Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Iloiset asiat.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hitsi moon ollu ahkera:

    - Kävin ikeasta shoppaaamassa koreja
    - Tiskasin
    - Lajittelin rc-romuja noin 12kpl koreja
    - Imuroin vapautuneen lattiapinnan
    - Siivosin askartelupöydän
    - Lajittelin työkalut
    - Hävitin sohvallisen puhtaita pyykkejä vaatehuoneeseen
    - Vein roskat
    - Testasin työntövoimat eri potkureilla ja moottoreilla
    - Leikin gyron ja moottoripotkuri combolla
    - Pakkasin myydyt kamat postitusta valmiiksi
    - Imuroin koiran silppuaman naistenpäivän rehun (oli muuten viime rehu em osoitteeseen.)


    Saanks pokaalin?

    Comment


    • Pokaali myönnetään jo pelkästään Ikealla käynnistä;) ja siellä viettämästä ajasta. (itse vaimon mukana paikallisessa 2 tuntia kyllä riitti)

      Mitenkä, jotenkin muistelen että, sulla on robotti-imuri, voin olla väärässäkin, mutta kuitenkaan sillä suoritetusta imuroinnista ei pokaalia heru;))))

      Comment


      • Huonolta vaikuttaa pokaalin suhteen.

        Comment


        • Oli semmonen savotta että piti ihan manuaalikoneella turata, joten siitä pokaalin lisäksi jo lintuleima!
          Niinja siivosin meililootasta vajaa 9000 postia pois.

          Comment


          • Pokaali ja lintuleima meikäläisen puolesta myönnetty, milloinhan sais itsekin. Jaa mistähän aloittais..;)

            Comment


            • Entinen kollegani lupautui tekemään minulle aika-ajokypärääni uuden päällikankaan, jätin sen hänelle vasta vajaa 2 viikkoa sitten ja tänään hän pisti siitä minulle kuvan 95% valmiina B-) . Hiano oli ja nyt se sopii 100% muun kisakaluston väriini. Ja vielä omalla nimelläni kirjailtuna.

              Comment


              • Ja laji oli?

                Comment


                • Ilman moottoria tapahtuva swim + cycle + run nimim. 4 x Ironman finisher B-)

                  Comment


                    Vanteet sopi biturboon! :) Nyt on sitten melkein uuret nastat alla.

                    Comment


                      Laitas vielä kuva, miltä näyttää 225/40/18 sporttialustalla. :)

                      Comment


                        Ei ole vielä kuvaa tuolla varustuksella, eikä tule, ennen kuin on auto pesty. Ei meinaan noin suolasesta kehtaa ottaa edes kuvia :D

                        Comment


                        • Levin viikko takana. Poika (paria viikkoa vajaa 2v.) saa jälleen täydet 10 pistettä automatkasta. 2071km autolla, käytännössä ilman kitinää ja itkua, eikä yhtään oksennusta eikä edes kakkavaippaa koko ajomatkalla! Onni on myös liikkuva laajakaista, Pingu ja Puuha-Pete, jotka edesauttoivat varmasti matkan sujumista.

                          Mukava reissu kaikkiaan, vaikkei itsellä kroppa antanutkaan periksi laskea mutkia kuin pari päivää. Pikkumies kuitenkin nautti silminnähden kun sai touhottaa oikein kunnolla pulkkamäessä ja kylpylässä.

                          Vähemmän iloinen asia sen sijaan on mersun ihan helevetin huonot penkit. Kyllähän se yleisesti tiedossa on että niinhän ne on huonot, itselläkin niistä kokemusta on useammastakin autosta ja viime vuoden reissustakin oli jotain muistoja, mutta näin puolipitoisella selällä kun olin liikkeellä niin tulipahan taas todettua, että herranjumala ne vaan onkin oikein TODELLA paskat. No, olkoon iloisissa asioissa sekin. Saapahan autokuume kohota entisestään kun keksii lisää huonoja ominaisuuksia nykyisestä.

                          Comment


                            Pääsin työpaikkahaastatteluun kesätyötä varten. Vieläpä mieluisimpaan paikkaan. Vielä kun pääsis töihinkin sinne.

                            Comment


                              Kaksi ei toimivaa himmentyvää sivulasia + kolvi ja hiukan tutkailua = yksi toimiva himmentyvä sivupeili.

                              Comment


                              • Kylläpä senaattorin ilme koheni, kun sai ovilistat Indigoa niskaansa.. :)

