Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei tuo saabismi vissiin kovin herkästi parannu. Just tässä kuunnellu yhtä saabistia ku ei voi painaa kaasua ku sutii ja ei sudi kunnolla ku pompottaa ja ja ja sutis ees kunnolla ni ei hajois paikat. :D Ei kyllä oma mieli halaja ollenkaan moisiin. :D

    Comment


    • Flunssa ollut jo 4 pvä, röörit ihan tukossa ja ei tunnu mitkään lääkkeet auttavan. Olokin tuntuu kuumeiselta mutta mittari värähtää vain 36.6

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
        Ja periaatteessa pitäisi ottaa päähän S2:n kulutus. Tässä isolla kirkolla työmatkaa ajellessa kulutus on ollut sellaiset neljä-viisiTOISTA litraa sadalla. Onneksi en ole ajanut joulukuun jälkeen kuin ehkä 8tkm.
        Sähän pääset vielä halvalla.. oma tuppaa viemään sen 15-17 satasella kun pörrää tässä isolla kirkolla. Viimesin tankkausväli tais olla 16,58l/100km. 100% kaupunkiajoa sekä kesänakit alla :)

        Elämä on.

        Comment


          Ja minua ottaa päähän kun uudella BRD-koneellisella on vaikea päästä alle 8 l /100 km kaupunkiajossa (10 km, 32 liikennevaloa). Vai ottaako?

          Comment


          • Audieni kulutus ei ota yhtään päähän kun sen suhteuttaa tuohon Vanin kulutukseen -30 pakkasilla :D Parhaalla tankillisella taisi mennä 22 litraa sataselle, ja tulee muistaa että tuolla värkillä kaasun painamisesta syvempään seuraa vain ja ainoastaan kulutuksen nousu - ei nopeuden...

            Comment


              Niin, elämä on. Vein aamulla auton verstaalle pakoputken joustopalan vaihtoon ja pyysin samalla jälkikiristämään momenttiavaimella kesäpyörien pultit. Tasan kaksi viikkoa sitten perjantaiaamuna hain kesäset alle ja tänä aamuna oli tripissä 165km. Kestää just ja just talovelallisenkin perse ostaa bensat :)

              Comment


                Teron Audikulungeissa lohdullista on se, että ainakin alustan osalta pitäisi olla n. viisi huoletonta vuotta edessä, ehkä enemmänkin jos ei itse tötöile. Kohta kun on ilmastointikin laitettu reilaan, niin voinee olettaa että hetken aikaa menee sekin kiukuttelematta. :) Että jos vaan malttaa autoa pitää, niin kuukautta kohden rahankulutus on laskusuhdanteessa. Tietysti homman voi korjata näppärästi esim. ylimaalaamisella tai virittämisellä.

                Emännän ässä oli merkittävästi halvempi, eikä sitä ole korjattu likikään yhtä suurella rahamäärällä. Eipä se kyllä ole vielä yhtä hyväkuntoinenkaan kun Teron auto. Osansa tietysti tekee se, että toisaalta mulla on aika kattava b-osavarasto ja toisaalta emännältä en työtunteja kehtaa laskuttaa. :)

                Comment


                  Ylimaalaus on suunnitteilla sillä maalipinta on kaukana vihreettömästä. Omaa tötöilyä tuli jo harrastettua talvella (S2 etupuskuri ja pohjamuovi otti sen verran kipeää että ostin tilalle uudet) mutta onneksi on vakuutukset. :) Toive tosiaan on että €/kk laskee tulevaisuudessa. Tekniikkaan ei tosin ole koskettu käytännössä ollenkaan, ainoastaan bypass taitaa olla vaihdettujen listalla.

                  Comment


                    Puol'toista viikkoa ja karvan auki 1000 km. Tupaöljyä poltettu tuossa noin 7,3 litraa sataselle. Ihan ei pudonnut kulutus puoleen, kulut kylläkin.

                    Tuossa kun on erinäisille lounaille päässyt tuota edellistä (A6 bit) ohjastamaan, on kyllä kieltämättä vähän sellainen voipa 'ttu -fiilis. Se kun poistuu hieman eri tahtiin. Noh, köyhän ei kannata ja silleen..

                    Comment


                      Kyllä siihenkin tututukseen lääkkeet löytyy, rahan panttina ovat tietysti ikävä kyllä. :)

                      Comment


                      • Alkaa pikkuhiljaa häiritsemään s6/A6 3,0tfsi kuume. Järki kuitenkin sanoo, että odota vielä vuosi(samoin lompakko).

