Audi saatu huollosta, nyt pitäs kestää taas mutkasta tietä näkymättömiin. Seuraavaks ois varmaan sitte jouset ja tukivarret... ja porkkiksellakin pitäs vierailla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Iloiset asiat.
Collapse
X
-
On montakin syytä olla iloinen. Eilen töistä kotiutuessa tuli oltua mukana kohtalaisessa pellin rypistyksessä, eikä itselle käynyt kuinkaan. Ei edes niskat ja selkä tulleet kovin aroiksi vaikka hetken siltä tuntuikin. Nyt olis paikka katsella taas josko löytys sopiva A4 tdiQ työmatkan iloksi.
Comment
-
Automaagivaihteisen auton omistajan pienia iloja, kavin tanaan huuhtomassa auton itsepalvelupesupaikalla ja kurvasin siita lahtien hieman vauhdikkaammin etta vedet juoksee auton paalta pois, niin vitonen kirmaa kuivalla asvaltilla, mutta liukastetuilla renkailla oikein kivaan luistoon, ennen kuin ESP puuttui peliin. Vahan samaa hauskuutusta oli viikko sitten sateella, kun moottoritien rampilla iskin kakkosella lapun lattiaan ja tunsin kun muutama metri mentiin niin etta kaikki 4 rengasta sutii, kunnes taas ESP pakotti lapyttamaan isompaa vaihdetta pesaan. Siinapa meikalaisen q-kivat :)
Comment
-
Mission impossible suoritettu: yariksen ajovalopolttimot vaihdettu ilman umpioiden irroitusta pihalla. Onneksi on pienet ja somat kädet niin ei juurikaan meinannut järki lähteä :) olisinhan mä ne umpiot pois ottanut mutta ensin pitäisi saada puskuria irtipäin ja ei uskaltanut repiä sitä kappaleiksi.
YouTube-videolla niin nätisti irtoaa sivut klipseistään mutta IRL ei mihinkään.
Comment
-
Tuo kakkoskulkine (A3 1.6 -01) käytetty konttorilla ja läpihan se meni että heilahti. Pikkasen ongelmia ollut ja välillä sytyttelee vikavaloa ilmeisesti toisesta lambdasta mutta 10 minuuttia ennen konttorille ajoa kun sen kuittasin niin ainakin näytön ajan pysyi pois.
Kehuja tuo sai niin perusteellisesti... kaikki jarrut otti käytännössä täysin samalla tavalla. Pohjassa katsurin mukaan ei ainuttakaan jälkeä että olisi jotain pohjakosketusta joskus ollut ja kaikki nivelet yms. täysin ilman välystä. Vieläpä iskaritestikin ihanteellisin tuloksin. Ja kun koko homma (katsastus + paakokaasu + OBD) maksoi tasan 50€ niin meni vielä alueen yleisen hintatason huomioon ottaen melkoisen halvalla. Ainoa vaan, että vuodessa oli tullut mittariin hieman rapiat 4000km... alkaa olemaan hiinä ja hiinä kannattaisko tuo laittaa eteen päin ja yrittää pärjätä yhdellä kulkineella. :)
Comment
-
Mulla aika kiero huumorintaju siitä syystä tällä puolella: Vein vaimon auton huoltoon ja sain sijaisautoksi Ford Fiestan. Kun laitoin fiestan käyntiin alkoi radio etsiä yhdistettyjä puhelimia- ja samalla soitti vaimolle. ELi kun mullaoli puhelin näppäinlukko päällä taskussa niin yhdistäessään bluetoothin kautta puhelimen auto meinas että pitää soittaa ja herättää vaimo. No sitten baanalle -jotenkin tuntui aika nuhaiselta. Huudatin lähes 3000 kierrosta ja siltikin vauhti hyytyi ylämäkeen. 59 kW kone ja 105 nyyttonia- vaimon autossa saman kokoinen kone antaa 92kW ja 200 nyyttonia- eron kyllä huomaa.
Kotimatkalla sitten vielä aloin miettimään valoja- kirkkaat mittarivalot kyllä paloi-mutta mieleen tuli ei kai vaan. Kotona sitten tsekkasin- jeps: ledi päivävalot ja perä pimeänä oli tullut ajeltua. Tuossa ei automatiikkaa vaan itse pitää vaihtaa päivävalojen ja ajovalojen välillä- ja toki on merkkivalo joka kertoo että ajovalot on päällä.
Eli kaiken maailman tunareita liikkunut tänään VT25:lla :-)
Comment
-
Vieläkin vaan jaksaa hymyilyttää tuo ässä :) Hyppäsinpäs tänään parin viikon ässällä ajelun jälkeen kutosen rattiin ja on kyllä hirmunen ero autoissa. Toiste päin ero ei omasta mielestä ollut niin tuntuva, mut nyt tuo kutonen tuntu jo joltain maantielaivalta ja kumman laiskaltakin. Ei voi kuin olla tyytyväinen tuohon nelosen hankintaan :)
Comment
-
Mulla on ehtaa Pohjois-Karjalalaista, erittäin hapanta, ruisleipää vieläkin pakkasessa.
Oikeastaan siellä on vain pari leipomoa, joista tuota kunnollista herkkua saa.
Toisen olen tyhjentänyt leivistä jokaisella kerralla, kun olen siellä käynyt viimeisen parinkymmenen vuoden ajan.
Kyseessä Leppäsen leipomo, Outokummussa. Parempaa ruisleipää ei ole olemassa.
Hervast (jolle olen salaa tästä syystä kateellinen) voinee tämän vahvistaa ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viestijeps: ledi päivävalot ja perä pimeänä oli tullut ajeltua. Tuossa ei automatiikkaa vaan itse pitää vaihtaa päivävalojen ja ajovalojen välillä- ja toki on merkkivalo joka kertoo että ajovalot on päällä.
Eli kaiken maailman tunareita liikkunut tänään VT25:lla :-)
Comment
Comment