                                Comment


                                  Ensimmäinen pakkasaamu eli lasit jäässä ja kuskinovi ei aukea. Ruokakaupassa vitusti jonoa ja yksi kassa käytössä. Kaksi edellä olevaa mummoa tarkastaa molemmat vuorollaan vuoden kenolaput kerralla ja minä hermoilen töihin ehtimisestä. Odotellessa huomaan että Tekniikan Maailman uuden irtonumeron saa jo ostettua, miks vitussa se tulee irtomyyntiin päiväkausia aiemmin kuin kestotilaajille? Muistan lehtimyyjän soiton jossa lupasi samaa lehteä puoleen hintaan siitä mitä nyt maksan. Perui köhien puheensa kun kuuli että tulee jo kotiin sama lehti. Taidan peruuttaa kiukulla koko roskan.
                                  Noin olen kirjoittanut viime lokakuun lopussa. Mietin tuota teknaria juuri eilen ja nyt sieltä sitten soitti joku lehtimyyjä. Lupasi kahden vuoden määräaikaisen tilauksen yhden vuoden hinnalla, kaupanpäälle ensiapulaukku. Lupasin ottaa ja sanoin että kahden vuoden päästä sitten irtisanon taas tilauksen ja olen sen aikaa ilman lehteä että joku tekee uuden tarjouksen. Rouva vaan linjan toisessa päässä totesi että ei tarvi kovin pitkää aikaa olla ilman lehteä, kyllä hän sitten täältä näkee ja soittelee perään. Näin se homma vaan menee. Isot fakjuut kestotilaajille.

                                  Pelit on ainoa lehti jonka kestotilauksen maksan mukisematta vaikka just tuli taas yli 80€ lasku tästä vuodesta. Se on kuitenkin tullut ensimmäisestä numerosta alkaen taukoamatta ja alusta lähtien mukana olleita tilaajia on parisenkymmentä. Lehden puolesta joskus on jopa muistettu ihan konkreettisesti, enkä tarkoita nyt mitään väsyneitä grillipihtejä tai pelikortteja joita tilaajalahjoina yleensä jaetaan.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                    Noin olen kirjoittanut viime lokakuun lopussa. Mietin tuota teknaria juuri eilen ja nyt sieltä sitten soitti joku lehtimyyjä. Lupasi kahden vuoden määräaikaisen tilauksen yhden vuoden hinnalla, kaupanpäälle ensiapulaukku. Lupasin ottaa ja sanoin että kahden vuoden päästä sitten irtisanon taas tilauksen ja olen sen aikaa ilman lehteä että joku tekee uuden tarjouksen. Rouva vaan linjan toisessa päässä totesi että ei tarvi kovin pitkää aikaa olla ilman lehteä, kyllä hän sitten täältä näkee ja soittelee perään. Näin se homma vaan menee. Isot fakjuut kestotilaajille.
                                    Mulle on TM tullut varmaan viimeiset 10-15 vuotta vuoden-kaksi kerrallaan ja aina n. puoleen hintaan mitä kestotilaus. Mulla on sama myyjä, joka soittaa aina kun mun tilaus on katkolla ja tekee uuden tarjouksen. Keskustelut kestää n. 30 sek ja veikkaan, että kaveri tekee ihan hyvän tilin näillä.

                                    - "Moro, sulla on TM:n tilaus päättymässä parin numeron jälkeen. Mulla olisi tässä tarjous: 24kk puoleen hintaan. Tää on itse asiassa halvempi kuin sun edellinen jakso. Mitäs tehdään?"
                                    - "Ok, laita tulemaan. Saahan laskun 4 erässä?"
                                    - "Joo saa. Laitetaan tulemaan. Terve"
                                    - "Terve"

                                    Ainoa, siis ainoa puhelinmyyjä joka a) puhuu mulle kuin aikuiselle täysijärkiselle ja b) jolta ostan aina.

                                    Kaverilla on varmaan joku excel, missä se pitää yllä omaa asiakaskuntaansa ja heille myymiensä lehtien tilausjaksoja. Soittaa sitten ennen kuin kukaan muu ehtii.

                                    Comment


                                      Näinhän se menee. Itse tuotteessahan ei ole vikaa enkä sitä hintaa niin kammoksu mutta se söi miestä kun soitetaan kestotilaajalle ja tarjotaan samaa lehteä puoleen hintaan. Jossain päässä tapahtunut kämmi koska eihän tuollaiselle soitolle ole mitään tarvetta tai järkeä.

                                      Seuraava kämmi tapahtui Otava Median asiakaspalvelussa jonne soitin ja kerroin tästä kokemuksesta. Asiakasneuvoja vaan totesi että "voivoi, ei pitäisi tällaisia sattua." Ei suostunut hintaa pudottamaan seuraavalle tilausjaksolle niin irtisanoin sitten koko tilauksen. Nyt tulee lehti taas pari vuotta mutta puoleen hintaan. Mitä hemmetin järkeä tässä kustantamon mielestä voi olla? Luotetaanko siihen että ihmiset ei vaan viitsi kerran vuoden tai parin välein säätää?

                                      Comment


                                      • Itse teen lehtitilausten kanssa yleensä niin, että lopetan tilauksen nettisivujen kautta kun laskut on maksettu, jotta voivat soitella tarpeellisista tarjouksista kun kausi lähenee loppuaan. Jos eivät soita, niin eipä niitä lehtiä ole yleensä jääty kaipailemaankaan. =)

                                        Nuo lehtitarjousten kaupanpäälliset on usein melko turhaa tavaraa. Antaisivat mielummin muutaman ylimääräisen numeron niiden kiinanled-lamppujen tai työkalusettien sijaan, joilla ei oikeasti tee mitään eikä niitä kehtaa eteenpäinkään antaa. Hyvä, että lapselle joskus kelpasi leluksi. Niiden ostohinta ebaystä on euron luokkaa, mutta kaupanpäällisenä niiden arvo on 29,90e, eli todellista asiakkaan kusetusta. Yksi esimerkki näistä tilaajalahjoista oli se, kun luvattiin yli 100e arvoinen laadukas kotimainen valurautapata lehtitilaajalle. Pienellä jossakin alareunassa luki, että näitä riittää sadalle ensimmäiselle. No, eipä niitä enää riittänyt, vaikka tilattiin lehti samana päivänä. Tuli villasukat tilalle. Rouva sen lehden olisi kuitenkin tilannut, mutta pata olisi ollut kiva bonus.

