Ei tuo saabismi vissiin kovin herkästi parannu. Just tässä kuunnellu yhtä saabistia ku ei voi painaa kaasua ku sutii ja ei sudi kunnolla ku pompottaa ja ja ja sutis ees kunnolla ni ei hajois paikat. :D Ei kyllä oma mieli halaja ollenkaan moisiin. :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiJa periaatteessa pitäisi ottaa päähän S2:n kulutus. Tässä isolla kirkolla työmatkaa ajellessa kulutus on ollut sellaiset neljä-viisiTOISTA litraa sadalla. Onneksi en ole ajanut joulukuun jälkeen kuin ehkä 8tkm.
Elämä on.
Comment
-
Audieni kulutus ei ota yhtään päähän kun sen suhteuttaa tuohon Vanin kulutukseen -30 pakkasilla :D Parhaalla tankillisella taisi mennä 22 litraa sataselle, ja tulee muistaa että tuolla värkillä kaasun painamisesta syvempään seuraa vain ja ainoastaan kulutuksen nousu - ei nopeuden...
Comment
-
Niin, elämä on. Vein aamulla auton verstaalle pakoputken joustopalan vaihtoon ja pyysin samalla jälkikiristämään momenttiavaimella kesäpyörien pultit. Tasan kaksi viikkoa sitten perjantaiaamuna hain kesäset alle ja tänä aamuna oli tripissä 165km. Kestää just ja just talovelallisenkin perse ostaa bensat :)
Comment
-
Teron Audikulungeissa lohdullista on se, että ainakin alustan osalta pitäisi olla n. viisi huoletonta vuotta edessä, ehkä enemmänkin jos ei itse tötöile. Kohta kun on ilmastointikin laitettu reilaan, niin voinee olettaa että hetken aikaa menee sekin kiukuttelematta. :) Että jos vaan malttaa autoa pitää, niin kuukautta kohden rahankulutus on laskusuhdanteessa. Tietysti homman voi korjata näppärästi esim. ylimaalaamisella tai virittämisellä.
Emännän ässä oli merkittävästi halvempi, eikä sitä ole korjattu likikään yhtä suurella rahamäärällä. Eipä se kyllä ole vielä yhtä hyväkuntoinenkaan kun Teron auto. Osansa tietysti tekee se, että toisaalta mulla on aika kattava b-osavarasto ja toisaalta emännältä en työtunteja kehtaa laskuttaa. :)
Comment
-
Ylimaalaus on suunnitteilla sillä maalipinta on kaukana vihreettömästä. Omaa tötöilyä tuli jo harrastettua talvella (S2 etupuskuri ja pohjamuovi otti sen verran kipeää että ostin tilalle uudet) mutta onneksi on vakuutukset. :) Toive tosiaan on että €/kk laskee tulevaisuudessa. Tekniikkaan ei tosin ole koskettu käytännössä ollenkaan, ainoastaan bypass taitaa olla vaihdettujen listalla.
Comment
-
Puol'toista viikkoa ja karvan auki 1000 km. Tupaöljyä poltettu tuossa noin 7,3 litraa sataselle. Ihan ei pudonnut kulutus puoleen, kulut kylläkin.
Tuossa kun on erinäisille lounaille päässyt tuota edellistä (A6 bit) ohjastamaan, on kyllä kieltämättä vähän sellainen voipa 'ttu -fiilis. Se kun poistuu hieman eri tahtiin. Noh, köyhän ei kannata ja silleen..
Comment
-
Comment
-
Alkaa pikkuhiljaa häiritsemään s6/A6 3,0tfsi kuume. Järki kuitenkin sanoo, että odota vielä vuosi(samoin lompakko).
Toinen päähänottava asia on poistoilmakanavien huolto. Firma kävi tekemässä, kun rouva tilasi ja myivät korvausilmaventtiilien asennuksen samalla. Tämä muuten ok, mutta asennettu täysin vituiks. Yksi on keskellä karmia, yksi vasemmassa laidassa ja kolme oikeassa laidassa ikkunaa(eikä siis ole kyse milleistä ja senteistä, vaan kymmenistä senteistä). Nyt tulevat ensi viikolla katsomaan mitä asialle voi tehdä.. Lisäksi asennus ei muutenkaan vakuuttanut ja nyt vituttaa kuin pientä oravaa, kun karmit käytännössä paskana ja mitenkäs tommosta reikäjuustoo ehjäät...
Comment
-
Kyllähän omallakin ajomäärällä ois "järkevää" hankkia joku tupaöljynpoltin, mutta kun sitten sitä vaan ketuttais koko ajan. Nyt sentään saa naaman virneeseen kun omalla ajelee :) Ja talvisin vielä helpommin ;) Kun ei oo varaa hankkia kahta autoa, ni pitää sitten olla yksi sellainen millä tykkää ajella.
Comment
-
Niimpä. Jos käyttiksellä ja harrastepelillä on omat verot, vakuutukset, katsastukset, rengas- yms huoltokulut niin aika paljon täytyy polttoaineen kulutuksessa säästää että jää plussalle. On muuten ainoa JÄRKIperuste vaikkapa ässäaudille. Muita syitähän riittää kyllä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiNiimpä. Jos käyttiksellä ja harrastepelillä on omat verot, vakuutukset, katsastukset, rengas- yms huoltokulut niin aika paljon täytyy polttoaineen kulutuksessa säästää että jää plussalle. On muuten ainoa JÄRKIperuste vaikkapa ässäaudille. Muita syitähän riittää kyllä.
