Meni varmasti vähintään yhtä tarkkaan "tuon nyppimisen kitken kyllä pois"-hoitoon kuin täältäkin sai ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Iloiset asiat.
Collapse
X
-
Voi helvetti että on voittaja fiilis. Urssi leimasta läpi ja ei huomautettavaa.
Viimeseen kahteen viikkoon ei ole urssi oikein toiminut, tänäänkin ennen kuin lähdin hakemaan varmaa vika lappua niin audi ei meinannut ensin lähtee käyntiin ja matkalla konttorille meinas sammua about viisi kertaa.
Konttorin pihassa meinasin että saakohan tätä edes katsastettua kun ei pysy edes käynnissä. No, urssi sitten päätti toimia koko konttorilla olon täydellisesti ja kotiakin pääsin ihan normaalisti. :)
Huomenna ei taatusti toimi. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPeeAkillesjännettä ei tarvinnutkaan leikata
Tulee vaan mieleen, että jotain vikaahan siellä on kai olemassa ja nyt tuomitun 6 vkon sairasloman sijaan pari viikkoa lisää ja leikattu jänne, joka olisi jatkossa varmasti ok, kuulostaisi omaan korvaan kestävämmältä ratkaisulta. Vai oliko leikkaus lääkärin mielestä ilman muuta poissuljettu vaihtoehto?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hannu Kulju Näytä viestiKas! Onko siis kyseessä usean vakuutusyhtiön mielestä mahdoton "akillesjänteen venähdys"? :-p
Tulee vaan mieleen, että jotain vikaahan siellä on kai olemassa ja nyt tuomitun 6 vkon sairasloman sijaan pari viikkoa lisää ja leikattu jänne, joka olisi jatkossa varmasti ok, kuulostaisi omaan korvaan kestävämmältä ratkaisulta. Vai oliko leikkaus lääkärin mielestä ilman muuta poissuljettu vaihtoehto?
Sekin hyvä puoli leikkaamattomuudessa on että nyt mun ei tarttee huolehtia leikkaushaavasta, voin ottaa walkerin pois esim. pesua varten ja kipuja ei ole ollenkaan kun walkeri on jalassa. Enemmän tässä leikkaamattomuudessa on näin potilaan kannalta hyviä puolia kuin leikkauksessa. Tietty jos toipuminen kestää jostain syystä pidempään kuin leikkauksen kanssa niin sittenhän tämä on huono juttu mutta kummallakin tavalla työkyvyttömyyttä olisi tarjolla tuo 6 vkoa ja täydelliseen toipumiseen menee puoli vuotta.
Mutta nyt kun luin tämän 12 vuotta vanhan tekstin niin ainakin silloin konservatiivinen hoito on todettu huonommaksi.. Kliks jos kiinnostaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rissaspena Näytä viestihyrskytin Piristi mukavasti iltaa tässä lentsun kourissa painiskellessa... :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPeeJorvin sairaalassa hoidetaan kuulemma 95 % konservatiivisesti eli ilman leikkausta
Kaverilla on melkein puoli metriä saumaa sääressä kun kaivoivat niitä jänteen päitä esille, jotta saavat ommeltua yhteen. Fysiologiaa sen kummemmin tuntematta ihmetyttää, miten ne päät toisensa löytävät ihan itsestään. Siinä jänteessä kun on kuitenkin ehjänä ollessaan ymmärtääkseni aika kova jännitys päällä.
Mutta, olen minäkin kuullut tuon, ettei leikattaisi. Uskotaan sitten niitä lääkäreitä.
Comment
-
"Lainaus:
Loud Pipes Save Lives ... mutta sitähän ei katsastus-setä ymmärtänyt ja merkkasi
"Äänenvaimennus riittämätön" , korjauskehotus ... "
"Onko oikeasti armoton meteli, vai sillä välillä? Ajattelin vain että kaverilla oli joskus 205 pögötti johon oli edellinen omistaja asentanut hirveetä mökää pitävän rännin, josta tietenkin leimamies nillitti. Mutta kun mökä mitattii desibelimittarilla niin ei mennyt yli raja-arvojen, joten leimamies joutui nielemään nillityksensä..
Tuon johdosta kysymys, tarkistettiinko sun putkiston meteli mittarilla, vai antoiko leimamies korvien mukaan valituksen?
[e] Katsastajan käsikirjasta poimittua
01.10.1991 tai sen jälkeen käyttöön otetussa autossa
äänenvoimakkuus sai olla enintään
- 77 dB (A) henkilöauto
- 78 dB (A) paketti-, erikois- tai linja-auto, jonka kokonaisp. enintään 2000 kg
- 79 dB (A) paketti-, erikois- tai linja-auto, kokonaispaino 2001 - 3500 kg.
- 80 dB (A) linja-auto, kokonaispaino yli 3500 kg ja jonka moottoriteho alle 150 kW
- 81 dB (A) kuorma- tai erikoisauto, kokonaispaino yli 3500 kg ja jonka moottoriteho on
enintään 75 kW.
- 83 dB (A) linja-auto, kokonaispaino yli 3500 kg ja moottoriteho 150 kW tai enemmän.
- 83 dB (A) kuorma- ja erikoisauto, kokonaispaino yli 3500 kg ja jonka moottoriteho yli 75 kW,
mutta pienempi kuin 150 kW
- 84 dB (A) muuten sama kuin edellä, mutta moott. teho >150 kW "
Tyhjäkäynnillä 96dB, hitaasti kaasua painaen koko kierrosalueen 106dB ja pikainen polkaisu pohjaan 130dB :O ...
Tämä mitattiin myöhemmin kempeleen katsastuskonttorilla puolenmetrin päässä putkesta. Tuumasi vain että "elä ainakaan tänne tuo sitä" :D
Comment
-
Tyhjäkäynnillä 96dB, hitaasti kaasua painaen koko kierrosalueen 106dB ja pikainen polkaisu pohjaan 130dB :O ...
Tämä mitattiin myöhemmin kempeleen katsastuskonttorilla puolenmetrin päässä putkesta. Tuumasi vain että "elä ainakaan tänne tuo sitä" :D
Comment
-
heh, nitroa hyvinki :D
Tuo rata-ajojen dB-raja-arvo kiinnostaisikin ... Tiedä en mutta olen ollut siinä luulossa että tapauksesta riippuen ne arvot olisivat -95dB ja -110dB?
Se oo täällä maalla niin tarkkaa :D ikävä kyllä joutuu kaupungissa käymään leimalla niin siellä sit tarttuvat tälläsiin "pikkuseikkoihin"
Comment
-
Mun dieselistä mitattiin viimekesänä Ahvenistolla 91 dB @ 4k rpm, eikä se mikään huikea häristin vielä oo. Vain viimeinen vaimentaja on poistettu.
Tätä silmällä pitäen tuo 96 dB tyhjäkäynnillä on kyllä melko möykkä..
Comment
-
Tyhjäkäynti ja pikku vedätys varsinkin 2000rpm kieppeillä on pahin, +4000rpm on jo melko "hiljainen" ...
Enkä todellakaan ole sitä tommoseksi jättämässä, piti vain saada uudet katit paikoilleen ja sen verran putkea et leiman sai.
Pitää nyt kuitenkin ikuistaa nuokin äänet ja laitella linkkiä ... jokupäivä ...
Comment
-
Työpäivän päälle 3 h uurastus skybowlissa tuotti kolmannen sijan ja 200.-, keskiarvon ollessa 11 sarjaan luokkaa 210plus :) ja nyt IHAN puhki
Comment
-
Comment