Alle 1000 km sitten tuli täyteen Audin takuuvaihtoauton kilometrimäärä (1v / 20000km) ja tänään lopetti vakionopeuden säädin toimimasta. Nice!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja James PotkukelkkaAlle 1000 km sitten tuli täyteen Audin takuuvaihtoauton kilometrimäärä (1v / 20000km) ja tänään lopetti vakionopeuden säädin toimimasta. Nice!
Comment
-
Muut hehkuttaa perjantaita ja ite saa kärvitellä töissä huomisen ja sunnuntainkin. Jouluna vasta ekat vapaat, syö miestä rotan lailla olla kuukausi töissä putkeen (poislukien itsenäisyyspäivä).
Sitten vituttaa eräs pienen rakennusfirman johtaja. Soitti ekan kerran puolenpäivän aikaan ja kuulosti vielä ihan asialliselta siinä vaiheessa vaikka selvästi pikku pörneessä olikin. Puhelinliittymäänsä kaipasi muutoksia kun ei pysty maksullisiin palvelunumeroihin muka soittamaan. Katoin että ei ainakaan mitään estoja ole liittymässä päällä mutta 100€ saldoraja oli kytketty jossain vaiheessa. Siitähän se ukko repesi kun kuuli että tällainen on kytketty ja meinasi tulla linjoja pitkin päälle.
Ei siinä mitään, minä otin saldorajat pois että pääsee soittelemaan niin eikö se soita parin tunnin päästä (nyt jo ihan naula päässä) että ei vaan toimi vieläkään, ei muuta kuin systeemistä taas liittymän tiedot auki ja firman toinen omistaja oli käynyt lätkäisemässä sen saldorajan jossain toisessa paikassa takas päälle. Oli kuukauden lasku ollut edellisen kerran jotain 2300€ suuruusluokkaa. Sit tämä ukko mölyää minulle puhelimessa että nyt laitat sinne S........lle tiedon että eivät tee mitään muutoksia hänen liittymäänsä ilman hänen lupaansa.
*huoh* On aika palkitsevaa olla tossa sitten välikätenä kun aikuiset ihmiset eivät voi puhua toisilleen. Varsinkin kun ei voi mitenkään tietää että ketä tässä sitten tottelis. Meni muuten loppupäiväksi älä-vastaa-listalle.
Comment
-
Lähes sama vika itsellä, kolmisen viikkoa putkeen nyt ennen joulua töissä, jouluna ruhtinaalliset 2 vapaata (kyllä, sekä joulupäivä että tapaninpäivä töitä molemmat) ja uutenavuotena 1 vapaa. Talvilomaakaan ei saa kun alkavat jostain mystisestä syystä kertymään vasta vuoden töiden jälkeen samassa talossa. Alkaa ns. motivaatiosaikku pikkuhiljaa houkuttaa.
Comment
-
Tulipas puhdas lasi mäntysuovalla. Mutta ei kadonnu tuo haju. Otin kokeeksi motonetistä jotain kesälasipesu sitruuna tiivistettä ja on muuten tosi tujun sitruunan tuoksuinen. Laimentamatta suoraa säiliöön. Ja ei vaan peitä tota jääkarhun hajua. Joten jahka kotii pääsee eiku säiliötä tyhjentää ja lasolia tilalle.
Comment
-
Niin, ensin menee ja sitten ottaa päähän. Ellei sitten mene uudestaan päähän, jolloin seuraavana päivänä ei enää löydy koko päätä.
Comment
-
Kyl tää vuos sais pikku hiljaa vaihtua.
Syyskuussa auto perushuollossa jossa todettiin et edestä tukivarret menis vaihtoon molemmilta puolilta ja oikealta puolelta olis takapöntöstä sisuskalut irti. Sit piti viel huollossa tarkistaa miksei parkkitutkaa saa pois päältä. Vikakoodia ei ollut ja katkasiaa oli pintapuolisesti tutkittu ja todettu katkasia rikki ku ei valo syty katkasimeen. No osia tilailemaan palstalaisen kautta. Muut osat saapu nopiaan mut takapönttöä ei kuulemma saa enää tän vuoden puolella eli antaa olla jollei haittaa katsastuksessa ja vaihdetaan sit joskus jos tarvetta siihen on.