                        Toinen päähänottava asia on poistoilmakanavien huolto. Firma kävi tekemässä, kun rouva tilasi ja myivät korvausilmaventtiilien asennuksen samalla. Tämä muuten ok, mutta asennettu täysin vituiks. Yksi on keskellä karmia, yksi vasemmassa laidassa ja kolme oikeassa laidassa ikkunaa(eikä siis ole kyse milleistä ja senteistä, vaan kymmenistä senteistä). Nyt tulevat ensi viikolla katsomaan mitä asialle voi tehdä.. Lisäksi asennus ei muutenkaan vakuuttanut ja nyt vituttaa kuin pientä oravaa, kun karmit käytännössä paskana ja mitenkäs tommosta reikäjuustoo ehjäät...

                        Comment


                          Kyllähän omallakin ajomäärällä ois "järkevää" hankkia joku tupaöljynpoltin, mutta kun sitten sitä vaan ketuttais koko ajan. Nyt sentään saa naaman virneeseen kun omalla ajelee :) Ja talvisin vielä helpommin ;) Kun ei oo varaa hankkia kahta autoa, ni pitää sitten olla yksi sellainen millä tykkää ajella.

                          Comment


                            Niimpä. Jos käyttiksellä ja harrastepelillä on omat verot, vakuutukset, katsastukset, rengas- yms huoltokulut niin aika paljon täytyy polttoaineen kulutuksessa säästää että jää plussalle. On muuten ainoa JÄRKIperuste vaikkapa ässäaudille. Muita syitähän riittää kyllä.

                            Comment


                            • Löytyi sitten asfaltoidulta tieltä pään kokonen kivi kotimatkalla. Pelkääjän puolen vanteiden sisäkehät solmussa. Ihme ja kumma, taitaa pitää vielä ilmat sisässä.

                              Comment


                              • L-WELD oikoo.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                  Niimpä. Jos käyttiksellä ja harrastepelillä on omat verot, vakuutukset, katsastukset, rengas- yms huoltokulut niin aika paljon täytyy polttoaineen kulutuksessa säästää että jää plussalle. On muuten ainoa JÄRKIperuste vaikkapa ässäaudille. Muita syitähän riittää kyllä.
                                  Tuplakonsonanttikuumnetta rajoittaa vain raha :/ Mutta kyllä viellä joku päivä... :D

                                  Comment


                                    No niin, pitikin avautua autoilun kuluista. Pakoputken jousto-osan vaihto 200€. Ihanan kallista.

                                    Comment


                                    • Tytön kymcoon takarengasta vaihtaessa tönäsin kawasakin kumoon !! Peili poikki , ja kate kolmesta kohtaa halki . Onneksi irtisanoin kaskon syksyllä niin saa ite maksaa koko lystin . Nyt aikuisten oikeesti vituttaa !! Klaara vappen muuten kaikille .

                                      Comment


                                      • Muutto-/ siivous, kyllä vie mehut kun reippaalla aikataululla tekee. Onneks lopussa kiitos seisoo.

                                        Comment


                                          Auto oli eilen pajalla remontissa. Pyysin vielä katsomaan "sillä silmällä" kun kerran nosturilla on ja seuraavalle päivälle varattu aika katsastukselle. Hylkyhän sieltä tuli kun edessä on molemmin puolin jarruletkut vaihtokunnossa ja toisen puolen vetarin suojakumikin rikki. Mikä siinä on että ei voi noinkin yksinkertaista hommaa hoitaa kun minuutissa olisi lampun kanssa nuokin kyllä huomannut jos olisi viitsinyt katsoa?

                                          Ei se uusintakatsastus eikä noin helpot viat nyt niin paljon maksa mutta periaatteesta vituttaa että pyydettyjä hommia ei tehdä.

                                          Comment


                                          • Hylkyhän sieltä tuli kun edessä on molemmin puolin jarruletkut vaihtokunnossa ja toisen puolen vetarin suojakumikin rikk
                                            Ja jos ei tietoo, milloin vetarin kumi menny rikki, niin samalla uutta niveltä kehiin (kaiken varalta uusii senkin samalla), kuten myös jarruletkujen vaihdossa pitää varautua pieneen jarruputkiremppaan, mutta ei tosiaan sieltä kalliimmasta päästä ole sekään.

