Kävin kaupassa ja laitoin ostokset takaluukkuun. Sen jälkeen aukaisin oven ja istuin penkille jossa rupesin ihmettelemään että on jokseenkin outoa. Istuin takapenkillä, joten ei muuta kuin ulos ja ratin taakse istumaan ja kotia kohti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Älykkyyskohtauksia
Collapse
X
-
Insinöörimatematiikkaa.
Tänään tapahtuneen palkansaajajärjestöjen masinoiman mielenilmauksen kulut yhteiskunnalle on nyt "laskettu".
EK laski: Päivän tempaus maksoi 100 miljoonaa – rahalla olisi saanut palkattua 2 400 lähihoitajaa vuodeksi
Comment
-
Kaipa tämä tänne menee. Vaihteeks taas kuriiri jättänyt paketit oven taakse, ilman että edes viitsi soittaa minulle. Tässä vaan miettinyt että mitenkäs kuriiri firman suu sitten vääntyy, kun joku kerta paketti häviää, enkä ole sitä itse kuitannut. Seurannassa kuitenkin on merkintä, että luovutettu meikäläiselle allekirjoitusta vastaan.
Eipä tuossa mitään jos kysyttäis lupa, että saako jättää, mutta kun ei mitään yhteyden ottoa.
Comment
-
Kuriirin laiskuutta. On noita paketteja tullut itsekin aikoinaan jätettyä tyhjien asuntojen pihoille, mutta aina asiakkaan omasta pyynnöstä puhelun yhteydessä. Välillä niitä sai käydä piilottamassa mitä ihmeellisimpiin paikkoihin, esim. "mene takapihalle, varo koiraa joka on juoksuvaijerissa ja laita se paketti leikkimökin rapun alle, se koira ei ihan yletä siihen" :D
Comment
-
Juu siis eihän tuossa ois mitään jos olis ilmotettu, että on jätetty paketti. Itse vaan tiesin siitä, että seurannassa oli ilmoitus paketin toimituksesta.
Ja seuraava älykkyyskohtaus menee jenkkeihin.
As a proud owner of a 2005.5 B7 S4 Avant, I am horrified by the criminal behavior of VW in regards to installing malicious software in their diesel cars to fool US emissions tests. How many of you in America would be willing to take a stand and switch brands as a result of VW's inexcusable actions?
Comment
-
Mistä se auto tietää koska mitataan päästöjä ja koska ei? Vai onko jollekin tietylle kierrosalueelle ja ei auto liikkeellä sitten joku oma moodi ohjelmassa?
Sorry offtopic, mutta kiinnostaa [emoji51]
Comment
-
Vaikka tuo nyt kuulostaa vahan karpasesta harkanen -tilanteelta, ei ole yhtaan naurun asia taalla. Tuossa on paikka lakimiehilla yrittaa rahastaa aika rankastikin. Joillain kun on viela muistissa Audi 5000:n ongelmat, joiden takia merkki kaytannossa vetaytyi vuosiksi Pohjois-Amerikan markkinoilta.
Toki huvittavaa kun bensa-auton "ylpea omistaja" on eturintamassa dieselmallien paastohuijauksessa. Oikeat autoharrastajat eivat tuolle juurikaan korvaansa lotkauta, mutta jos suuri massa kaantaa selkansa tuotteille, loppuu markkinat kovin lyhyeen.
Comment
-
Riku: Kertoilivat, että kun konepelti on ylhäällä mittauksen aikana, niin sen yhteydessä paloi konehuonessa valo. Ja siitä valosta lähetettiin signaali tietokoneelle joka päätteli että "jaa, pelti on nyt auki, ilmeisesti tehdään päästömittauksia". Ja sen mukaan tietokone sitten säätää seoksia.
Comment
-
kun konepelti on ylhäällä mittauksen aikana, niin sen yhteydessä paloi konehuonessa valo.
Mikäköhän idea on tehdä muutenkaan testiä konepelti auki. Ton kokoluokan bisneksessä joku aina hakee porsaanreikiä ja testaajien pitäisi tehdä testit mahdollisimman todenmukaisessa ympäristössä.
Se että kovinkaan moni auto ei pääse ilmoitettuihin kulutuslukemiin, kertoo aika paljon siitä, että miten autotehtaat huijaa eli optimoi standarditestituloksia.
Comment
-
Olisi kyllä hieno veto volkkarilta todeta että eipä makseta ja pärjätkääpä keskenänne. Sitten vaan uhkailua että väki pihalle, tehtaat ja merkkarit kiinni, sekä tuen lopetus. Sillon jenkkiläkin näkisi että kannattaako vilungilla kotimarkkinaa tukea ihan kaikin keinoin. Koska onhan tuo aivan älyvapaa sanktio siihen nähden että kenenkään henki ei ole vaarassa. Toisin kuin gm oma virtalukkoskandaali. Sun muut niiden omat hengenvaaralliset häröiilyt.Viimeksi muokannut LauriJT; 23.9.2015, 11:14.
