Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Työkaverilla on C3 100 Avant etuveto, missä mittarissa nyt 830tkm. Itse on ajanut siitä noin 630tkm. Konehuoneessa avaamaton 2.2 5cyl KU jonka jatkeena automaatti. Laatikon osalta en muistanut kysyä onko sitä mahdettu vaihtaa.
Sanoi että alkaisi pikkuhiljaa olla kansiremontti ajankohtainen kun alkaa venavarren kumit olemaan sen verran koppurat. Ehdotin että tuo pitää kyllä museoida jonnekin, niin vastasi että katsotaan sitten jos menee miljoona rikki. :)
Passaatilla tullut talvi ajeltua, nyt parikyt kilsaa vaille 625 tkm mittarissa. Ja autossa alkuperäinen kaksoismassavauhtipyörä.
Edit: Kahtelin edellisen postauksen, reilussa 2 vuodessa tullut 65 tkm lisää kilsoja, auto tykkää kun sillä ajetaan.
Takajarrut vaihtelin taannoin ja etuvetarien suojakumit. Myös alkuperäinen laturi piti tuossa reilussa 600tkm vaihtaa, kun alkoi tulla hiilille vääränvärinen metalli vastaan. 50€ käytetty 3BG:n laturi liitinmuutoksella tuli käyttöön.
Kaverilla on vastaavalla tekniikalla oleva Pasuuna jolla on ajettu nyt n. 500tkm. Tekniikalta peruskestävä konstruktio, kuluvia osia siihen vain on vaihdettu; alustan tukivarsia, jarruosia, turbo, vauhtipyörä, kytkin yms.
Viimeksi muokannut Killeri; 12.4.2019, 22:12.
Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Autosta nyt on tullut pidettyä ehkä normaalia parempaa huolta ja käyty 180tkm läpi kaikenlaista päivitystä. Mutta mitään varsinaista akuuttia vikaa ei ole ollut.
Kuluvia osia ja tyyppivikoja tietysti on mennyt ja ilmennyt, mutta esimerkiksi softattuna ja isommalla ahtimella on alkuperinen kytkin/massapyöräkin on vielä kunnossa. Joskus helteellä voi esiintyä luistoa, mutta kestää kyllä kunnolla hapen antamista ja rivakoita ohituksia, jopa kärry perässä. Alkuperäistä osaa on kaiken kaikkiaan kuluvastakin tekniikasta ihmeen paljon, mm. vetonivelen kumit ja suurin osa tukivarsista. Ruostetta ei ole pelleissä eikä alustassa.
Onhan tuommonen pelleiltään, alustan tekniikalta ja koneeltaan liiankin lujaa tekoa krooniselle autokuumeiselle, kun vertaa kaveripiirissä uudemmissa autoissa esiintyviä ogelmia. Hyvää käyttö- ja talviauton virkaa tuo nyt hoitaa hyvin.
Mutta katotaan nyt hetki mikä on valtion tulveva autoveropolitiikka...
Viimeksi muokannut Killeri; 12.4.2019, 22:12.
Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Työmatka b6 1.9tdi kulkineessa 490tkm ja matka jatkuu. Mamman tuoreessa 2.0tdi quattro C7:ssa 183tkm ja viime viikonloppuna pojalle hommatussa B5 1.8t avantissa 335tkm.
2 vuotispäivitys Passatin tilanteeseen, mittarissa kohta 645 tkm ja pikkujutuilla mennään. Ulommat takavetarin suojakumit tulivat männäviikolla tiensä päähän.
Kävin tänään museotarkastuksessa 47 tkm ajetulla prätkällä ja se oli kuulemma päivän viidestä ajoneuvosta ylivoimaisesti eniten ajettu. Alle kympin rullattujakin pari, ja kyseessä sentään yli 30-vuotiaat ajopelit.
Skodaan pyörähti 200000km eilen. Oman pään sisällä se kääntyy heti noin 5k€ arvonalenemaksi kun heilahti seuraavalle satkulle ja haluttavuus markkinoilla laskee koko ajan mitö enemmän metrejä kertyy. Nytten tarvis sitten keksiä, mielellään aika pian, että mitä tilalle. Jos alkaa 250tkm oleen mittarissa niin sitten se on jo ihan yks ja sama ajaa jättää kaikki ylimääräiset huollot ja remontit tekemättä ja ajaa ite niin pitkään kun liikkuu ja painaa romurille loppukasa.
200-300tkm välissä alkaa kuitenkin väkisin jossain vaiheessa meneen kaikkee tukivartta ja laakeria ja puslaa ja iskaria. Ei kiinnostaisi työkalua korjailla.
Comment