Naapuri muuttaa, ja täytyy nyt vielä tarkentaa että POIS ! B-)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Iloiset asiat.
Collapse
X
-
Joo, ois tietty voinnut heittää noita säkkejä ja sassiin sisään.
Viimeiseksi anekdootiksi hän vielä joukkoineen kunnostautui linnoittamaan pihallemme tulevan ainoan kulkuväylän 2 tunniksi ilman mitään ennakkoilmoitusta, onneksi olin tuossa kohtaa liikkeellä polkupyörällä.
Samoin tapahtui silloin tännepäin muutossa.
Comment
-
Prätkässä uusi takarengas ja etupyörän laakerit. Oli virolainen onnistunut kiristämään etuakselin niin tiukalle, että laakerit ei pyörineet käsin lainkaan. Ei ihme että pitivät ääntä! Onneksi eivät ehtineet leikata kiinni ajossa.
Comment
-
Mutta mitä ihmeen 16 ja 18 mm pultteja? Joltain sammakonsyöjiltä voisi odottaa standardista poikkeamista, mutta että saksalainen... Palkitsinpa itseni hakemalla ruokajuomaksi saksalaista luostariolutta :)
Minun autosta ei tuo pitkä pultti kuskinpuolella antautunut suosiolla. Porakonetta sitten lopulta totteli. Toiselta puolen lähti ihan helpolla, mutta se olikin ilmeisesti aikaisemmin vaihdettu, koska oli normi-17mm-kannalla :)
Pakko kyllä sanoa, että tuo pitkä teräspultti joka menee läpi alumiinisen tai ties mitä seosmetallia olevan osan, on yksi saksalaisen insinööritaidon huipentuma:) A4/A6 ja muut mallit joissa tuo sama rakenne on, määräaikaishuoltoihin pitäisi kuulua säännöllinen pultin irroitus ja sen takaisin laitto, ennen kuin teräs ja alumiini tekee lopullisen liiton suolaveden siunauksella.
Comment
-
10mm pultista taisi kuitenkin olla kyse :)
Sekin on oikeastaan iloinen asia, että kaikki lentävä rc-kalusto on ns. työn alla parhaillaan; eipä tarvii lähteä tuonne tuuleen ja tihkusateeseen näppejään jäädyttämään...
Comment
-
Siis viisas saksalainen insinööri on poikennut standardista ja laittanut M10 pulttiin 16 millisen kannan 17 millisen sijaan, luonnollisesti säästääkseen painossa. Kevyempi auto, kiihtyy nopeammin, pienemmät päästöt ja napajäätiköt sulaa hitaammin. Täähän on ihan selkee juttu. :)
Comment
-
Pakko kyllä sanoa, että tuo pitkä teräspultti joka menee läpi alumiinisen tai ties mitä seosmetallia olevan osan, on yksi saksalaisen insinööritaidon huipentuma:) A4/A6 ja muut mallit joissa tuo sama rakenne on, määräaikaishuoltoihin pitäisi kuulua säännöllinen pultin irroitus ja sen takaisin laitto, ennen kuin teräs ja alumiini tekee lopullisen liiton suolaveden siunauksella.
Comment
-
Caterpillarin maansiirtokoneissa on pitkään käytetty M10 pulteissa 16 mm kantaa ja M12 18 mm. Syyksi koneinsinööriystäväni arveli materiaalinsäästön. Miljoonassa pultissa muutaman grammankin säästö tekee paljon.
Ensimmäisissä etuveto corolloissa oli noita 12 mm muttereita ja muistan kun hihat meinas palaa iskareita vaihtaessa kun pehmeät mutterit nylppääntyivät. Mut lie ollut remontoijallakin kokemuksen puutetta ja huonot työkalut.
Kuukauden päästä alkais passatissa seisonta-aika ja isompi alustan remontti. Pääsee tutustumaan tukivarsien pultteihin ja muttereihin ihan ajan kanssa.
Comment
-
Omalla mökillä! Saunottu, grillattu ja nautittu eilen ja tänään. Kyllä häipyi torstainen vitutus koko lailla saman tien kun eilen iltapäivällä pääsi saaren rantaan. Emäntäkin tuli tänään syntymäpäivälahjaksi paikalle. Muksu hoidossa anoppilassa joten rauhaksiin kahden kesken saadaan olla ja nauttia olosta.
Comment
-
Ensimmäisissä etuveto corolloissa oli noita 12 mm muttereita ja muistan kun hihat meinas palaa iskareita vaihtaessa kun pehmeät mutterit nylppääntyivät. Mut lie ollut remontoijallakin kokemuksen puutetta ja huonot työkalut.
Comment
-
-98 Golf IV, eli emännän auto heittämällä katsastuksesta läpi :) Ohan tuota kyllä rempattukin viimeisen vuoden aikana jonkin verran. Kaikkea pientä vaan kyllä ne kilometrit väkisin aina jossain näkyy.
Comment
Comment