylmältä joten naputtelin diginäytöstä tehoa lisää; 5 -> 6 ei euta, 6 -> 7 ei sen enempää. Tänä aamuna oivalsin, että eihän nuo tehopykäliä olekaan (kuten vanhoissa kierrettävissä napeissa), vaan lämpöasteita... Eihän tuo kestäytkään kuin kaksi viikkoa tajuta.
Comment
-
Ehkä paras ketju tälle, Kaveri ihmetteli tänään, kun oli ollut muutama päivä sitten kuvaamassa mainos/musavideota missä ajetaan jollain vanhalla asuntoautolla. Olivat oikeen yrittäneet saada sellaisia pätkiä missä olisi kaverilla jono perässä. Ei vaan meinannut onnistua tampere pirkkala suunnalla saada jonoa aikaiseksi päivällä. Ihmetteli suuresti, että miten ne karavaanarit sen tekee? Ainahan kun jostain kääntyy tielle joku kiimaliiteri, niin sen perässä on heti kaksi tojotaa, kolme nissania ja kahdeksan täysperävaunu yhdistelmää ja kokoajan ajetaan ylämäkeen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti...kulunutta vaihteiston siirtäjää joka kytkee äärettömän helposti pakille kun koittaa ykköstä silmään ...
https://www.youtube.com/watch?v=CpH-c1tv7ik
http://www.is.fi/autot/art-2000005361697.html
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja taskiVäistöasunnossa remonttia paossa, ja tässä on joku entuudestaan tuntematon jääkaappi (en muista merkkiä, nimi kuulostaa balkanilaiselta). Oli tullessa valmiiksi päällä, mutta ei tuntunut tarpeeksi kylmältä joten naputtelin diginäytöstä tehoa lisää; 5 -> 6 ei euta, 6 -> 7 ei sen enempää. Tänä aamuna oivalsin, että eihän nuo tehopykäliä olekaan (kuten vanhoissa kierrettävissä napeissa), vaan lämpöasteita... Eihän tuo kestäytkään kuin kaksi viikkoa tajuta.
Comment
-
-
Ihmettelin kun (minulle) uusi vene on ollut vaikea oppia ajamaan, hiljaa mennessä luikertelee ja kelissä 30-40 solmua on ollut aika hankalaa veneen ohjautuvuuden osalta. Eilen sitten istuin veneessä haaveilemassa ja kääntelin ohjauspyörää mietteissäni. Toiseen suuntaan kun kääntää kone lähtee heti kääntymään, toiseen suuntaan taas saa kiertää kierroksen ennenkuin kone liikkuu. Baystarissa luultavasti ilmaa ( tai takaiskuvenat jumissa) . 25 tuntia olen tuolla ajellut ja nyt sitten vasta huomasin tuollaisen pikkuasian
Comment
-
Kun ajaa monta viikkoa pikkuautolla ja tankkaa välillä 3 kertaa päivässä ja siirtyy sen jälkeen isoon autoon niin tulee virhearviointeja. Tuli hölmö olo kun tankatessa Audia ei 60€ raja riittänyt. Pistin lisää että saan tankin täyteen. Toisella kierroksella pistooli naksahti 0,7 litran kohdalla. Tuntui todella hölmöltä :D
Comment
Comment