Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kun kaikki ei menekään kuten elokuvissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Onhan sitä housunlahkeet lepattaneet useamminkin, kun kelkkaa on tullut revittyä käyntiin ensin tappokatkaisin päällä. Poksahtaahan se.

    Comment


    • #62
      Itsellä meni ensimmäistä autoa rassatessa melkein näkö toisesta silmästä.

      Siitä meni virranjakajasta joku osa, jota en enää muista.
      Mutta ostin uuden virranjakajan romikselta ja jotain siinä värkkäsin ison ruuvitaltan kanssa niin, että panttasin sitä voimien takaa ja naama siinä kiinni tietty.

      Tottahan se ruuvitaltta lipes silmäkulmaan (nenän juureen) ihan jollain käsittämättömällä tavalla.
      Verta lensi ja nähnykkään mitään sillä silmällä, juoksin sisällekin kattomaan sillä toimivalla silmämunalla onko toinen silmä vielä tallella ;)

      Muisto arven muodossa säilyy, ja kyllähän se tosi likellä oli mutta jaksaa se huvittaa nykyään kun tulee mieleen.

      Comment


        #63
        Pikkuhiljaa sitä itsekin on jo oppinut ymmärtämään laittamaan ne suojalasit ja muut tarvittavat asiat ennen sitä ikävää sattumaa, vaikka välillä liiottelulta tuntuukin. Tosin todellisuudessa se ei oikeasti ole liiottelua, vaan oikeasti erittäin järkevää ja tarpeellista. Sitä vain helposti unohtaa.

        Samoin olen yrittänyt ruveta katselemaan, mitä kemikaaleja oikein tallissa lotrailee. Melkoisiahan myrkkyjä, savuja ja kaikkea muuta ongelmallista sitä tulee välillä tallissa hengitettyä. Ei tunnu sillä hetkellä miltään, mutta yritän useammin muistaa, että olisi kiva joskus saada jälkikasvuakin :)

        Comment


          #64
          Jahas, joku muukin on onnistunut ampumaan mesen alapallolla. :)
          Itselle on myöskin käynyt noin, korvissa soi ja pallon sisusta upposi hallin nosto-oveen..
          Ei ole sen jälkeen paljoa lämmitelty noita palloja jos ei ole ollut ihan pakko. Yleensä lähtevät aika kivasti Isolla lekalla, asiaan kuuluvalla tuurnalla ja sopivalla holkilla jonka laittaa tukivarren alle. Kahden miehen hommaa, tottakai. :)

          Comment


            #65
            Niissä on ilmeisesti käytetty jotain melko herkkää vaseliinia. Se pallo muuten todella löytyi pihalta itseasiassa 5-10m päästä ovesta. Ja paku oli tallissa keula edellä eli kimpoillut melkoisen matkan.

            Comment


              #66
              Irrotin Urkista jäähdytintä.. No tieysti kun vasuri ja pälli olen, niin käänsin kiinnipäin sitä alapuolen kiinnikettä, ja se vaarna rupesin sitten pyörimään siellä kumin sisällä. No laikka avuksi...

              Onneksi ei muuta kummempaa ole vielä tapahtunut:D

              Comment


              • #67
                Joskus voi tietysti käydä vähän paremminkin kuin elokuvissa.
                Vaihdoin tänään A4:seen kaikki tukivarret eteen ja huomasin, että iskunvaimentimissa on uria jousen alakannakkeen alapuolella. Jousipuristimet kiinni ja jep, ceikerihän sieltä löytyi. 30 mm alemmas ja jopas muuttui auton profiili.
                Kävi tosin hieman takapakkiakin, tallista pois peruuttaessa pohjamuovi otti kiinni ovisalvan keskitappiin kynnyksessä ja pohjamuovi sekä puskurin alaosa irti. Täytyy varmaan tehdä rampit, onneksi ei ole tämä talli käytössä kuin remonteissa.

                Comment


                • #68
                  Tänä aamuna tuli kyllä tämä ketju ihan ensimmäisenä mieleen kun menin urssilla viimeistä kertaa töihin.
                  Ei siinä muuten olis ollu mitään mutta kun oli kaupat autosta sovittu tälle päivälle.