Sen verran oma-aloitteinen olin et sain parkkitutkan katkaisian ite irti. Aika nopiaan tuli vikakin todettua. Eihän katkasimes ole edes johtoa kiinni. Jollen ny kauhiast väärin muista ni katkasia toimi ku pari vuotta sitten auton ostin (ehkä muisti sit kuitenkin pätkii) eli silloin olis johtokin paikallaan. No nyt ei ollu eikä sitä mistään löytyny vaik katkasimen kolosta yritin tutkailla. No funtsin et jos kuitenkin huollossa asentaja olis ottanut katkaisimen irti ja unohtanu laittaa johdon takas ja johto pudonnu sit mankkarin taakse.
Seuraavaks sit kaverin tallille. Siellä yhdessä sit pohdittiin et mihinkä piuha on hävinny. Irti lähti esp off-nappula (josta tietysti irtos se päälliosa ja siin samassa pieni jousi, joka palauttaa nappulan, katos johonkin) ja mukinpidike mut piuhaa ei vaan näy. Kattellaan joskus myöhemmin ja kiskotaan sit mankkarikin irti jos sit alkais johto löytymään.
Seuraavaks auto nosturille ja ihmettelemään alatukivarsia. Siinä sit kaveri väänsi ja käänsi tukivarsia ja totes ei näis kyl hänen mielestä mitään väljää ole et en kyl lähtis vaihtamaan. Sit pakoputken kimppuun. Taas ihmeteltiin et mikäs täs sit oikein on. Koputeltiin ja kurkittiin pakoputken päästä sisälle jos jotain näkyis mut ei mitään. Sit viel auto käyntiin ja kaasuttelua et jos kuitenkin pitäis jotain erilaista ääntä mut ei tääkään tuonu meille valaistusta et mikä takapöntössä oikein sit on vikana ja todettiin et jos unohdetaan koko pönttö ja säästän ne rahat johonkin muuhun. Siin sit auton alla ihmetellessä kaveri alko vetoakseleita ihmettelemään ja totes edestä oikealta puolelta vetarin suojakumi rikki et se ainakin vaihtoon ennen katsastusta. Huonoa tuuria ku huollossa ei tota vikaa löytynyt ja 2 kuukauden ja muutaman sadan kilometrin ajon aikana vetarin kumi ympäriinsä halki. Todettiin et samalla vaivalla ku kumin vaihtaa ni vaihtaa sit varmuuden vuoks koko akselin.
Menikö täs ny sit vajaat 2 viikkoa tallilla käynnistä ni alko kauittimet elää omaa elämäänsä kesken ajon. Lähdin parkkkipaikalta kauppaan ja ihmettelin ku yht äkkiä takapäästä kuulu kumea pamaus. No meinasin et olisko joku lumikasa vaan sit pudonnut lokasuojista. Hetken päästä sama pamaus ja sit alko ympäri autoa kuulua samanlaista ääntä ku radiokanava olis pahasti pielessä ja hirvee pauke joka kauittimesta satunnaisessa järjestyksessä. Mankkari kiinni ja pauke jatkuu. Sit pysähdyin parkkipaikalle, autosta virrat pois ja sama rätinä jatkuu edelleen. Pakko soittaa taas kaverille ku oli viel töissä et mitäs tälle voi tehdä. No ei ku auto työpaikan pihalle ja odottelemaan et kaveri saa jonku välin et saadaan pauke loppumaan. Täs vaihees oli jo melko varma et bosen vahvistimes jotain häikkää ja siit pitäis saada ainakin virrat veks et kaiuttimet edes säilyis ehjänä. Vahvistin löyty, piuha irti ja vikakin paljastu. Vahvistimen päällä ku on leveä liitin (ilmesest kaiutinjohdot) ni se hapettunut eli vettä päässyt jostain liittimeen. No vahvistin sit kotipihalla irti ja ihmettelemään millä sai hapettumat putsattua. Pienellä raaputtelulla ja putsailulla näyttä mun silmään ihan ok. Nyt viel ihmettelemään mil sais liittimen autosta puhtaaks. Siin samas ku vahvistinta irrotin ni huomasin et takavalokotelossa jossa vahvistinkin on ni siel pohjalla sentti vettä. Ei mitään hajua mist vesi tullut. Olisko jotenkin päätynyt silloin sinne ku akkukotelosta uitti vedet matkustamon puolelle? Ei hajua mut kuivatellaan ku ehditään ja laitetaan vahvistin paikalleen jossain välissä.
