Meillä taas käy puu, turve ja jakelu autot lähinnä, niissä on liki kaikissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Iloiset asiat.
Collapse
X
-
Traktorin etusiin (hokkikumit) ammuttiin joskus 8 mm työkonenastoja, ne auttoivat hieman ohjattavuutta jäällä, mut suurin hyöty tuli jarrutettaessa liukkaisiin risteyksiin. Työkoneen hokkikumikin liukuu liukkaalla lukkojarrutuksessa kuin kelkka, ja ääritilanteessa mennään renkaat lukossa satavarmasti sinne minne tie viettää. Mut ennakoimalla on yleensä pahimpien kelienkin aikaa tiellä pysytty, jopa jääkaljamilla.
Luulen että moni pöllikuski vannoo vetävissä pyörissä edelleen ketjujen nimeen, niissä kuitenkin pito kasvaa melko suoraan suhteessa pyöriin kohdistuvaan painoon. Nastan pitokyky kun kuitenkin jossain vaiheessa loppuu.
Comment
-
Ja loppujen lopuski mistään renkaista (tai suolasta) ei ole talviautoilussa mitään apua jollei kuskin asennoituminen ole oikea keliin nähden.
Liikaa tuolla liikenteessä on niitä, jotka heittävät lipat kävellessään autolle, mutta toteavat auton sisään päästyään että nyt ei ole hätää kun on testivoittaja nastat alla. Sitten syytetään kaupunkia, kun auto ei pysähdykkään valoristeykseen.
Oikealla asenteella niillä kesärenkaillakin pärjää talven läpi. -> Jos on liian liukasta, niin auto jää parkkiin. Itsekin olen pari kertaa ojassa käynyt autolla, ja kyllä vika on AINA ollut kuskissa. Esim. yhdellä kerralla syy ei ollut kitkarenkaat tai se että kaupungin kunnossapito oli loppunut juuri ennen mutkaa. Syy oli pohjimmiltaan se, että itse kuvittelin että sohjokelillä voi ajaa "lähes kuin kesällä" koska tiet on aurattu puhtaaksi. Jos olisin asennoitunut heti pihalle astuessani, etä tännään on ihan oikeasti liukasta, niin hyvin olis pärjätty. Vaikka niillä M+S renkailla.
Comment
-
200 20V 3B:stä porsi virranjakajan muoviratas. Nyt tilalla metalliratas ja samalla vaihtui tulpat (F5DPOR), tulpanjohdot, kapeakärkinen pyörijä ja virranjakajan kansi. Vuotavia huohotin- ja alipaineletkuja uusittu. Vielä kun sai tulpanjohdot oikeaan järjestykseen niin lähti käyntiinkin. Loppuviikolla katsastus ja ensi maanantaina tulee 25 vuotta ensirekisteröinnistä.
Comment
-
Loppusyksystä/alkutalvesta ostettiin kaverille 300 eurolla konevikainen C4 100 AAH josta jakohihnan kiristin napsahtanut ajosta. Vaihdoin koneeseen toiseen kanteen kaikki venttiilit ja tein jakopään, nyt se kaveri oli käynyt leimalla eikä autossa ollut muuta vikaa kuin pieni happivuoto pakoputkessa. Tarkoitus kuitenkin oli vain yhden talven yli päästä ja keväällä sitten osiksi purkuun tai suoraan paaliin. Vahvistaa entisestään käsitystä C4 tekniikan lujuudesta. 300 euroa. On se kova hinta/laatu-suhde kun miettii että autossa on automaatti, vakkari, ilmastointi, nahat, jne.
No rehellisyyden nimissä maksoi ne osat ja työtkin jotain mutta hintaluokka on niidenkin jälkeen 500-600e. Tarinan pointti on se, että auto oli konerikon jälkeen seissyt puoli vuotta eikä sille ole tehty mitään ylimääräistä. Mittarissa oli reilusti yli 300tkm mutta niin vaan heilahti taas vuosi käyttöaikaa joka nostaa tällaisen auton käyttöarvoa enemmän kuin mikään muu.
Comment
-
Telkkarista kattelin tota Selänne-iltaa kun Viasat tarjosi ilmaisena. Vaimo jopa heräsi yöllä kattomaan livenä, minä vasta aamulla uusintaa. Siellä on varmaan ollut aika meininki. Ja joku epäili, että ovat niinkin hyvin järjestäneet, että koko rahan edestä pelataan ja sovitaan, että suomalainen ratkaisee. :-)
Comment
-
Piiiitkään miettimääni kysymykseen sain tänään vastauksen.
Melkein päivittäisen ajoreittini varrella on yksi kohta jossa olen monen monta kertaa miettinyt että milloinkohan saan polkea jarrua kunnolla. Tänään sain vastauksen siihen.
Kahdesta syystä iloinen asia:
1) sain selvyyden kysymykseen
2) subukan puskuri on kovempaa tekoa kuin nykyaikaisen pakun kylki ;)
Comment
-
Ja kesäkumit piti hyvin? ;)
Ja kiitos kysymästä, kyllä tuo tonni keiju suht hyvin hidatustu auton mitan aikana.Viimeksi muokannut Metsässä; 13.1.2015, 23:26. Perustelu: Tarkennusta sekä unohdin olla kohtelias, käytöstapoja opetellaan..
Comment
-
Yksi firman t5:s porttereista hifistetty tänään. Ovet eristin ja laitoin 6 ja puolikkaat erkkasarjat kiinni. Huh mikä ero vanhaan. Ny kelpaa ajella pitkiä matkoja kesällä.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiKaikesta päätellen supukkajengillä alkaa olemaan talvivarustus kunnossa. :)
Comment
-
Comment