                                        No juu, poikkeuksia on näissäkin ja se olkoon ilon aihe tällä kertaa. Postissa sain eilen Sixten Korkmanin kirjan Talous ja utopia (jonka rouva olisi ostanut minulle lahjaksi joka tapauksessa), joka oli viiden Arvopaperi-lehden kanssa edullisempi mitä kirja yksinään kirjakaupassa. Aihepiiri kun kiinnostaa, niin tulipahan sopivat lehdet kaupanpäälle. =)

                                        Comment


                                        • Tänään tuli vietyä auto maalarille ja illalla ajelemaan Iso-Syötteelle päin. Kiva tulla reissusta ku rahat on loppu ja auton maalauskin pitäs maksaa. Autona on reilu 600tkm vw Lt35 joka pitää hirveetä meteliä, mukavat 800km suuntaansa. Puol autoa on jo pakattu työkaluja ni voidaan tossa jyväskylän kohalla sitten tehä turboremonttia :D

                                          Comment


                                            Vanteet jotka ostin huutokaupasta saapuivat tänään. Oli astetta verran enemmän jännitystä hommassa, kun pitikin tilisiirtona lyödä rahat menemään Saksaan. Viikko maksun jälkeen vanteet tuli, joten kaikki sujui ongelmitta... onneksi.

                                            Rial Daytona Racet 18x8,5" eteen ja taakse 18x9,5"

                                            JOS jollain mahdollisesti löytyy 2x2,5" kehiä niin voisin olla kiinnostunut!
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Mobilisti on myös lehti, joka palkitsee tilaajansa. Lehti takaa, että kestotilaus on aina halvempi kuin irtonumero ja vähintään viikkoa ennen kotona. Tilaajapainoksessa on myös joka kerta kahdeksan sivua enemmän kuin irtonumeroversiossa. Lehti ei myöskään ole minkään valtakunnan puhelinmyynnissä, joten tilaajapalvelun hinta pysyy, eikä uusia tilaajia suosita vanhojen kustannuksella.

                                              Comment


                                              • Eka simulaatio ( eli rullilla ajo) uudella polkupyörällä tuntui todella hyvältä eritoten asennon suhteen.

                                                Comment


                                                  Testiin ostettu pieni laajakaista (3") ylitti odotukset totaalisesti. Hintakin oli vain 29e/kpl. Voi huoletta tilata muutaman noita lisää :)

                                                  Comment


                                                  • Re: Iloiset asiat.

                                                    Tässähän tulee vanhaksi kun täytin 30v tänää. :)

                                                    Comment


                                                      Ja postattu 6 minuuttia ennen keskiyötä, iskikö kolmenkympin kriisi? ;) Onnea vaan.

                                                      Comment


                                                      • Re: Iloiset asiat.

                                                        Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                        Ja postattu 6 minuuttia ennen keskiyötä, iskikö kolmenkympin kriisi? ;) Onnea vaan.
                                                        Juu täytyy rupee kattoo vanhoille päiville audia.. :)

                                                        Comment


                                                          Muista ottaa varustelistalle nelipuolanen papparatti jalopuulistat ja perinteiset nahkasohvat. kaikki muu on turhaa :)

                                                          Comment


                                                          • Norsunnahasta tottakai :)

                                                            Comment


                                                              Asuntomme ohitse menee katu, jossa on jonkin asteista nousua.

                                                              Äsken huomattiin, että vanhempi takatuuppari-transitti suti mäessä kämppämme kohdalla. No muutenkin piti käydä ulkona autoa siirtämässä joten menin kysäisemään tartteeko herra ransittimies apua. Joku toinenkin seurueeseen kuuluva kaveri siinä päätään pyöritteli ja manasi näitten vanhojen pakujen etenemiskykyä. Ransitti peruutti mäen pohjalle ja itse perautin satkun siihen keulan eteen hollille.
                                                              Laitettiin hinausköysi autojen väliin, napsautin takalukon päälle ja lähdin hinaamaan ransistoria ylös päin. Kun päästiin mäen laelle, niin hyppäsin irroittelemaan köyttä. Ransittikuski sanoi, että hoksasi vasta puolessa välissä mäkeä ottaa käsijarrun pois päältä ja vaihdetta ei kerennyt kytkeä koko nousun aikana. Ihmettelinkin, kun veto keveni hieman jossain vaiheessa.

                                                              Saipahan kahvikolikot tuostakin hyvästä ja taas on audimiesten mainetta hieman kiillotettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X