Tuli tänään ostettua RNS-E ebayn kautta katsotaan mitä sieltä tulee :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä ostit itsellesi viimeksi?
Collapse
X
-
-
Tulipa sitten taas hommattua pihaan toinenkin Audi. Nopeasti tapahtui kaikki, kun tuo Volvon romu alkoi piiputtamaan. Nyt olis sitten 2x valkoinen farmari Audi mustilla peltivanteilla pihassa. Ja emäntäkin on yhtä hymyä, kun pääsi tuon Volvon ratista pois! Hyvin on tullut opetettua kun tuota edellistä Coupea on tähän päivään asti kaivannut ja nyt elämä hymyilee kun rinkulakeulalla saa taas päästellä!
Comment
-
-
Heräteostoksena Led Lenser P7 kun oli tarjouksessa Partiovarusteessa. Noinkin pieneksi taskulampuksi yllättävän tehokas.
Comment
-
Ostin ex vaimon ulos talosta. Ihanan kallista... Ei tarvitse autoa pahemmin rakennella lähitulevaisuudessa :/
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja cancermann Näytä viestiOstin ex vaimon ulos talosta. Ihanan kallista... Ei tarvitse autoa pahemmin rakennella lähitulevaisuudessa :/
Nimim. 11 vuotta avoliitossa
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Anamonta Näytä viestiNykyäänhän avoliitossakin joutuu maksumieheksi, eli pitää ne paperit silloinkin olla kunnossa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TomKat Näytä viestiJaa, tätäpä en tiennykkään. Täytyy toivoa, että sopu säilyy tulevaisuudessakin.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Otto. Näytä viestiNiin. On se ollut ihan aina niin, että jos kämppä on esim. 50/50-omistussuhteella, niin toisen pitää lunastaa toinen osapuoli ulos tai sitten laitetaan kämppä myyntiin - oli kyse avio- tai avoliitosta. Avioliitossa otetaan tuohon ositukseen mukaan sitten sen asunnon lisäksi muukin omaisuus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TomKat Näytä viestiSori OT, mutta joo tietysti, jos on kämppä puoliksi omistuksessa, niin eihän siinä silloin ole mitään epäselvää. Mutta mitenkäs, jos on asunto vaan jomman kumman nimissä? Ja miten muuta omaisuutta (esim. autot, moottoripyörät yms.) käsitellään avoliiton erotapauksissa, jos ne on vaan toisen nimissä? Meneekö puoliksi?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja PaSilba Näytä viestiRiippuu mitä kukin on maksellut. Jostain kuullut, että riittää jos toinen maksanut pelkkää ruokaa ja toinen asuntoa, niin siinäkin suhteessa tämä ruokaa pelkästään maksanut on myös osallinen asunnosta rahoille.
Eli saattaa olla oikeutettu.
Yleisten siviilioikeuden periaatteiden mukaan avopuolisolla saattaa olla mahdollisuus korvaukseen toiselta avopuolisolta sillä perusteella, että hän on työllään tai rahasijoituksillaan parantanut toiselle kuuluvaa omaisuutta saamatta toimenpiteistään kohtuullista vastiketta.
Comment
-
Mitä se tämmönen maksaa? 50 pinnaa erossa omaisuudesta avioliitossa?
Eli, otin koko lainan itselle ja koska otin takkiin aika pahasti saan pitää kalliimman auton (Audi), moottoripyörän, ja suurimman osan irtaimistosta.
Ex nyt velattomana sitten saa ottaa muutaman tonnin lainan ja ostaa itse sohvan yms mitkä nyt tuolla "kaupalla" tavallaan ostin itselle.
Toki tässä oli sekin aiheena että tuo on ollut melkein koko ajan mitä ollaan yhdessä oltu (~16 vuotta) työttömänä ja minä oon käytännössä hankkinut kaiken lukuunottamatta "rouvan" Golfia.
Hiukan olis sapettanut laittaa kaikki puoliksi, kun esim. moottoripyörän ostin käteisellä jne... Jonkinlainen sopuratkaisu, pysyy lapsilla koulu ja kaveripiiri kun ex vaimo sai kämpän tuosta ihan läheltä :)
Olis muuten mp myynnissä... ;)
Comment
-
Avoliitossa vain yhteisesti hankitut menee jakoon. Kummankin oma henkkohtanen omaisuus, mitä on ollut jo ennen avoliittoa, ei ole jaettavaa.
Jos ostan auton, ja olen avoliitossa, ei avopuolisolla ole siihen vaateita.
Avioliitossa taas pitää tehdä avioehto, jos ei halua toiselle esim perintömaatilasta puoliskaa antaa avioerotilanteessa.
Comment
-
Uuden laskutakin.
Edit: Oon lähdössä poikain kanssa Alpeille ja yhden retkelle osallistuvan kaverin kommentti takista: VITTU että on hieno takki. Jos se on joku aamu kadonnu, sä oot unohtanu sen baariin ja mun laukusta on turha tulla kattomaan.
Nauratti.Viimeksi muokannut TeroPee; 31.1.2011, 14:15.
Comment
-
Riippuu mitä kukin on maksellut. Jostain kuullut, että riittää jos toinen maksanut pelkkää ruokaa ja toinen asuntoa, niin siinäkin suhteessa tämä ruokaa pelkästään maksanut on myös osallinen asunnosta rahoille.
Comment
Comment