Ei kai kukaan kitissyt ole? Ihan asiallista keskustelua tässä aiheesta käydään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Viestien tasosta
Collapse
X
-
Vähän hölmön näköisiä nuo profiilipalkin perus pentin audi aakkosetkin. Joko minulla on silmätulehdus tai sitten ne on lisääntyneet lähiaikoina, kun ovat alkaneet pistää turhan usein silmään.
Comment
-
Foorumin nimi pitänee siis muuttaa s/rs-clubiksi jottei tule sekaannuksia meidän peruspenttien aakkosten kanssa.
Comment
-
Kun kerran audiq nyt profiilin merkinnöistä aukaisi suunsa, niin voisi myös itse erotella autot pilkuilla ja sekaannuksen estämiseksi laittaa moottoreihin pilkkujen sijasta pisteet.
Ihan vain rakentavana kommenttina, kun nyt näyttävät olevan kaikki yhdessä pötkössä ;)
Comment
-
Tästä tason kehityksen suunnasta oli puhetta indeksointikeskustelun yhteydessä ja moni siitä oli huolissaan. Selväähän se oli, että taso tulee notkahtamaan, kun väkeä pyörii enemmän. Mitä enemmän, sitä enemmän jne..
Korjaavana toimenpiteenä tarjoilisin moderoinnin lisäämistä, en ainakaan keksi muuta näin äkkiä. Tämä nyt pintaan pulpahtanut henkilökohtainen kyräily ei kyllä auta ketään.
Comment
-
Niin, ensin pitää pyytää anteeksi A:akkosilla ajavilta, kun ei ollut tarkoitus mollata heidän autovalintaansa millään tapaa.
Tarkoitin profiilipalkin tietoja, kun tyyli on kuin Suomi24 palstalta. Eli esim. "matti meikäläinen audi a4 kuotro vantaa".
Aakkosten kohdalla tuo pistää etenkin silmään, kun kirjoitetaan malli pienellä a:lla. Siitä syystä viittaus aakkosiin.
Pieniä asioita, mutta täällä on aiemmin panostettu tuohon visuaalisuuteen paljon, niin viime aikojen suunnanmuutosta ei voi olla huomaamatta.
Ei noita nyt riesaksi asti näy, mutta lisääntymään päin vaikuttavat olevan.
Aiemman viestini aloituksenkin olisin voinut päättää kysymysmerkillä. Kun ajatukseni oli oikeastaan se, että olenko väärään aikaan ollut viime aikoina foorumilla, ettei Modejen aina niin nopea puhtaaksikirjoitus-suodatus ole vielä toiminut, vai onko tosiaan muutosta huonompaan suuntaan tapahtunut.
RistoEe:lle sen verran, että ihan totta kirjoitat. Aiemmin nuo tiedot sai visuaalisesti selkeämpään järjestykseen, mutta kun vaihtelin tietoja, niin en tietoja enää sen jälkeen mieleiseeni järjestykseen saanut. Oli muuttunut se palkki tuolla asetuksissa. -Ei saanut enää vaihdettua riviä haluamassaan kohdassa.
Ehkä minun pitäisi jättää vain merkki ja malli siihen niin, niin ei tökkisi sitten omaankaan silmään niin pahasti.
Vähän niin kuin luovutin viimeksi, kun koitin niitä ojennukseen laittaa.
EDIT: Nyt on ojennuksessa. Vähän joutui visuaalisuuden nimissä tietoja karsimaan, mutta eipä tuolla taida olla käytännön merkitystä.Viimeksi muokannut audiq; 24.1.2011, 19:17.
Comment
-
Poistin joskus omasta profiilista kaikki turhat kun ei saanut eri autoja rivinvaihdolla samaan linjaan, piti kikkailla välilyönneillä ja kokeilla useaan kertaan että tulevat siististi allekkain.