                                            Omalla kohdalla kävi näin, mutta on kai tuolla meidän kalustollakin hieman ikäeroa;)

                                            Comment


                                              Joo. Todennäköisesti löytyy sieltä syy tuohon ohjauksen tempoilemiseenkin. Olihan sitä ehdotettu toisessa ketjussa että kuiva vetonivel saattaa olla syy mutta kun ei jästipää suomalainen usko puhetta.

                                              Muuten auto oli katsastusmiehen kehujen arvoinen ja oikeinkin lujan tuntuinen. Moottoriakin kehui kun kävi koelenkillä, kuulemma "kehrää hienosti kun on tuota tilavuutta" :)

                                              Jarrutkin annoin luvan dynottaa ja kas, ei sieltä mitään hajonnut. Edessä 3.0/3.0 Takana 2.6/2.5 ja käkkäri 1.8/1.9.
                                              Viimeksi muokannut hopsis; 28.4.2012, 11:12.

                                              Comment


                                              • Todennäköisesti löytyy sieltä syy tuohon ohjauksen tempoilemiseenkin
                                                Tuosta tosiaan tais olla juttua, mulla se tempoilu rauhottui tehostimen osalta, mutta suurin syy näyttäs olevan nuo jo hieman kuluneet renkaat, jotka sillointällöin uraan sopivasti sattuessaan tempaisee tosi mukavasti.

                                                Rengaskaupoille on siis lähdettävä, sääli sinänsä, kun pintaa vielä olis.

                                                No sekin raha on pois sitten lomabudjetista, onneks vaimolle on helppo perustella näitä turvallisuusnäkökohtia;)

                                                Comment


                                                  Urssi generoi ensimmäisen oikean vian. Kytkin heitti irroittamasta. Nestesäiliön pinta ei vajene eikä poljintuntumassa ole normaaliin nähden juurikaan muutosta, joten tässä pääsee teettämään luultavasti ihan kytkinremontin. No, onneksi on kesä ja mopokelit. Budjetti on nimittäin varattu aivan muualle.

                                                  Ei sillä, on tuo ollutkin erinomaisen huoleton peli, kohta neljän vuoden aikana tämä on ensimmäinen ajovalopolttimoa kummempi vika.

                                                  Comment


                                                    Itse ajelin joku 7kk niin että sisemmät vetarin kumit oli rikki kun olin liian laiska vaihtaa niitä, lopuksi pesin nivelen vaan hyvin ja laitoin uudet kumit rasvoineen ja hyvin pelaa, varauduin kyllä jo uusien nivelien ostoon mutta kun ei ollut mitään oiretta niin päätin vaihtaa vaan kumit.

                                                    Comment


                                                      Joo , mamman kulkineeseen kesänakit tänään alle ja kas molemmat etulaakerit moro. No kestihän nuo 275 tkm , mutt kun sais vielä tuon ilmastoinnin kuntoon ,vaan kun ei . Kaikki muut osat vaihdettu paitsi ohjainboksi , kai se vielä pitää vaihtaa.

                                                      Menis edes yksi kuukusi ettei tarvisi nuitten auton romujen kanssa pelleillä .

                                                      Comment


                                                        Kävin pyörälenkillä, mutta Sports-Tracker jäi aktivoimatta. Mielestäni sen tein, mutta yksi napin painallus jäi kuitenkin tekemättä:(

                                                        Harmittaa, kun en saanut dataa lenkistä. Onneksi Google Earthilla saa kilsat laskettua kohtuu tarkasti, mutta olisi ollut kiva, että muukin Sports-Trackerin tarjoama data olisi tallessa.

                                                        Comment


                                                        • Luonto ei anna jättää hommia kesken, joten tänään vietettiin 8 tuntia lapion varressa. Huomenna tuskin pääsee sängystä ylös.

                                                          Comment


                                                            Wisalla hyvin toimi ässä sit :) Ihmettelen hieman, mitä ne pelottelee tuollaisten autojen vioista :P

                                                            Vaihtelin päivällä c4 avantin toiseen saksalaisvalmisteiseen kulkuneuvoon, niin kappas; oikea takajarruputki rupesi vuotamaan tankin kupeelta.
                                                            Onneksi on V8 ja nyt 20v liikenteessä, niin eipä sinäänsä haittaa. Sisäistää taas ajatuksen, että vanha auto on vanha auto :)

                                                            Comment


                                                              Wisa: Sinä olet niin kokenut audisti, että lienee turha muistuttaa kytkimen pääsylinterin mahdollisista ongelmista. - Mutta muille threadia lukeville saattaa ao. linkistä löytyä apua:
                                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=40953

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X