Se on valintojen mailma, itestä ei kyllä saa enää vajakki-kuskia saa muut kuin vakavalla aivovammalla...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kuinka paljon kilometrejä on mittarissa?
Collapse
X
-
-
~250tkm on tuon -00 A6 2.5 tdin:n mittarissa. Kaikennäköisiä "ominaisuuksia" on huollettu/korjattu. Ruiskupumppu korjattu, ahdin, laturi ja vauhtipyörä vaihdettu, huohotin putsattu ja pyyhkimien varret uusittu. Kaksi ensin mainittua on teettänyt edellinen omistaja. Silti ei ole hetkeäkään kaduttanut tuohon koneeseen sekaantuminen, niin mukava se on ajaa.
Vaihtoehtona olisi toki ollut C4 koppainen ikiliikkujapaketti, mutta tuo C5 miellytti silmää. Kriteereinä kun oli: Audi, neliveto, mukava dieselpannu (rajaa nelimukisen pois), väljät tilat ja ostohetkellä hinta alle 20k€ niin siinä ne vaihtoehdot sitten olikin. kaukaisessa tulevaisuudessa siintääkin sitten A5...
Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viestiSe on valintojen mailma, itestä ei kyllä saa enää vajakki-kuskia saa muut kuin vakavalla aivovammalla...
Comment
-
Itse olen kans tuota dieseliä pohtinut moneen otteeseen. Nykyisen A4:n hankintahetkellä diiseli-quattrojen saatavuus oli heikkoa ja hintataso ulkona budjetista. Nykyään diiseliä alkaa olla tarjolla jo ihan mukavasti, eikä hintaerotkaan ole merkittäviä. Voipi olla diiseli seuraava Audi tai sitten ei, q-tauti on kuitenkin parantumaton. Toisaalta tulee ajettua reilut puolet vuodesta työmatkoista ja suuri osa muustakin ajosta noilla motskareilla. Kun vaimolle hommattiin pieni corsa juokseviin ajoihin syksyllä, saattaa Audiin tulla jatkossa vähemmän kilometrejä vuositasolla.
Comment
-
Se on valintojen mailma, itestä ei kyllä saa enää vajakki-kuskia saa muut kuin vakavalla aivovammalla...
Harva tuota nelivetoa oikeasti taitaa tarvita etenemiseen siksi, että vajaavedolla ei enää peli liiku? Itse ajelin pari talvea bensanelikolla ja nyt diesel etuvedolla, eikä toi kyyti ole juuri sen huonommaksi muuttunut. Ehkä jopa turvallisempaan suuntaan kun ei tule niin paljon kikkailtua. Kyllä silti nelivedon ottaisin mielelläni seuraavaankin autoon, mutta ei se mikään must ole.
Ja ettei mene ihan offtopiciksi, niin vw -96 1.9td 352tkm. Siinä mielessä kyyti on ehkä vähän huonontunut, että edellinen audi oli selkeästi laadukkaampi peli. Oli tosin auton arvokin ehkä 10xgolf.
Comment
-
Eilen 21.1.2010 viisi (5) vuotta täyttäneessä, 2.5TDI V6 4motion passatissa pyörähti aamusella 249000km rikki.
Eli tekee maltilliset 136km/päivä ja ei, auto ei ole vanha taksi. Välillä jopa olen itse epäillyt että mittaria olisi ruuvattu, ylöspäin :)
Auto ollut mulla noin puolivuotta ja sinä aikana olen noin 10tkm edestä kasvattanut tuota lukemaa.
Comment
-
A3 1.8T -08 42Tkm ja vaihtuu dsl pirssiin kun luovutaan kahdenauton järjestelmästä tarpeettomana =)
Comment
-
Vielä sen verran OT:ta, että vajaavetoinen ei ole vaihtoehto, ei mistään hinnasta, ikinä enää. Kyse ei ole siitä, etteikö etuvetoisellakin pääsisi, jotenkin, mutta onhan sitä ajettu ilman lämmityslaitteita, etujarruja, 3000 km öljynvaihtovälillä tms. aikanaan. Kyse on ollut vain siitä, ettei parempia vaihtoehtoja ole ollut. Nykyään on.
Ja kyllä, vaatimukseni autolle ovat sellaiset, että kriteerit täyttävä nokileka menettää vuodessa arvoaan kahden urssin verran, eli ei ole reaalimaailman vaihtoehto. Täältä tähän.
Muoks: threadin aiheeseen toki: 230 000, itte rullattu kuutisenkymppiä.Viimeksi muokannut Wisa; 22.1.2010, 18:41.
Comment
-
Onhan se neliveto tosiaan parempi vaihtoehto jos sitä nelivetoa tarvii johonkin. Tehokkaassa autossa, kuten sinullakin, siitä on erityisesti hyötyä, jopa kesällä. Toisaalta jos sitä ei mihinkään tarvi, niin lähinnä se nostaa vaan auton hintaa sekä kulutusta.
