Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Itse en löytänyt mitään eroa Taliskerin 10- ja 18-vuotiaiden ja Distiller's Edition:in väliltä, kun otin oikein asiakseni vertailla samalla kertaa. Ehkä kertoo enemmän maistajasta.
Omasta mielestä 18 talisker olisi maistunut hiukan täyteläisemmältä, mutta tosin en ole samaan aikaan maistanut. Voihan olla psykologinenkin vaikutus kun pullossa isompi numero.
Aiemmin mainittu Yamazaki on kyllä varsin napakka kokemus Islayn alueen sinkkujen jälkeen. Sherrytynnyrikypsytys tuo toffeemaisen maun ja todella tumman värin. Aikamoisen herkkua siis.
Laivareissulta Tallinnaan raahasin mukaan Yamazakin "perusversion" ja Highland Park 1994:n. Täytyypä pitää jossain sopivassa kohdassa tasting ja vertailla tuo Yamazakin Sherry Cask ja normiversio keskenään.
Harrastus on nyt edistynyt siihen pisteeseen, että pakko hankkia oma "vitriini" viskeille. Ainoa paikka missä on tilaa, on työhuone (kunhan täältä purkaa yhden hyllyn pois. Ensiapuna tietty voisi juoda noi jämäpullot tyhjiksi.
Höh, mulla koskaan noin paljon pulloja ole valikoimissa. Tuossahan menee melkein koko ilta jo siihen, kun miettii mitä tänään maistaisi. Jos et halua purkaa sitä hyllyä, niin minä voin kyllä auttaa noiden tyhjentämisessä. :-)
Jamesoniin kahvia sekaan ja kermavaahtoa päälle niin menee jälkiruokana... ;) Toisaalta itselläkin on yksi kaapissa, tosin 18yo. Pitäisi avata ja maistaa liekö parempaa...
Tulipahan nyt elämäni eka viskipullo hommattua, Highland Park 1994 Vintage Edition http://www.scotchmaltwhisky.co.uk/highlandpark1994.htm . Maku lämmin ja suht savuinenkin. Täältäkin se makujen maailma avautuu pikku hiljaa.
Highland Park on kyllä maukasta kamaa. Voin suositella. Ainut huono puoli ettei sen jälkeen tee enää mieli mitään perus ravintoloiden normi kuraa. Mutta ehkäpä se viski onkin parempi nauttia jossain muualla, kun tiskillä notkuen.
Varsin erinomaista visikiä tuo HP18 on, vaikka oma maku yleensä tuonne Islayn puolelle kääntyykin. Mikäli harvinaisempien viskien maistelu enemmän kiinnostaa, niin suosittelen vierailua Puotilan lähiöbaarissa, Pikkulinnussa...
Maisteltiin pikkujoulun yhteydessä Hibiki 12.Melko yksimielinen tuomio oli,että samalla rahalla saa jo ihan oikeaa ja hyvää viskiä.Tuoksu on vaisu,ja jotenkin mausta tuli mieleen vanha ruisleipä.
Esitän vastalauseen. Hibiki 12 on ihan ok viski. Se vaan ei ole mikään suun täydeltä savua ja turvetta vaan raikas ja kevyt, hedelmäinen viski. Hieman speysidemainen, mutta enemmän kukkainen kuin hedelmäinen.
Toisaalta ehkä minulla on vähän erilainen maku, kun esim täällä mainittu hp 12 on omasta miesestäni tusinaviski.
Niinhän se on,että maku-asioista ei voi kiistellä.Omasta mielestä parhaita suunnilleen saman hintaluokan viskeistä,mitä olen maistanut vuosien varrella ovat:Old Premiers 15,Tormore 10,sekä Bunnahabhain 12.Näitä en sen kummemmin osaa järjestykseen laittaa,ovat senverran erillaisia,mutta suosittelen maistamaan.
Comment