                  Öljykannun kuva alkoi ihan viime metreillä vilkutella, eikä ole mun aikana tuota tehnyt kertaakaan.
                  Kaikkea vilisi nauhana silmien ohi ja sanoinkin ääneen, että onko mun kanssa ollu niin kivaa notta just tänään päätit tehdä näin ;)

                  Työpaikan pihalla hoksasin, että koko pohja öljyssä ja melko äkkiä olikin iso läikkä alla.
                  Auto käymään hetkeksi, ja aika äkkiä oli hoksattu että anturihan se siellä toimittaa öljyhanan virkaa.

                  Työkaverin kyydillä Motonetista anturi (3,90e) ja öljyä, vaihto työpaikan pihalla 10 minuuttia.
                  Loppu hyvin, kaikki hyvin. Mutta aika sattuma.

                  Comment


                    #69
                    Tänä aamuna tuli kyllä tämä ketju ihan ensimmäisenä mieleen kun menin urssilla viimeistä kertaa töihin.
                    Jaa, että nyt riitti talutusnuorassa hikoileminen. Tästä eteenpäin vain audineuvos. :)

                    Aluksi jo ajattelin, että nyt se on ruksinut viimein oikeat numerot, mutta ei sentään :)

                    Comment


                    • #70
                      Noh, eiköhän tässä joskus vielä saada rinkuloita jonnekin muuallekin kuin paitaan ja lippalakkiin.

                      Comment


                      • #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja quattro Näytä viesti
                        Viime talvena (-07) vaihdoin autotallissa kelkkaan tehoputkea ja äänenvaimenninta. Vaimennin paikoilleen vain osalla jousista. Startilla käyntiin, ei millään starttaa. No, siinä hetken ihmettelin että missä vika, no, sammutusnappula väärässä asennossa.
                        Ja kertalaakista kone käyntiin kamalan pamauksen kera. Hetkeen en tajunnut mitä tapahtui, kuulo meni hetkeksi.

                        Eli siinä kun olin sahaillut konetta käyntiin, niin sen kone saanut liikaa bensaa, että se sitten pamahti ja kajahti putkessa oikein kunnolla. Vaimennin muuten irtosi aika miehekkäästi putkesta.

                        Sisälle kun menin, niin parempi puolisko tuumas, "jaa, mää luulin että ammuit ihtes!" Ei oikein tiennyt iteäkö vai nauraa. ;D

                        Pamaus oli niin kova, että naapurin isäntäkin tuumas, että hän jo säikähti, että mitä sielä tapahtuu.

                        Taas näki sen, että kun tarpeeksi innoissaan jotain tuusaa, niin ei kaikkea tule ottaneeksi huomioon, ja näinkin voi käydä.

                        Ja kyllä, kuulo palasi vähitellen.
                        Itsellä käynyt samalla tavalla polkiessa 125cc honda Cr crossia käyntiin. Siintä meni vaan putken kiinnike jouset poikki :D Korvissa soi kyllä hetken ja ihmetytti et räjähtiks se koko paska.

                        Comment


                        • #72
                          heh, täällä kans hieman samantyylinen tapaus. Olin armeijan leivissä moottoripyörälähettinä. Oltiin loppusodassa ja aamulla rupesin potkimaan pyörää käyntiin. Aika hyvän tovin sai potkia, niin kauan että oli aika miehekäs määrä bensaa menny koneeseen ja kun se vihdosta viimei starttas ni pamahti niin perkeleesti. Meni 5 sekuntia ni skappari juoksee pelkät kalsarit jalassa teltasta pihalle ja huutaa että "KUKA HELEVETTI TÄÄLLÄ AMPUU RYNKYLLÄ?!!" Ei pokka pitäny enää siinä vaiheessa :)

                          Comment


                          • #73
                            Tippu B5 keula mitta keskiöstä kaaren yläreunaan 320 mm:iin, niinkuin toisessa ketjussa kirjoittelin.
                            Oli kuitenkin mahdoton yhdistelmä, sillä pihaan tuloissa ja muissakin pyörät käännettynä sisäänjoustoissa koko ajan raapi lokaria.
                            Päätin korottaa 20 mm jatkamalla etuiskarin haarukkaa. Sen tein ja lopputulos oli 30 mm korotus (pidennys 20 mm ja mitta kasvoi 320 ->350) . Ei ymmärrä.
                            No huomenna täytyy yrittää tehdä haarukkaan "pitkää reikää", että saa haluttuun madallukseen.

                            Comment


                              #74
                              Niin se etuiskarin haarukkahan kiinnittyy tukivarren puoliväliin joten vaikutus siellä varren päässä on suurempi kun tehty muutos.

