Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Pakattu jo eilen, pesty myös. Tänään oon tappanut aikaa pihalla lumitöissä ja kävellyt pirtissä ympyrää niin että sukat kuluu puhki. Jokohan sitä kohta sais lähteä?
Audi vieläkin työn alla, mutta jotain positiivistä sentään löysin ooppelista jolla olen eilen ja tänään ajellu. Nimittäin oikeat talvi renkaat, on se ihan eri asia ajaa nastoilla kuin kitkoilla.
Tosin siinä ne ainoat hehkuttamiset ko. autosta...
Aivan turhaan olen lykännyt taka-jarrupalojen vaihtoa. Tänään sitten istuin kotona ja tuntui tylsältä niin tartuin pakkia sarvista ja siirryin talliini, jossa on rajaton katto-korkeus sekä todella hyvä ilmanvaihto. Aivan rauhallisesti tehtynäkin ei kestänyt kuin 20 min per puoli. Tarpeita ei tarvinnut kuin tunkki, pyöränavain, 13 ja 15 mm avaimet, männän puristuskalu ja tuubin MOS2 rasvaa.
Toinen iloinen asia, joka silloin ei ollut iloinen oli että rengas tyhjeni. Iloinen sen takia, että olin juuri hakenut puolikkaan perheen emäsalosta. Kotona larussa rengas näytti huoltiksen pihalla vähän vajaalta, ja shellin palvelija täytettyään sanoi että venttiili vuotaa. No hetikohta jäi koko tubelessin messinkinen runko käteen. Vanhuuttaan hapertunut varmaan se kumiosa ja vulkanointi petti. Onneksi ei pettänyt moottoritiellä perheen kanssa.
Shellin pihassa OEM-tunkki tietenkin lipesi niin että sen yläosa jäi nojaamaan kylkilistaan jättäen pienet jäljet. Tuli pieni tenkkapoo kun tunkki oli jumissa auton alla, mutta onneksi korttelin huoltomies tuli paikan päälle toisen tunkin kera ja sain kottikärrypyörän alle. Huoltrep veloitti sitten 12 € uuden venttiilin laitosta, ei tarvinnut kuin raottaa kumia vähän niin sai paikalleen. Ihan sopiva perjantai iltapäivä.
Näinhän se on, että hyvin ilmastoidussa ja tilavassa remonttihallissa on isoin homma usein hakea työkalut ja muut tarvikkeet esiin sekä valmistella työpiste remonttia varten, kun niitä ei voi jättää samalla tavalla lähelle käyttövalmiiksi kuin pienemmässä säältäsuojatussa tallissa.
Sain itse vihdoin raivattua katokseen tilaa sen verran, että auton saa sinne säältä suojaan. Tosin remonttia siellä ei vieläkään pysty tekemään, mutta eipähän tarvitse joka aamu rapata jäitä ikkunasta.
Levi kutsuu tänäkin vuonna. Frouva sai sittenkin varattua lomansa ensi viikolle, jolle meille viikko sitten tarjottiin mökkiä puoli-ilmaiseksi. Meinasi olla vähän säätäminen käytännön asioiden kanssa, mutta kaikki kuitenkin järjestyi. Perjantaina mersu suunnataan kohti pohjoista.
Vuan olipas päivän päätteeksi tehty pieni mönkkärillä tehty sait seen kiva.
Vajaa 1.5h ja 60km.
Pikitiellä ei meinannu riittää 50m turvaväli edellä menevään autoon estämään ajolasien muuraantumista jaja 225 tms nappulagummit jollottaa sulalla pikitiellä sen verran että korvissa soi vieläkin, mutta palkitsihan se taas tuola leveällä valtion hiekkatiellä, nopeus mahtoi pysyä sallitussa 80kmh rajoissa mutta etenemiskulma ei mahtanu täyttää ihan seriffin speksiä.
Jesi: Sääksjärvi-Kulju-pätkän olisi voinut vetäistä radan länsipuolen teitä motarin sijaan, ainakin reilu 10v sitten siellä oli vielä hiekkatiepätkää. Savon EK (vanha Suurajo-pätkä Marjamäestä Kangasalan suuntaan) on mukavaa pätkää, ainakin silloin oli kun viimeksi sitä olen ajanut.
Kaikinpuolin elämä hymyilee, joten lienee iloisiin asioihin kuuluva tilanne. =)
Piirsin kartan hyvin karkeasti, en motaria nyt ajanut, sait seen :)
Savon pätkä on kyllä hyvä, vieläku ois suljettu niin kehtais vedättää koko baanan leveydeltä.
Tai siis, luvan kanssa koko leveyttä, eiku huh :)
Hätsynpikaa hetken mielijohteessa ostettu kansipahvivikainen ooppeli sai uuden tiivisteen ja taas mennään kohti auringonlaskua. Naurattaa oikein kun V8-Audiin tottuneena tuommoiseen vanhaan 8-tappiseen SPI-koneeseen tekee remppaa. Olisko mulla mennyt ihan neljää tuntiakaan kun vaihdoin kansipahvin ja osat maksoi reilun neljäkymppiä :)
On tilaa touhuta ja homma vastasi vaikeustasoltaan lähinnä kengännauhojen sitomista.
Audi ei ole hukannut öljyä yhtään joulukuisen jakopäärempan ja o-renkaan vaihdon jälkeen. Omituista suorastaan kun alla on audi johon ei tarvi viikon välein lisätä öljyä.
Comment