Comment
-
Ei siihen tarvita mitään pellin aukomisia että auto tajuaa olevansa päästötestissä. Osaahan dsgin valita oikean pykälän valmiiksi. Päästöjä ei mitata oikeissa testeissä kuin konttorilla vaan autoa kuormitetaan esim dynossa. Tajuaisitko itse ajavasi rullilla jos istuisit autoon silmät sidottuna ja käskettäisiin ajaa suoraan silmät edelleen sidottuna.
Comment
-
Jos Trafin päällikön puheita aamulla ymmärsin radiossa oikein, niin se on aivan oikein, jos auto toimii testisyklin mukaisessa ajossa erilaisella ohjelmalla mitä normaalissa ajossa. Laitonta on vain se, että auto on ohjelmoitu tunnistamaan dynamometritesti ja muuttamaan sen mukaiseksi ohjelma.
Tarkemmin kun uutisia luki, niin kysymyksessä ovat typpiarvot, joilla ei ole ainakaan Suomessa merkitystä auton verotukseen. Muutenkin väärennetyt testitulokset ovat mielestäni suunnatut enemmän tyyppihyväksyntää varten eikä sillä ole tavallisen autoilijan kannalta merkitystä. Olenko ymmärtänyt oikein?
Jostakin on myös jäänyt muistikuva, että pyrittäessä pieneen kulutukseen ja hiilidioksidipäästöihin olisi typpiarvolla taipumus nousta. Vastaavasti typpiarvon laskemiseksi jouduttaisiin kulutusta nostamaan optimaallisesta. Kumpi sitten on pahempi CO2 vai NOx?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viestiVaikka tuo nyt kuulostaa vahan karpasesta harkanen -tilanteelta, ei ole yhtaan naurun asia taalla. Tuossa on paikka lakimiehilla yrittaa rahastaa aika rankastikin. Joillain kun on viela muistissa Audi 5000:n ongelmat, joiden takia merkki kaytannossa vetaytyi vuosiksi Pohjois-Amerikan markkinoilta.--
Comment
-
'Äkkinäinen tahaton kiihdytys' automaattivaihteisella Audi 5000lla.
http://www.thetruthaboutcars.com/200...the-audi-5000/
Toisinsanoen; elintasovatsalla ja hieman hitaalla sytytyksellä varustettujen jenkkimammojen jalka lipsahti jarrupolkimelta kaasulle tai vahingossa painoi molempia yhtäaikaisesti.
Comment
-
Iltojen pimetessä sain inspiraation vaihtaa palaneita ulkovalojen polttimoita. Pihassa on parkkipaikan reunalla pylväsvalaisin jossa on vähän reilun kahden metrin korkeudessa kaksi neliskanttista kupua, molemmissa oma polttimo. Toinen syttyi mutta toinen oli pimeänä.
Läksin sitä rikkinäistä vaihtamaan niin sieltä löytyi ihan halkipaskana oleva E27 kantainen polttimo. Kävin sammuttamassa sisältä valot ettei tule jänöä näpeille kun sitä rikkinäistä polttimoa sieltä kaivaa pois. Sain sen sieltä veks ja uuden tilalle. Sit valot päälle ja hyvin syttyy molemmat.
Kaikki hyvin noin parin sekunnin ajan kunnes sammui se aiemmin toiminut viereinen lamppu. No mikäs sen nyt tuli? Onnistuinko jotenkin sätöstämään sen toisen lampun vaihdon? Valot pois päältä ja irrottamaan se myöhemmin vaihdettu polttimo, sitten taas valot päälle ja kappas kun se vanha syttyy ihan normaalisti. Siinä vaiheessa valokytkin päällä kävin kiertämässä sen uuden polttimon taas paikoilleen ja samantein sammuu se vieressä oleva vanha. Kiersin uuden lampun pois ja parin sekunnin päästä vieressä vanha syttyy.
Kesti hetken tajuta ja muistaa että joskus suuressa viisaudessani totesin että siinä valaisimessa ei tarvita kahta lamppua vaan yksikin riittää ja laitoin sinne sellaisen polttimon jossa on rungossa hämäräkytkin...
Comment
-
Pitäisiköhän laittaa liiketunnistimella oleva pihavalo tallin eteen? Joku päivä sitten kuseskelin pimeällä pusikkoon ja havaitsin, että tässähän saattaa lahkeet kastua. - Oli se ulkoremonttityötaso sitten siinä kymmenen sentin päässä edessä. Tänään osasin varoa työtasoa, mutta en muistanut, että ruohonleikkuri oli siinä vieressä...
Comment
Comment