Näyttävät muuten uusien käyttäjien silmissä vähän oudolta tekstissä tai käyttäjätiedoissa noi rapeet, lötköt ja sämpylät, omassakin voisi olla vain P1 jonka informaatioarvo on aika heikko jopa tosiharrastajille. Ehdottaisin että, B6, B8, C4 ym. merkinnät olisi suluissa ja edessä olisi malli A4, A6 tai vastaava kun ei kaikki tiedä mikä auto on C4 (sekoittavat vielä sitikkaan, pthyi), 8L tai B8. Tarkoitushan on löytää tarvittaessa apuja ongelmiin tai vinkkejä.
Comment
-
Ei kai tuo profiilin kulkine muussa tapauksessa kiinnitä huomiota ellei siinä lue A4 tai lötkö ja sit jossain tekniikka ketjussa viitataan profiilin kulkineeseen, niin siinä vaiheessahan pistää pahasti silmään et mitä ihmettä. Jos taas viestissä kertoo auton mitä asia koskee tarkasti niin eipä kai sillä ole merkitystä jos profiilissa lukee A4 avant? Täällä kuitenkin ikähaarukat ja foorumilla roikkumis ajat ym vaihtelee joka käyttäjällä varmasti hirveästi, joten se et jos on oman nimensäkkin joskus rekisteröitynyt nopeaan niin minkäs sille voi. Toisaalta voihan kaikki laittaa nätisti järjestykseen, mutta onko sekään tuossa profiili pikanäkymässä se tärkein?
Ja jo nyt tuntuu uusien olevan vaikea päästä henkeen mukaan. Hetken päästä se voi olla vielä vaikeampaa, kun heti kun foorumille tulee täytyisi kaivaa vuosimallit, moottorikoodit, korimallit ym. Jos siis tulee aivan puskista. Sit taas jos näitä ei osaa niin modet korjailee (aika varmasti menee paljon muuhunkin) tai sitten muut ittuilee et väärin täytetty kaikki, siitä taas alkaa uusi kaveri ärtyyn vielä enemmän, kun kaikki pitäs jo tietää :)Viimeksi muokannut PaSilba; 24.1.2011, 20:22.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja samiNäyttävät muuten uusien käyttäjien silmissä vähän oudolta tekstissä tai käyttäjätiedoissa noi rapeet, lötköt ja sämpylät, omassakin voisi olla vain P1 jonka informaatioarvo on aika heikko jopa tosiharrastajille. Ehdottaisin että, B6, B8, C4 ym. merkinnät olisi suluissa ja edessä olisi malli A4, A6 tai vastaava kun ei kaikki tiedä mikä auto on C4 (sekoittavat vielä sitikkaan, pthyi), 8L tai B8. Tarkoitushan on löytää tarvittaessa apuja ongelmiin tai vinkkejä.
Tässä alkuperäisessä kritiikissä tuskin pääpointtina oli kuitenkaan nuo profiilin ratsut ja niiden merkintään käytetty panos. Suurempi murhe minusta on aloitettujen topikkien sisältö; yhä enenevässä määrin kysellään samoja asioita moneen kertaan tai aloitetaan vastaavasta aiheesta toinen ketju. Otetaan nyt esimerkiksi vanteiden ja renkaiden mahtuminen, josta on varmaan joka mallille oma ketjunsa, vaikka yleisempikin rimpsu on olemassa. Ymmärrän kyllä, ettei modet kerkeä siivota ja niputtaa noita juttuja samaan tahtiin kun uutta tulee. Tämä kun on kuitenkin harrastetoimintaa.
Comment
-
Vieras
FAQ;ia saa varmasti kaikki koota omalla koneellaan ja sitten lähestyä modeja? Tällä foorumilla se tuntuu olevan vielä aika pieni.
Ihan vaan jo perusasioista kuten 1.8T 163hv ja 190hv erot jne.. Näitä tunnutaan kysyttävän melko usein.
Samoin jotain ihan perus vikakoodien mahdollisia aiheuttajia. Näyttää aika laiskaa olevan Googlen käyttö vikakoodien selvityksessä.
Tai sitte vaan otsikolla " Vikakoodit", pari sopivaa hakusanaa ja perään pari linkkiä mistä voi hakea.
