Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Päästiin tänään faijan ja 7v poikani kanssa DC-3 lennolle kyytiin. On tullut aikoinaan matkusteltua työn puolesta melkoisesti mutta tunnelma 70 vuotiaassa museokoneessa kahden 14 sylinterisen 1200HP Pratt&Whitneyn vetämänä on vähän eri luokkaa kuin täyteen ahdetussa suihkukoneessa. Pilotti kaarteli Helsingin ja Espoon päällä eikä konetta voinut olla huomaamatta jos sattui olemaan ulkona. Poika kävi lennon aikana ihmettelemässä ohjaamoa ja takana olevasta kuplaikkunasta oli hyvä tiirailla maisemia vähän erikoisemmasta perspektiivistä. Hieno fiilis jäi tuosta kokemuksesta.
Halpa vikakoodinlukija jo melkein haukkui hintansa, kun sain kuitattua talvesta asti kummitelleen bägin merkkivalon pois. Samalla tuli korjattua ODB-paikan/tuhkiksen kansi, kun oli hiukan haurastuneet jo muoviosat. Eikä krapulakaan vaivaa enää.
Päästiin tänään faijan ja 7v poikani kanssa DC-3 lennolle kyytiin. On tullut aikoinaan matkusteltua työn puolesta melkoisesti mutta tunnelma 70 vuotiaassa museokoneessa kahden 14 sylinterisen 1200HP Pratt&Whitneyn vetämänä on vähän eri luokkaa kuin täyteen ahdetussa suihkukoneessa. Pilotti kaarteli Helsingin ja Espoon päällä eikä konetta voinut olla huomaamatta jos sattui olemaan ulkona. Poika kävi lennon aikana ihmettelemässä ohjaamoa ja takana olevasta kuplaikkunasta oli hyvä tiirailla maisemia vähän erikoisemmasta perspektiivistä. Hieno fiilis jäi tuosta kokemuksesta.
Tulipa tuo nähtyäkin. Hieno se on ei sille mitään voi.
Audi ensiyrittämällä leimasta läpi, pari mainintaa rikkinäisistä suojakumeista (vetari + alapallo). Kummatkin kumeista vaihdettu viime vuonna, joten talven pakkaset tekivät näköjään tehtävänsä.
Audi uusintarekisteröintikatsastuksesta läpi! Sanomista tuli ekalla kerralla takavaloista, vilkuista ja vaihdetusta välijäähystä.
Kukkaro köyhty: purkaamolta löydetyt vilkut 4e pari + pikku modausta puukolla ja teipillä.
Takavalot jotka palautan.
Välijäähyn eteen bilteman tyyning-verkkoo 13e, jätesäkki ja kiinnitysliimamassa ilmainen, paukku-pullo mustaa maalia 5 e. Ei tarvi kysyä millanen viritys oli, hävetti ajaa jo 10 km.
Käytiin pikku työporukalla keilaamassa ja viettämässä yhen kaverin läksiäisiä takasin Suomeen. Vissiin alottelijan tuurilla 161 pinnaa ja lopetus kolmeen kaatoon :P
Ompa mukava leuhottaa huomenna töissä :D Itellä vielä kuus viikkoa tätä keikkaa jäljellä, veikkaan että mukavia iltoja vielä monta tulossa...
Pienellä riskillä marmorilta tilattu W12-maskimerkki näyttäisi sopivan TT:n tarvike A8 sinkkumaskiin. Tosta sais pienellä summalla lunastaa nuo W12 kirjaimet, jos jollakin on vaikka omastaan kulunut. Itehän otan siitä pelkän taustalevyn. Liimanauhallahan nuo kirjaimet on noissa kiinni. Maksaa muuten 49e tuo merkki marmorilla, halpaa ku makkara...
Ajoneuvoasentajan paperit taskussa, ja maanantaina heti töihin korjaamolle :)
Myös 2 stipendiä tuli saatua, eli saa vihdoin ostaa coupeen viimeiset tarvittavat palikat ja käydä katsastamassa sen :D
Hommahan meni niin että kattelin läppärillä vakkomin kans auton touhuja ja kun sait systeemit pakettiin niin sammutin kannettavan ja pistin kansi kiinni takapenkille. Sit kävin sisällä vaihtaan vaatteet ja lähdin saman tein hakemaan kebakkia iltapalaksi.