Täs reilu kuukaus sit ajelin veneen kunnolla kiville. No onneks kaveri lähimökillä ja lupas tulla hinaamaan pois kiveltä. Vauriot ainoastaan henkiset kaverin kuittailuista. No sama kaveri kyl ite täs hetki sitten ajoi oman veneensä rantaa päin sil seurauksella et vene lähes poikki, veneen pulpetti säpäleinä ja olikohan ny 6 kyliluuta rikki. Et eiköhän olla täs kohtaa suurin piirtein tasoissa.
Veneen moottori käyny huonosti muutaman kauden 1000-3000 rpm välillä ja tämän syksyn aikana satunnaisesti on alkanut pitämään varotusääntä mut ei ole haitannut sen suuremmin menoa ni ajattelin jos sit talvihuollossa tutkisivat paremmin. Tota huonoa käyntiä funtsittiin yhdellä nettipalstalla ja ehdotuksena et olisko termostaatti jumissa ja aiheuttais varotusäänen ku kone kävis kuumana, kosteutta päässyt bensan mukana suuttimiin tai bensasuodattimet tukkeessa.
Uus termari kaupasta ja se paikalleen. Ei vaikutus käyntiin. Seuraavaks ilmeni et hetken aikaa ku pakittaa ni veden tulo tarkistusreiästä loppu kokonaan. Hmm...olisko vesipumpun siipipyörä entinen ja uus sellanen hakemaan.
Vene trailerille ja rannassa hetken jakso äheltää ja todettiin et nyt ei taidot ja työkalut riitä eli viedääs lähellä olevaan huoltopaikkaan jos ne ehtis jossain välissä vaihtamaan. Homma meni ok ja yllättävän halvallakin selvisin työstä. Nyt tulee vettä kunnolla eli sekin vika suljettu pois.
Tänään taas vesillä muutaman viikon tauon jälkeen ja intoa täynnä et nyt otetaan joulutaimen kotiin. 3 tuntia ehdittiin kalastaa ku taas alko varotusääni melskaamaan pienillä kierroksilla ajetaessa. Täl kertaa 3 peräkkäistä piippausta ku aikasemmin oli ollut yks pitkä. Sitä siin sit taas ihmeteltiin et mitäs ny mut katotaan miten täs käy ja jatketaan kalastusta ku ollaan pelipaikoillakin.
No hälytykset jatku tasasin väliajoin ja hetken pääst sammu kone. Jaahas mitäs ny? Vääntö avaimest ja kone sanoo vou ja se oli sit siinä. Akku loppu ja hälytysäänen tarkotuskin selvis eli latauksessa ollu häikkää ehkä pitemmänkin aikaa. Ilmesest menty koko syksy ainoastaan akun virroilla ja nyt oli sit vaan akku niin loppu ettei mitään enää tapahdu. Onneks ei ollut paha tuuli ja veneen uskalsi päästä rantakivikkoon. Konetta ei tietty uskaltanu trimmillä nostaa ku meinattiin et jos hetken sais akku olla rauhas et sen verran viel potkua löytyy et sais koneen edes käyntiin ja pääsis pois.
Siinä sit rannassa sämpylää syöden ja kaveri röökiä vedelleen odoteltiin puolisen tuntia. Ei lähtenyt kone käyntiin ku yritettiin. Mitäs ny? Soitto merivartiostolle et tulkaas hakemaan meikäläiset pois täältä? Jossain välissä tuli mieleen et ei helkkari saahan tän narustakin kiskomalla käyntiin. Sit ihmettelemään et onkohan täs vehkees sattumoisen narua mukana. Sen verran fiksu oli insinööri ollut et oli laittanut moottorikopan sisään pienen säilytyspussin mist naru löytykin. Seuraava probleema millä saadaan suojakoppa vauhtipyörän päältä pois. Olihan meillä tietysti työkaluarsenaali mukana eli leatherman. Täl saikin 2 pultti auki ja 2 jäi kiinni. Hetken funtsimisen jälkeen tultiin siihen tulokseen et nyt saa koppa kyytiä jos meinataan pois mereltä päästä. Tiukka ote kopasta, kunnon kiskasu ja koppa keskeltä poikki. Nyt sai sentään narun kiinni ja kokeilemaan saisko tällä viritelmällä koneen käyntiin. Lähtihän se ku hetken nyki mut ei käy tyhjäkäynnillä. Mitäs ny? No ei muuta ku ryyppyvipu päälle ja uus nykäisy. Johan lähti käyntiin ja kävikin tyylikkäästi 7000 rpm tyhjäkäynnillä rantakivikossa ja samalla hälytysääni huutaa tasasta kuolemaa. Seuraava ongelma millä pois rannasta ku kone kuitenkin aikast alhaalla eikä suostu käymään yhtään tyhjäkäynnillä. No älynväläys ja kokeillaas et jos koneen sais tyhjäkäynnillä ensin käymään ryypyn avulla ja sit salamana ryyppy pois ja pakki päälle ja hanaa. Ei onnistunu ku aina sammu ennen ku sai vaihteen päälle. Taas hetken pähkäilyä ja alettiin jo tosissaan miettimään melomista mökille (vajaat 4 kilometriä yhdellä melalla ja veneen paino kait lähemmäs 700 kg. nou tänks) ja et vene tarttis ainakin saada tyynen puolelle ja siel sit uudestaan kokeillaan jos onnistuis niin et kone taas ryypyllä huutamaan, sit nopiaan vaihde eteenpäin, kaasu pohjaan ja kädet ristiin et päästään takas mökille.
