Startin apureleen traktoriin. Yllättäen löytyi boschin rele finjectorilta kohtuuhinnalla ja kivuttomimmin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä ostit itsellesi viimeksi?
Collapse
X
-
Tänään BF Goodrich ALL TERRAIN T/A KO2 265/70 R17 ja 8x17 peltivanteet viime viikolla. Alumiini vanteet oli haussa mutta hinta puolsi peltisiin.
Comment
-
Sä olet ehkä liian nuori. ;)
Mutta, ennenvanhaan tämä oli se ratti mikä autossa piti olla. ;) Mun faijalla oli 80-luvun alkupuolella 323i:ssä moinen ja sitten mullakin omani, joka kiersi Honda CRX:stä, ekan Corvetteni kautta 911:een, josta se sitten katosi eräällä huoltokeikalla. Noi oli silloin niin kalliita (muistaakseni 1300mk tjsp.), että olivat hyvin harvinaisia ja edelleen tänä päivänä vanhat (hyvät) maksaa aikalaila. Mielestäni siistein vintage-nahkaratti ja sittemmin niin monen muun merkin kopioima.
Parempaa kuvaan en nyt netistä löydä, josta saisi selvän. Tässä ohjaamossa mutta valitettavasti Fittipaldi-logo uupuu, irtoratissa semmonen on:
Viimeksi muokannut ToniH; 2.2.2018, 23:23.
Comment
-
Niin paitsi, että Fittiä ei silloin aikoinaan myyty tai markkinoitu Nardina vaan se oli nimenomaan Personal. Kaksi eri brändiä, jotka valmistavat eri henkisiä tuotteita eri markkinoille (vrt esim Audi ja Lambo). Nykytuotanto tulee Nardin bokseissa ja kauppiaat mainostavat kummallakin nimellä. Silloin 80-luvulla Suomessa kaupoissa näkyvät Nardit oli lähes poikkeuksetta puuratteja, joita laitettiin johonkin Jaggeihin tms.
Onko tota Personalia ollut jossain autossa ensiasennusrattina vai tarkoitatko niitä Nardin puuratteja, joita Ferriksissä oli ensiasennusratteina aikoinaan?Viimeksi muokannut ToniH; 3.2.2018, 10:41.
Comment
-
Siis olen käsityksessä, että noi on Nardin tekeleitä ja on Fitti "brändätty". Ja niitä on sitten 2 variaatiota logolla ja nimellä (joka voi hyvinkin olla tuo mainitsemasi ero brändistä).
Se onko noita koskaan ollut ensiasennuksina en tiedä mutta kuvissa (promoissa) on näkynyt ilman logolla olevaa ja varmasti 80 luvulla on saanut sovittua vaikka mitä.
Comment
-
Nyt, kun tämä tuli puheeksi niin mielenkiinto heräsi ja katsoin läpi kummankin merkin historiikin:
Nardin historiikki kertoo, että Nardi-tuotemerkki ostettiin Personalilta 2 vuotta Nardin kuoleman jälkeen eli '68. Vasta vuonna '90 perustettiin uusi yhtiö Nardi Italia S.p.A, joka valmistaa nykyäänkin ratteja kahdella brändillä: Nardi ja Personal.
Historiikki ei oikein kerro mitä tehtiin 68-90 välillä mutta kiistämättä silloinkin Nardin ja Personalin ratteja oli kaupan hyllyllä, joten tuotanto oli käynnissä - oliko sama porukka tai firma(t) kuin nykyään tai ennenvanhaan, onkin eri juttu. Personalin historiikki on vielä ohuemmin esitetty ja siellä ei mainita sanallakaan Nardia vaan hehkutetaan vain F1-historiaa. Nämä lienee jotain markkinointiin liittyvää, halutaan antaa tietty kuva ja kerrotaan vain välttämättömät (?).
Personalin tuotelinja on edelleen sportti/ralliratit ja Nardilla vintagehenkiset puuratit + muutama nahkaratti. Nardin kornit "modernit" puuratit ovat näköjään kadonneet valikoimista, niitä ne oli lähinnä mitä kaupoissa näkyi 80-luvulla.
Nardi alunperin (1947-) teki niitä puurattejaan monille autoille mm. Ferrarille (vuodesta '58) ja Personal taas teki ratteja ja muuta osaa (?) F1-autoihin 60-luvulta lähtien ja jossain vaiheessa aloitti myös kuluttajatuotteiden tekemisen.
80-luvulla, kun tuo Personal Fitti E3 tuli markkinoille, se oli ensin värillisellä kypärälogolla, sitten musta/hopea, myöhemmin kypärälogon korvasi Fittipaldi-tekstilätkä ja näköjään on ollut ihan maalattukin Fittipaldi-teksti ja nyt siinä metallissa ei ole enää logoa ollenkaan mutta nahkaan on prässätty Personalin logo. Onkohan Fittipaldi-lisenssi mennyt vanhaksi tai nykysukupolvet eivät vaan enää tiedä kenestä puhutaan ja siten sillä ei ole enää samaa arvoa?
Comment
-
Anyways, ajattelin verestää nuoruudenmuistoja ja tuikata sen tohon Motolitan tilalle. Vaikka puuratti on hieno niin sen tuntuma kädessä ei ole niin kiva ihan jo ohuuden takia. Toiseksi Motolitan hubi on aika pitkä ja hommaamallani erikoisohuella hubilla saan Personalin pikkusen kauemmas rinnasta.
Comment
-
Loppuunajetun ruosteläjän Saksasta. Pelkkien kuvien perusteella.
https://www.dropbox.com/sh/5umfap5dm...O-fsMWBCa?dl=0
Kaverille oon jaksanu vittuilla koska se osti "nettiauton halvimman" golffin ja on saanut kärsiä siitä todella pahasti. Mä ostaa päräytin sitten mobile.de:n halvimman quattro-cabrioletin... Jännittää ja pelottaa samanaikaisesti.
220tkm ja molemmissa etulokareissa sanomista, muuten kuvien perusteella aika jees. Väri ei tosin ole omaan makuun, teippaus on jo käyny mielessä.
ps. vanha Cabriolet myynnissä :P
Comment
-
Ostin itselleni työmatkan pidennyttyä "taloudellisemman" auton. B8 -09 3.0tdi Automaatti ja kerhojäsenyyttä taas vuodeksi eteenpäin jos vaikka Tahkolle sittenkin eksyisi.
Comment
-
Vieras
-
Uuden ilmasuuttimen kojelautaan motonetin puhelintelineellä särkemäni tilalle. Marmori halusi uudesta yli 200€ ja kotimaisilta purkaamoiilta olisi pitänyt ostaa koko kojelauta suuttimineen tuon takia, joten tuin sitten israelilaista yrittäjää ja tilasin ebayn kautta muutamalla kympillä tulleineen purkuosan sieltä. Tukishan sitä mieluummin kotimaista, vaan ei ollut tällä kertaa realistisia vaihtoehtoja.
Comment
-
Vieras
Jos rahdista pääsen sopuun, niin 1974 saastemallin 4-ovisen Novan rapakon takaa. Rumilus mutta kunto hyvä ja hinta vain hampurilaisen ja oluen...
Comment
Comment