Comment
-
Auto oli eilen pajalla remontissa. Pyysin vielä katsomaan "sillä silmällä" kun kerran nosturilla on ja seuraavalle päivälle varattu aika katsastukselle. Hylkyhän sieltä tuli kun edessä on molemmin puolin jarruletkut vaihtokunnossa ja toisen puolen vetarin suojakumikin rikki. Mikä siinä on että ei voi noinkin yksinkertaista hommaa hoitaa kun minuutissa olisi lampun kanssa nuokin kyllä huomannut jos olisi viitsinyt katsoa?
Ei se uusintakatsastus eikä noin helpot viat nyt niin paljon maksa mutta periaatteesta vituttaa että pyydettyjä hommia ei tehdä.
Comment
-
Hylkyhän sieltä tuli kun edessä on molemmin puolin jarruletkut vaihtokunnossa ja toisen puolen vetarin suojakumikin rikk
Omalla kohdalla kävi näin, mutta on kai tuolla meidän kalustollakin hieman ikäeroa;)
Comment
-
Joo. Todennäköisesti löytyy sieltä syy tuohon ohjauksen tempoilemiseenkin. Olihan sitä ehdotettu toisessa ketjussa että kuiva vetonivel saattaa olla syy mutta kun ei jästipää suomalainen usko puhetta.
Muuten auto oli katsastusmiehen kehujen arvoinen ja oikeinkin lujan tuntuinen. Moottoriakin kehui kun kävi koelenkillä, kuulemma "kehrää hienosti kun on tuota tilavuutta" :)
Jarrutkin annoin luvan dynottaa ja kas, ei sieltä mitään hajonnut. Edessä 3.0/3.0 Takana 2.6/2.5 ja käkkäri 1.8/1.9.Viimeksi muokannut hopsis; 28.4.2012, 11:12.
Comment
-
Todennäköisesti löytyy sieltä syy tuohon ohjauksen tempoilemiseenkin
Rengaskaupoille on siis lähdettävä, sääli sinänsä, kun pintaa vielä olis.
No sekin raha on pois sitten lomabudjetista, onneks vaimolle on helppo perustella näitä turvallisuusnäkökohtia;)
Comment
-
Urssi generoi ensimmäisen oikean vian. Kytkin heitti irroittamasta. Nestesäiliön pinta ei vajene eikä poljintuntumassa ole normaaliin nähden juurikaan muutosta, joten tässä pääsee teettämään luultavasti ihan kytkinremontin. No, onneksi on kesä ja mopokelit. Budjetti on nimittäin varattu aivan muualle.
Ei sillä, on tuo ollutkin erinomaisen huoleton peli, kohta neljän vuoden aikana tämä on ensimmäinen ajovalopolttimoa kummempi vika.
Comment
-
Itse ajelin joku 7kk niin että sisemmät vetarin kumit oli rikki kun olin liian laiska vaihtaa niitä, lopuksi pesin nivelen vaan hyvin ja laitoin uudet kumit rasvoineen ja hyvin pelaa, varauduin kyllä jo uusien nivelien ostoon mutta kun ei ollut mitään oiretta niin päätin vaihtaa vaan kumit.
Comment
-
Joo , mamman kulkineeseen kesänakit tänään alle ja kas molemmat etulaakerit moro. No kestihän nuo 275 tkm , mutt kun sais vielä tuon ilmastoinnin kuntoon ,vaan kun ei . Kaikki muut osat vaihdettu paitsi ohjainboksi , kai se vielä pitää vaihtaa.
Menis edes yksi kuukusi ettei tarvisi nuitten auton romujen kanssa pelleillä .
Comment
-
Kävin pyörälenkillä, mutta Sports-Tracker jäi aktivoimatta. Mielestäni sen tein, mutta yksi napin painallus jäi kuitenkin tekemättä:(
Harmittaa, kun en saanut dataa lenkistä. Onneksi Google Earthilla saa kilsat laskettua kohtuu tarkasti, mutta olisi ollut kiva, että muukin Sports-Trackerin tarjoama data olisi tallessa.
Comment
-
Wisalla hyvin toimi ässä sit :) Ihmettelen hieman, mitä ne pelottelee tuollaisten autojen vioista :P
Vaihtelin päivällä c4 avantin toiseen saksalaisvalmisteiseen kulkuneuvoon, niin kappas; oikea takajarruputki rupesi vuotamaan tankin kupeelta.
Onneksi on V8 ja nyt 20v liikenteessä, niin eipä sinäänsä haittaa. Sisäistää taas ajatuksen, että vanha auto on vanha auto :)
Comment
-
Wisa: Sinä olet niin kokenut audisti, että lienee turha muistuttaa kytkimen pääsylinterin mahdollisista ongelmista. - Mutta muille threadia lukeville saattaa ao. linkistä löytyä apua:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=40953
Comment
Comment