Puol tuntia kaveri jakso meloa venettä ja onneks vesi sen verran korkealla et päästiin kahden saaren välistä oikasemaan (normaalilla veden korkeudella ei kohdasta pääse läpi). Uus yritys koneen käynnistykseen tyynessä ja hyvin lähti käyntiin narusta kiskomalla. Nyt nopiat kädet ja vaihde silmään. Onnistu täl kertaa vaik kone melkein jo sammukin mut onneks päästiin matkaan. Kaasukahva pohjaan ja nokka kohti mökkirantaa. Koko matkan vene kävi huonosti mut piti sentään kierrokset ylhäällä eikä sammunut. Vajaat kilometri ennen mökkirantaa alko kone hyytymään mut jakso ku jaksokin rantaan asti. Oli muuten taas kerran mielenkiintonen reissu.
Saman kaverin kans on aikasemminkin mennyt kalareissut hiukan seikkailun piikkin. Esim. yks kevät kaverin mökillä Nauvossa. Yht äkkiä potkuri enää pyörinyt ja todettiin et sokka kadonnut mut onneks oli viel potkuri tallessa. Uus sokka viritettiin yhden pienen luodon rannassa vanhasta ohjauskaapelista ja narusta ja täl viritelmään päästiin takas mökille. Sanotaanko et kyl hätä aina keinot keksi.
Ai niin. Täl viikol tais olla ne kovat myrskyt Saaristomerellä. Meil on mökin rannassa reilut 20 m pitkä laituri joka on keskeltä 4 A-mallisen pukin päällä. Nyt oli ollut vesi sen verran korkealla ja sopivasti osunut aallokko ni laituri oli keventynyt sen verran et 2 pukkia löyty omasta rantakivikosta, yks pukki naapurin rannasta ja 15 metriä laituria makaa nyt meressä odottamas et se saadaan sunnuntaina kiskottua ylös. Jonkun verran on ollut voimaa aalloilla meinaan niit pukkeja ei yksin nosta yhtään mihinkään ja kahdestaan saa äheltää et ne saa vedestä pois rannalle.
Saas nähä mitä tän vuoden kahteen viimeseen viikkoon viel mahtuu.
Comment
-
No niin , nyt se on vihdoin ohi .Vuosi ollaan oltu löysässä hirressä ja mietitty , että kuka kohta firman omistaa. Tänään julkaistiin Suomen isoin yrityskauppa. Eli työnantajan nimi vaihtuu Vattenfallista joksikin muuksi ja haalarinvärit kans. Joululahjana odotettavissa monon kuva persiille. 23.12.2011 on kahvitus ,sekä työntekijöiden infotilaisuus tulevaisuudesta. Eipä ole ruusuiset kuvitelmat tällä hetkellä. Hieman vois miestä väkevämpääkin ottaa , mutta kun on tuo päivystys päällä , niin ei voi perk......
Comment
-
Sattuipa eräänä myöhäisenä maanantai-iltana, joulukuussa 2011...
ENNEN:
http://i282.photobucket.com/albums/k...e/IMG_1062.jpg
http://i282.photobucket.com/albums/k...e/IMG_1058.jpg
JÄLKEEN:
http://i282.photobucket.com/albums/k...e/IMG_1137.jpg
Samassa meni rakkaat perheenjäsenet, 2 hevosta ja 1 maskottilammas...Kuvan autoa rakenneltu noin 5 vuotta, rahaa, hikeä verta ja kyyneleitä vuodatettu uskomaton määrä...