Pahoittelut OT;sta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiPitää kyllä paikkaansa. Hyvänä esimerkkinä jos joku on nimensä kirjoittanut profiiliin pienellä, niin tuskin kannattaa odottaa tekstin kirjoitusasussa kovin hyvää ulkoasua ja äidinkieltä
Comment
-
Täytyy korjata nyt vähän luuloja siitä, että modevoimat eivät riittäisi tiukempaan linjaan. Siitä ei ihan suoranaisesti ole kyse. Joskus meno oli kieltämättä turhankin tiukkaa eikä se välttämättä ollut ihan tarkoituksenmukaista ajatellen sitä, mikä on tämän foorumin tehtävä. Linjaa on siis ihan tietoisesti löysätty. Siitä kuitenkin yhä lähdetään, että muidenkin pitää ymmärtää mitä joku kirjoittaa. Tarkoittaen siis perus kielioppia ja oikeinkirjoitusta.
Ongelma tulee esiin silloin, kun jonkun kirjoitus on liian pitkä moden korjattavaksi, mutta sisältää ajatusta sen verran, että sen roskakoriin heittäminen olisi turhan rajua. Siinä pitää sitten päättää, että jättääkö tuollaiseksi vai dumppaako. Jos jättää sellaisekseen korjauskehotuksella, se saattaa houkutella lisää vastaavan tasoisia kirjoituksia. "On täällä muutkin kirjoittaneet noin, miksen minäkin." Jos taas poistat, mahdollisesti menetetään kokonaan uusi tuleva harrastaja, joka ei vain heti tajunnut miten pitää kirjoittaa.
Ja sitten on tietysti se natsikortti, joka löytyy aika nopeasti monien taskusta ilmoille...
Koskaan ei yhdenkään näihin viestien tasoa puiviin keskusteluihin kirjoittaneiden teksteissä ole ollut mitään huomatettavaa. Ei luettavuutta penäävillä eikä kämmennellä läiskimisen sallimista vaativillakaan. Kaikki kirjoittavat melkein virheettömästi. Voisikohan tästä siis vetää johtopäätöksen, että he jotka eivät viitsi nähdä lainkaan vaivaa kirjoituksiensa luettavuuden eteen, ei ole mitään mielipidettä siitä, mikä linja foorumilla vallitsee...?
Comment
-
Ja sitten on tietysti se natsikortti, joka löytyy aika nopeasti monien taskusta ilmoille...
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135263104613.jpeg
Comment
-
Mitäs olette mieltä, olisiko mitään järkeä koettaa vielä helpottaa tiedon saantia noiden paljon tapetilla olevien aiheiden suhteen? Ja olisiko hyviä ideoita miten se voitaisiin toteuttaa? Kun se searchin käyttäminen ei tunnu olevan ihan ensimmäisiä toimenpiteitä vaan aina uudessa topcissa täytyy jonkun ensin mainita, että tästä on ollut puhetta jo n kertaa ja käytä hakua ja tällaisia hakusanoja. Ja sitten kun sitä älytään käyttää niin joillekin tuntuu vaan olevan hankalaa osata hyödyntää koko hakukonetta. Eli saataisiin jäämään suurin osa noista turhista topicin aloituksista kokonaan pois ja niitä ei tarvitsisi sitten siivoilla jatkuvaan.
