Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Iloiset asiat.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Itsekin aikanaan muutin kaksi viikkoa ensitreffeistä kamani emännän kämppään ja kihloihin siinä vuoden päästä. Ja voin sanoa, että vieläkin on jalat 20cm maanpinnan yläpuolella. (paitsi silloin kun pitäisi lähteä maalle marjoja poimimaan ;)
    Meillä alko yhdessä bunkkaaminen alle viikossa, ja 3 kk kohdalla kihloihin. Yli 25 v jälkeenkään ei osaa mieleisempää seuraa kuvitella. (No, naimisiinmenoa vitkuteltiin reilu 11 vuotta)

    Comment


      Itsehän muutin itseni asumaan waimon nurkkiin ns "ensi-treffeillä", satuttiin yksi perjantai messengerissä huutelemaan toisillemme... lähdin niin livakasti matkaan, että jäi kotiavaimet ja lompakko kotiin, siinä sitten kotipihaltaan lunasti silloin tuleva waimo miestä taksista :D 2kk jälkeen kosin ja 7kk myöhemmin sitten oltiinkin maistraatissa.

      No okei, oltiin ennen tuota tunnettu se 17v, mutta eipä ollut sattunut kummankaan silmiin "se" katse...

      Comment


      • Itse rupesin laskeskelee et ollaan tunnettu pari vuotta,pyöritty aika tiiviisti samoissa porukoissa. Suunnillee nähty lähes joka päivä. Kahvillakin ollaan useesti käyty ihan kaveri porukalla. Mutta joku siinä yhdessä illassa sitten muuttui kun läksin käymää nykyiseni luona kahveella. Samalla reissulla siis ollaan. Kihloihin mentii päälle 4kk jälkeen ja maha asukas sai alkunsa reilu 5kk jälkeen.Virallisesti muutetaan yhteen tässä ihan lähi aikoina. Naimisiin ei olla menossa koskaan.

        Ja lisää iloisia asioita. Unohdin marsun poikaset vapaaksi ku lähdin pelaa pokeria, eivät olleet mitään tuhonneet ja pelikin meni aika hyvin.

        Comment


          Jaa niin, unohtu tuosta edellisestä et 13-14kk "ensi-treffien" jälkeen oli käsissäni tyttövauva...

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
            Jaa niin, unohtu tuosta edellisestä et 13-14kk "ensi-treffien" jälkeen oli käsissäni tyttövauva...
            Meillähän taitaa mennä hieman samoissa aika väleissä nää pienet ;)

            Comment


            • Naimisiin ei olla menossa koskaan.
              Jep jep.

              Comment


                siinä sitten kotipihaltaan lunasti silloin tuleva waimo miestä taksista
                Onhan ainakin ollut realistinen alku suhteelle ;)

                Comment


                • Onhan ainakin ollut realistinen alku suhteelle ;)
                  Repesin..! :D

                  Comment


                  • Juuso: Lyödäänkö vetoa? Miksi muuten joku ei vaan usko ku sanoo ettei olla maistraattiin koskaan menossa. (Kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon)

                    Comment


                      Kun ikää, omaisuutta ja perhettä tulee lisää niin alkaa mietityttää mitä eroa on avo- ja avioparilla esim kuolemantapauksen sattuessa, jos nyt ei lainsäädäntö niitä kohta samaista

                      Comment


                      • Ja jos on jo yhteinen lapsikin, niin miksi EI vois mennä naimisiin? Olenkohan sitten vähän vanhanaikainen, mutta mun mielestä kuulostaa hölmöltä, jos ollaan perhe ja asutaan yhdessä, eikä kaikilla ole samaa sukunimeä...

                        Comment


                        • Täälläkin myynnissä ollut avopuolison -88 Corolla meni kaupaksi ja vielä hyvään hintaan. Hieno oli tehdä klo 20 kaupan pihalla bisnestä, ei vois enää hämärämmältä touhulta näyttää. Kossi potki renkata ja sano, että mä otan tän ja löi rahat kouraan.