Comment
-
Olimpa tuossa näyttämässä mahdolliselle ostajaehdokkaalle huimaa, jopa 450€ hintaista fiat puntoa.. Ilmoituksessa jo mainitsin pienistä viosta mitä on, niin eikös tämä oikeasti hintahtavan oloinen jätkä alkanut itkemään kun auton takakaaren sisäpokkausta on maalattu hiukan erivärisellä punaisella mitä auto itse on.. Huomautin ystävällisesti että kyseessä on 450€ auto ja uusia audeja saa laakkoselta mutta hinta on muuta..
Nousi tuosta pilkunnussittamisesta semmonen käyrä että vieläkin korpeaa.
Comment
-
Pitikin mennä eilen Vaasan Käyttöautoon katsomaan tuota. Nyt on sitten selailtu Nettiauto.com, bolcket.se, tulli.fi, mobile.de ja muut vastaavat sivuostot läpi, sekä mietitty rahotusta. Niin ja viime yö meni sängyssä pyöriskellen.
Oli päällisin puolin ihan hyväkunoinen muuten, mutta maalipinta vaatii myllytystä ja akku oli tyhjänä. Huoltokirjassa hyvin merkintöjä ja tuotu -07 Suomeen. Enkä edes käynyt koeajolla, mutta silti kuume nousi. Toverit, kuinka tästä selvitään?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Marqs Näytä viestiPitikin mennä eilen Vaasan Käyttöautoon katsomaan tuota. Niin ja viime yö meni sängyssä pyöriskellen.
Enkä edes käynyt koeajolla, mutta silti kuume nousi. Toverit, kuinka tästä selvitään?
Toivottavasti rahoitus järjestyy, ja seur. postaukset menevät "iloiset asiat ja/tai mitä ostit.."
Ja mielestäni S4 B6 nätimpi kun B7.
Comment
-
Pitikin mennä eilen Vaasan Käyttöautoon katsomaan tuota. Nyt on sitten selailtu Nettiauto.com, bolcket.se, tulli.fi, mobile.de ja muut vastaavat sivuostot läpi, sekä mietitty rahotusta. Niin ja viime yö meni sängyssä pyöriskellen.
Oli päällisin puolin ihan hyväkunoinen muuten, mutta maalipinta vaatii myllytystä ja akku oli tyhjänä. Huoltokirjassa hyvin merkintöjä ja tuotu -07 Suomeen. Enkä edes käynyt koeajolla, mutta silti kuume nousi. Toverit, kuinka tästä selvitään?
Comment
-
Kuumeesta tunnetusti selviää ostoksella, eikä tuota kyllä tarvitse ensimmäisen kännistyksen jälkeen enää katua :)
Itseä ottaa päähän ylen suojatyöpaikkojen ylläpitomaksu joka nyt lankeaa jopa opiskelijoiden yms. pienituloisten maksettavaksi. Omasta puolestani voisi sulkea koko paskan kun eivät osaa itse sitä rahaa tuottaa. Pitänee keksiä joku keino kusettaa verottajalta takaisin tuokin ryöstö.
Comment
-
Mikä ryöstö? Nythän se just menee niin että pienituloiset maksaa vähemmän ja paremmin tienaavat yksinasujatkin säästävät vähintään 120€ vuodessa. Tietty jos ei ole televisiota niin sit vois sylettää mutta kyllä minä maksan mieluummin 140€ veroa kuin 260€ laskua vuodessa.
Alle 8000 euron tuloilla ei joudu maksamaan mitään ja vasta yli 22k€ tuloilla menee täysi 140€.
Comment
-
Itse olen myös tyytyväinen jos tv lupa maksetaan tulevaisuudessa verona, omakotiasujana olen vuosittain maksanut tv luvan kuitenkin.
Comment
-
Mikä v...u siinä on, että aina kun mainitaan sanat "uuditus" tai "parannetaan" tai "tehostetaan" niin joka h.....n kerta lompakko kevenee.
Comment
-
Ton "uudistuksen" jälkeen lompakko kevenee entistä enemmän niillä jotka eivät ole tähän asti tv-lupaa maksaneet tai niillä pariskunnilla jotka tienaavat yli 44k€ vuodessa. Keskituloisella parillakin hinta nousee vuodessa 28€ nykyiseen. Käytännössä kaikilla muilla maksu pienenee ja nimenomaan pienituloiset pääsevät kokonaan maksusta.
Comment
Comment