Heti kun lähdin liikkeelle, aloin kuuntelemaan kuinka bensapumppu surisee oikein tosi kuuluvalla äänellä ja heti alkoi kylmäämään että nytkö se sitten hajoaa... Pääsin sen kilometrin matkan kebakkipaarin pihaan ja sammutin moottorin niin eikös sama hurina kuulu vieläkin. Siellä se jo unohtunut vanha läppäri vaan hurisi kuumuuttaan takapenkillä kun ei ollut osannut sammua jostain syystä. Kyllä taas helpotti.
Nelosen 60 000 kilometrin huolto tehty Forte-käsittelyn kanssa, ja kaikki kunnossa. Nyt ei taas vähään aikaan muuta kuin kovaa ajoa. Täytyy muuten tässä yhteydessä vähän kehaista Kouvolan Bernerin (merkkiliike) toimintaa, palvelu oli kaikin puolin erinomaista ja huolto sujui aikataulua myöten viimeisen päälle.
Välijäähyn eteen bilteman tyyning-verkkoo 13e, jätesäkki ja kiinnitysliimamassa ilmainen, paukku-pullo mustaa maalia 5 e. Ei tarvi kysyä millanen viritys oli, hävetti ajaa jo 10 km.
Mitä ihmettä? Täytyy ihan kysyä tyhmänä, että mistä huomautus, jos tuollanen purkka on sitten parempi?
Poika kävi lennon aikana ihmettelemässä ohjaamoa ja takana olevasta kuplaikkunasta oli hyvä tiirailla maisemia vähän erikoisemmasta perspektiivistä. Hieno fiilis jäi tuosta kokemuksesta.
On harvinaista herkkua nykyään tuo, että pääsee lentokoneen ohjaamoon. Ai niitä aikoja 80-luvulla, kun käytiin kanarialla ja kapteeni kutsu halukkaita lapsia ohjaamoon normaalilla lomalennolla... :) Nykyään syytetään varmaan jo terrorismistä jos edes vilkaisee sinne suuntaan..
Mitä ihmettä? Täytyy ihan kysyä tyhmänä, että mistä huomautus, jos tuollanen purkka on sitten parempi?
Kaveri vierailee täällä hieman harvemmin, joten otan vapauden selventää asiaa.
Maahantuontirekisteröinnissä kitisivät muutetusta välijäähystä (keskellä keulaa, näkyvillä), joten kokeiltiin kepillä jäätä ja lyötiin se piiloon ton purkkavirityksen taakse. Toimi! :D
Edit: Niin siis tämä ei-alkuperäinen välijäähy kuulemma vaikuttaa päästöihin, ei saa kuulemma Suomessa leimaan ellei vaihda orkkiksia tilalle. Näin Suomessa!
Kävin näyttämässä autoa konttorilla ja "leima" saatiin ilman huomautuksia. Muutenkin koko katsastus oli varsin myönteinen kokemus, paitsi hinta joka ei enää tänä päivänä hymyilytä. Katsastuskonttori oli Heikinlaakson Katsastus Oy. Voin jopa suositella tuota paikkaa tämän yhden kokemuksen perusteella. Ei edes ajanut quattroa jarrudynoon vaikka inssi siihen totesikin: "Nää Audit on viskokytkimellä, joten vois vaikka dynottaa, mutta antaa nyt olla".
Itse katsastukseen pääsy olikin eri haasteellinen homma. Olin liikenteessä töiden jälkeen ja kävin Tattiksen suunnalla kysymässä kolmessa eri konttorissa katsastusaikaa, mutta eipä onnistunut ruuhkan takia, ennenkuin tuolla Heikinlaaksossa. Ilmeisesti katsureiden lakko oli saanut muutkin auton katsastusta haluavat liikkeelle.
"Nää Audit on viskokytkimellä, joten vois vaikka dynottaa, mutta antaa nyt olla".
Jos katsastettu auto oli tuo B6 TDIq, voi inssin ammattitaitoa hieman epäillä. Minusta nuo on torsen-vehkeitä. Eipä sillä, kyllähän torseninkin ilmeisesti voi rullille ajaa..
Comment