                          Tarvitsi vaan 3vkoks kulkuneuvoa ja pistää sitten kiertoon :)

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                            Ja jos on jo yhteinen lapsikin, niin miksi EI vois mennä naimisiin? Olenkohan sitten vähän vanhanaikainen, mutta mun mielestä kuulostaa hölmöltä, jos ollaan perhe ja asutaan yhdessä, eikä kaikilla ole samaa sukunimeä...
                            Hirvee vaiva alkaa vaihella sukunimee ja sit jos joskus erookin nii siinähän taas vaihtelet nimet. Ku se nimen vaihtokaan ei oo vaan et marssimpa maistraattiin vaan uusi passit,ajokortit yms. Toiseksi empä viitti luopua tosta omasta nimestä. Taitaa olla vieläkin suojeltu nimi.Ja pitäähän se suvun perinteitä jatkaa. Akat ei oo oikee naimisiin menny ja jos mennää nii omasta nimestä ei luovuta :P

                            Comment


                            • Eihän sitä nimeä ole pakko vaihtaa vaikka naimisiin menee. Ja voithan sä aina pakottaa äijän ottaa sun sukunimen :)

                              Comment


                                sit jos joskus erookin nii siinähän taas vaihtelet nimet.
                                Tuo on murheista pienin erotilanteessa. Käytännössä poika on ollut 5 vuotta mun hoidettavana sen jälkeen ku akka lähti/lähetettiin pois. Pari muutakin asiaa ollu hoidettavana ku nimet.
                                Akat ei oo oikee naimisiin menny ja jos mennää nii omasta nimestä ei luovuta :P
                                Sit vaihtuu ukolla nimi, vai mitä sanoo nimim. ensitreffeillä taksista lunastettu tulevan waimon toimesta?

                                Comment


                                • Nimen muuttaminen on kyllä pienin murhe liitossa. Mitäs jos esim. avokki menee ja kuolee pois yllättäen. Siinäpä ei avopuoliso perikään vainajan omaisuutta pennin hyrrää ellei ole testamenttia. Voi pesän jakaminen mennä kimurantiksi yhteisesti hankitun omaisuudenkin kanssa ellei ole selvästi asioita dokumentoitu.

                                  Mitä itse ketjun aiheeseen tulee niin meidän piskillä onkin ripuli. Joku voisi tietysti kysyä että mitäs iloista siinä on? No se että töissä ollessani koiruus on tietysti päättänyt ripuloida lattialle kun pytylle ei yllä ja ulos ei pääse. On sitten tomerana tyttönä ajatellut että ripuloinpas tuohon pesuhuoneen lattiakaivon viereen niin siitä isännän on se helppo äyskäröidä viemäriin kun tulee töistä kotiin. :))

                                  Comment


                                  • Eipä sekään viitti luopua omasta nimestään.Edelleen sama rulianssi tulis jos erois nii kaikki viralliset paperit vaihtoon.
                                    Tuo on murheista pienin erotilanteessa. Käytännössä poika on ollut 5 vuotta mun hoidettavana sen jälkeen ku akka lähti/lähetettiin pois. Pari muutakin asiaa ollu hoidettavana ku nimet.
                                    Helpompi se myös on omaisuuden kannalta. Ei tartte ns jakaa vaan molemmilla on omat autot yms.

                                    Pakko oli kattoa väestörekisterin sivuilta nii meidän nimeä on yhteensä 283 koko maailmassa kun taas isännän sukunimellä löytyy 284. Eipä oo kummankaan nimi kovin yleinen.

                                    Sit vaihtuu ukolla nimi, vai mitä sanoo nimim. ensitreffeillä taksista lunastettu tulevan waimon toimesta?
                                    Sekin on jokaisen omavalinta vaihtaako nimeä vai ei saati meneekö naimisiin.

                                    Omasta mielipiteeni on: naimisiin meno maksaa,erominen maksaa, ennemmin käytän neki rahat vaikka audin koneeseen :P Nykypäivä on nykypäivää naimisiin meno on vain yksi paperin pala. Ei se muuta sitä miten paljon toisesta välittää.