Eli jos uusille ja/tai laiskoile saisi jotenkin vedeltyä suuntaviivoja noihin jo valmiiksi paljon käsiteltyihin aiheisiin. Niin että se olisi näkyvä ja helposti löydettävä systeemi ja pysyisi sticky meiningillä huomio paikalla. Mitään kattavaa mallikohtaista faq juttua joka viasta ei tietenkään ole järkeä alkaa tekemään. Jokainen varmaan ymmärtää miksi. Mutta jollain tyylillä jos saisi esille vinkit miten ne voisi löytää tuolta viestiketju viidakosta. En tiedä onko liian työläs ja sekava toteuttaa ja miten vaikuttaa esim. etusivun ulkoasuun, mutta noin esimerkkinä mitä tässä yritän sanoa heitän seuraavan idean, rutatkaa ja kertokaa kehittävämpiä ideoita;
Etusivulle näkyviin joku tiedote, joka viittaa tähän "kootut" osastoon ja niin että sen väkisinkin huomaa heti ensimmäisenä ihan jokaikinen iikka, joka tänne eksyy. Siinä kehotettaisiin ensimmäisenä tutustumaan ja tutkimaan löytyykö tämän systeemin kautta apua asioihin ennenkun aloitetaan uusi viestiketju. Tänne kootut osioon olisi sitten kerätty(=listattu) yleiset ja mallikohtaiset jutut joista jatkuvasti keskustellaan. Ihan mahdollisimman yksinkertaisella ja suppealla tavalla, mutta niin että siitä käy selville mitä täällä on jo käsitelty aiemminkin ja miten ne voisi löytää. Siis tyyliin jotenkin näin;
*100/s4/s2/s6
-jarrupäivitykset/muut jarrukeskustelut ---> "ufo, ufot" "hp2" "brembo"
-käyntihäiriöt/sytysjärjestelmä/päästöt ---> "puolat" "motronic" "isv" "triggeri"
-lämmityslaitteet/ilmastointi ---> "läppämoottori/-t" "climatronic" "lämpöanturi"
*R5 2,2 20vt
-moottorit, moottorikoodit ---> "aan" "aby"
-sytkäpuoli ---> "puola/-t" "1,8t konversio" "F5DPOR"
-ahto ongelmat ---> "painetesti" "pakosarja and halki" "map"
*Yleiset
-vikakoodit, loggaukset ---> "vag com" "obd2"
-säätö, dynamometri ---> "porkkis" "amw" "repo"
-soittimet/kaiuttimet ---> "bose" "navi" "iso liitin"
Tuosta nyt näkisi ainakin sen, että jos aihe on listalla niin sitä on todennäköisesti käsitelty jo jonkinverrran tällä foorumilla. Ja sitten saisi myös pientä vinkkiä minkälaisia hakusanoja voi kokeilla löytääkseen juttua etsimästään aiheesta. Tuo nyt on kieltämäti hieman työläs ja ehkä sekavaksi menevä systeemi, mutta laitoin tuon nyt siis kuvaamaan periaatetta mitä tässä olen hakemassa. Kertokaas nyt siis mielipiteitä olisiko mitään ideaa lähteä yleensäkään kehittelemään tuollaista systeemiä ja jos on niin ideoita miten se voitaisiin toteuttaa. Myös siitä miten tiedonkeruu ja järjestelmän rakentaminen toteutettaisiin, kellä sinne on kirjoitusoikeudet, kuka ylläpitää jne?
Comment
-
Comment
-
Aiheeseen liittyen, jos oikeasti on muodostunut ongelmaksi samat kysymykset joita yleensä kysyvät uudet forumilaiset ensimmäisinä viesteinään. Lääke voisi olla "alokasaika" jonka toteutuksen mahdollisuutta olen jo aiemmin kysellyt.
Periaatteena vaikka ensimmäisen viikon ajaksi rekisteröitymisestä pelkät lukuoikeudet. Sinä aikana ehtisi mainiosti lukemaan vanhoista ketjuista hakutoiminnon avulla jos apua tarvii. Aika raakaa rajausta mutta poistaisi nämä "Mistä vagcom audiin?" - kyselyt aika tehokkaasti.
Onko teknisesti mahdollinen toteuttaa vai isketäänkö natsikorttia pöytään pelkästä ehdottamisesta?
Comment
-
Itse en näe siinä mitään pahaa ettei joku osaa käyttää tuota onnetonta hakua. Eikä kaada minun elämääni jos kyseinen kirjoittaja ei ole jaksanut etsiä kolmea viikkoa ehkä jo valmiina olevaa ketjua 430212 ketjun seasta joka on kirjoitettu vuonna 78
huom/attention/obs (luvut eivät perustu faktoihin ne ovat suuntaa-antavia ja ehkä jopa vittuilevia tietyille aateli audisteille)
Comment
Comment