                              Comment


                              • #75
                                Jep, tajusin tuon sitten jonkun ajan päästä itsekin. Voishan sitä yrittää ajatella ennen kuin tekee.

                                Comment


                                • #76
                                  Muuton ja rempan keskellä ajattelin viedä auton huoltoon hoitamaan jämähtäneet vivustot sekä korjaamaan pienen jäähdytinnesteen vuodon. Samaan syssyyn ajattelin, että ilmastoinnin voisi huoltaa.

                                  No huoltamosta tuli perään soitto, että kansi pahvi vuotaa moottorin takakulmasta (selittää vaimolle sattuneen löyhkän viime la). Eipä voi mitään edessä kansi/kone remontti samaan syssyyn. Tässä vähän jännityksellä odottelen mitä muuta lystiä vielä sieltä löytyy.

                                  Voi olla huono tuuri, että kaksi perättäistä autoa päätyy kansi/kone remonttiin vaikkakin eri syistä...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Jukka: Olisi kiva tietää, paljonko aanelkulla on matkaa taitettu?

                                    Comment


                                    • #78
                                      127tkm... No sentäs hyviä uutisia, moottorin takaa oli vain o-tiiviste päästäny öljyt läpi ja ruiskuttanut hieman turbon päälle (josta löyhkä) ja kannen reunaan. Uusi tiiviste maksoi 2.48eur. Ainoa ettei tuonne meinannu nähdä millään saatikka laittaa kättä.

                                      Kansi/kone rempalta säästyi mutta tunteja kertyi hankalan sijainnin takia molempien vuotojen osalta.

                                      Comment


                                        #79
                                        Urkin pakoputken takapään mutterit ruostuneet kiinni. No laikka kätee. Pultit irti, ja putki tippuu varpaan päälle/lattialle -.-

                                        Comment


                                        • #80
                                          Eka kansipaffin, jakopään, ym. sen sellaisen vaihto DIY ikinä VAG-vehkeeseen.

                                          Kaikki meni suorastaan ok siihen saakka kun kantta aloin kiristämään.
                                          Joo tiedän, halpa ja hyvä ei kohtaa.
                                          Motonetin kansipultteja 10 kpl, arvatkaa montako antautui viimeisen vaiheen kiristyksessä (neljä vaihetta, 40nm, 60nm, 90 astetta, 90 astetta).
                                          No 2/10, nro 8 ja 10. Ihan kannasta poikki, eli onneks sai sormilla ruuvattua jämän pois.

                                          Vähän on epävarma fiilis loppujen suhteen, mutta katotaan.

                                          Pumpun onnistuin saamaan hampaalla pieleen, ja voi sitä savua ja katkua kun yritin sahata käymään.
                                          Mutta näin sen jo ennen käynnistysyrityksiä kun pyörittelin merkkejä kohdalleen n. 10 kertaa, ettei pumppu ole oikein, joten oli helppo arvata missä vika ja heittää se hampaan verran oikeaan suuntaan.

                                          Toivottavasti nyt kestää edes hetken.

                                          Comment


                                            #81
                                            Tämä vuorostaan kuin sketsi-elokuvasta. Oli myytävänä tavaraa, saman iltapäivän aikana
                                            tuli kahdelta eri henkilöltä tekstaria että ostavat, juju oli siinä että kavereilla oli aivan saman-
                                            laiset nimet. Piti olla matkahuollossa kieli keskellä suuta ettei lähettänyt pyöräsarjaa
                                            mittarin sijaan...

                                            Comment


                                              #82
                                              Tarina alkaa kun pieni kumpu pitää kuorma-auton kyytiin saada.

                                              Eka kauha petoniin kolahtaa, kappas pien petonipalanen, eipä juur haittaa
                                              Toka kauha, kappas lisää.....

                                              8h konetunteja ja saman verran miestunteja päälle.

                                              60e/h hintaan ja oman ajan menetyksen jälkeen - mitä ihmettä noille nyt sitten tekee?
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                #83
                                                Jos kone on vielä pihalla niin kaivaa syvän kuopan ja laittaa ne sinne. :)

                                                Comment


                                                  #84
                                                  ei kyllä luonto anna periksi sellaseen temppuun, en mikään viherpiipertäjä ole, mutta tapana tehdä asiat "oikein".