                                    Comment


                                    • Sain melkein leiman urssiin.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja eske Näytä viesti
                                        Sain melkein leiman urssiin.
                                        Elämän pikku iloja... :D

                                        Comment


                                          Pakko oli kattoa väestörekisterin sivuilta nii meidän nimeä on yhteensä 283 koko maailmassa kun taas isännän sukunimellä löytyy 284. Eipä oo kummankaan nimi kovin yleinen.
                                          Pyh, molempia on ihan liikaa. Emännyksen sukunimen kantajia on 8, itse tunnen niistä 5 :)

                                          Comment


                                          • Tilasin amazon.comista tavaraa maanantaina, paketti lähti jenkeistä liikkeelle tiistaina ja tänään se toimitettiin mulle. Oli vielä ihan peruskuljetus, en maksanut mitään ekstraa lentokoneiden käytöstä. Saksastakin se tuli lentokoneella. Oli aika nopeeta!

                                            Comment


                                            • Postin kauttako siis tuli Suomen päässä? Nopeaa oli, yleensä noin ripeän kyydin saa vain FedExillä tms.

                                              Comment


                                              • DHL:n toimesta tuli koko matkan.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä
                                                  Pyh, molempia on ihan liikaa. Emännyksen sukunimen kantajia on 8, itse tunnen niistä 5 :)
                                                  Kai se pitää pistää "paremmaksi", omaa sukunimeä on Suomessa tasan 3kpl enää jäljellä joista itse olen yksi. =P

                                                  Comment


                                                  • Tämä menee kyllä helposti iloisten asioiden alle, vaikka itse tapahtuma nyt ei niin mukava olekkaan. Olin taloyhtiön kokouksessa ja tällä välin joku oli peruuttanut tuon uudemman Golfin rekkarikilven ja etupuskurin solmuun. Tuulilasissa oli kiltisti lappu odottamassa yhteystietoineen, eli Suomessa siis on yhä rehellisiä ihmisiä! Tämän ko. ihmisen rehellisyydella Golf saanee GTI:n etupuskurin :)

                                                    Comment


                                                      Niin... itselleni iloinen asia sukunimen vaihtamisessa (vaikka ihan joka ikisen dokumentin missä nimeni oli jouduin vaihtamaan) on se, että olemme nyt koko perhe samalla sukunimellä. Jos en olisi itse vaihtanut, olisin ainoa eri sukunimellä perheessä oleva.

                                                      Voitte vain arvailla kuinka paljon sama sukunimi helpottaa elämää ihan tuosta vaan esimerkiksi päiväkodissa, terveyskeskuksessa, sairaalassa jne.

                                                      Samalla sukunimellä meitä näyttäisi Suomessa olevan sen 35 kappaletta, itse olen se viimeisin mies mitä tuohon lasketaan ja tyttö se viimeisin "nainen" (1v5kk). Kaikki olemme kuulemma sukua keskenämme, mutta eipä ole erityisen sukurakas suku mihin itseni nain ;) Aikaisempaa sukunimeäni tässä maassa kyllä riittää, johan siellä sukunimeni lähtökylässä, nykyisellä Lapualla oli 2 eri sukua samalla sukunimellä, joilla ei ollut minkäänlaista yhteyttä, muuta kuin ehkä joitain kaveruussuhteita.

                                                      Comment


                                                      • Audin jarrut toimii. Meillä olis muuten yks kissa nyt vähemmän. Toisaalta olis oppinu kerralla kissa et pusikosta ei kannata hypätä suoraan auton eteen.

                                                        Comment


                                                        • CeeNelosen umpion irrotuksen helppous on kyllä iloinen asia :) Halogeenien päivitys xenoneihin myös.

                                                          Kolmeen autoon nyt asentanyt jälkiasennus xenonit (A6 C5, MK3 mondeo, A6 C4), kuka arvaa mihin oli helpoin/nopein asennus? (kaikkiin asennettu umpio irroittamalla)

                                                          Comment


                                                            Tänään räjähtää vaasassa U.D.O:n keikka, odottanu tota keikkaa juhannuksen jälkeen kuin kuuta nousevaa, on sen verran rautaises kunnos vanha herra.

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viesti
                                                              CeeNelosen umpion irrotuksen helppous on kyllä iloinen asia :) Halogeenien päivitys xenoneihin myös.

                                                              Kolmeen autoon nyt asentanyt jälkiasennus xenonit (A6 C5, MK3 mondeo, A6 C4), kuka arvaa mihin oli helpoin/nopein asennus? (kaikkiin asennettu umpio irroittamalla)
                                                              Tänään viimeksi nappasin plussasta toisen umpion syliin. Alkaa käymään alle minuutin kun ei tarvi arpoa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X