Leima katsastuskonttorilta kutoseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Iloiset asiat.
Collapse
X
-
-
Hyvässä vauhdissa valmistautuminen seuraavaan lämmityskauteen ja pimeyteen.
Äsken sain vaihdettua öljysäiliön liittimen entisestä sakaraliittimestä nokkavipuliittimeksi. Kun eivät ole kesäkuun jälkeen enää suostuneet toimittaan öljyä jollei ole tuota uutta liitintä. Olis ilkeä ollut pakkasilla havaita asia kun öljyä silloin tarvitaan seuraavaksi.
Myös ilmalämpöpumput saanut asennettua niin asumistiloihin kuin autotalliin. Joten sieltä odotettavis säästöä öljyssä.
Ulkovalaisimien asennukset alkaa ensviikolla ja eikä tarvitse enää pihallakaan kulkea otsalampun kanssa. 5 ulkovalopylvästä 20W ledein ja lisäksi 3 samanlaista seinävaloa. Ja muutamat samanlaiset terassivalot.
Aina ennen näitä herännyt ihmetteleen kun jo kylmät tulleet ja pimeys. Nyt mukavaa kun kerrankin ajoissa.
Comment
-
Suosittelen tassujen alle hiukan vaneria painoa jakamaan, voi muuten käydä hassusti. :) varsin näppärän oloinen vehje. Paljoko on vehkeellä painoa? Onnistuuko peräkärryllä kuskaaminen?
Melko rimpuloitajan noi pikkuset on kaikki ;) mut jos ei isompi mahdu niin pakko noitakin on olla ;D
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viestiSuosittelen tassujen alle hiukan vaneria painoa jakamaan, voi muuten käydä hassusti. :) varsin näppärän oloinen vehje. Paljoko on vehkeellä painoa? Onnistuuko peräkärryllä kuskaaminen?
Melko rimpuloitajan noi pikkuset on kaikki ;) mut jos ei isompi mahdu niin pakko noitakin on olla ;D
Meillä oli 4-5 sentin lätyt tassujen alla..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viestiTätä ei usko varmaan kukaan, mut just tossa Heikinlaaksossa poliisisetä veti mut sivuun alinopeuden johdosta.
Linkutin siis suht tyhjäl renkaalla Nesteelle täyttöhommiin.:D
Comment
-
Tämä on telamalli ja leveys n.130cm telojen ulkoreunalta. Paino 2400kg ja oli omalla trailerilla kyydissä. Mulla ei auto ja kortti riitä kuljettamiseen, mutta onneksi apuakin saa, kun pyytää :) Kadun puolella kalteva rinne. Dino olisi vienyt koko kadun, kun ei saa rinteeseen tassuja vaateriin. Tällä meni vain oma kaista. Nurmikollakin ajo onnistui ja pääsin takapihalle. Mukana tuli 50x50x5 vanerilevyt. Hyvin toimi nurmikolla. Minulle sopiva laite, kun kori kantaa 200kg. Itse keskityin ajamiseen ja emäntä maalaamiseen :) No, joutui sitä itsekin sohimaan, vaikka yritin vältellä.
Comment
-
Aamu alkoi huonosti: eilen lisäsin ilmaa kalvopainesäiliöön- tänään oli paineet nollissa ja porakaivopumppu hakkasi päälle/pois. No ensiksi terveysasemalle jossa lääkäri kirjotti Trafin vaatiman lausunnon että pysyy ABEC kortti voimassa 5 vuotta lisää, sitten painesäiliö kainaloon ja huoltoliikkeeseen- pohjaproppu oli hajonnut. Ohjeena oli : m10 rosteri pultti, 2 o-rengasta, prikat ja mutterit. Kustannus 2 euroa ( uusi säiliö olis ollut 500, pussi/kalvo 150 euroa). Tee itse tai odota huomiseen että heillä huoltomies ehtii vaihtamaan.
Laitoin noi ja nyt pitää ilmat. Samalla reissulla Hiace katsastukseen ja huomautuksetta läpi. Voihan vapaapäivän näinkin käyttää
Comment
-
Eipä ole tuo asia vielä moneen vuoteen edessä mutta sen olen jo päättänyt että opetusluvalla en lähde opettaan. Mulla on ihan liikaa kovakoodattua roadragea omassa ajamisessa, nyt jo välillä oikein itteänsä harmittaa kun tulee jotain könnääjiä ja ämpyilijöitä manattua ääneen. Siinähän ne kakarat sen asenteen oppii kuunnellessaan.
Sitä vaan kun joka päivä istuu tuntikausia autossa ja töissäkin ollessa, kun ihan oikeasti tarvisi päästä joskus perillekin, niin muita liikenteenkäyttäjiä pitää joko vihollisina, vastustajina tai vähintään kilpailijoina. Vanha koira ei enää uusia temppuja opi mutta seuraavalle sukupolvelle en ehdoin tahdoin haluaisi asennevammaa siirtää.
Pidän itse asiassa varsin kunnioitettavana jos joku pystyy ajo-opettajana omalle skidille toimimaan, itellä on tosiaan niin lyhyt pinna pienillekään virheille liikenteessä että ei tulisi kuuloonkaan ja varmasti seuraisi vaan huutoa ja kyyneleitä. Olen ajatellut oman panokseni tytön ajokortin saamiseen hoitaa ihan vaan painamalla kättä syvemmälle taskuun. Jossain mökkitiellä ajellaan etukäteen hurua, kunhan ensin kasvaa sen verran että ylettyy polkimille.
Comment
-
Minä olen opettanut 4 lasta ja lisäksi yhdelle vielä ison A-kortin. Sopu säilyi ja oli mukava olla aina se hetki heidän kanssaan. Suosittelen opetuslupaa.
Iloisen asiana se, että mökiltä sain purettua/raivattua vaihtolavalle reilut 10 m3 eristeitä, levyä, lautaa, kiuas, lauteet, saunan ja pukuhuoneen lattiat, huonekaluja ym. roinaa kaatopaikalle.
Comment
Comment