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Näyttää aika pieneltä tuo kone tuollaiseen hommaan, mutta mistä sitä etukäteen tietää. Mahtaakohan tuollainen jäte kelvata esim. tien pohjaksi?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Joo olet oikeassa, rudus ottaa ongelmajätteen vastaa ja tekee siitä tienpohjaa, melko metkaa tämä kierrätys. Mutta tarttis jonku kuorma-auton että saisi liikkumaan, tuntuu nämä maanviejät karsastavan ku ruttoa, en saa autoa hakemaan tuota.

                                                      4,5t kone, Jesi jo myyrienpelottelu koneeksi sen nimesi, viereisellä tontilla 18t kone pyörii ja jos se olisi salajaojat meille kaivanut ni aikamoisen vallihaudan ja pihatyöt olisi teettänyt meille.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Maankaatopaikalle vaan. Betoni ja tiilijätettä ottavat juurikin vastaan jota käyttävät mm tien pohjissa jne, mutta käsittääkseni pitää silloin olla puhdasta, eli mullansekainen betonijäte ei kelpaa (?). On muuten paljon halvempaa tavaraa kuin murske tms, eli vinkkiä niille jotka tekevät jotain autokatoksen pohjaa, tietä ym jossa tarvitaan täyttöjä. Kulkee nimellä betoroc.

                                                        Tuo näyttää niin pieneltä kasalta että tuskin mahdottomia maksaa viedä kaatopaikalle suoraan.
                                                        Viimeksi muokannut James Potkukelkka; 28.8.2008, 09:55.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Asvalttia ja voi viedä ilmaiseksi vastaanottopisteisiin. Asvalttipaloja ottaa vastaan ainakin Lemmikäinen ja Rudus. Betonista velottavat jotain.

                                                          Ja tosiaan pitää tietenkin olla puhdasta tavaraa. Asvaltin seassa ei saa olla betonia eikä betonin seassa asvalttia. Eikä kummankaan seassa maata. Lisäksi betoni pitää olla alle metrin kokoisia paloja, asvaltti suurinpiirtein samaa.

                                                          Eli koska tuo kasa on varsin epämääräisen sekava melko pieni jätekasa, järkevämpää on varmasti viedä kaatikselle sellaisenaan. Se konekin nimittäin jo maksaa ihan kivasti, kun siinä aikansa seuloo kasaa.

                                                          Kehä3:sen varrella löytyy ainakin Tuupakan Rudus, betoni Petikon maankaatopaikalla sijaitsevaan betonikierrätysasemalle tai Länsimäkeen Rudukselle. Vihdissä näyttäisi olevan Rosk´n Roll -niminen kierrätysasema, jonne löytyi jopa hinnasto http://www.rosknroll.fi/@Bin/1658496...o+1.7.2008.pdf


                                                          PK-seudun maankaatopaikat ottavat oikeastaan ainoastaan puhdasta maata. Eivät mitään muuta. Edes suodatinkankaan paloja ei saa olla seassa. Ajat ovat muuttuneet kovasti siitä, kun pystyi dumppaamaan maankaatopaikalle sitä sun tätä. Nykyään on kaikki jäte eroteltava ja vietävä asiallisesti kierrätysasemille. Mitään ei voi dumpata maakuormien sekaan. Ja ihan hyvähän se niin on luonnon kannalta, vaikkakin tuntuu välillä turhan sokealta orjalliselta paperin lukemiselta nuo säädösten noudattamiset.


                                                          Ja halolla päähän niitä, jotka dumppaavat jätteensä toisten hiekkakuopille, metsiin ja teiden reunoille. Turpaan kerjäävät.
                                                          Viimeksi muokannut jasso; 28.8.2008, 10:40.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            No tuonne konalan ruuduksellehan mä sitä olisin kovasti viemässä, mutta en saa autokuskia ottamaan kyytiin.

                                                            Sen takia se juurikin eroteltiin, tämä työ on jo tehty ETTEI tartte viedä kaatopaikalle, Ämmänsuolla muuten maksaa 114e/ tonni, ja tosta olisi kaksi kuorma-autollista tullut jos ei olisi erotellut, olisi ollut aika kallista, että vaikka tuolla kiukkuan 8h laskutusta ja vaivaa niin taitaa 500e/h säästöä tullut kun erotteli.

                                                            Betonin seassa on nyt muutama levy asfalttia, mutta tuskin ongelmaksi asti ja jos on niin ottaa käsineen pois.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Betonin seassa ei kait nyt aivan niin kriittistä, mutta toisin päin ei kuulemma saa olla yhtään eli betonia asvaltin seassa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X