Eikös A4 3.0 tdi+quattro+lastu mene sataseen n. 6 sekuntia? Hintaa näillä peleillä on halvimmillaan n. 20teur. Jos oletetaan, että nykyisen autosi kulutus on n. 13l/100km, dieselin n. 6,5l/100km ja vuosittaiset kilometrit tosiaan tuo 50tkm, niin polttoaineeseen sinulla kuluu vuodessa n. 5000eur enemmän kun nakulla käyttövoimavero huomioon otettuna. Yli 250km/h se ei varmaankaan kulje, mutta eiköhän tuollakin ehtisi.
Luulenpa ettei diudi läheskään 5000eur vuodessa hintaansa tiputtaisi? Enemmän tietenkin toki kun nykyinen menopelisi. Ja onhan se hankintahinnaltaankin ihan eri luokkaa, mutta antaa se varmaan paremmat, mukavammat, hiljasemmat, turvallisemmat jne. kyyditkin. Juuri semmoinen parempi vaihtoehto mitä nykyään tarjolla on? Ehkä käytännön vuosikustannukset sitten menisivät suht samoihin ja kyse on loppuviimeksi sitten niistä omista valinnoista. Jos laittais loton vetään, niin ehkä ei tarvis jatkossa niin tarkkaan miettiä moisia.
Comment
-
Onhan tosiaan nokileka-nelivedoilla jokin kummallinen kerroin hinnoissa, eikä niitä liiemmälti ole tarjolla. Wisan laskentamalli siis aivan todistettavasti kohdallaan ja perustelut järkeviä.
Vetotavasta: aiemmin pari talvea bensaquoattroilleena ja -syncroilleena piti sitten langeta vajaavetoisen harhamaailmaan. Takaisin Qtamolle siirtyneenä totean kuten veljet väkevästi jo tuossa aiemmin todistivat: ei paluuta kaksivetoisiin niin kauan kun pohjoisilla leveysasteilla asuu.
Comment
-
20-v 20v-lötköllä ajettu 387tkm, ajettu viimeisen 5 vuoden aikana n. 90tkm. Nykyisin lähinnä vain joko hevoskärriveturina tai sitten lomasukkulana.
Viime viikonloppuna -22 - -32 asteen pakkasessa "LeFinland" 23 hours, 2100 km. Lämmintä oli ja soppaakin meni 230 litraa. Mutkitteleva reitti itärajaa ylös viistosti koukaten Kittilään, siellä kovaa pöristelyä ja sitten takaisin E-Karjalaan.
Comment
-
Ihan kohtuullinenhan tuo kulutus sitten on. V8:ia en ole vielä kertaakaan tankannu alle 11 litran, mutta en ole kyllä noin pitkiä siivuja vetänytkään. Pisin yhtäsoittoinen reissu samaa tankillista taitaa olla joku 300 km ja loput on aina parin kymmenen kilometrin tai lyhempiä siivuja motaria ja kaupunkia. Ei ihme, että maistuu.
Comment
-
166 tkm ajettua joista 110 tkm omaa käskytystä. Paikat kunnossa, ja ruiskupumpun takuu meni just umpeen. Päätti väsyä jo 96 tkm:n kohdalla ja piti uusia. Silloin otti pannnuun... Seuraavaksi alkuperäinen akku menossa vaihtoon. Aamulla oli -24 ja akun voimat oli pikkusen vaille loppu.
Comment
-
Wisan tapauksessa kyseessä on lähinnä bensafasismi. :)
A6 mittarilukema on 474tkm. Vähän restaurointia pitäis tehdä leimalle mutta eipä tuo ihan lähiaikoina näyttäisi olevan loppumassa. Ysikympissä 280tkm tjs tavanomaista.
Comment
-
Kantissa (90 typ81) nyt mittarissa n. 260tkm joista ite tullut n. 90tkm ajeltua. Tommosessa museoikäsessä vehkeessä nyt kaikkea iän myötä tulevaa, mutta kaikenkaikkiaan pirun luotettava peli ja kuskia miellyttävä, vaikka puuttuukin tuo takapyörille ohjattu voima.
Comment
-
248746 km a3 -99. Ostin 132tkm ajettuna -05 helmikuussa. Hyvä käyttöpeli, ei perustavia ongelmia ja kohtuullinen ylläpitää kiitos mm. kaverini joka näiden kanssa touhuaa tarpeen vaatiessa. Tyyppivioista (?) keskuslukon alipainepumppu ja takalasin pesuri ja varoitusvalo jäähdytysnesteen vajauksesta näin nopeesti muistellen. Matka jatkuu.
Comment
-
Ekan Audini, vm. -90 1.8E Coupen ostin 160tkm mittarissa, pidin kolmisen vuotta ja myin pois 215tkm ajettuna. Toisen, A4 2.4q vm. -98, ostin 99tkm ajettuna ja myin pois noin 25tkm myöhemmin ulkomaille muuttaessa. Nykyinen, A4 1.8Tq avant vm. -99, oli ostaessa ajettu 160tkm ja rapiat parin vuoden ajelujen jälkeen mittarissa on 216tkm. Tähän viimeiseen on vaihdettu tukivarsia eteen sekä abs-yksikkö korjattu Remanilla kultalankatyyppivian vuoksi. Yksikään ei ole tielle jättänyt, luotettavia pelejä kaikkiaan.
Comment
Comment